Yrd.Doç.Dr. Serkan Arıkan
Kişisel Bilgiler
  • Görev Birimi Eğitim Fakültesi
  • Kadro Birimi Eğitim Fakültesi / İlköğretim Bölümü / Matematik Eğitimi Abd
  • E-postaserkanarikan@mu.edu.tr
  • Telefon 211 5488
  • Kişisel Web Adresihttp://akademik.mu.edu.tr/serkanarikan
Öğrenim Bilgileri
  • LisansBoğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmenliği 2000
  • Yüksek LisansThe Ohio State University Eğitim Bilimleri Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme 2004
  • DoktoraOrta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi 2010
Yayın Bilgileri
    • SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale
    • Arikan, S. (2014). A Regression Model With a New Tool: IDB Analyzer for Identifying Factors Predicting Mathematics Performance Using PISA 2012 Indices. US-China Education Review A, 4(10), 716-727. - 2014
    • Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale
    • Arıkan, S. ve Berberoğlu, G. (2013). Bilişsel gelişim uygulamasının kültürel yanlılık açısından incelenmesi. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 20, 9-16. - 2013
    • Berberoğlu, G., Arıkan, S., Çalışkan, M., Ekinci, P., İpekçioğlu, S., Sevgi, S. (2012) Geniş ölçekli sınavlarda kapsam geçerliği nasıl sağlanır?. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 17,10-22. - 2012
    • Berberoğlu, G., Demirtaşlı, N., Güzel, Ç. İ., Arıkan, S., Tuncer, Ç. Ö. (2010). Okul Dışı Etmenlerin Öğrenci Başarısı ile İlişkisi. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 7, 27-38. - 2010
    • Konak, Ö., Berberoğlu, G., Arıkan, S., Tuncer, Ç. Ö., Güzel, Ç. İ. (2010). Okula Hazır Bulunuşluk Kapsamında Bilişsel ve Dil Becerileri. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 8, 9-20. - 2010
    • Berberoğlu, G., Arıkan, S., Demirtaşlı, N., Güzel, Ç. İ., Tuncer, Ç. Ö. (2009). İlköğretim 1.-5. Sınıflar Arasındaki Öğretim Programlarının Kapsam ve Öğrenme Çıktıları Açısından Değerlendirilmesi. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 1, 9-48. - 2009
    • Güzel., Ç. İ., Berberoğlu, G., Demirtaşlı, N., Arıkan, S., Tuncer, Ç. Ö. (2009). Öğretim Programlarının Öğrenme Çıktıları Açısından Değerlendirilmesi. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 6, 9-30. - 2009
    • Arıkan, S. (2008). Cito Türkiye Öğrenci İzleme Sisteminde (ÖİS) Bilişsel Gelişim Uygulaması. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, Kasım-Aralık 2008, 28-31. - 2008
    • Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan veya tam metin olarak yayımlanan bildiri
    • Yıldırım, K., Arıkan, S. (2014). "2012 PISA Sınavı Sonuçlarına Göre Türkiye'deki Bölgelere İlişkin Öğrencilerin Okuma ve Matematik Başarı Düzeyleri", 7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Muğla, Türkiye. - 2014
    • Topçu, M. S., Erbilgin, E., Arıkan, S. (2013). "A Model to Compare Turkish Student's Science Achievement and Related Factors in PISA 2006 and 2009" The European Conference on Educational Research (ECER) 2013, İstanbul, Turkey - 2013
    • Arıkan, S., D’Costa, A. (2012). “Stability of Scholastic Aptitude over Years”, Cyprus International Conference on Educational Research, North Cyprus. - 2012
    • Arıkan, S., Konak, Ö., Berberoğlu, G. (2012). “The Cross-cultural Comparison of the Cognitive Development Assessment (CDA) Test Items Across Turkish and German Students”, The 8th Conference of the International Test Commission, Amsterdam, Netherlands. - 2012
    • İş Güzel, Ç., Berberoğlu, G. Arıkan, S. (2012) “Score Alignment and Vertical Articulation in Mathematics in the Turkish Pupil Monitoring System (TPMS)”, The 8th Conference of the International Test Commission, Amsterdam, Netherlands. - 2012
    • Berberoğlu, G., Demirtaşlı, N., Güzel, Ç., Arıkan, S. (2009) “Affective Characteristics related to student cognitive development in the Turkish Pupil Monitoring System (PMS)”, Second ENSEC Conference, İzmir, Turkey, - 2009
    • Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan veya tam metin olarak yayımlanan bildiri
    • Arıkan, S. (2014). "TIMSS 2011: Dördüncü Sınıf Türk Öğrencilerinin Kavram Yanılgıları", 13. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya. - 2014
    • Erbilgin, E., Arıkan, S., Şahin, B., Topçu, M. S. (2014). "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Cebir Konusundaki Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri", XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Çukurova Üniversitesi, Adana. - 2014
    • Demirtaşlı, N. Ç., Arıkan, S. (2008). “Madde Tepki Kuramı’nın ÖİS uygulamalarındaki yeri”, 1. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara Üniversitesi, Ankara. - 2008
    • Arıkan, S., Konak, Ö. A., Yağmur, K. (2008). “Bilişsel Gelişimin ÖİS kapsamında ölçülmesi”, 1. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara Üniversitesi, Ankara. - 2008
    • Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı
    • Arıkan, S. (2012). Sınıf içi ölçme sonuçlarına dayalı olarak not verme. N. Çıkrıkçı-Demirtaşlı, (Ed.), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme İçinde (289-). Ankara: Elhan Yayınları - 2012
    • Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik
    • 9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi - 2014
    • SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik
    • International Online Journal of Educational Sciences - 2014
    • Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED) - 2013
    • Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) - 2013
    • Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama - 2008
    • SCI veya SCI-Expanded, SSCI, AHCI, tarafından taranan dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf
    • Karakaya, İ. & Kutlu, Ö. (2012). Seviye Belirleme Sınavındaki Türkçe alt Testlerinin Madde Yanlılığının İncelenmesi. Eğitim ve Bilim , Cilt 37 Sayı 165(347-361). Berberoğlu, G., Demirtaşlı, N., Güzel, Ç. İ., Arıkan, S., Tuncer, Ç. Ö. (2010). Okul Dışı Etmenlerin Öğrenci Başarısı ile İlişkisi. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 7, 27-38. - 2012
    • SCI veya SCI-Expanded, SSCI, AHCI, dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf
    • Köksal, E. A. (2011). Fen ve Teknoloji Dersinde Sorgulayıcı Araştırma Yönteminin Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, Eylül 2011, 19(3), 819-848. Berberoğlu, G., Arıkan, S., Demirtaşlı, N., Güzel, Ç. İ., Tuncer, Ç. Ö. (2009). İlköğretim 1.-5. Sınıflar Arasındaki Öğretim Programlarının Kapsam ve Öğrenme Çıktıları Açısından Değerlendirilmesi. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 1, 9-48. - 2011
    • Ulusal hakemli dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf
    • Berberoğlu, G. ve İş Güzel Ç. (2013). Eğitim sistemimizdeki ölçme ve değerlendirme uygulamaları nasıl olmalıdır? Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 21, 9-16. Berberoğlu, G., Arıkan, S., Çalışkan, M., Ekinci, P., İpekçioğlu, S., Sevgi, S. (2012) Geniş ölçekli sınavlarda kapsam geçerliği nasıl sağlanır?. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 17,10-22. - 2013
    • Durmuşoğlu, M. C. (2013). Çocuklarda kitap sevgisi ve okuma alışkanlığı geliştirmenin bilişsel gelişime katkıları. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 21, 17-24. Arıkan, S. (2008). Cito Türkiye Öğrenci İzleme Sisteminde (ÖİS) Bilişsel Gelişim Uygulaması. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, Kasım-Aralık 2008, 28-31. - 2013
    • Durmuşoğlu, M. C. (2013). Çocuklarda kitap sevgisi ve okuma alışkanlığı geliştirmenin bilişsel gelişime katkıları. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 21, 17-24. Konak, Ö., Berberoğlu, G., Arıkan, S., Tuncer, Ç. Ö., Güzel, Ç. İ. (2010). Okula Hazır Bulunuşluk Kapsamında Bilişsel ve Dil Becerileri. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, 8, 9-20 - 2013
    • TÜBİTAK, TÜBA, DPT, KOSGEB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev(araştırmacı, eğitmen, danışman vb, olarak)
    • 4005-Teknolojinin Cebir Öğretimine Entegrasyonu - Erbilgin, E.; Topçu, M. S.; Arıkan, S.; Şahin, B. (2014). - TÜBİTAK
    • Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) Yürütücülük
    • Yeni Okuryazarlık Becerileri, Okuma Becerisi ve Matematik ve Fen Başarıları ile Olan ilişkileri - Arıkan, S., Yıldırım, K., Erbilgin, E. (2014). - Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
    • Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) görev alma (araştırmacı, eğitmen, danışman, vb. olarak)
    • Japon Ders Araştırması Türkiye’de Nasıl Çalışır? - Erbilgin, E., Arıkan, S., Şahin, B. (2013). - Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
    • Alanı ile ilgili olarak; ulusal panel, konferans, seminer, kurs, açık oturum ve söyleyişi gibi etkinliklerde davetli konuşmacı ya da panelist olarak görev almak
    • 9. Cito Türkiye Seminer Günleri: 'Fen ve Teknoloji ve Matematik ders programlarının yenilenen yönleri; Düşünme becerileri; ÖİS ve GDS formatına uygun geçerli ve güvenilir açık uçlu ya da çoktan seçmeli soru yazma' - 06-2014 - Türkiye
    • 6. Cito Türkiye Seminer Günleri: 'Sınav ve Soru Hazırlama Teknikleri' - 01-2013 - Türkiye
    • 7. Cito Türkiye Seminer Günleri: 'Sınav ve Soru Hazırlama Teknikleri' - 06-2013 - Türkiye
    • Demirtaşlı, N., Berberoğlu, G., İşgüzel., Ç., Özgen, Ç., Konak, Ö. A., Arıkan, S. (2009). “Öğrenci Yeterliklerinin Belirlenmesini amaçlayan bir ölçme değerlendirme sistemi örneği: Cito Türkiye Öğrenci İzleme Sistemi”, Türkiye’nin 2023 Vizyonunda Üniversiteye Giriş Sistemi Kongresi: Sorunlar, Öneriler, Çözümler, Atılım Üniversitesi, Ankara. - -
Verdiği Dersler
  • İMÖ3801
    2014-2015 Güz
    İSTATİSTİK - Fen Bilgisi Öğretmenliği(İ.Ö)
  • İMÖ1802
    2013-2014 Bahar
    GENEL MATEMATİK II - Fen Bilgisi Öğretmenliği
  • İMÖ3902
    2013-2014 Bahar
    İstatistik - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
  • İMÖ4902
    2013-2014 Bahar
    MATEMATİK VE HAYAT - Fen Bilgisi Öğretmenliği(İ.Ö)
  • İMÖ1802
    2013-2014 Bahar
    GENEL MATEMATİK II - Fen Bilgisi Öğretmenliği(İ.Ö)
  • İMÖ3902
    2013-2014 Bahar
    İstatistik - Sosyal Bilgiler Öğretmenliği(İ.Ö)
  • PFD404
    2013-2014 Bahar
    ÖGRETMENLIK UYGULAMASI - Matematik
  • PFD404
    2013-2014 Bahar
    ÖGRETMENLIK UYGULAMASI - Matematik
  • PFD404
    2013-2014 Bahar
    ÖGRETMENLIK UYGULAMASI - Matematik
  • İMÖ1802
    2013-2014 Bahar
    GENEL MATEMATİK II - Fen Bilgisi Öğretmenliği
  • İMÖ4902
    2013-2014 Bahar
    MATEMATİK VE HAYAT - Fen Bilgisi Öğretmenliği
  • İMÖ3801
    2013-2014 Güz
    İSTATİSTİK - Fen Bilgisi Öğretmenliği
  • İMÖ3801
    2013-2014 Güz
    İSTATİSTİK - Okul Öncesi Öğretmenliği
  • İMÖ3801
    2013-2014 Güz
    İSTATİSTİK - Fen Bilgisi Öğretmenliği(İ.Ö)
  • İMÖ1801
    2013-2014 Güz
    GENEL MATEMATİK I - Fen Bilgisi Öğretmenliği(İ.Ö)
  • İMÖ1801
    2013-2014 Güz
    GENEL MATEMATİK I - Fen Bilgisi Öğretmenliği
Yukarı Çık