(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale
1-) Açık Önkaş, N., 2015. Interpretation Theory and Creative Writing. Anthropologist
2-) Açık Önkaş, N., 2013. A study on the use of classical poetry in teaching Turkish. Hacettepe University Journal of Education
3-) Açık Önkaş, N., 2012. The Phonetics and Semantics Relationship in Poems
. Procedia-Social and Behavioral Sciences
4-) Açık Önkaş, N., 2010. Teaching poetry in the relationship of phonetics and semantics
. Procedia - Social and Behavioral Sciences
5-) Açık Önkaş, N., 2009. Poetry teaching in laboratory setting . Social and Behavioral Sciences
(A-2) SCI veya SCI-Expanded , SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar
1-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, "Konuşturan Türkiye Türkçesi Öğretimi", Türkiye Türkçesi Öğreniyorum-I adlı kitaba yazılmış tanıtım-değerlendirme yazısı, Bilig (Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi), Bahar 2005, S.33, s. 257-260. - 2005
(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararsı alan
indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam
makale
1-) Açık Nilgün, 2020. Fuzûlî’nin Su Kasidesi ile Mecdî’nin Su Kasidesinin Karşılaştırılması. Eski Türk Edebiyatı Araştırmaları Dergisi
2-) Açık Önkaş, N., Günay, E., 2015. Ders Kitabı İnceleme Ölçütlerine Göre Türkçe Ders Kitaplarının Karşılaştırılması. International Journal of Languages
3-) Açık Önkaş, N., 2011. Türk Halk Şiiri Örneklerinde Fonetik-Semantik İlişkisi ve Türkçe Eğitiminde Halk Şiirinden Yararlanma
. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
(A-5) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale
1-) Açık Önkaş, N., 2011. Mevlevîlerin Yönetimle İlişkileri
. Akademik Bakış Dergisi
2-) 2010. Türkçe Eğitiminde Fonetik-Semantik İlişkili Şiir Öğretimi. Electronic Journal of Social Sciences (Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi)
(A-5-Eski) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale
1-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, “ Türkçe Eğitiminde Teknoloji Kullanımı ve Kalıcı Öğrenme”, Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, S.2, 2010. - 2010
2-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, “ Çoçuk Edebiyatı Kitaplarında Şiirin Yeri”, Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, İlke, S.23, 2009. - 2009
3-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, "Şâir Tezkireleri Üzerine", Türk Edebiyatı, İstanbul 2003, S. 513, s. 74-75. - 2003
4-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, Fatin'de Kafiye Dikkati, Türk Kültürü, Ankara 2002, S. 467, s. 164-169. - 2002
5-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, “Türkçe Öğretiminde Aruzlu Şiirler”, Bilge, Ankara 2002, S.32, s. 19-23. - 2002
6-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, “Fuzûlî'nin Hevâ'dan Gayrı”sı, Türk Kültürü İncelemeleri, İstanbul 2000, S.2, s. 183-190. - 2000
(A-6) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki
indeksler tarafından taranan dergilerde yayımlanan kitap
eleştirisi, teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka
takdimi ve özet türünden yayınlar
1-) Açık Önkaş, N., 2014. Çağdaş Türk Dünyası Şairlerinde Anadili Değeri
. The Journal of Academic Social Science Studies
(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde
yayımlanmış makale
1-) Açık Önkaş, N., 2011. Osmanlı Dönemi Muğlalı Şairler
. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale
1-) Açık Nilgün, 2020. Nâbî’nin Hayriyye’sinin Eğitsel Yönü. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Açık Önkaş Nilgün, 2010. Ana Dili Öğretimine Yeni Yaklaşımlar. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, İlke
3-) Açık Önkaş Nilgün, 2009. Çocuk Edebiyatı Kitaplarında Şiirin Yeri. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, İlke
(A-9) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar
1-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, “V. Uluslar arası Türk Dili Kurultayı Üzerine", Değerlendirme, Milli Eğitim, Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, Güz 2004, S.164, s. 175-178. - 2004
2-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, “Yarına Seslenen Şâir: Fuzûlî”, Türk Kültürü, Ankara 1999, S.433, s.319-320. - 1999
3-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, “Şâhidî İbrahim Dede ve Gülşen-i Vahdet”, Türk Dili, Ankara 1997, S. 551, s. 471-474. - 1997
(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri
1-) Açık Önkaş, N., 2015. Ötekini Anlama Sürecinde Edebi Eser. VII. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi
2-) Açık Önkaş, N., 2015. ALMANYA’DA TÜRK ÇOCUKLARINA OKUTULAN TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ
NİTELİĞİ. VII. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi
3-) Açık Önkaş Nilgün, 2014. Şâhidî’de Ben ve Öteki. 1.Uluslararası Mevlevilik ve Şahidi Sempozyumu
4-) Açık Önkaş, N., 2014. Türkçe Ders Kitaplarında Coğrafik Unsurlar
. Coğrafyacılar Derneği Uluslararası Kongresi
5-) Açık Önkaş, N., 2014. Gelenek Ürünlerinden Nazirelerin Alımlanmasının Türkçe Öğretimine Yansımaları
. 7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultay
6-) Uygunol, H., Açık Önkaş, N., 2014. "Ortaokul Öğencilerinin Yazma Becerilerinde Eşik Aşma Sorunu
. 7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı
7-) Nahmedov, A., Açık Önkaş, N., 2014. Şâhidî'nin Mısralarında Mevlevî Tanımı. 1. Uluslararası Mevlevîlik ve Şâhidî Sempozyumu
8-) Açık Önkaş, N., 2014. Şâhidî'nin Mevlânâ Algısı. 1.Uluslararası Mevlevîlik ve Şâhidî Sempozyumu
9-) Açık Önkaş, N., Armutçuoğlu, Ş., 2012. İlköğretim 6. 7.ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Dinleme Becerilerinin Bilinçlendirme Yoluyla Geliştirilmesi. 5. Uluslar arası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı
10-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, “Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Dil Eğitim ve Öğretimindeki Yeri”, 5.Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 19-22 Aralık 2012, Denizli. - 2012
11-) Açık Önkaş, N., Çulha, B., 2011. Türkçe Ders Kitaplarındaki Şiirlerin Fonetik-Semantik İlişkisine Eleştirel Bir Yaklaşım
. 2. Uluslar arası Türk Dili ve Edebiyatı Sempozyumu
12-) Açık Önkaş, N., Çulha, B., 2011. Hacı Bayram-ı Veli’nin ve Yunus Emre’nin Birer Şiirinin Nicel Bakımdan İncelenmesi
. IV. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu,
13-) Coşkun, V., Açık Önkaş, N., 2006. Fonetik Laboratuarı Destekli Edebiyat Öğretimi
. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı
14-) Açık Önkaş, N., 2006. Mevlevîliğin Güzel Sanatlarla İlişkisi
. Uluslararası Düşünce ve Sanatta Mevlânâ Sempozyumu
15-) Coşkun, V., Açık Önkaş, N., Çetin, D., 2005. Prosodik Unsurların Şiir Okuma Yoluyla Beceri Olarak Kazandırılmasında Bilgisayarlı Öğretim. 5. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı
16-) Açık Önkaş, N., 2004. Sultan Veled ve Sonrası Anadolusunda Türkçe Hakimiyetine Mevlevîliğin Etkisi
20-26 Eylül 2004, TDK. . Uluslararası Türk Dili Kurultayı
17-) Açık Önkaş, N., 2003. Mevlânâ ve Mevlevîliğin Eğiticiliği
. III. Uluslararası Mevlânâ Kongresi
(B-4) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri
1-) Açık Önkaş, N., 2013. Eğitici Yönüyle Muğlalı Şâhidî
. Muğla Değerler Sempozyumu
2-) Açık Önkaş, N., Coşkun, V., 2013. Halikarnas Balıkçısında Eğitim Yansıları. Ulusal Halikarnas Balıkçısı Sempozyumu
3-) Açık Önkaş, N., 2006. İlköğretim I.Kademe Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi
4-) Açık Önkaş, N., Arzu, F.Z., 2005. Türkçe Eğitiminde Sesli Okuma Becerisinin Psikolojik Temelleri. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Konferansı
5-) Açık Önkaş, N., Coşkun, V., 2004. İlk Öğretimden Orta Öğretime Geçişte Türkçenin Önemi
. Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu
6-) Açık Önkaş, N., 2003. Gazel Öğretiminde Modern Yöntemler
. I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi
(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel,
sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak
yayımlanan bildiri.
1-) Birol, H., Açık Önkaş, N., 2015. Türkçe Eğitiminde Kişisel Gelişim. 8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı
2-) Özkul, Z., Açık Önkaş, N., 2015. Klasiklerle Değerler Eğitimi. Türk Kültürü Araştırmaları Sempozyumu
(C-1) Alanında tanınmış uluslar arası yayınevlerince yayımlanan kitap yazarlığı
1-) Açık Önkaş Nilgün, 2016. Klâsik Türk Edebiyatında Mevlevîlik Kültürü ve Mevlevî Şairler/. Yayın Evi: Gece Kitaplığı Editör Adı: yok
2-) Açık Önkaş Nilgün, Coşkun Mustafa Volkan, 2005. Türkiye Türkçesi Öğreniyorum II. Yayın Evi: Turan Basımevi Editör Adı: yok
(C-2) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitap yazarlığı
1-) Açık, N., 2022. Sonsuza Dek. Yayın Evi: Lora Editör Adı: Nilgün AÇIK
2-) Açık Nilgün, 2019. Yokluk Hırkasını Giyen Şair Nâbî. Yayın Evi: Edebiyat Ortamı Yayınları Editör Adı: Nilgün Açık
3-) Açık Önkaş Nilgün, 2017. Bir Nefes Sıhhat. Yayın Evi: Cinius Yayınları Editör Adı: yok
4-) Açık Önkaş Nilgün, 2014. Mevlânâ Okyanusundan Muğlalı Şâhidî Denizine. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: yok
5-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, Muğlalı İbrahim Şâhidî, Muğla 2012, Muğla Valiliği Yayını. - 2012
6-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, Mevlânâ Okyanusundan Muğlalı Şâhidî Denizine, Muğla 2013, Muğla Belediyesi Yayınları. 153s. - 2012
(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı
1-) Açık Önkaş Nilgün, 2016. Akıl Hastalarının Edebi Metinlerle Sağaltımı Üzerine Düşünceler. Yayın Evi: Lambert Academic Publishing Editör Adı: Ömer Kürşad Tüfekci
(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı
1-) Okul Dünyası (Yazar: Mustafa Girgin), Mekteb-i Edeb Bölümü, Ankara 2012, Vize Yayıncılık. - 2013
2-) Pedagojik Değerler (Yazar: Mustafa Girgin), Nezaket Değeri Bölümü, Ankara 2012, Vize Yayıncılık. - 2012
3-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, Edebiyat Bilgi ve Kuramları, Edebî Topluluklar Bölümü, İstanbul 2009. Lisans Yayıncılık. - 2009
4-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Anlatım Biçimleri Bölümü, Ankara 2005. Lisans Yayıncılık. - 2005
(D-10) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde hakemlik
1-) JASS. 2015. Hakemlik Sayısı: 2
(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik
1-) Tuskish Studies. 2013. Hakemlik Sayısı: 5
2-) Ondokuz Mayıs Üniversitesi Dergisi. 2012. Hakemlik Sayısı: 2
(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik
1-) Folklor ve Edebiyat. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
2-) OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Milli Eğitim. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
(D-9) Alanında yurtiçinde yayımlanan kitap editörlüğü
1-) Editörlük Türü: Kitap. 2015. Türkçe Öğretimine Yönelik Çalışmalar.
2-) Editörlük Türü: Kitap. 2015. Kültürümle Kucaklaşıyorum Değerler Eğitiminde Muğla'nın Ulu Çınarı Şâhidî.
(E-3) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından
taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer
almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI
dışında taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf
1-) Çocuk Edebiyatı Kitaplarında Şiirin Yeri - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
(E-5) Ulusal hakemli dergilerde adayın yazar olarak yer
almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.
1-) Ana Dili Öğretimine Yeni Yaklaşımlar - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) Ders Kitabı İnceleme Ölçütlerine Göre Türkçe Ders Kitaplarının Karşılaştırılması - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
(F-1) Yönetiminde tamamlanmış doktora/tıpta uzmanlık/sanatta yeterlilik tezleri.
1-) Tez Adı: Altı Şapkalı Düşünme tekniğinin ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin eleştirel okuma becerilerini geliştirmelerine etkisi. Konu: eleştirel okuma. BAHAR-AYDIN. 2020
(F-2) Yönetiminde tamamlanmış yükseklisans tezleri.
1-) Tez Adı: Halk şairlerinin işledikleri temalarla Türkçe öğretim programında yer alan temaların örtüşme durumu. Konu: Türkçe Eğitiminde Tema . ERCAN-GÜNAY. 2020
2-) Tez Adı: JULES VERNE'İN ESERLERİNDEKİ TEMA VE İLETİLERİN TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ. Konu: Türkçe Eğitiminde Tema İletileri. EDANUR-KIRKPINAR NURAL. 2019
3-) Tez Adı: KLASİK TÜRK EDEBİYATI ÇEVİRİ ÖRNEKLERİNİN YARATICI YAZMA BECERİLERİNE KATKISI. Konu: Yaratıcı yazma becerilerinin geliştirilmesi. ADEM-KALAÇ. 2019
4-) Tez Adı: 5.SINIF TÜRKÇE DERS KİTABININ ATASÖZLERİ VE DEYİMLERİ BARINDIRMASI BAKIMINDAN İNCELENMESİ. Konu: Türkçe Ders Kitabındaki Atasözleri ve Deyimlerin İncelenmesi. MEHMET-UZUN. 2019
5-) İlköğretim Yaratıcı Okumanın Yaratıcı Düşünme Becerisine Etkisi, Muğla Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 25 Kasım 2014. - 2014
6-) İlköğretim Türkçe Ders Kitaplarında Bulunana Şiirlerin Fonetik-Semantik İlişki Çerçevesinde İncelenmesi. - 2013
7-) İlköğretim 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerilerinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi. - 2006
8-) İlköğretim Öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Ölçümü ve Değerlendirilmesi. - 2006
(G-7) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP)
yürütücülük
1-) İlköğretim II. Kademe Türkçe Derslerinde Yaratıcı Okumanın Yaratıcı Düşünme Becerisine Etkisi (12/100) - 2014
(Ğ-2) Alanında ulusal bilimsel nitelikli ödül almak
1-) Kurum Adı: . ALTIN YAZAR ÖDÜLÜ. 2023
(I-8) Alanı ile ilgili olarak; ulusal panel, konferans, seminer,
kurs, açık oturum ve söyleşi gibi etkinliklerde davetli
konuşmacı ya da panelist olarak görev almak.
1-) Mevlevilik ve Muğlalı Şahidi. Muğla. . 2012
2-) Şiir ve Gelenek, Konferans. Muğla. . 2012
3-) Nâbî’nin Eğitim Anlayışı. Muğla. . 2012
4-) Can Yücel Şiirinde Ses Anlam İlişkisi. Muğla. . 2011