Personnel

Doçent Doktor KUBİLAY ÖCAL
Doçent Doktor
Kubilay Öcal
@ E-mail
kubilay@mu.edu.tr
Phone
0252 211 5450

Staff of

Place of Duty

Spor Bilimleri Fakültesi / Rekreasyon Bölümü / Rekreasyon Anabilim Dalı

Regular Staff

Spor Bilimleri Fakültesi / Rekreasyon Bölümü / Rekreasyon Anabilim Dalı

Education

Bachelor's Degree

ODTÜ Eğitim Fakültesi Beden eğitimi ve Spor Bölümü 1999

Master's Degree

ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor 2006
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Rekreasyon 2015

Doctorate

ODTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor 2011

Academic Publishing

(A-1) Articles published in journals indexed by SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Öcal, K., 2011. Evaluating Organizational Culture With Metaphors. African Journal of Businness Management

(A-3)

1-) Öcal, K., 2016. Predictors of academic procrastination and university life satisfaction among Turkish sport schools students. Educational Research and Reviews

(A-5) Articles published in journals indexed by international indexes other than SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Öcal Kubilay, 2023. Rekreasyon Mezun Nitelikleri Perspektifinden Üniversite, Fakülte ve Bölümlerin Misyon ve Vizyon Bildirimlerinin Tematik İncelenmesi. Uluslararası Spor, Egz.ve Ant. Bilimi Dergisi
2-) Öcal Kubilay, 2023. Tüm Zamanların En İyi 100 Spor Filmi: İçerik Analizi. ASOS Yayinevi
3-) Sarıçam Hüseyin, Öcal Kubilay, 2023. Sahiplerinin Perspektifinden Fitness Merkezlerinin Yönetim Stratejileri. Ozsum Academic Publishing

(A-7)

1-) Öcal Kubilay, 2020. Rekreasyon Bölümü Öğrencilerinin Kariyer Planlama Stratejileri. Gençlik Araştırmaları Dergisi
2-) Öcal, K., 2016. Tournament Satisfaction Scale (TOSS). International Journal of Human Sciences
3-) Öcal, K., 2014. Constraints on leisure time physical activity at a public university. Journal of Human Sciences
4-) Öcal, K., Karlı, Ü., 2012. Predictors of job satisfaction of the personnel working in Turkish sports media. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
5-) Öcal, K., 2012. Ölçek Geliştirme: Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Kısıtlayıcıları (SZFA-K). Spor Bilimleri Dergisi
6-) Öcal, K., Koçak, M.S., 2010. Okul Sporlarının Orta Öğretim Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Davranış Gelişimine Etkisi . Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi

(A-8) Articles published in Refereed National Journals

1-) Öcal Kubilay, Sakallı Derya, 2018. Sporda güdülenme ölçeği-II’xxnin Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması.. International Journal of Sport, Exercise Training Sciences-IJSETS
2-) Şenel Ender, Öcal Kubilay, 2016. Duygusal zekanın sosyal destek algısı üzerindeki etkisi Öz yeterlik inancının aracı rolü. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi
3-) Öcal, K., 2015. Evaluating organizational performance in public sport organizations. SSTB International Refereed Academic Journal of Sports, Health & Medical Sciences
4-) Öcal, K., Koçak, M.S., 2015. Developing a model of employee performance for public sport organizations. I·I·B International Refereed Academic Social Sciences Journal
5-) Öcal, K., 2014. Is your organization harmonic or chaotic?. Uluslararası Hakemli Psikiyatri ve Psikoloji Araştırmaları Dergisi

(B-1) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like international conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Öcal, K., Tek, T., 2015. Academic Performance: The Effects of Burnout and Time Management Skills. European Conference on Educational Research (ECER 16)
2-) Öcal, K., Koçak, M.S., 2012. Predicting Employee Performance in Non-Profit Sport Organizations The Role of Managerial and Financial Performance and The Mediating Role of Support For İnnovation and İndividual Creativity. 12. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
3-) Öcal, K., Koçak, S., Üstüner, Y., 2010. Evaluating organizational culture with metaphors in the department of physical education and sports. European College of Sport Science Congress
4-) Yeniçeri, M., Kürkçü, R., Yeniçeri, Ö., Öcal, K., 2006. Sporcuların dört haftalık aerobik step çalışmasının forestry adım testi ile max Vo2’lerinin araştırılması ve karşılaştırılması. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi

(B-2)

1-) Öcal, K., 2012. Developing performance evaluation scales for non-profit sport organizations. 2nd International Social Sciences In Physical Education
2-) Gönülateş, K., Çevik, H., Saygın, Ö., Öcal, K., 2006. Amatör futbolcuların beslenme alışkanlıklarının değerlendirilmesi. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
3-) Erdem, N.C., Öcal, K., Müftüler, M., Aydoğmus, H., Gönülateş, S., 2006. İzci kamplarının çocukların fiziksel ve sosyal gelişimine etkisi. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
4-) Özçelik, Y., Öcal, K., Göral, K., Karacabey, K., 2006. Egzersiz sonrası yapılan masajın laktik asit atılımına etkisi.. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
5-) Gönülateş, S., Öcal, K., Gelen, E., Göral, K., Eren, E., 2006. 12–13 yaş erkek futbolcularla aynı yaş grubu sedanter erkek çocukların bazı fiziksel uygunluk parametrelerinin karşılaştırılması. . 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
6-) Ateş, B., Öcal, K., Müftüler, M., Yıldız, F., Gönülateş, S., 2006. Kampüs rekreasyonu açısından üniversite bölümlerinin karşılaştırılması. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
7-) Gönülateş, S., Öcal, K., Ateş, B., Müftüler, M., 2006. Kamu personelinin cinsiyete göre rekreatif eğilimlerinin karşılaştırılması. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
8-) Togo, O.T., Öcal, K., Ekici, S., 2006. 11–14 yaş grubu erkek öğrencilerin serbest zamanlarında yaptıkları basketbol aktivitesinin kişilik (benlik) yapıları üzerine etkisi. . 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
9-) Gönülateş, S., Öcal, K., Erdem, N.C., 2006. Crisis in physical education. 4th International Scientific Congress
10-) Togo, O.T., Gönülateş, S., Kubilay, Ö., Agılönü, A., 2006. Hastane çalışanlarının cinsiyete göre Rekreatif eğilimlerinin değerlendirilmesi. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
11-) Erdem, N.C., Ateş, B., Öcal, K., Gönülateş, S., Göral, K., Meriç, B., 2006. Basketbolcuların ve futbolcuların sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel farklılıkların karşılaştırılması. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
12-) Adıyaman, H., Kubilay, Ö., Saygın, E., Karacabey, K., 2006. Sporun bayan üniversite öğrencilerinin sağlık ilişkili fiziksel uygunluklarına etkisi. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
13-) Nurdoğan, F., Saygın, E., Saygın, Ö., Öcal, K., 2006. 9–12 Yaş Arası Tenisçilerlerin Fiziksel Uygunluklarının Eurofit Test Bataryasıyla Değerlendirilmesi. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
14-) Özdal, F., Karacabey, K., Saygın, Ö., Gelen, E., Öcal, K., 2006. 9–12 yaş grubu tenisçilerin beslenme alışkanlıklarının değerlendirilmesi.. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
15-) Öcal, K., Koçak, M.S., 2006. Job satifaction in sports media. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
16-) Öcal, K., Karlı, Ü., 2006. Gambling perception of university students. 4th International Scientific Congress
17-) Öcal, K., Ünal, H., 2006. Emotional differences between gambler and non gambler university students. 4th International Scientific Congress

(B-4) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like national conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Öcal, K., 2014. Is your organization harmonic or chaotic. 5th World Conference on Learning Teaching & Educational Leadership
2-) Öcal, K., Koçak, M.S., 2010. Adaptation of Minnesota job satisfaction questionaire (MSQ) with sport media employees. 11 . Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi
3-) Öcal, K., Koçak, M.S., 2006. The effects of interscholastic sports participation on academic achievement and behavioral development of junior high grades students. 9. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi

(C-3) Book Chapters published by publishing houses internationally renowned in the relevant field

1-) Öcal Kubilay, 2023. Spor Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırma ve Değerlendirmeler/Aralıklı Oruç: Faydaları, Modelleri ve Temel Fizyolojisi. Yayın Evi: Serüven Yayınevi Editör Adı: Doç. Dr. Mustafa Altınkök
2-) Öcal Kubilay, 2023. Spor Bilimlerinde Güncel Yaklaşımlar/Rekreasyon Bölümlerine Öğrenci Seçme ve Yerleştirme: Özel Yetenek Sınavlarına Eleştirel Bir Bakış. Yayın Evi: Duvar Yayınları Editör Adı: Mehmet Şerif ÖKMEN, Mehmet SARIKAYA
3-) Günay Ahmet Rahmi, Öcal Kubilay, 2022. Sporda Araştırma ve Değerlendirmeler/Ketojenik Diyet: “Yağlı Ye, Yağlarından Kurtul”. Yayın Evi: Gece Kitaplığı Editör Adı: Doç. Dr. Mustafa Altınkök, Doç.Dr. Ahmet Haktan SİVRİKAYA

(D-10) Referee in journals indexed by SCI or SCI-Expanded, SSCI and AHCI

1-) The Anthropologist. 2015. Hakemlik Sayısı: 1

(D-11) Referee in journals indexed by international indexes other than SCI or SCI-Expanded, SSCI and AHCI

1-) Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Gençlik Araştırmaları Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Gençlik Araştırmaları Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Gençlik Araştırmaları Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Gençlik Araştırmaları Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı:
7-) Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
8-) Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
9-) Educational Research and Reviews. 2016. Hakemlik Sayısı: 1

(E-1)

1-) Constraints on leisure time physical activity at a public university - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
2-) Predictors of academic procrastination and university life satisfaction among Turkish sport schools students - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Sporda güdülenme ölçeği-II’xxnin Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(E-2)

1-) Predictors of academic procrastination and university life satisfaction among Turkish sport schools students - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Rekreasyon Bölümü Öğrencilerinin Kariyer Planlama Stratejileri - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Okul Sporlarının Orta Öğretim Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Davranış Gelişimine Etkisi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Duygusal zekanın sosyal destek algısı üzerindeki etkisi Öz yeterlik inancının aracı rolü - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
5-) Ölçek Geliştirme: Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Kısıtlayıcıları (SZFA-K) - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
6-) Sporda güdülenme ölçeği-II’xxnin Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
7-) Predictors of academic procrastination and university life satisfaction among Turkish sport schools students - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 3
8-) Constraints on leisure time physical activity at a public university - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
9-) Ölçek Geliştirme: Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Kısıtlayıcıları (SZFA-K) - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
10-) Predictors of academic procrastination and university life satisfaction among Turkish sport schools students - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
11-) Duygusal zekanın sosyal destek algısı üzerindeki etkisi Öz yeterlik inancının aracı rolü - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
12-) Predictors of academic procrastination and university life satisfaction among Turkish sport schools students - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-3)

1-) Sporda güdülenme ölçeği-II’xxnin Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
2-) Sporda güdülenme ölçeği-II’xxnin Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-4)

1-) Ölçek Geliştirme: Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Kısıtlayıcıları (SZFA-K) - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Sporda güdülenme ölçeği-II’xxnin Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
3-) Predictors of academic procrastination and university life satisfaction among Turkish sport schools students - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Okul Sporlarının Orta Öğretim Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Davranış Gelişimine Etkisi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Constraints on leisure time physical activity at a public university - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
6-) Sporda güdülenme ölçeği-II’xxnin Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 5
7-) Amatör futbolcuların beslenme alışkanlıklarının değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
8-) Okul Sporlarının Orta Öğretim Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Davranış Gelişimine Etkisi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
9-) Predictors of academic procrastination and university life satisfaction among Turkish sport schools students - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 6
10-) Sporda güdülenme ölçeği-II’xxnin Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
11-) Constraints on leisure time physical activity at a public university - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
12-) Evaluating Organizational Culture With Metaphors - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
13-) Constraints on leisure time physical activity at a public university - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
14-) Okul Sporlarının Orta Öğretim Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Davranış Gelişimine Etkisi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
15-) Sporda güdülenme ölçeği-II’xxnin Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
16-) Predictors of academic procrastination and university life satisfaction among Turkish sport schools students - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
17-) Predictors of academic procrastination and university life satisfaction among Turkish sport schools students - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
18-) Amatör futbolcuların beslenme alışkanlıklarının değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
19-) Predictors of academic procrastination and university life satisfaction among Turkish sport schools students - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
20-) Constraints on leisure time physical activity at a public university - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
21-) Amatör futbolcuların beslenme alışkanlıklarının değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
22-) Amatör futbolcuların beslenme alışkanlıklarının değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
23-) Amatör futbolcuların beslenme alışkanlıklarının değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2010 Atıf Sayısı: 1

(E-5)

1-) Rekreasyon Mezun Nitelikleri Perspektifinden Üniversite, Fakülte ve Bölümlerin Misyon ve Vizyon Bildirimlerinin Tematik İncelenmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Sporda güdülenme ölçeği-II’xxnin Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Constraints on leisure time physical activity at a public university - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Okul Sporlarının Orta Öğretim Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Davranış Gelişimine Etkisi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) Okul Sporlarının Orta Öğretim Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Davranış Gelişimine Etkisi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) Duygusal zekanın sosyal destek algısı üzerindeki etkisi Öz yeterlik inancının aracı rolü - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) Ölçek Geliştirme: Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Kısıtlayıcıları (SZFA-K) - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
8-) Sporda güdülenme ölçeği-II’xxnin Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 5
9-) Rekreasyon Bölümü Öğrencilerinin Kariyer Planlama Stratejileri - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
10-) Ölçek Geliştirme: Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Kısıtlayıcıları (SZFA-K) - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
11-) Duygusal zekanın sosyal destek algısı üzerindeki etkisi Öz yeterlik inancının aracı rolü - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
12-) Okul Sporlarının Orta Öğretim Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Davranış Gelişimine Etkisi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
13-) Sporda güdülenme ölçeği-II’xxnin Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 5
14-) Constraints on leisure time physical activity at a public university - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
15-) Rekreasyon Bölümü Öğrencilerinin Kariyer Planlama Stratejileri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
16-) Constraints on leisure time physical activity at a public university - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
17-) Okul Sporlarının Orta Öğretim Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Davranış Gelişimine Etkisi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
18-) Ölçek Geliştirme: Serbest Zaman Fiziksel Aktivite Kısıtlayıcıları (SZFA-K) - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
19-) Sporda güdülenme ölçeği-II’xxnin Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
20-) Predictors of academic procrastination and university life satisfaction among Turkish sport schools students - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
21-) Constraints on leisure time physical activity at a public university - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
22-) Okul Sporlarının Orta Öğretim Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Davranış Gelişimine Etkisi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
23-) Okul Sporlarının Orta Öğretim Öğrencilerinin Akademik Başarı ve Davranış Gelişimine Etkisi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 3
24-) Duygusal zekanın sosyal destek algısı üzerindeki etkisi Öz yeterlik inancının aracı rolü - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
25-) Amatör futbolcuların beslenme alışkanlıklarının değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1

(E-7)

1-) Sporda güdülenme ölçeği-II’xxnin Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Sporda güdülenme ölçeği-II’xxnin Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(F-2) Administered graduate dissertations

1-) Tez Adı: Sahiplerinin Perspektifinden Fitness Merkezlerinin Yönetim Stratejileri. Konu: Rekreasyon Yönetimi. Hüseyin-Sarıçam. 2018
2-) Tez Adı: Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersi ile İlişkilendirdikleri Görsel Metaforların İncelenmesi. Konu: Beden Eğitimi. Adem -Karatut. 2018
3-) Tez Adı: Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda Öğrenim Gören Öğrencilerin Sosyal Destek Algıları, Genel Öz Yeterlik İnançları ve Duygusal Zekâ Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Konu: Sosyal Destek Algısı, Genel Öz Yeterlik İnançları ve Duygusal Zeka kavramları arasındaki ilişki beden eğitimi ve spor bölümlerinde öğrenim gören öğrenciler in yer aldığı örneklem grubuyla incelenmesi. . Ender -Sener. 2015
4-) Tez Adı: Spor Filmlerinin Dil ve İçerik Açısından İncelenmesi. Konu: Spor ile ilgili filmlerde verilen mesajların ve kullanılan dilin içerik analizi yöntemiyle incelenmesi. Duygu-Yaralı. 2014

(G-3)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: İşsizlik, bütün dünya ülkelerinin karşı karşıya bulundukları en önemli sorunlardan birisidir. Genç işsizlik oranı Türkiye’de %25,3 gibi yüksek bir orana ulaşmıştır (Durak ve Kaya 2014). Günümüzde 50.000’i aşkın Beden Eğitimi ve Spor alanı mezunu iş bulma konusunda sorunlar yaşamaktadır. Buna rağmen Rekreasyon Bölümü öğrencileri hala formasyon almak ve öğretmen olabilmek için para ve zaman harcamaktadır. Oysa bu alanda eğitim alan öğrencilerin toplumun fiziksel aktivite düzeyini artırmak, serbest zaman alışkanlıklarını geliştirmek ve şekillendirmek gibi sorumlulukları vardır. Bu amaçla araştırma öğrenci-bölüm-sektör perspektifinden Rekreasyon bölümü öğrencilerinin kariyer gelişimlerine katkı sağlayacak ve istihdam olanaklarını geliştirecek yeni ve yaratıcı çözümler bulmayı hedeflemektedir.. Proje Türü: ARAŞTIRMA PROJESİ. Rekreasyon Bölümü öğrencileri için sürdürülebilir bir istihdam modelinin oluşturulması: İnsan kaynakları yönetimi ve kariyer planlama perspektifinden öğrenci, bölüm ve sektör koordinasyonunun sağlanması. 2019-2020

(G-7)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Ülkemizde kurulan fitness merkezlerinin hangi amaçlar doğrultusunda kurulduğu, yönetim kademelerinde kimlerin çalıştığı, buraların nasıl yönetildiğine dair soruların cevaplanması bu çalışmanın ana konusunu oluşturmaktadır. Bununla birlikte yönetimin temel fonksiyonları olan planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon ve kontrol mekanizmalarının bu örgütlerde nasıl çalıştırıldığı, paydaşlarla etkileşim düzeyleri ve devamlılığını sürdürebilmesi açısından izlediği yöntem ve stratejilerin neler olduğu bu çalışma kapsamında derinlemesine araştırılmıştır. . Proje Türü: ARAŞTIRMA PROJESİ. Sahiplerinin Perspektifinden Fitness Merkezlerinin Amaç, Hedef ve Yönetim Stratejileri . 2017-2018
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Bu çalışmanın amacı Muğla’da yaşayan bireylerin fiziksel aktivite düzeylerini artırmak olarak belirlenmiştir. Bu amaçla fiziksel aktivite yapılan alanlar belirlenmiş, bu alanlarda gözlemler yapılmış, anketler düzenlenmiş ve sonuçlar raporlanmıştır. Bununla birlikte kitapçıklar ve kullanma kılavuzları hazırlanmış, soyal medya ağları oluşturulmuş ve aktiviteler düzenlenerek bireylere uzmanlar eşliğinde fiziksel aktivite yaptırılmıştır. Yapılan anket ve gözlemlere göre yaşlılar ve gençlerin fiziksel aktivitelere yeterince katılmadığı ortaya konulmuştur. Gençlerin fiziksel aktivitelerde yer almama nedenlerinin en başında birlikte fiziksel aktiviteye katılabilecekleri birilerinin olmaması olarak belirlenmiştir.. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Aktif Muğla Projesi. 2012-2014

(G-8)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Rekreayon Yönetimi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Üniversite personelinin spor yapma alışkanlıklarının tükenmişlik düzeylerine etkisi. 2011-2011
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Beden Eğitimi ve Spor. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Beden eğitimi dersinin ve okul içi sportif etkinliklere katılımın davranışşal gelişime ve akademik performansa etkisi. 2008-2008

(Ğ-2) National scientific awards in related field

1-) Kurum Adı: . Yayın Teşvik Ödülü. 2012

(I-4)

1-) 6. Ulusal Spor Bilimleri Öğrenci Kongresi. Türkiye. . 2013

(I-8)

1-) 1. Ulusal Sağlık Bilimleri Sempozyumu. Türkiye. . 2015

Courses

BSA2930 2023-2024 Bahar

Bisiklet II

REK 5524 2023-2024 Bahar

Temel İstatistik ve SPSS Uygulamaları

REK1004 2023-2024 Bahar

Rekreasyon Turizmi

REK2506 2023-2024 Bahar

Rek. Kariyer Planl. ve İnsan Kayn.Yön.

REK4504 2023-2024 Bahar

Turizm Rekreasyonu II

REK4518 2023-2024 Bahar

Rek. Fon Oluşt. ve Finans Yönetimi

REK 5515 2023-2024 Güz

Spor Turizmi

REK2001 2023-2024 Güz

Rekreasyon İşletmeciliği

REK3001 2023-2024 Güz

Spor Turizmi

REK4005 2023-2024 Güz

Rekreasyonda Örnek Olay Analizi

REK4503 2023-2024 Güz

Turizm Rekreasyonu I

BES6575 2022-2023 Bahar

Spor Bilimlerinde İleri İstatistik Analizleri

BSA1902 2022-2023 Bahar

Badminton

BSA2930 2022-2023 Bahar

Bisiklet II

REK 5524 2022-2023 Bahar

Temel İstatistik ve SPSS Uygulamaları

REK1004 2022-2023 Bahar

Rekreasyon Turizmi

REK4504 2022-2023 Bahar

Turizm Rekreasyonu II

REK4518 2022-2023 Bahar

Rek. Fon Oluşt. ve Finans Yönetimi

REK 5515 2022-2023 Güz

Spor Turizmi

REK2001 2022-2023 Güz

Rekreasyon İşletmeciliği

REK3001 2022-2023 Güz

Spor Turizmi

REK4005 2022-2023 Güz

Rekreasyonda Örnek Olay Analizi

REK4503 2022-2023 Güz

Turizm Rekreasyonu I