Personnel

Araş.Gör.Dr. ALPER KARABABA
Araş.Gör.Dr.
Alper Karababa
@ E-mail
alperkarababa@mu.edu.tr
Phone

Staff of

Place of Duty

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Abd

Regular Staff

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Abd

Education

Bachelor's Degree

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberliik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı 24.06.2014

Master's Degree

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Rehberliik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı 11.09.2018

Doctorate

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Rehberliik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı Devam Ediyor

Academic Publishing

(A-1) Articles published in journals indexed by SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Charles A Dorison, Lerner Jennifer S., Heller Blake H., Rothman Alexander J., Kawachi Ichiro I., Wang Ke, Rees Vaughan W., Gill Brian P., Gibbs Nancy, Ebersole Charles R., Vally Zahir, Tajchman Zuzanna, Zsido Andras N., Zrimsek Mija, Chen Zhang, Ziano Ignazio, Gialitaki Zoi, Ceary Chris D..., Karababa Alper..., Pantazi Myrto, 2022. In COVID-19 Health Messaging, Loss Framing Increases Anxiety with Little-to-No Concomitant Benefits: Experimental Evidence from 84 Countries. Affective Science
2-) Legate Nicole, Ngyuen Thuy-vy, Weinstein Netta, Moller Arlen, Legault Lisa, Vally Zahir, Tajchman Zuzanna, Zsido Andras N., Zrimsek Miha, Chen Zhang, Ziano Ignazio, Gialitaki Zoi, Ceary Chris D., Jang Yuna, Lin Yijun, Kunisato Yoshihiko, Yamada Yuki, Xiao Qinyu..., Karababa Alper..., Ogbonnaya Chisom Esther, 2022. A global experiment on motivating social distancing during the COVID-19 pandemic. Proceedings of the National Academy of Sciences
3-) Ke Wang, Amit Goldenberg, Charles A Dorison, Jeremy K Miller, Andero Uusberg, Jennifer S Lerner, James, 2021. A multi-country test of brief reappraisal interventions on emotions during the COVID-19 pandemic. Nature Human Behaviour

(A-3)

1-) Karababa Alper, Avcı Raşit, 2023. Effect of the Self-Worth Strengthening Group Psycho-Education Program Based on Systemic Therapy on the Self-Worth of Emerging Adults. Contemporary Family Therapy

(A-5) Articles published in journals indexed by international indexes other than SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Çelikkaleli Öner, Karababa Alper, Adıgüzel Arca, 2022. Direct and Indirect Relationships Between Dark Personality Traits and Loneliness Among Emerging Adults: The Mediating Role of Empathic Tendency. Psycho-Educational Research Reviews
2-) Körük Serdar, Kurt Ali Ammar, Karababa Alper, 2022. Turkish Attributions to Marriage: the Role of Family of Origin Functioning and Perceived Parenting. International Journal of Systemic Therapy
3-) Karababa Alper, Taylı Aslı, 2020. Basic Needs, Loneliness and Life Satisfaction As Predictors of Boredom Among University Students. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
4-) Haskan Avcı Özlem, Karababa Alper, Zencir Tolga, 2019. Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları. Hacettepe University Journal of Education
5-) Haskan Avcı Özlem, Zencir Tolga, Karababa Alper, Bozdağ Faruk, Çetin Seray Betül, 2018. The Opinions of Male Pre-school Teacher Candidates on their Occupational Preferences: An Analysis in the Context of Gender. Journal of Education and Future

(A-7)

1-) Karababa Alper, Adıgüzel Arca, Taylı Aslı, 2022. Flört Tecavüzü: Bir Gözden Geçirme. Toplum ve Sosyal Hizmet

(B-2)

1-) Adıgüzel Arca, Çelikkaleli Öner, Karababa Alper, 2021. ÇOK BOYUTLU TOPLUMSAL CİNSİYET ROL BEKLENTİLERİ ENVANTERİNİN GELİŞTİRİLMESİ. 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
2-) Karababa Alper, Adıgüzel Arca, Çelikkaleli Öner, 2021. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON VE YALNIZLIK ARASINDAKİ İLİŞKİ: PSİKOLOJİK İYİ OLUŞUN DÜZENLEYİCİ ROLÜ. 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
3-) Karababa Alper, Avcı Raşit, 2019. Sistemik Yaklaşıma Dayalı Geliştirilen Öz Değer Güçlendirme Grup Psikoeğitim Programının Beliren Yetişkinlerin Öz Değerleri Üzerine Etkisi. 21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) Kongresi
4-) Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Adıgüzel Arca, Karababa Alper, 2019. Akademik Başarı Ve Sosyoekonomik Düzey Açısından Risk Düzeyi Yüksek Ergenlerde Okula Devamsızlığın Nedenleri Ve Güç Kaynaklarının Belirlenmesi: Nitel Bir Ön Çalışma. 21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi (PDRkongre2019)
5-) Karababa Alper, Taylı Aslı, 2018. Üniversite Öğrencilerinde Can Sıkıntısının YordayıcılarıOlarak Temel İhtiyaçlar, Yalnızlık Ve Yaşam Doyumu. 20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik
6-) Haskan Avcı Özlem, Karababa Alper, Zencir Tolga, 2017. TOPLUMSAL CİNSİYET BAĞLAMINDA ERKEK OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARI: ALGILADIKLARI GÜÇLÜKLER VE GELECEKKAYGILARI. Eyfor Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu

(Ç-2) Translations of articles, book chapters and case studies in the relevant field

1-) Karababa Alper, Karadeniz Gizem, 2022. Kültür ve Örgüt: Zihin Yazılımı (3. Baskı)/O (Kadın, Erkek, Kadın/Erkek). Yayın Evi: Nobel Editör Adı: Akkaş Handan

(E-2)

1-) Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(E-3)

1-) Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-4)

1-) Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Okul Öncesi Öğretmen Adayları: Algıladıkları Güçlükler ve Gelecek Kaygıları - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

Courses

PFD 4029 2022-2023 Güz

Öğretmenlik Uygulaması I