Personel

Doç.Dr. AYŞEGÜL EVREN YAPICIOĞLU
Doç.Dr.
Ayşegül Evren Yapıcıoğlu
@ E-posta
aevren@mu.edu.tr
Telefon

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği ABD 2005

Yüksek Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Eğitimi ABD 2008

Doktora

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen Bilimleri Eğitimi ABD 06.01.2016

Yayin Bilgileri

(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Kaptan Fitnat, 2017. Sosyobilimsel konu temelli öğretim yaklaşımı uygulamalarının etkililiğine yönelik bir karma yöntem çalışması. TED EĞİTİM VE BİLİM

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararsı alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2021. Analysis of the outcomes of the Turkish science curriculum in terms of science process skills, nature of science, socioscientific issues, and STEM. International Journal of Curriculum and Instruction
2-) Zaim Akın Esra, Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Durmuş Yusuf, Düzgünoğlu Hasan, 2021. Gifted students’ decisions and justifications on a socio-scientific dilemma related to the COVID-19 pandemic. International Journal of Curriculum and Instruction
3-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Arıkan Kalender, Akbulut Aydın, 2021. An evaluation of one day science activities at a natural history museum. Journal of Theoretical Educational Sciences
4-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Atabey Nejla, 2020. Evaluation of Trends in Theses on Socio-Scientific Issues: The Case of Turkey. International Journal of Progressive Education
5-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2018. Advantages and Disadvantages of Socioscientific Issue-Based Instruction in Science Classrooms. International Online Journal of Education and Teaching
6-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Aycan Şule, 2018. Pre-service Science Teachers’ Decisions and Types of Informal Reasoning About Socioscientific Issue: Nuclear Power Plants. Educational Policy and Strategic Research
7-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Atmaca Yıldız Sevilay, Akbulut Aydın, Ceyhan Gaye Defne, Durmuş Yusuf, Akaydın Galip, Demirsoy Ali, 2017. Journey to natural history museum in perspective of children. EUROPEAN JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2021. Investigation of the Bibliometric Features of the Articles on Socioscientific Issues. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
2-) Atabey Nejla, Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2021. Bibliometric analysis of the articles in the field of argumentation in Science from 1976 to 2020. International Journal Of Eurasia Social Sciences
3-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2020. Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Konu Olarak COVID 19 Pandemisi ve Örnek Uygulama Önerileri. Milli Eğitim Dergisi
4-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Korkmaz Nebiye, 2019. Öğretmen Adaylarının Fen ve Matematiğe Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Metafor Çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları
5-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Kaptan Fitnat, 2018. Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının ArgümantasyonBecerilerinin Gelişimine Katkısı: Bir Karma Yöntem Araştırması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
6-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2016. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Durum Temelli ÖğretimYaklaşımı Uygulamalarına Yönelik Görüşleri ve Çalışmalarına Yansıtmaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Araştırmaları Dergisi
7-) Sülün Yusuf, Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Sülün Ali, 2010. Biyoloji laboratuvarı uygulamasında V-diyagramı kullanmının öğrenci başarısına etkisi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Yurttaş Kumlu Gülfem Dilek, 2017. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fizik Laboratuvarında Karşılaştıkları Sorunlar, Çözüm Yöntemleri ve Önerileri. Researcher: Social Science Studies
2-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2016. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Durum Temelli Yaklaşım Uygulama Modellerine Yönelik Görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2016. Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etkisi. Uluslarası Yüksek Öğretimde Yeni Eğilimler: Değişime Ayak Uydurma Kongresi
2-) Durmuş Yusuf, Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2015. Kemaliye (Erzincan) Ecology Based Nature Education Project In Participants’ Eyes. 7th World Conference on Educational Science
3-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Kaptan Fitnat, 2014. Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretimin Yeri ve Önemi. VI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi
4-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Batı Kaan, Yılmaz Serkan, 2012. The Effect of Using V-diagrams in Science and Technology Laboratory Teaching on Preservice Teachers’ Critical Thinking Dispositions. 4th World Conference on Educational Sciences
5-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Sülün Yusuf, 2010. The Effect of Teaching Animal Physiology Through ”V-Diagrams” on Students’ Success and Retention Level. INNOVATION AND CREATIVITY IN EDUCATION
6-) Sülün Yusuf, Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2008. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genel Biyoloji Laboratuvarı Uygulamalarında V-Diyagramı Öğretim Stratejisine Yönelik Tutumları. İnternational Conference on Educational Sciences

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Toprak Beyza, Çakır Gizem, Şenel Müşfika, Güroğlu Mehmet, Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2023. Farklı Bilim Disiplinlerinin Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı ve Liselere Geçiş Sınavı'ndaki Yerinin Değerlendirilmesi. 7. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
2-) Şenel Müşfika, Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2023. Deprem temalı fen etkinliklerinin 5.sınıf öğrencilerinin depreme yönelik tutum ve kavram öğretimine etkisi. 7. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
3-) Çakır Gizem, Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2023. Sosyobilimsel konuların kavram karikatürü destekli öğretiminin öğrencilerin informal muhakemelerine katkısı: Enerji Kaynakları Örneği. 7. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
4-) Toprak Beyza, Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2023. Eğitimde WEB 2.0 araçlarına yönelik yayımlanan makalelerin bibliyometrik açıdan incelenmesi:WoS örneği. 7. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
5-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Arıkan Kalender, Akbulut Aydın, 2019. İlkokul ve Ortaokul Öğrencilerinin İnformal Öğrenme Ortamından Beklentileri ve Yapılan Öğretim Uygulamalarının Etkisi: Doğa Tarihi Müzesi Örneği. 1.Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi
6-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Kaptan Fitnat, 2017. Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Uygulamalarının Argümantasyon Becerilerinin Gelişimine Katkısı. 2. Uluslarası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu ve Sergisi
7-) Ayşegül Evren Yapıcıoğlu, Şule Aycan, 2017. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Nükleer Enerji Santralleri Sosyobilimsel Konusuna Yönelik Kararları ve İnformal Muhakeme Şekilleri. II. International Academic Research Congress
8-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2017. Advantages and Disadvantages of Socioscientific Issue-Based Instruction in Science Classrooms: Pre-Service Teachers' Views . II. International Academic Research Congress
9-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2016. Evaluation of the Elementary Science Teacher Training Curriculum In the Point of Science and Technology Literacy: Years of 2013, 2014, 2015. Pedagogical Action for European Dimension in Educator s Induction Approaches (PAEDEIA) International Symposium
10-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2016. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Durum Temelli Yaklaşım Uygulamalarına Yönelik Görüşleri ve Çalışmalarına Yansımaları. IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
11-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2016. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımı Uygulama Modellerine Yönelik Görüşleri. 7th International Congress on New Trends in Education

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Sülün Yusuf, Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Öner Emel, 2006. Fen ve teknoloji dersinin ilköğretim programları ve ortaöğretim kurumları seçme ve yerleştirme sınavı açısından değerlendirilmesi. XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi

(B-6) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda poster şeklinde sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Sülün Yusuf, Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2008. Yapılandırıcı Öğrenme Kuramına Dayalı Bir Laboratuvar Etkinliği Bitkilerde DNA İzolasyonu. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
2-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Kuru Çetin Saadet, 2008. Öğretmen Adaylarının Global Bir Çevre Sorunu Sera Etkisi İle İlgili Kavram Yanılgılarının Tespit Edilmesi. VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, Batı Kaan, 2022. Temel Eğitim Döneminde Çevre Eğitimi/Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimi: Durum Değerlendirmesi ve Sınıf İçi Uygulama Örnekleri. Yayın Evi: Nobel Akademi Editör Adı: Öztürk, Elif; Uçuş Güldalı, Şükran
2-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2021. Sosyobilimsel konular/Sosyobilimsel konularda ahlaki ve etik muhakeme becerileri. Yayın Evi: Eğiten Kitap Yayınevi Editör Adı: Ayşe Yenilmez Türkoğlu, Dilek Karışan
3-) Atabey Nejla, Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2020. Güncel Eğitim Bilimleri Araştırmaları II / 5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabının Sosyobilimsel Konular Açısından Değerlendirilmesi .. Yayın Evi: Akademisyen Yayınevi Editör Adı: Ahmet Doğanay, Oğuz Kutlu
4-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2019. İlkokulda Fen Öğretimi (Fen Öğretiminde Argümantasyon). Yayın Evi: Eğiten Kitap Editör Adı: Nazım Kaşot
5-) Evren Yapıcıoğlu Ayşegül, 2019. İlkokulda Fen Öğretimi (Fen Öğretiminde Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı). Yayın Evi: Eğiten Kitap Editör Adı: Nazım Kaşot

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) Bartın University Journal of Education Faculty. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Online Fen Eğitimi Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 3
3-) Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 2
7-) Journal of STEAM Education. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
8-) Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi. 2018. Hakemlik Sayısı: 5
9-) İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 3

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı:
5-) Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
7-) 2. Uluslarası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu ve Sergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 2

(E-1) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Pre-service Science Teachers’ Decisions and Types of Informal Reasoning About Socioscientific Issue: Nuclear Power Plants - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
2-) Analysis of the outcomes of the Turkish science curriculum in terms of science process skills, nature of science, socioscientific issues, and STEM - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Bibliometric analysis of the articles in the field of argumentation in Science from 1976 to 2020 - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Sosyobilimsel konu temelli öğretim yaklaşımı uygulamalarının etkililiğine yönelik bir karma yöntem çalışması - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
5-) Analysis of the outcomes of the Turkish science curriculum in terms of science process skills, nature of science, socioscientific issues, and STEM - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Konu Olarak COVID 19 Pandemisi ve Örnek Uygulama Önerileri - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) Pre-service Science Teachers’ Decisions and Types of Informal Reasoning About Socioscientific Issue: Nuclear Power Plants - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
8-) Kemaliye (Erzincan) Ecology Based Nature Education Project In Participants’ Eyes - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(E-2) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makalelerde yapılan atıf

1-) Sosyobilimsel konu temelli öğretim yaklaşımı uygulamalarının etkililiğine yönelik bir karma yöntem çalışması - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Konu Olarak COVID 19 Pandemisi ve Örnek Uygulama Önerileri - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Bibliometric analysis of the articles in the field of argumentation in Science from 1976 to 2020 - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretimin Yeri ve Önemi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Sosyobilimsel konu temelli öğretim yaklaşımı uygulamalarının etkililiğine yönelik bir karma yöntem çalışması - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
6-) Pre-service Science Teachers’ Decisions and Types of Informal Reasoning About Socioscientific Issue: Nuclear Power Plants - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
7-) Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının ArgümantasyonBecerilerinin Gelişimine Katkısı: Bir Karma Yöntem Araştırması - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
8-) Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Konu Olarak COVID 19 Pandemisi ve Örnek Uygulama Önerileri - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
9-) Öğretmen Adaylarının Fen ve Matematiğe Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Metafor Çalışması - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
10-) Sosyobilimsel konu temelli öğretim yaklaşımı uygulamalarının etkililiğine yönelik bir karma yöntem çalışması - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
11-) Advantages and Disadvantages of Socioscientific Issue-Based Instruction in Science Classrooms - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
12-) Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Konu Olarak COVID 19 Pandemisi ve Örnek Uygulama Önerileri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
13-) Pre-service Science Teachers’ Decisions and Types of Informal Reasoning About Socioscientific Issue: Nuclear Power Plants - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
14-) Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Durum Temelli ÖğretimYaklaşımı Uygulamalarına Yönelik Görüşleri ve Çalışmalarına Yansıtmaları - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
15-) Sosyobilimsel konu temelli öğretim yaklaşımı uygulamalarının etkililiğine yönelik bir karma yöntem çalışması - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
16-) Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının ArgümantasyonBecerilerinin Gelişimine Katkısı: Bir Karma Yöntem Araştırması - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
17-) Advantages and Disadvantages of Socioscientific Issue-Based Instruction in Science Classrooms - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
18-) Pre-service Science Teachers’ Decisions and Types of Informal Reasoning About Socioscientific Issue: Nuclear Power Plants - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
19-) Pre-service Science Teachers’ Decisions and Types of Informal Reasoning About Socioscientific Issue: Nuclear Power Plants - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
20-) Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretimin Yeri ve Önemi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
21-) Kemaliye (Erzincan) Ecology Based Nature Education Project In Participants’ Eyes - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
22-) Advantages and Disadvantages of Socioscientific Issue-Based Instruction in Science Classrooms - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
23-) Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Durum Temelli ÖğretimYaklaşımı Uygulamalarına Yönelik Görüşleri ve Çalışmalarına Yansıtmaları - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
24-) The Effect of Using V-diagrams in Science and Technology Laboratory Teaching on Preservice Teachers’ Critical Thinking Dispositions - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
25-) The Effect of Teaching Animal Physiology Through ”V-Diagrams” on Students’ Success and Retention Level - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
26-) The Effect of Teaching Animal Physiology Through ”V-Diagrams” on Students’ Success and Retention Level - Atıf Yılı: 2012 Atıf Sayısı: 1
27-) Investigation of the Bibliometric Features of the Articles on Socioscientific Issues - Atıf Yılı: -1 Atıf Sayısı: 1

(E-4) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının ArgümantasyonBecerilerinin Gelişimine Katkısı: Bir Karma Yöntem Araştırması - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
2-) Sosyobilimsel konu temelli öğretim yaklaşımı uygulamalarının etkililiğine yönelik bir karma yöntem çalışması - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Bibliometric analysis of the articles in the field of argumentation in Science from 1976 to 2020 - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretimin Yeri ve Önemi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Analysis of the outcomes of the Turkish science curriculum in terms of science process skills, nature of science, socioscientific issues, and STEM - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) An evaluation of one day science activities at a natural history museum - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) Öğretmen Adaylarının Fen ve Matematiğe Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Metafor Çalışması - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
8-) Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının ArgümantasyonBecerilerinin Gelişimine Katkısı: Bir Karma Yöntem Araştırması - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 4
9-) The Effect of Using V-diagrams in Science and Technology Laboratory Teaching on Preservice Teachers’ Critical Thinking Dispositions - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
10-) Öğretmen Adaylarının Fen ve Matematiğe Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Metafor Çalışması - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
11-) Sosyobilimsel konu temelli öğretim yaklaşımı uygulamalarının etkililiğine yönelik bir karma yöntem çalışması - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
12-) Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Konu Olarak COVID 19 Pandemisi ve Örnek Uygulama Önerileri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
13-) Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının ArgümantasyonBecerilerinin Gelişimine Katkısı: Bir Karma Yöntem Araştırması - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
14-) Pre-service Science Teachers’ Decisions and Types of Informal Reasoning About Socioscientific Issue: Nuclear Power Plants - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
15-) Öğretmen Adaylarının Fen ve Matematiğe Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Metafor Çalışması - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 3
16-) Öğretmen Adaylarının Fen ve Matematiğe Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Metafor Çalışması - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
17-) Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının ArgümantasyonBecerilerinin Gelişimine Katkısı: Bir Karma Yöntem Araştırması - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
18-) Journey to natural history museum in perspective of children - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
19-) Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Durum Temelli ÖğretimYaklaşımı Uygulamalarına Yönelik Görüşleri ve Çalışmalarına Yansıtmaları - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
20-) Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının ArgümantasyonBecerilerinin Gelişimine Katkısı: Bir Karma Yöntem Araştırması - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
21-) Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Durum Temelli ÖğretimYaklaşımı Uygulamalarına Yönelik Görüşleri ve Çalışmalarına Yansıtmaları - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
22-) Biyoloji laboratuvarı uygulamasında V-diyagramı kullanmının öğrenci başarısına etkisi - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
23-) Evaluation of Trends in Theses on Socio-Scientific Issues: The Case of Turkey - Atıf Yılı: -1 Atıf Sayısı: 2
24-) Investigation of the Bibliometric Features of the Articles on Socioscientific Issues - Atıf Yılı: -1 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Ulusal hakemli dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının ArgümantasyonBecerilerinin Gelişimine Katkısı: Bir Karma Yöntem Araştırması - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
2-) Sosyobilimsel konu temelli öğretim yaklaşımı uygulamalarının etkililiğine yönelik bir karma yöntem çalışması - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
3-) Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Konu Olarak COVID 19 Pandemisi ve Örnek Uygulama Önerileri - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Bibliometric analysis of the articles in the field of argumentation in Science from 1976 to 2020 - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
5-) Gifted students’ decisions and justifications on a socio-scientific dilemma related to the COVID-19 pandemic - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) Analysis of the outcomes of the Turkish science curriculum in terms of science process skills, nature of science, socioscientific issues, and STEM - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
7-) Öğretmen Adaylarının Fen ve Matematiğe Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Metafor Çalışması - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
8-) Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Durum Temelli ÖğretimYaklaşımı Uygulamalarına Yönelik Görüşleri ve Çalışmalarına Yansıtmaları - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
9-) Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Konu Olarak COVID 19 Pandemisi ve Örnek Uygulama Önerileri - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
10-) Analysis of the outcomes of the Turkish science curriculum in terms of science process skills, nature of science, socioscientific issues, and STEM - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
11-) Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretimin Yeri ve Önemi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
12-) Kemaliye (Erzincan) Ecology Based Nature Education Project In Participants’ Eyes - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
13-) Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fizik Laboratuvarında Karşılaştıkları Sorunlar, Çözüm Yöntemleri ve Önerileri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
14-) Sosyobilimsel konu temelli öğretim yaklaşımı uygulamalarının etkililiğine yönelik bir karma yöntem çalışması - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
15-) Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Konu Olarak COVID 19 Pandemisi ve Örnek Uygulama Önerileri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
16-) Journey to natural history museum in perspective of children - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
17-) Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etkisi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
18-) Kemaliye (Erzincan) Ecology Based Nature Education Project In Participants’ Eyes - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
19-) Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretimin Yeri ve Önemi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
20-) Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Durum Temelli ÖğretimYaklaşımı Uygulamalarına Yönelik Görüşleri ve Çalışmalarına Yansıtmaları - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 4
21-) Sosyobilimsel konu temelli öğretim yaklaşımı uygulamalarının etkililiğine yönelik bir karma yöntem çalışması - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 6
22-) Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının ArgümantasyonBecerilerinin Gelişimine Katkısı: Bir Karma Yöntem Araştırması - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 4
23-) Advantages and Disadvantages of Socioscientific Issue-Based Instruction in Science Classrooms - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
24-) Pre-service Science Teachers’ Decisions and Types of Informal Reasoning About Socioscientific Issue: Nuclear Power Plants - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
25-) Öğretmen Adaylarının Fen ve Matematiğe Yönelik Algılarının Belirlenmesi: Metafor Çalışması - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
26-) Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının ArgümantasyonBecerilerinin Gelişimine Katkısı: Bir Karma Yöntem Araştırması - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
27-) Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Durum Temelli ÖğretimYaklaşımı Uygulamalarına Yönelik Görüşleri ve Çalışmalarına Yansıtmaları - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
28-) The Effect of Using V-diagrams in Science and Technology Laboratory Teaching on Preservice Teachers’ Critical Thinking Dispositions - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
29-) The Effect of Using V-diagrams in Science and Technology Laboratory Teaching on Preservice Teachers’ Critical Thinking Dispositions - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
30-) Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Durum Temelli Yaklaşım Uygulama Modellerine Yönelik Görüşleri - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
31-) Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretimin Yeri ve Önemi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
32-) Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Durum Temelli ÖğretimYaklaşımı Uygulamalarına Yönelik Görüşleri ve Çalışmalarına Yansıtmaları - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
33-) Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Durum Temelli ÖğretimYaklaşımı Uygulamalarına Yönelik Görüşleri ve Çalışmalarına Yansıtmaları - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
34-) Biyoloji laboratuvarı uygulamasında V-diyagramı kullanmının öğrenci başarısına etkisi - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
35-) The Effect of Using V-diagrams in Science and Technology Laboratory Teaching on Preservice Teachers’ Critical Thinking Dispositions - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 1
36-) Kemaliye (Erzincan) Ecology Based Nature Education Project In Participants’ Eyes - Atıf Yılı: -1 Atıf Sayısı: 2

(E-6) Yurtdışında yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında adayın eserlerine yapılan atıf

1-) Analysis of the outcomes of the Turkish science curriculum in terms of science process skills, nature of science, socioscientific issues, and STEM - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Bibliometric analysis of the articles in the field of argumentation in Science from 1976 to 2020 - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Analysis of the outcomes of the Turkish science curriculum in terms of science process skills, nature of science, socioscientific issues, and STEM - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Sosyobilimsel konu temelli öğretim yaklaşımı uygulamalarının etkililiğine yönelik bir karma yöntem çalışması - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
5-) Evaluation of Trends in Theses on Socio-Scientific Issues: The Case of Turkey - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
6-) Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının ArgümantasyonBecerilerinin Gelişimine Katkısı: Bir Karma Yöntem Araştırması - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
7-) Sosyobilimsel konu temelli öğretim yaklaşımı uygulamalarının etkililiğine yönelik bir karma yöntem çalışması - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
8-) Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının ArgümantasyonBecerilerinin Gelişimine Katkısı: Bir Karma Yöntem Araştırması - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
9-) Kemaliye (Erzincan) Ecology Based Nature Education Project In Participants’ Eyes - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
10-) Evaluation of Trends in Theses on Socio-Scientific Issues: The Case of Turkey - Atıf Yılı: -1 Atıf Sayısı: 1

(E-7) Yurtiçinde yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının ArgümantasyonBecerilerinin Gelişimine Katkısı: Bir Karma Yöntem Araştırması - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
2-) Sosyobilimsel konu temelli öğretim yaklaşımı uygulamalarının etkililiğine yönelik bir karma yöntem çalışması - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
3-) Bibliometric analysis of the articles in the field of argumentation in Science from 1976 to 2020 - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Analysis of the outcomes of the Turkish science curriculum in terms of science process skills, nature of science, socioscientific issues, and STEM - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sosyobilimsel Durum Temelli ÖğretimYaklaşımı Uygulamalarına Yönelik Görüşleri ve Çalışmalarına Yansıtmaları - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Konu Olarak COVID 19 Pandemisi ve Örnek Uygulama Önerileri - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) Fen Eğitiminde Sosyobilimsel Konu Olarak COVID 19 Pandemisi ve Örnek Uygulama Önerileri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
8-) Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının ArgümantasyonBecerilerinin Gelişimine Katkısı: Bir Karma Yöntem Araştırması - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
9-) Sosyobilimsel Durum Temelli Öğretim Yaklaşımının ArgümantasyonBecerilerinin Gelişimine Katkısı: Bir Karma Yöntem Araştırması - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
10-) Sosyobilimsel konu temelli öğretim yaklaşımı uygulamalarının etkililiğine yönelik bir karma yöntem çalışması - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 3

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Bilim ve Toplum. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Geleceğin Bilim İnsanları İle Doğaya Yolculuk. 2020-2020
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Uzman. Konu: Bilim ve Toplum. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. 218B189 Doğa Tarihi Müzesinde Bilimsel Bir Gezinti. 2018-2019
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Uzman. Konu: 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destek Programı. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Kemaliye (Erzincan) ve Çevresinde Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi . 2014-2014
4-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Uzman. Konu: 2229-Lisans ve Lisans Öncesi, Öğretmen ve Öğrencilere Yönelik Bilimsel Etkinlikleri Destekleme Programı. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okullardaki Biyoloji Öğretmenlerine Yönelik Üçüncü Kademe Biyoloji Bilim Danışmanlığı Eğitimi. 2014-2014
5-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Uzman. Konu: 2229-Lisans ve Lisans Öncesi, Öğretmen ve Öğrencilere Yönelik Bilimsel Etkinlikleri Destekleme Programı. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okullardaki Biyoloji Öğretmenlerine Yönelik Üçüncü Kademe Biyoloji Bilim Danışmanlığı Eğitimi. 2014-2014
6-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Uzman. Konu: 2229-Lisans ve Lisans Öncesi, Öğretmen ve Öğrencilere Yönelik Bilimsel Etkinlikleri Destekleme Programı. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Okullardaki Biyoloji Öğretmenlerine Yönelik 2. Kademe Bilim Danışmanlığı Eğitimi. 2013-2013

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) Mikroyeterlilikler ulusal yaklaşımın belirlenmesi sempozyumu. Türkiye. . 2023

Verdiği Dersler

EBB00300 2023-2024 Bahar

MÜZE EĞİTİMİ

FBE40002 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

GKD00300 2023-2024 Bahar

BİLİM VE SANAT ETKİLEŞİMLERİ

EBB00050 2023-2024 Güz

EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

EBB00300 2023-2024 Güz

MÜZE EĞİTİMİ

FBE40001 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

GKD00050 2023-2024 Güz

BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ

GKD00300 2023-2024 Güz

BİLİM VE SANAT ETKİLEŞİMLERİ

SBE40005 2023-2024 Güz

SANAT VE MÜZE EĞİTİMİ

EBB00300 2022-2023 Bahar

MÜZE EĞİTİMİ

FBE40002 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

GKD00050 2022-2023 Bahar

BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ

GKD00300 2022-2023 Bahar

BİLİM VE SANAT ETKİLEŞİMLERİ

İFÖ 5518 2022-2023 Bahar

FİZİK ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL EĞİLİMLER

PFD 4030 2022-2023 Bahar

Öğretmenlik Uygulaması II

EBB00300 2022-2023 Güz

MÜZE EĞİTİMİ

FBE40001 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

GKD00050 2022-2023 Güz

BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ

GKD00300 2022-2023 Güz

BİLİM VE SANAT ETKİLEŞİMLERİ

PFD 4029 2022-2023 Güz

Öğretmenlik Uygulaması I

SBE40005 2022-2023 Güz

SANAT VE MÜZE EĞİTİMİ

TEB 5099 2022-2023 Güz

BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ