Personel

Prof.Dr. AYTEN KİRİŞ AVAROĞULLARI
Prof.Dr.
Ayten Kiriş Avaroğulları
@ E-posta
aytenkiris@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 3113

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Sosyal Bilgiler Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Sosyal Bilgiler Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Tarih 15.06.2002
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Tezsiz Yüksek Lisans Programı Tarih Öğretmenliği 16.11.2003

Yüksek Lisans

Gazi üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliği 16.11.2005

Doktora

Gazi üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Tarih Öğretmenliği 16.11.2009

Yayin Bilgileri

(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Kiriş, A., 2014. 9. sınıf tarih dersi öğretim programının yöntemsel kavramlar açısından analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Hacettepe University Journal of Education),

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararsı alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Kiriş Avaroğulları Ayten, 2020. Interpretions of the 5 th grade (ages 10-11) Turkish students’ historical knowledge based on historical sources.. International Journal of Psychology and Educational Studies
2-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Mutlu Zeynep, 2019. Pre-service Social Studies Teachers’ Opinions on Using Comic Books in Social Studies Teaching. Asian Journal of Education and Training
3-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Avaroğulları Muhammet, 2018. An Example of Distortion in Turkish Social Studies and History Textbooks: Slavery. World Journal of Education
4-) Kiriş, A., Görgen, İ., 2014. Historiographical capacity of pre-service history teachers in Turkey. US-China Education Review A

(A-5) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Karpınar Ozan, 2020. The effect of preservice social studies teachers’ pupil control ideologies on their classroom management beliefs. Elementary Education Online
2-) Karaçağıl Canan, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2017. Sosyal Bilgiler Derslerinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Kullanımının Öğrenci Akademik Başarısına Etkisi. International Journal of Innovative Research in Education
3-) Durmaz Ahmet, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2016. Sosyal Bilgiler Derslerinde Etkinlik Uygulamalarının Öğrenci Motivasyonuna Etkisi. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
4-) Görgen, İ., Deniz, S., Kiriş, A., 2011. Eğitim Fakültesi Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy, NWSA

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Çam Aylin, 2023. Öğretmen Adaylarının Senaryo Temelli Çelişkili Bilimsel İddiaları Açıklama Tercihlerinin İncelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
2-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Şaman Berna, 2020. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
3-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Vurgun Ahmet, 2018. Tarih Öğretmeni, Tarih öğretmen Adayları ve Lise Öğrencilerinin Tarihsel Sorularının Analizi: Türkiye Örneği. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi
4-) Belenli Tuğba, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2017. 20. Yüzyılda Türkiye’de Kadın Konusunun Tarih Derslerinde Öğretimine Yönelik Bir Değerlendirme: Türk Kadınlar Birliği ve Faaliyetleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
5-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Topal Ganime, Aydın Muhammet, Erken Salih, Dağdelen Sertan, 2016. Yerel Gazetelerde Muğla Kız İlköğretmen Okulu. Tarih Okulu Dergisi/Journal of History School
6-) Kiriş, A., Safran, M., 2011. Tarih Öğretiminde Anahat ve Matris Not Alma Tekniklerinin Kullanılmasının Önemi . Milli Eğitim Dergisi
7-) Keleş, H., Kiriş, A., 2010. Tarihsel Tartışma ve Tarihsel Tartışma Metni Yazma. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
8-) Turan, R., Belenli, T., Kiriş, A., 2010. Mesnevi ve Mesnevi’nin Sosyal Bilgiler programında yer verilen değerler çerçevesinde incelenmesi. G. Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
9-) Ayten, K., 2009. Tarih Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme: 9. Sınıf Tarih Dersi Sınav Sorularının Bilişsel Açıdan İncelenmesi. G. Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
10-) Keleş, H., Kiriş Avaroğulları, A., 2006. Bir Osmanlı Tarihçisi Olan Ali Reşat’ın Hayatı, Eğitimciliği ve Tarih Öğretimi ile İlgili Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Çam Aylin, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2021. Senaryo Temelli Epistemik Düşünme Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi
2-) Hayta Necdet, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2017. Tarih derslerinde "Ege Adaları Sorunu'nun öğretimine ilişkin Tarih öğretmen görüşlerinin incelenmesi. ARAŞTIRMA VE DENEYİM DERGİSİ (ADEDER)
3-) Hafize Doğramacı, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2015. Her insan eşit doğar. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED)
4-) Karancı, S., Kiriş, A., 2013. Emeğe saygı. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED)
5-) Akbulut Gökçe, Kiriş Ayten, 2012. Geçmişten Günümüze Türk devletlerinde Yönetim Anlayışı: Hakan dan Halka Doğru. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
6-) Karaçağıl, C., Kiriş, A., 2012. Rönesans ve Reformdan Günümüz Bilimine. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED)
7-) Ayten, K., İlhan, E., Tunç, N., Tiriç, E., 2012. İzmir İktisat Kongresini Öğreniyoruz. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED)

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Beyazoğlu Işıl, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2024. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Ölüm Ardı (Nekroloji) Yazısı Yazma Etkinliklerine İlişkin Görüşleri. 4th International Conference on Innovative Academic Studies ICIAS 2024
2-) Yavuz Gözdenur, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2024. Sosyal Bilgiler Dersinde Su Kullanımına Yönelik Etkinliklerin Öğrencilerin Su Kullanımı Farkındalıklarına Etkisi. 4. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Sempozyumu ISSRIS’24 13-16 March 2024
3-) Yöntem Huriye, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2024. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yerel Çocuk Oyunlarına Dayalı Eğitsel Oyun Etkinliklerine Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri. 4. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Sempozyumu ISSRIS’24 13-16 March 2024
4-) Kiriş Avaroğulları Ayten, İlgün Şevval, Merci Gizem Nur, Özakalın Dilruba, 2022. Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminde Kullanılmak Üzere Bir Masa Oyunu Tasarlanması ve Akademik Başarıya, Derse Yönelik Tutuma ve Kalıcılığa Etkisi. 2nd International Congress on Scientific Advances (2. Uluslararası Bilimsel Gelişmeler Kongresi)
5-) Avşaroğlu Kristal, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2022. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Ders Kitabına Kazandırılan Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi. TESAM VI. Sosyal Bilimler Kongresi “TEKNOLOJİ DEVRİMİ” Sosyal Bilimlerin Gözüyle
6-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Kepir Semiha Sultan, 2022. Ortaokul Sosyal Bilimler Dersi İçin Sanal Müze Etkinlikleri Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi. 5.Uluslararası İnsan Çalışmaları Kongresi (ICHUS-2022)
7-) Kiriş Avaroğulları Ayten, İzol Sevilay, 2022. Sosyal Adalet İnançlarına Yönelik Etik İkilem Senaryo Tasarımı ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi. 5.Uluslararası İnsan Çalışmaları Kongresi (ICHUS-2022)
8-) Keleş, H., Dönmez, C., Kiriş, A., 2016. Yerel Basında Muğla Ve İlçelerinde Öğretmen Örgütlenmesi. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu (4th International Symposium on History Education)
9-) Avaroğulları, M., Kiriş Avaroğulları, A., 2016. Bir Öncü İsim: Robert Edwin Jewett.. V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Sempozyumu (USBES V), Denizli 2016
10-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Coşkun Şenyol, Yıldıray Aydın, 2014. An analysis of literary works that can be used in history of Turkish Revolution and Kemalism courses. ERPA 2014 International Congresses on Education İstanbul University, 06-08 June, 2014 İstanbul – Turkey
11-) Görgen İzzet, Deniz Sabahattin, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2012. Investigating Teacher Candidates Portfolios in the History of the Turkish Republic I Course. Proceedings of the IPS’ 12 International Portfolio Symposium
12-) Kiriş Avaroğulları Ayten, 2010. Yansıtıcı Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretmeni Yetiştirme Alan F Griffin in Modelinin Değerlendirilmesi. International Conference on New Horizons in Education

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Avaroğulları Muhammet, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2019. Üniversite Öğrencilerinin II. Abdulhamit algıları: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. 3. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi
2-) Avaroğulları Muhammet, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2019. Gazetelerin Köşe Yazılarında Kullanılan Finansal Kavramların Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Temsil Edilme Durumları. 3rd International Congress of Eurasian Social Sciences (3. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi)
3-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Avaroğulları Muhammet, 2019. 5. Sınıf Öğrencilerinin Tarihsel Düşünme Becerileri Açısından Değerlendirilmesi. 3. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi
4-) Korkut Perihan, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2018. İngilizce ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları ile Yaratıcı Drama: Yerel Tarihimi Öğreniyorum. Uluslararası İnsan Çalışmaları Kongresi 06-09 Aralık/December 2018
5-) Kiriş Avaroğulları Ayten, 2017. Tarihsel Düşünme Kavramlarının Tarih Dersi Öğretim Programlarına Yansıması Açısından Genel Değerlendirme. Türk Tarih Kurumu Uluslararası Tarih Müfredatı Çalıştayı 6-7-8 kasım 2017
6-) Kiriş Avaroğulları Ayten, 2017. Yerel gazete haberlerinde Muğla Kız Sanat Enstitüsü ve Muğla Erkek Sanat Enstitüsü. 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, MUĞLA 2017
7-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Altınay Burcu, 2017. Dünyada Öğretim Sürecinde İnfografiğin Kullanımı: Literatür taraması.. International Symposium of Education and Values (ISOEVA) 2017 Bodrum-MUĞLA
8-) Keleş Hamza, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2017. Tarih öğretmen adaylarına göre ortaokul mezunu öğrencilerin bilmesi gereken tarihsel içerik.. USBES 2017, 6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir
9-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Kutluay Gülser, 2017. 5E modeline göre tasarlanmış bir etkinlik örneği “Çanakkale Savaşında Türk Ordusunun İaşe ve İkmali. International Congress Of Eurasian Social Sciences (Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi)-2017
10-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Topal Ganime, 2017. Savaştaki Masumlar. International Congress Of Eurasian Social Sciences (Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi)-2017
11-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Hayta Necdet, 2017. Tarih Dersleri İçeriğinde “Ege Adaları Sorunu”nun Öğretimine İlişkin Tarih Öğretmenlerinin Görüşleri. 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2017-MUĞLA
12-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Keleş Hamza, 2017. Tarihsel metin yazımında dikkat edilmesi gereken hususlar konusunda literatür taraması. International Symposium of Education and Values (ISOEVA) 2017 Bodrum-MUĞLA
13-) Kara Hatice, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2017. Sosyal Bilgiler Öğretmenleri için tarihsel eylemlilik ilkesiyle hazırlanmış bir çizgi roman örneği: Nezihe Muhittin.. USBES 2017, 6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir
14-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Altınay Burcu, Akgünlü Büşra, Mutlu Zeynep, 2017. Eylemlerimizle nasıl farklılık yaratabiliriz: Ortaokul öğrencilerine yönelik bir etkinlik.. 27 Mayıs 1960’dan 15 Temmuz 2016’ya Darbeler, Geçmişten Günümüze Darbe Olgusu ve Millet Egemenliği Kültürü Uluslararası Sempozyumu
15-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Ganime Topal, Aydın Muhammet, Erken Salih, Dağdelen Sertan, 2016. Muğla da Bir Okul: Muğla Kız İlköğretmen Okulu. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 2016
16-) Erol Şahin, N., Kiriş Avaroğulları, A., 2016. Tematik Açıdan Türkiye’deki Tarih Ders Programlarında “Suç ve Ceza”. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu (4th International Symposium on History Education) 2016 MUĞLA
17-) Belenli, T., Kiriş, A., 2016. Tarih Öğretiminde Kadın Haklarına Yönelik Bir Etkinlik. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu (4th International Symposium on History Education) 2016 MUĞLA
18-) Avaroğulları, M., Kiriş Avaroğulları, A., 2016. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarih ve Tarihin Öğrenimi ve Öğretimi Üzerine Epistemolojik İnançları. IIIrd International Eurasian Educational Research Congress 2016 MUĞLA
19-) Kiriş Avaroğulları, A., Çulha Özbaş, B., 2016. Sorgulamaya Dayalı Disiplinler arası Beceri Odaklı Tarih Okulu/Köyü Modeli. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu (4th International Symposium on History Education), 2016 MUĞLA
20-) Kiriş, A., Avaroğulları, M., 2016. Demokrasi, Hürriyet, Adalet, Eşitlik Kavramlarını Ali Fuad Başgil’den Okumak. V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Sempozyumu (USBES V),2016
21-) Kiriş Avaroğulları, A., 2015. Avrupa Tarihi Öğretimine Yönelik Soruların Analizi. VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi
22-) Durmaz, A., Kiriş Avaroğulları, A., 2014. Sosyal bilgiler derslerinde etkinlik uygulamalarının öğrenci motivasyonuna etkisi. . I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (I. Eurasian Educational Research Congress), 24-26 Nisan 2014, İstanbul.
23-) Harnett P, Carter J, Kiriş, A. Engilbertsson G., 2012. Learning and teaching childrens literature across Europe: A comparative analysis of pupils and teachers views. ECER 2012, The Need for Educational Research to Champion Freedom, Education and Development for All
24-) Görgen İzzet, Deniz Sabahattin, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2010. Eğitim Fakültesi Öğretmen Adaylarının Problem çözme Becerilerinin incelenmesi. 19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
25-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Bilgiç Ayşe, Erol Şahin Ayşegül Nihan, 2010. İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminde Betimleyici Dönüt Uygulamalarının Etkisi. I. International Conference on New Trends in Education and Their Implications Antalya

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Kiriş Avaroğulları, A., 2010. Kiriş, Ayten. Tarih Öğretiminde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinliklerinin Kullanımı.. I. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu. (16-18 Haziran), Atatürk Üniversitesi, Erzurum, 2010.

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Avaroğulları Muhammet, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2023. Tarih Eğitiminde Bir Ekol: Prof. Dr. Mustafa Safran’a Armağan/Tarih Öğretiminde Tarih Disiplinin Kaynakları Açısından Nekroloji Yazılarının Değerlendirilmesi. Yayın Evi: Berikan Yayınevi Editör Adı: Prof. Dr. Necdet HAYTA Prof. Dr. Hamza KELEŞ Prof. Dr. Cengiz DÖNMEZ Doç. Dr. Tuğba BELENLİ Arş. Gör. Tuğba ORTAÇ
2-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Keleş Hamza, 2022. Türk Dünyası Yolunda Bir Ömür Prof. Dr. Mehmet Şahingöz'e Armağan/Lise Tarih Derslerinde Geçmişten Günümüze Bağışçılık: Vakıflar Ve Filantropi. Yayın Evi: Berikan Yayınevi Editör Adı: Prof. Dr. Necdet HAYTA Prof. Dr. Hamza KELEŞ Prof. Dr. Cengiz DÖNMEZ Doç. Dr. Tuğba BELENLİ Arş. Gör. Tuğba ORTAÇ
3-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Kaymak Burcu, 2021. Kuramdan Uygulamaya Ortaokullar İçin Tarih Öğretimi/Farklı ülkelerin tarih ders kitaplarından etkinlik örnekleri. Yayın Evi: Nobel Yayıncılık Editör Adı: Refik TURAN, Osman AKHAN
4-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Avaroğulları Muhammet, 2019. Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı/Sosyal Bilgilerde yazma becerisinin kullanımı. Yayın Evi: PegemAkademi Editör Adı: İsmail H. Demircioğlu, Selahattin Kaymakçı, Ebru Demircioğlu
5-) Korkut Perihan, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2018. İngilizce ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları ile Yaratıcı Drama: Yerel Tarihimi Öğreniyorum. Yayın Evi: Bilgin Kültür Sanat Yayınları Editör Adı: Zeynel Karacagil ve Efecan Anaz
6-) Keleş Hamza, Erol Şahin Ayşegül Nihan, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2017. Armağan/Tarihsel Süreçte Suç ve Ceza: Tarih Öğretiminde Tematik Öğrenmeye Yönelik Bir Değerlendirme. Yayın Evi: Gece Yayıncılık Editör Adı: Alpaslan DEMİR, Tuba KALKAN, Eralp ERDOĞAN
7-) Keleş Hamza, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2017. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar III/Tarih Konularının Öğretiminde Yaratıcı Yazma Etkinlikleri. Yayın Evi: Pegem A Editör Adı: Hakan AKDAĞ
8-) Kiriş Avaroğulları Ayten, 2016. Sosyal Bilgiler Öğretimi/Sosyal Bilgilerde Yansıtıcı Düşünme. Yayın Evi: PegemA Yayıncılık Editör Adı: Dursun DİLEK
9-) Kiriş Avaroğulları Ayten, 2012. Tarih Öğretiminde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı/Öğretim Araçları ve Öğretimdeki Yerleri. Yayın Evi: PegemA Akademi Editör Adı: DEMİRCİOĞLU İsmail Hakkı , TURAN İbrahim
10-) Kiriş Avaroğulları Ayten, 2012. Innovative History Education Examplar Activities/Salvation Carrying the Peace. Yayın Evi: EUROCLIO, Harf Publishing House Editör Adı: KÖKSAL Hüseyin

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Keleş Hamza, Kiriş Avaroğulları Ayten, Erol Ayşegül Nihan, 2015. Kaşgarlı nın Tarihçi Torunu Reşat Genç Armağanı/Üniversite- İlköğretim Ortaklı Comenius Projesi Örneği, "Avrupa'da Çocuk Edebiyatı Öğrenmek Ve Öğretmek",. Yayın Evi: Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları Editör Adı: Mehmet Şahingöz
2-) Kiriş Avaroğulları Ayten, 2012. Pedagojik Değerler/Empati. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Mustafa Girgin
3-) Kiriş Avaroğulları Ayten, 2010. Tarih Nasıl Öğretilir Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri/Tarih Derslerinde Etkili Not Alma Becerisinin Kullanımı. Yayın Evi: Yeni İnsan Yayınevi Editör Adı: SAFRAN Mustafa
4-) Kiriş Avaroğulları Ayten, 2005. İlköğretim Sosyal Bilgiler 6 ve 7 Sınıflar Öğretim Program Kitabı/Derste Etkili Not Alma. Yayın Evi: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları Editör Adı: MEB

(Ç-1) Alanında kitap çevirisi

1-) Topkaya Yavuz, Şimşek Ufuk, 2017. Sosyal bilgiler öğretiminde yeni yaklaşımlar III/Görsel bir öğretim materyali: Eğitici çizgi roman. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Refik TURAN-Hakan AKDAĞ

(Ç-2) Alanında makale, kitap bölümü ve karar tahlili vb.çevirileri

1-) Kiriş Avaroğulları Ayten, 2018. Güncel Olaylar ve Kamusal Sorunlar, İlkokul ve Ortaokullarda Sosyal Bilgiler Eğitimi. Yayın Evi: PegemA Akademi Editör Adı: Filiz Zayimoğlu Öztürk ve Selçuk Beşir Demir
2-) Kiriş Avaroğulları Ayten, 2010. Günümüzde Eğitim/Öğretmen ve Kamu. Yayın Evi: PegemA Yayıncılık Editör Adı: ATA Bahri, ÖZTÜRK Talip

(D-10) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde hakemlik

1-) Belleten. 2018. Hakemlik Sayısı: 1

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) JASSS (The Journal of Academic Social Science Studies). 2021. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi . 2020. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Milli Eğitim Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS). 2020. Hakemlik Sayısı: 1
5-) İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 2
6-) Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS). 2019. Hakemlik Sayısı: 1
7-) Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
8-) OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
9-) Journal of Education and Training Studies. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
10-) Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
11-) Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
12-) Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
13-) Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
14-) Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
15-) Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi EKUAD. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
16-) Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2016. Hakemlik Sayısı: 1
17-) Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2013. Hakemlik Sayısı: 1
18-) Türk Tarih Eğitimi Dergisi TUHED. 2012. Hakemlik Sayısı: 1

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 2016. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED). 2013. Hakemlik Sayısı: 1

(D-2) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde baş editörlük

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2021. Araştırma ve Deneyim Dergisi (ADEDER).
2-) Editörlük Türü: Dergi. 2015. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED).

(D-7) Ulusal indekslerde taranan yurtiçi hakemli dergilerde yardımcı editörlük, misafir editörlük yada yayın kurulu üyeliği

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2021. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.

(D-9) Alanında yurtiçinde yayımlanan kitap editörlüğü

1-) Editörlük Türü: Diğer Yayınlar. 2016. IV Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu Tam Metin Bildiriler Kitabı, e kitap.

(E-2) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makalelerde yapılan atıf

1-) Bir Osmanlı Tarihçisi Olan Ali Reşat’ın Hayatı, Eğitimciliği ve Tarih Öğretimi ile İlgili Görüşleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
2-) 20. Yüzyılda Türkiye’de Kadın Konusunun Tarih Derslerinde Öğretimine Yönelik Bir Değerlendirme: Türk Kadınlar Birliği ve Faaliyetleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
3-) 9. sınıf tarih dersi öğretim programının yöntemsel kavramlar açısından analizi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
4-) Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
5-) Sosyal Bilgiler Derslerinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Kullanımının Öğrenci Akademik Başarısına Etkisi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
6-) Interpretions of the 5 th grade (ages 10-11) Turkish students’ historical knowledge based on historical sources. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
7-) Tarih Öğretmeni, Tarih öğretmen Adayları ve Lise Öğrencilerinin Tarihsel Sorularının Analizi: Türkiye Örneği - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
8-) Pre-service Social Studies Teachers’ Opinions on Using Comic Books in Social Studies Teaching - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
9-) 9. sınıf tarih dersi öğretim programının yöntemsel kavramlar açısından analizi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
10-) Historiographical capacity of pre-service history teachers in Turkey - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
11-) Sosyal Bilgiler Derslerinde Etkinlik Uygulamalarının Öğrenci Motivasyonuna Etkisi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
12-) 20. Yüzyılda Türkiye’de Kadın Konusunun Tarih Derslerinde Öğretimine Yönelik Bir Değerlendirme: Türk Kadınlar Birliği ve Faaliyetleri - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
13-) Mesnevi ve Mesnevi’nin Sosyal Bilgiler programında yer verilen değerler çerçevesinde incelenmesi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
14-) Sosyal Bilgiler Derslerinde Etkinlik Uygulamalarının Öğrenci Motivasyonuna Etkisi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
15-) 9. sınıf tarih dersi öğretim programının yöntemsel kavramlar açısından analizi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 2
16-) Tarih Öğretmeni, Tarih öğretmen Adayları ve Lise Öğrencilerinin Tarihsel Sorularının Analizi: Türkiye Örneği - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
17-) Mesnevi ve Mesnevi’nin Sosyal Bilgiler programında yer verilen değerler çerçevesinde incelenmesi - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
18-) 9. sınıf tarih dersi öğretim programının yöntemsel kavramlar açısından analizi - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
19-) Bir Osmanlı Tarihçisi Olan Ali Reşat’ın Hayatı, Eğitimciliği ve Tarih Öğretimi ile İlgili Görüşleri - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 1

(E-3) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışında taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf

1-) Bir Osmanlı Tarihçisi Olan Ali Reşat’ın Hayatı, Eğitimciliği ve Tarih Öğretimi ile İlgili Görüşleri - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2

(E-4) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Bir Osmanlı Tarihçisi Olan Ali Reşat’ın Hayatı, Eğitimciliği ve Tarih Öğretimi ile İlgili Görüşleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
2-) Pre-service Social Studies Teachers’ Opinions on Using Comic Books in Social Studies Teaching - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
3-) Mesnevi ve Mesnevi’nin Sosyal Bilgiler programında yer verilen değerler çerçevesinde incelenmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
4-) Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 3
5-) Sosyal Bilgiler Derslerinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Kullanımının Öğrenci Akademik Başarısına Etkisi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
6-) Sosyal Bilgiler Derslerinde Etkinlik Uygulamalarının Öğrenci Motivasyonuna Etkisi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
7-) Senaryo Temelli Epistemik Düşünme Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
8-) Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarih ve Tarihin Öğrenimi ve Öğretimi Üzerine Epistemolojik İnançları - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
9-) Eğitim Fakültesi Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
10-) Mesnevi ve Mesnevi’nin Sosyal Bilgiler programında yer verilen değerler çerçevesinde incelenmesi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
11-) 20. Yüzyılda Türkiye’de Kadın Konusunun Tarih Derslerinde Öğretimine Yönelik Bir Değerlendirme: Türk Kadınlar Birliği ve Faaliyetleri - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
12-) 20. Yüzyılda Türkiye’de Kadın Konusunun Tarih Derslerinde Öğretimine Yönelik Bir Değerlendirme: Türk Kadınlar Birliği ve Faaliyetleri - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
13-) Sosyal Bilgiler Derslerinde Öğrenme Amaçlı Yazma Etkinlikleri Kullanımının Öğrenci Akademik Başarısına Etkisi - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 2
14-) Sosyal Bilgiler Derslerinde Etkinlik Uygulamalarının Öğrenci Motivasyonuna Etkisi - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
15-) Mesnevi ve Mesnevi’nin Sosyal Bilgiler programında yer verilen değerler çerçevesinde incelenmesi - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
16-) Tarihsel Tartışma ve Tarihsel Tartışma Metni Yazma - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 3
17-) Tarihsel Tartışma ve Tarihsel Tartışma Metni Yazma - Atıf Yılı: 2012 Atıf Sayısı: 1
18-) Mesnevi ve Mesnevi’nin Sosyal Bilgiler programında yer verilen değerler çerçevesinde incelenmesi - Atıf Yılı: 2012 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Ulusal hakemli dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Bir Osmanlı Tarihçisi Olan Ali Reşat’ın Hayatı, Eğitimciliği ve Tarih Öğretimi ile İlgili Görüşleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
2-) The effect of preservice social studies teachers’ pupil control ideologies on their classroom management beliefs - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
3-) Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
4-) Sosyal Bilgiler Öğretmenleri için tarihsel eylemlilik ilkesiyle hazırlanmış bir çizgi roman örneği: Nezihe Muhittin. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
5-) Tarihsel Tartışma ve Tarihsel Tartışma Metni Yazma - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
6-) Tarih Öğretmeni, Tarih öğretmen Adayları ve Lise Öğrencilerinin Tarihsel Sorularının Analizi: Türkiye Örneği - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
7-) Güncel Olaylar ve Kamusal Sorunlar, İlkokul ve Ortaokullarda Sosyal Bilgiler Eğitimi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
8-) Eğitim Fakültesi Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
9-) Emeğe saygı - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
10-) Tarihsel Tartışma ve Tarihsel Tartışma Metni Yazma - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
11-) Tarih Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme: 9. Sınıf Tarih Dersi Sınav Sorularının Bilişsel Açıdan İncelenmesi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
12-) Mesnevi ve Mesnevi’nin Sosyal Bilgiler programında yer verilen değerler çerçevesinde incelenmesi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
13-) Tarih Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme: 9. Sınıf Tarih Dersi Sınav Sorularının Bilişsel Açıdan İncelenmesi - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
14-) Tarihsel Tartışma ve Tarihsel Tartışma Metni Yazma - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
15-) Bir Osmanlı Tarihçisi Olan Ali Reşat’ın Hayatı, Eğitimciliği ve Tarih Öğretimi ile İlgili Görüşleri - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
16-) Mesnevi ve Mesnevi’nin Sosyal Bilgiler programında yer verilen değerler çerçevesinde incelenmesi - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
17-) Bir Osmanlı Tarihçisi Olan Ali Reşat’ın Hayatı, Eğitimciliği ve Tarih Öğretimi ile İlgili Görüşleri - Atıf Yılı: 2012 Atıf Sayısı: 1
18-) Bir Osmanlı Tarihçisi Olan Ali Reşat’ın Hayatı, Eğitimciliği ve Tarih Öğretimi ile İlgili Görüşleri - Atıf Yılı: 2010 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Yurtdışında yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında adayın eserlerine yapılan atıf

1-) 9. sınıf tarih dersi öğretim programının yöntemsel kavramlar açısından analizi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
2-) Mesnevi ve Mesnevi’nin Sosyal Bilgiler programında yer verilen değerler çerçevesinde incelenmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
3-) Sosyal Bilgiler Derslerinde Etkinlik Uygulamalarının Öğrenci Motivasyonuna Etkisi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
4-) Tarihsel Tartışma ve Tarihsel Tartışma Metni Yazma - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
5-) Geçmişten Günümüze Türk devletlerinde Yönetim Anlayışı: Hakan dan Halka Doğru - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
6-) Tarih Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme: 9. Sınıf Tarih Dersi Sınav Sorularının Bilişsel Açıdan İncelenmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
7-) Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar III/Tarih Konularının Öğretiminde Yaratıcı Yazma Etkinlikleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
8-) Sosyal Bilgiler Öğretimi/Sosyal Bilgilerde Yansıtıcı Düşünme - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
9-) 9. sınıf tarih dersi öğretim programının yöntemsel kavramlar açısından analizi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
10-) 20. Yüzyılda Türkiye’de Kadın Konusunun Tarih Derslerinde Öğretimine Yönelik Bir Değerlendirme: Türk Kadınlar Birliği ve Faaliyetleri - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
11-) Eğitim Fakültesi Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
12-) Bir Osmanlı Tarihçisi Olan Ali Reşat’ın Hayatı, Eğitimciliği ve Tarih Öğretimi ile İlgili Görüşleri - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 3

(E-7) Yurtiçinde yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Tarih Öğretiminde Anahat ve Matris Not Alma Tekniklerinin Kullanılmasının Önemi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) Mesnevi ve Mesnevi’nin Sosyal Bilgiler programında yer verilen değerler çerçevesinde incelenmesi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
3-) Mesnevi ve Mesnevi’nin Sosyal Bilgiler programında yer verilen değerler çerçevesinde incelenmesi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
4-) Tarih Öğretmeni, Tarih öğretmen Adayları ve Lise Öğrencilerinin Tarihsel Sorularının Analizi: Türkiye Örneği - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
5-) Tarih Öğretiminde Anahat ve Matris Not Alma Tekniklerinin Kullanılmasının Önemi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
6-) Tarihsel Tartışma ve Tarihsel Tartışma Metni Yazma - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
7-) Tarihsel Tartışma ve Tarihsel Tartışma Metni Yazma - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
8-) Tarih Derslerinde Ölçme ve Değerlendirme: 9. Sınıf Tarih Dersi Sınav Sorularının Bilişsel Açıdan İncelenmesi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 2
9-) 9. sınıf tarih dersi öğretim programının yöntemsel kavramlar açısından analizi - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
10-) Mesnevi ve Mesnevi’nin Sosyal Bilgiler programında yer verilen değerler çerçevesinde incelenmesi - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
11-) Bir Osmanlı Tarihçisi Olan Ali Reşat’ın Hayatı, Eğitimciliği ve Tarih Öğretimi ile İlgili Görüşleri - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
12-) Tarihsel Tartışma ve Tarihsel Tartışma Metni Yazma - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
13-) Tarihsel Tartışma ve Tarihsel Tartışma Metni Yazma - Atıf Yılı: -1 Atıf Sayısı: 1

(F-2) Yönetiminde tamamlanmış yükseklisans tezleri.

1-) Tez Adı: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihi Roman Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Antalya İli Örneği . Konu: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihi Roman Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Antalya İli Örneği . Ahmet Yasin-Acar. 2024
2-) Tez Adı: 7. sınıf Sosyal bilgiler dersi konu ve kazanımlarının tarihsel düşünme becerileri açısından değerlendirilmesi. Konu: 7. sınıf Sosyal bilgiler dersi konu ve kazanımlarının tarihsel düşünme becerileri açısından değerlendirilmesi. Ozan-Karpınar. 2021
3-) Tez Adı: Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretiminde çizgi roman kullanımına yönelik görüşleri. Konu: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çizgi Roman Kullanımına Yönelik Görüşlerini analiz etmek. Zeynep-Mutlu. 2019
4-) Tez Adı: Sosyal Bilgiler Derslerinde Etkinlik Uygulamalarının Öğrenci Motivasyonuna Etkisi. Konu: Sosyal Bilgiler. Ahmet-Durmaz-Durmaz. 2014
5-) Tez Adı: Sosyal Bilgiler Derslerinde Öğrenme Amaclı Yazma Etkinlikleri Kullanımının Öğrenci Akademik Başarısına Etkisi . Konu: Sosyal Bilgiler. Canan -Karaçağıl. 2014
6-) Tez Adı: 6. sınıf sosyal bilgiler dersinde işbirlikli öğrenme yöntemi (birlikte öğrenme ve takım destekli bireyselleştirme teknikleri)uygulamasının öğrenci tutum ve başarısına etkisi. Konu: Sosyal Bilgiler. Gökçe-Akbulut. 2013

(G-2) Uluslar arası kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev(araştırmacı, eğitmen, danışman, vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: çocuklarda okuma alışkanlığı, kültürel öğeler. Proje Türü: Avrupa Birliği. 2. LLP-UK-COMENIUS-CMP-LTCL Agreement No: 2009-3906/001-001 “The Learning and Teaching of Children’s Literature in Europe” Lifelong Learning Programı COMENIUS Multilateral Projesi. 2009-2012

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Yurt İçi Araştırma Projeleri Destek Programı. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Öğrenme Amaçlı Ölümardı Yazısı Yazma Etkinliklerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. 2022-2023
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Yurt İçi Araştırma Projeleri Destek Programı. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Yerel Çocuk Oyunlarına Dayalı Eğitsel Oyun Modülüne Yönelik Sosyal Bilgiler ÖğretmenAdaylarının Görüşleri. 2022-2023
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Yurt İçi Araştırma Projeleri Destek Programı. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Sosyal Bilgiler Dersinde Su Kullanımına Yönelik Hazırlanan Etkinliklerin Öğrencilerin Su Kullanımı Farkındalıklarına Ve Tutumuna Etkisi. 2022-2023
4-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projesi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminde Kullanılmak Üzere Bir Masa Oyunu Tasarlanması ve Akademik Başarıya, Derse Yönelik Tutuma ve Kalıcılığa Etkisi. 2021-2022
5-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projesi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersi İçin Sanal Müze Etkinlikleri Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi. 2021-2022
6-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projesi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Sosyal Adalet İnançlarına Yönelik Etik İkilem Senaryo Tasarımı ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin Değerlendirilmesi. 2021-2022
7-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: TUBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projesi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Ders Kitabına Kazandırılan Artırılmış Gerçeklik Uygulamalarının Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi. 2021-2022
8-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Sosyobilimsel Konuları ve Bilimin Doğasını Öğreniyor. Proje Türü: Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç). Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Sosyobilimsel Konuları ve Bilimin Doğasını Öğreniyor. 2021-2021
9-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi PICTES-Eğitmen. Proje Türü: Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç). T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI, Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi PICTES. 2017-2018
10-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Bilim Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Coğrafya ve Tarih Öğretmenlerine Yönelik Bilimsel Proje Danışmanlığı Kursu vermek. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Bilim Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Coğrafya ve Tarih Öğretmenlerine Yönelik Bilimsel Proje Danışmanlığı Kursu, TUBİTAK 2229, Eğitmen. 2012-2012

(G-7) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) yürütücülük

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: tarih öğretimi, yazma becerisi, tarihsel araştırma süreci. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Lise Tarih Derslerinde Öğrencilerin Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi. 2007-2009

(Ğ-2) Alanında ulusal bilimsel nitelikli ödül almak

1-) Kurum Adı: . Yayın Teşvik Ödülü. 2014

(I-1) Uluslar arası sanat ve tasarım yarışma jürilerinde görev almak

1-) -. MUĞLA. . 2017

(I-10) Toplumsal Hizmet Etkinlikleri (bilimsel etkinlikler dışında topluma hizmet kapsamında yapılacak söyleşi, panel, konferans, seminer, eğitim, gezi vb. )

1-) 18 Mart Çanakkale Zaferi. TÜRKİYE. . 2021
2-) "TEB 4001 Tiyatro ve Drama Uygulamaları” dersi kapsamında düzenlenen “Öğretmenin Suçu Ne? ve “Koca Kafalılar Gezegeni” adlı tiyatro oyunlarının ortaya konması . Muğla. . 2012

(I-16) Yürütülen disiplin/ceza araştırma ve soruşturmalar

1-) Soruşturma. TÜRKİYE. . 2017

(I-3) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde başkanlık yapmak. uluslararası sportif organizasyonlarında yöneticilik, düzenleme kurulu üyeliği yapmak.

1-) International Symposium of Education and Values (ISOEVA) . MUĞLA. . 2017
2-) 4. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu . MUĞLA. . 2016

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) Second Authors and Expert Workshop EUROCLIO MATRA Project A Key to Europe: Innovative Methodology in Turkish School History) . Bolu. . 2010
2-) Fourth Author and Experts Workshops (A Key to Europe: Innovative Methodology in Turkish School History) EUROCLIO MATRA Project. Ilgaz . . 2010
3-) Fifth Author and Experts Workshops (A Key to Europe: Innovative Methodology in Turkish School History) EUROCLIO MATRA Project. Ankara Türkiye. . 2010
4-) Stocktaking, Assesing and Planning EUROCLIO Matra Project A Key to Europe: Innovative Methodology in Turkish School History, Kızılcahamam. TÜRKİYE. . 2009
5-) EUROCLIO MATRA Project "Avrupa İçin Anahtar: Türkiye’de Tarih Eğitiminde Yaratıcı Metodoloji (A Key to Europe: Innovative Methodology in Turkish School History)" . Antalya Türkiye. . 2009

(I-6) Ulusal sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; ulusal spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) Sosyal Bilimlerde Nitelik ve Nicelik Arayışları . 03-04 Nisan. Türkiye. 2013
2-) Ulusal Sosyal Bilgiler Eğitimi Çalıştayı. Gaziantep. . 2012

(I-8) Alanı ile ilgili olarak; ulusal panel, konferans, seminer, kurs, açık oturum ve söyleşi gibi etkinliklerde davetli konuşmacı ya da panelist olarak görev almak.

1-) Dış Danışman. . . 2021
2-) Dış Danışman. . . 2021
3-) Dış Danışman. Türkiye. . 2020
4-) Dış Danışman. Ankara. . 2020
5-) Dış Danışman. Ankara. . 2020
6-) Jüri. Ankara. . 2018
7-) Fethiye Anadolu İmam Hatip Lisesi tarafından hazırlanan Üniversite Destekli Sürekli ve İhtiyaç Odaklı Eğitim projesi -Konferans. Türkiye. . 2018
8-) Panelist. Antalya. . 2018
9-) Dış Danışman. . . 2018
10-) İzleyici. . . 2018
11-) İzleyici. . . 2018
12-) Dış Danışman. TÜRKİYE. . 2014
13-) Dış Danışman. TÜRKİYE. . 2013
14-) 16 Mart Öğretmen Okullarının Açılışının 165. Yılı Kutlaması, AKM A Salonu . 14 Mart 2013. Türkiye. 2013
15-) TUBİTAK 4004 Bilim ve Toplum Projeleri, Panelist/Gözlemci . Şubat. Türkiye. 2013
16-) Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü “Türklerde Yöneticilik”, Muğla. MUĞLA. . 2013
17-) “Dünya Gözüyle Çanakkale,” Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi AKM A Salonunda 15.03.2012 . 15.03.2012 . Türkiye. 2012
18-) Hocalı Soykırımı,” Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi AKM B Salonunda . Türkiye. Türkiye. 2012
19-) Panelist. Ankara Türkiye. . 2012
20-) Dış Danışman. ANKARA. . 2011
21-) 18-22 Mayıs Müzeler Haftası” Kutlama Etkinliği Programı çerçevesinde Muğla Müzesinde “Tarih Öğretimi ve Müzeler” başlıklı konferans, 18 Mayıs 2011. 18 Mayıs 2011. Türkiye. 2011
22-) Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı 19.09.2011-23.09.2011. 1308 Sıra Numaralı "Tarih Dersi Öğretim Programları (III. Kademe) Kursu, Antalya . Antalya Türkiye. . 2011
23-) Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı 24.10..2011-28.10.2011 Tarih Dersi Öğretim Programları (IV. Kademe) Kursu, Ankara- 2011.. TÜRKİYE. . 2011
24-) Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı 19.09.2011-23.09.2011. 1308 Sıra Numaralı "Tarih Dersi Öğretim Programları (III. Kademe) Kursu, Antalya 2011.. TÜRKİYE. . 2011
25-) Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı 20.06.2011-01.07.2011. Tarih Dersi Öğretim Programları (II. Kademe) Kursu, Yalova, 2011.. TÜRKİYE. . 2011
26-) Milli Eğitim Bakanlığı 523 No’lu Tarih Dersi Öğretim Programları I. Kademe Kursu, Erzurum Hizmetiçi Eğitim Müdürlüğü, Erzurum. TÜRKİYE. . 2010
27-) 4. Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Koordinatörlüğünde “Okuma Kültürü ve Etkili Dil Kullanımı (Şimdi Okuma Zamanı) Projesi. Ankara Türkiye. . 2010

(I-9) Alanı ile ilgili kurum içi yada kurumdışı komisyon veya kurullarda görev yapmak (her yıl için )

1-) Eğitim Fakültesi Mezuniyet Töreni Düzenleme Kurulu Üyesi. Muğla. . 2020
2-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Rektörü (2020) Eğitim Fakülteleri Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği tarafından bölümünüzün akredite olması dolayısıyla. TÜRKİYE. . 2020
3-) Muğla Yöresinin Tarihi ve Kültürel Mirası Uygulama Ve Araştırma Merkezi (MUTKÜMER). TÜRKİYE. . 2016
4-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yönetim Kurulu üyeliği. Türkiye. . 2014
5-) Yönetim Kurulu üyeliği. Türkiye. . 2013
6-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yönetim Kurulu üyeliği. Muğla. . 2013
7-) Yaşamboyu Öğrenme Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Yönetim Kurulu üyesi. Muğla. . 2012
8-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yönetim Kurulu üyeliği. Muğla. . 2012
9-) Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı Başkanlığı. Muğla. . 2012
10-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi (22 Kasım 2012), Eğitim Fakültesi “Öğretmenler Günü Töreni. Muğla. . 2012

Verdiği Dersler

SBE00070 2023-2024 Bahar

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YEREL-ÇOCUK OYUNLARI

SBE00100 2023-2024 Bahar

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE TARİHSEL KANIT YEREL VE SÖZLÜ TARİH

SBE10004 2023-2024 Bahar

İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ

SBE40002 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

SBE40006 2023-2024 Bahar

TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ 2

SBÖ 5516 2023-2024 Bahar

TARİH YAZICILIĞI

SBE00070 2023-2024 Güz

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YEREL-ÇOCUK OYUNLARI

SBE20005 2023-2024 Güz

İLK TÜRK-İSLAM DEVLETLERİ TARİHİ

SBE20007 2023-2024 Güz

ORTA ÇAĞ TARİHİ

SBE40001 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

SBE40009 2023-2024 Güz

TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ 1

SBÖ 5505 2023-2024 Güz

SOSYAL BİLGİLER DERSİ TARİH KONULARININ ÖĞRETİMİ

SBE00070 2022-2023 Bahar

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YEREL-ÇOCUK OYUNLARI

SBE10004 2022-2023 Bahar

İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ

SBE40002 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

SBE40006 2022-2023 Bahar

TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ 2

SBÖ 5516 2022-2023 Bahar

TARİH YAZICILIĞI

SBÖ2510 2022-2023 Bahar

Yerel Tarih

SBÖ4002 2022-2023 Bahar

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi-II

SBÖ4006 2022-2023 Bahar

Sosyal Bilgilerde Yaratıcı Drama

SBE00070 2022-2023 Güz

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YEREL-ÇOCUK OYUNLARI

SBE20005 2022-2023 Güz

İLK TÜRK-İSLAM DEVLETLERİ TARİHİ

SBE20007 2022-2023 Güz

ORTA ÇAĞ TARİHİ

SBE40001 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

SBE40009 2022-2023 Güz

TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ 1

SBÖ 5505 2022-2023 Güz

SOSYAL BİLGİLER DERSİ TARİH KONULARININ ÖĞRETİMİ

SBÖ4001 2022-2023 Güz

Türkiye Cumhuriyeti Tarihi-I