Personel

Doç.Dr. DİDEM ÇETİN
Doç.Dr.
Didem Çetin
@ E-posta
dcetin@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 1807 , 0252 211 5503

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Türkçe Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Türkçe Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü 2005

Yüksek Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı 2008

Doktora

Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı 2013

Yayin Bilgileri

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararsı alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Ersoy Elif, Çetin Didem, 2023. Investigation of the Relationship Between the Writing Autonomy and Writing Skill of Students Learning Turkish as a Foreign Language. Shanlax International journal of Education
2-) Çetin Didem, 2023. The Relationship Between the Emotional Literacy Skills and Communication Skills of Pre-Service Turkish Teachers . International Journal of Progressive Education
3-) Çetin Didem, 2020. The Relationship Between Pre-Service Turkish Teachers’ Attitudes Towards the Creative Drama Method and Their Self-Efficacy Perception: The Case of Mugla Sitki Kocman University. International Journal of Progressive Education
4-) Çetin Didem, İpek Eğilmez Nigar, Coşkun Mustafa Volkan, 2018. Thinking Development Techniques Used By Pre-service Turkish Language Teachers inInformative Text Writing. Educational Policy Analysis and Strategic Research
5-) Sarıman Gurbet, Çetin Didem, 2018. The Effect of Computer Aided Education on the Skill of Word Stressing in Teaching Turkish as a Foreign Language. Universal Journal of Educational Research

(A-5) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Çetin Didem, 2023. Yaratıcı Drama Yöntemi ile Edebî Metin Türlerinin Öğretimi: Fabl Örneği. International Journal of Languages' Education and Teaching (IJLET)
2-) Çetin Didem, Coşkun Mustafa Volkan, 2017. Validity and Reliability Study:Values Scale for Secondary School Students (VSS). Educational Process: International Journal
3-) Çetin Didem, Coşkun Mustafa Volkan, 2016. Turkish Sentence Stress. The International Journal of Research in Teacher Education
4-) Coşkun Mustafa Volkan, Çetin Didem, 2016. Finding and Associating the Core in the Texts within Turkish Textbooks. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi/Journal of Educational Sciences Research

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Uyğun Aslıhan, Çetin Didem, 2020. 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Kazanımlarının Yaratıcı Yazma Becerisine Uygunluğu. Ana Dili Eğitimi
2-) Çetin Didem, Doğanay Meltem, 2020. 5, 6, 7 ve 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Bibliyoterapi Açısından İncelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER)
3-) Didem Çetin, Mustafa Volkan Coşkun, 2020. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kavramlaştırma Becerileri ile Okumaya Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
4-) Coşkun, M.V., Çetin, D., 2009. Türkçe Eğitimi Bölümü Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sesli Okuma Becerilerinin Öbek-Anlam İlişkisi Bakımından Değerlendirilmesi. Millî Eğitim Dergisi

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Özkaya, P.G., Çetin, D., 2014. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlıkları ve Kütüphane Kullanımlarına İlişkin Bir İnceleme (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Özbay, M., Çetin, D., 2011. Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Çetin, D., 2011. Türkçe Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Konuşma Becerilerinin Ses-Söz Dizimi İlişkisi Bakımından İncelenmesi. Uluslararası Türkçe Eğitimi Sempozyumu
2-) Coşkun, M.V., Açık Önkaş, N., Çetin, D., 2005. Prosodik Unsurların Şiir Okuma Yoluyla Beceri Olarak Kazandırılmasında Bilgisayarlı Öğretim. V. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Sakarya.

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Çetin Didem, Coşkun Mustafa Volkan, 2017. 8. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN BİBLİYOTERAPİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
2-) İpek Eğilmez, N., Çetin, D., Coşkun, M.V., 2016. Eğilmez İpek, N., Çetin, D., Coşkun, V. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kavramlaştırma Becerileri ve Okuma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki. 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla.. 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
3-) Çetin, D., İpek Eğilmez, N., Coşkun, M.V., 2016. Çetin,D., Eğilmez İpek, N. ve Coşkun, V (2016). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bilgilendirici Metin Yazmada “Düşünceyi Geliştirme Teknikleri”ni Kullanma Düzeyleri. 3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 3 Haziran 2016, Muğla.. 3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi
4-) Çetin Didem, Coşkun Mustafa Volkan, Özkaya Perihan Gülce, 2016. Value Perceptions of Students at Turkish Language Taching Department, Faculty of Education, MSK University. IX. European Conference on Social and Behavioral Sciences
5-) Çetin, D., Coşkun, M.V., 2016. Çetin, D. ve Coşkun, M. V. (2016). 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarının Kavramlaştırma Açısından İncelenmesi. 3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 3 Haziran 2016, Muğla. . 3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi
6-) Çetin Didem, Coşkun Mustafa Volkan, Ergül Özkul Zehra, 2015. Akıcılığı Sağlayan Unsurlar ve Konuşma Eğitimi. 1. Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu
7-) Çetin Didem, Coşkun Mustafa Volkan, 2015. Türkçede Cümle Vurgusu ve Konuşma Eğitimi. 8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı
8-) Coşkun Mustafa Volkan, Çetin Didem, Özkaya Perihan Gülce, Uysal Zeynep Ezgi, Özşavlı Gülan, 2015. Kavramlaştırma Eğitiminin Yazılı Anlatımda Söz Varlığına Etkisi. 8. Uluslararsı Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı
9-) Çetin Didem, Özbay Murat, 2014. Bilgisayar Destekli Prozodi Eğitiminin Ton ve Duyguyu Algılama ve Yansıtma Becerilerine Etkisi. 7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı

(B-4) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Coşkun, V., Çetin, D., 2013. Cevat Şakir Kabaağaçlı'nın Öykülerinde Bibliyoterapik Unsurlar ve Türkçe Eğitimi. Ulusal Halikarnas Balıkçısı Sempozyumu Bildiri Kitabı
2-) Coşkun, V., Çetin, D., 2007. Yapılandırmacı Öğrenme Sürecinde Öğretmen-Kılavuz Kitap İlişkisi. Eğitimde Yeni Yönelimler Sempozyumu IV (Yapılandırmacılık ve Öğretmen)

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Çetin Didem, 2015. Okuma Eğitiminde Özü Yakalama Becerisinin Kazandırılması. Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu
2-) Coşkun Mustafa Volkan, Çetin Didem, Özkaya Perihan Gülce, Uysal Zeynep Ezgi, 2015. Yapılandırmacı Yaklaşımda Felsefe. Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu
3-) Özkaya Perihan Gülce, Uysal Zeynep Ezgi, Coşkun Mustafa Volkan, Çetin Didem, 2015. Eğitim Fakültesi Öğretim Elemanlarının Değerler Eğitimi ve Değer Aktarımına Yönelik Görüş ve Önerileri (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği). Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu
4-) Coşkun, V., Çetin, D., 2006. İlköğretim Kurumlarında Fonetik-Sentaks İlişkisinin Algılatılması. XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Çetin Didem, Özbay Murat, 2023. Eğitim ve Bilim 2023-I/Bilgiyi İşleme Kuramı. Yayın Evi: Efe Akademi Yayınları Editör Adı: Karabatak, Songül
2-) Çetin Didem, 2023. Türkçe Eğitiminde Temel Kavramlar/Konuşma Becerisinin Temel Kavramları. Yayın Evi: Akademisyen Yayınevi Editör Adı: İpek Eğilmez, Nigar; Çağlayan Dilber, Nilay
3-) Çetin Didem, Coşkun Mustafa Volkan, 2017. Demokratik Değerler Eğitimi/8. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDA KAVRAMLAŞTIRMA VE DEMOKRATİK DEĞERLER İLİŞKİSİ. Yayın Evi: LAP Lambert Academic Publishing Editör Adı: Nevide Akpınar Dellal
4-) İpek Eğilmez Nigar, Fırat Hatice, Çetin Didem, Coşkun Mustafa Volkan, Açık Önkaş Nilgün, Özkaya Perihan Gülce, Uysal Zeynep Ezgi, Özşavlı Gülan, 2017. Bilimde Etik ve Demokratik Eğitim/Türkçe Öğretmenlerinin Değer Hakkındaki Görüşleri. Yayın Evi: LAP Lambert Academic Publishing Editör Adı: Nevide AKPINAR DELLAL, Mustafa Volkan COŞKUN
5-) Fırat Hatice, İpek Eğilmez Nigar, Çetin Didem, Coşkun Mustafa Volkan, Açık Önkaş Nilgün, Özkaya Perihan Gülce, Uysal Zeynep Ezgi, Özşavlı Gülan, 2017. Bilimde Etik ve Demokratik Eğitim/Ortaokul Öğrencilerinin ”Değerler” ve Değer Eğitiminde Türkçe Dersinin Yeri Hakkındaki Görüşleri. Yayın Evi: LAP Lambert Academic Publishing Editör Adı: Nevide AKPINAR DELLAL, Mustafa Volkan COŞKUN
6-) Çetin Didem, 2017. Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı-I/Dil Becerileri-Anlatma (Konuşma ve Yazma Becerileri). Yayın Evi: Kesit Yayınları Editör Adı: Hayati Develi, Cemal Yıldız, Mustafa Balcı, İbrahim Gültekin, Deniz Melanlıoğlu

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Coşkun Mustafa Volkan, Çetin Didem, Özkaya Perihan Gülce, 2017. Prof. Dr. Hacıeminoğlu Hatıra Kitabı/MSKÜ Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Değer Algıları. Yayın Evi: Türk Edebiyatı Vakfı Yayınları. Editör Adı: Öbek A. İ., Topaloğlu Y., Durmuş, O.
2-) Coşkun, M.V., Çetin, D., Özkaya, P.G., Erdemir, Z.E., Özşavlı, G., 2016. Kavramlaştırma Eğitiminin Yazılı Anlatımda Söz Varlığına Etkisi. "Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi" içinde.. Yayın Evi: Anı Yayıncılık Editör Adı: Dilidüzgün, Ş., Çetinkaya Edizer, Z., Küçükler Kuşçu, N. vd.
3-) Özbay, M., Çetin, D., 2015. Bilgisayar Destekli Prozodi Eğitiminin Vurgulama ve Vurguyu Algılama Becerilerine Etkisi. "Murat Özbay’a Armağan" içinde . Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Duygu UÇGUN, Ahmet BALCI
4-) Çetin, D., Özbay, M., 2015. Bilgisayar Destekli Prozodi Eğitiminin Ton ve Duyguyu Algılama ve Yansıtma Becerilerine Etkisi. "Türkçenin Eğitimi-Öğretimine Yönelik Çalışmalar" içinde.. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Mustafa Volkan Coşkun, Nilgün Açık Önkaş, Nigar İpek Eğilmez vd.

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
2-) e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
3-) The International Journal of Progressive Education - IJPE. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
4-) International Journal of Assessment Tools in Education. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
5-) International Journal of Language Academy . 2023. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
7-) Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
8-) e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
9-) Participatory Educational Research. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
10-) Turkish Studies-Educational Sciences. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
11-) International Electronic Journal of Elementary Education. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
12-) International Journal of Progressive Education. 2021. Hakemlik Sayısı: 2
13-) Dil Eğitimi ve Araştırmaları. 2020. Hakemlik Sayısı: 2
14-) Turkish Studies-Educational Sciences. 2020. Hakemlik Sayısı: 2
15-) International Journal of Progressive Education . 2020. Hakemlik Sayısı: 6
16-) Academy Journal of Educational Sciences. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
17-) Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
18-) Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
19-) Turkish Studies . 2017. Hakemlik Sayısı: 1
20-) Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2016. Hakemlik Sayısı: 1
21-) Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları-ISSN: 2148-1512. 2013. Hakemlik Sayısı: 1

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Türk Eğitim Bilimleri dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER). 2020. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (MJER). 2019. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Araştırma ve Deneyim Dergisi (ADADER). 2018. Hakemlik Sayısı: 1
7-) Folklor Akademi Dergisi. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
8-) Araştırma ve Deneyim Dergisi (ADADER). 2017. Hakemlik Sayısı: 1
9-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, MSKU Journal of Education. 2014. Hakemlik Sayısı: 1

(D-9) Alanında yurtiçinde yayımlanan kitap editörlüğü

1-) Editörlük Türü: Kitap. 2015. Türkçenin Eğitimi-Öğretimine Yönelik Çalışmalar.

(E-1) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) The Relationship Between the Emotional Literacy Skills and Communication Skills of Pre-Service Turkish Teachers - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1

(E-2) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makalelerde yapılan atıf

1-) Investigation of the Relationship Between the Writing Autonomy and Writing Skill of Students Learning Turkish as a Foreign Language - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
2-) Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı-I/Dil Becerileri-Anlatma (Konuşma ve Yazma Becerileri) - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) The Relationship Between Pre-Service Turkish Teachers’ Attitudes Towards the Creative Drama Method and Their Self-Efficacy Perception: The Case of Mugla Sitki Kocman University - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Kazanımlarının Yaratıcı Yazma Becerisine Uygunluğu - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 4
5-) Finding and Associating the Core in the Texts within Turkish Textbooks - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
7-) 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Kazanımlarının Yaratıcı Yazma Becerisine Uygunluğu - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
8-) 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Kazanımlarının Yaratıcı Yazma Becerisine Uygunluğu - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
9-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
10-) Thinking Development Techniques Used By Pre-service Turkish Language Teachers inInformative Text Writing - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
11-) Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı-I/Dil Becerileri-Anlatma (Konuşma ve Yazma Becerileri) - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
12-) Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı-I/Dil Becerileri-Anlatma (Konuşma ve Yazma Becerileri) - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
13-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
14-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
15-) Cevat Şakir Kabaağaçlı'nın Öykülerinde Bibliyoterapik Unsurlar ve Türkçe Eğitimi - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1

(E-3) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışında taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf

1-) 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Kazanımlarının Yaratıcı Yazma Becerisine Uygunluğu - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) The Effect of Computer Aided Education on the Skill of Word Stressing in Teaching Turkish as a Foreign Language - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Prosodik Unsurların Şiir Okuma Yoluyla Beceri Olarak Kazandırılmasında Bilgisayarlı Öğretim - Atıf Yılı: 2010 Atıf Sayısı: 1

(E-4) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
2-) 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Kazanımlarının Yaratıcı Yazma Becerisine Uygunluğu - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
3-) Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı-I/Dil Becerileri-Anlatma (Konuşma ve Yazma Becerileri) - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
5-) Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı-I/Dil Becerileri-Anlatma (Konuşma ve Yazma Becerileri) - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlıkları ve Kütüphane Kullanımlarına İlişkin Bir İnceleme (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği) - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Kazanımlarının Yaratıcı Yazma Becerisine Uygunluğu - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
8-) Cevat Şakir Kabaağaçlı'nın Öykülerinde Bibliyoterapik Unsurlar ve Türkçe Eğitimi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
9-) 5, 6, 7 ve 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Bibliyoterapi Açısından İncelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
10-) Finding and Associating the Core in the Texts within Turkish Textbooks - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
11-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
12-) Validity and Reliability Study:Values Scale for Secondary School Students (VSS) - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
13-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlıkları ve Kütüphane Kullanımlarına İlişkin Bir İnceleme (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği) - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
14-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 4
15-) 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Kazanımlarının Yaratıcı Yazma Becerisine Uygunluğu - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
16-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlıkları ve Kütüphane Kullanımlarına İlişkin Bir İnceleme (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği) - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
17-) The Effect of Computer Aided Education on the Skill of Word Stressing in Teaching Turkish as a Foreign Language - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
18-) 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Kazanımlarının Yaratıcı Yazma Becerisine Uygunluğu - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
19-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
20-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
21-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlıkları ve Kütüphane Kullanımlarına İlişkin Bir İnceleme (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği) - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 4
22-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlıkları ve Kütüphane Kullanımlarına İlişkin Bir İnceleme (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği) - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 2
23-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 2
24-) Turkish Sentence Stress - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
25-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 3
26-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 3

(E-5) Ulusal hakemli dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 2
2-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlıkları ve Kütüphane Kullanımlarına İlişkin Bir İnceleme (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği) - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Finding and Associating the Core in the Texts within Turkish Textbooks - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
5-) 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Kazanımlarının Yaratıcı Yazma Becerisine Uygunluğu - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
7-) 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Kazanımlarının Yaratıcı Yazma Becerisine Uygunluğu - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
8-) The Effect of Computer Aided Education on the Skill of Word Stressing in Teaching Turkish as a Foreign Language - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
9-) 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Kazanımlarının Yaratıcı Yazma Becerisine Uygunluğu - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
10-) Thinking Development Techniques Used By Pre-service Turkish Language Teachers inInformative Text Writing - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 3
11-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
12-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
13-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlıkları ve Kütüphane Kullanımlarına İlişkin Bir İnceleme (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği) - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Yurtdışında yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında adayın eserlerine yapılan atıf

1-) 5, 6, 7 ve 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Bibliyoterapi Açısından İncelenmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) The Effect of Computer Aided Education on the Skill of Word Stressing in Teaching Turkish as a Foreign Language - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) The Relationship Between Pre-Service Turkish Teachers’ Attitudes Towards the Creative Drama Method and Their Self-Efficacy Perception: The Case of Mugla Sitki Kocman University - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı-I/Dil Becerileri-Anlatma (Konuşma ve Yazma Becerileri) - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) 5, 6, 7 ve 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Bibliyoterapi Açısından İncelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
8-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlıkları ve Kütüphane Kullanımlarına İlişkin Bir İnceleme (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği) - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
9-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 5
10-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 3
11-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlıkları ve Kütüphane Kullanımlarına İlişkin Bir İnceleme (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği) - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
12-) Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı-I/Dil Becerileri-Anlatma (Konuşma ve Yazma Becerileri) - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
13-) Prosodik Unsurların Şiir Okuma Yoluyla Beceri Olarak Kazandırılmasında Bilgisayarlı Öğretim - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
14-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 2
15-) Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı-I/Dil Becerileri-Anlatma (Konuşma ve Yazma Becerileri) - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
16-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1

(E-7) Yurtiçinde yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Kavramlaştırma Eğitiminin Yazılı Anlatımda Söz Varlığına Etkisi. "Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi" içinde. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Eğilmez İpek, N., Çetin, D., Coşkun, V. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kavramlaştırma Becerileri ve Okuma Alışkanlıkları Arasındaki İlişki. 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı-I/Dil Becerileri-Anlatma (Konuşma ve Yazma Becerileri) - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
5-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
6-) 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programındaki Yazma Kazanımlarının Yaratıcı Yazma Becerisine Uygunluğu - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
7-) Uygulamalı Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi El Kitabı-I/Dil Becerileri-Anlatma (Konuşma ve Yazma Becerileri) - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
8-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
9-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Alışkanlıkları ve Kütüphane Kullanımlarına İlişkin Bir İnceleme (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği) - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
10-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
11-) Dinleme Becerisinin Geliştirilmesinde Prozodik Farkındalığın Önemi - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
12-) Prosodik Unsurların Şiir Okuma Yoluyla Beceri Olarak Kazandırılmasında Bilgisayarlı Öğretim - Atıf Yılı: 2011 Atıf Sayısı: 1
13-) Türkçe Eğitimi Bölümü Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sesli Okuma Becerilerinin Öbek-Anlam İlişkisi Bakımından Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: -1 Atıf Sayısı: 1

(F-2) Yönetiminde tamamlanmış yükseklisans tezleri.

1-) Tez Adı: Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrencilerin Yazma Özerkliği ile Yazma Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Konu: Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrencilerin Yazma Özerkliği ile Yazma Becerileri Arasındaki İlişki. Elif-ERSOY. 2021
2-) Tez Adı: 2018 Türkçe dersi öğretim programındaki yazma kazanımlarının ve ders kitaplarındaki etkinliklerin yaratıcı yazma becerisine uygunluğu. Konu: 2018 Türkçe dersi öğretim programındaki yazma kazanımlarının ve ders kitaplarındaki etkinliklerin yaratıcı yazma becerisine uygunluğu. ASLIHAN-UYĞUN. 2019
3-) Tez Adı: KÜÇÜREK ÖYKÜ TEMELLİ YAZMA EĞİTİMİNİN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KÜÇÜREK ÖYKÜ YAZMA BECERİLERİNE VE YAZMA TUTUMLARINA ETKİSİ. Konu: KÜÇÜREK ÖYKÜ TEMELLİ YAZMA EĞİTİMİNİN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KÜÇÜREK ÖYKÜ YAZMA BECERİLERİNE VE YAZMA TUTUMLARINA ETKİSİ. ZEYNEP-ÇAKIR. 2019
4-) Tez Adı: 5, 6, 7 VE 8. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN BİBLİYOTERAPİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Konu: 5, 6, 7 VE 8. SINIF TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ METİNLERİN BİBLİYOTERAPİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. MELTEM-DOĞANAY. 2019
5-) Tez Adı: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Bilgisayar Destekli Eğitimin Kelime Vurgulama Becerisine Etkisi. Konu: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Bilgisayar Destekli Eğitimin Kelime Vurgulama Becerisine Etkisinin Tespiti. Gurbet-Sarıman. 2016

(F-3) Lisansüstü/Tıpta Uzmanlık/ Sanatta Yeterlilik tez çalışmaları savunma sınavlarında jüri üyesi olarak görev almak

1-) Tez Adı: Türkçe Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Değerlendirilmesi. Konu: Teknolojik Pedagojik Alan BilgiSİ. Aygül-DİNÇ. 2023
2-) Tez Adı: Bibliyometrik Metin Temelli Yaratıcı Okuma Eğitiminin Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Okuma Becerilerine ve Okumaya Yönelik tutumlarına Etkisi. Konu: bibliyometrik metin temelli yaratıcı okuma eğitimi. Zeynep Ezgi-UYSAL. 2023
3-) Tez Adı: Bilgisayar Destekli Prozodi Eğitiminin Türkçeyi İkinci Dil Olarak Edinen Ortaokul Öğrencilerinin Parçalar ve Parçalarüstü Birimleri Kullanma Becerileri ile Konuşma Kaygılarına Etkisi. Konu: iki dillilik, prozodi eğitimi. Gülan-KALI. 2023
4-) Tez Adı: Aytül Akal’ın Çocuk Kitaplarındaki Söz Varlığ. Konu: söz varlığı. Büşra-GÜNER. 2023
5-) Tez Adı: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarındaki Metinlerin Okunabilirlik Düzeyi ve Sözcük Sıklığı. Konu: okunabilirlik ve sözcük sıklığı. Hanife-Sarıtaş. 2023
6-) Tez Adı: Türkçe Ders Kitaplarındaki Dinleme Metinleriyle Yaratıcı Drama Uygulamaları. Konu: Dinleme metinleriyle yaratıcı drama. Hacer-YÜCEER. 2022
7-) Tez Adı: Çizgi Romanlarla Değer Aktarımı-Naruto Örneği. Konu: Değer aktarımı. Yasin-YILMAZ. 2022
8-) Tez Adı: Söz Varlığı ve Sözcük Öğretimi Üzerine Yapılmış Lisansüstü Tezlerin Değerlendirilmesi (Ortaokul Düzeyi). Konu: Söz varlığı. Ekrem-SARI. 2020
9-) Tez Adı: Hikâye Kitaplarında Dilin Şiddet Aracı Olarak Kullanımı: Ömer Seyfettin Örneği. Konu: Dilin şiddet aracı olarak kullanımı. Sibel-KAYA. 2019
10-) Tez Adı: Türkçeyi İkinci Dil Olarak Öğrenen Öğrencilerin Türkçe Yeterlik Algı Düzeyleri ve Türkçe Yazılı Anlatımlarındaki Yazım Yanlışları. Konu: Türkçe yeterlik algısı, yazım yanlışları. Duygu-KIVRAK. 2019
11-) Tez Adı: Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Atasözü Dağarcıklarının Belirlenmesi (Konya İli Selçuklu İlçesi Örneği). Konu: Söz varlığı. Ahmet-YONCACI. 2019
12-) Tez Adı: Ahmet Hamdi Tanpınar’ın “Huzur”, “Saatleri Ayarlama Enstitüsü” ve “Beş Şehir” Adlı Kitaplarında Kavramlaştırma. Konu: Kavramlaştırma. Şaidin-BÜYÜKBAYRAM. 2019
13-) Tez Adı: Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Etkileşimli Kelime Duvarı ile Kelime Öğretimi. Konu: Kelime Öğretimi. HANDE-BALKAN. 2019
14-) Tez Adı: 5E ÖĞRETİM MODELİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA TUTUMUNA KAYGISINA VE OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİSİNE ETKİSİ. Konu: 5E Öğretim Modeli. Neslihan -Tekdemir. 2019
15-) Tez Adı: Türkçe Öğretmenlerinin Sosyal Medyadaki Dil Kullanımının Yazım (İmla) Açısından İncelenmesi: Facebook Örneği. Konu: Sosyal medyada dil kullanımı. Muhammed Yasir-OPUŞ. 2019
16-) Tez Adı: Çocuk Edebiyatı Eserlerinin Duyarlık Eğitimi Bağlamında İncelenmesi: Gülten Dayıoğlu Örneği. Konu: Duyarlık eğitimi. Pınar-ETOĞLU KİBRİS. 2019
17-) Tez Adı: Türkçenin Yabancılara Öğretiminde Otantik Öğrenmenin Dinleme Becerisine Etkisi. Konu: Otantik öğrenme. Samet-NALBANT. 2019
18-) Tez Adı: Ortaokul 7. Sınıf Öğrenci Kompozisyonlarının Okunabilirlik Düzeylerinin Geliştirilmesinde Özü Bulma Becerisinin Etkisi. Konu: Özü bulma becerisi. Irmak-KARACA. 2018

(G-8) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) görev alma (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Türkçe öğretmenlerinin değer kavramına ilişkin görüşleri. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Türkçe Öğretmenlerinin "Değer" Hakkındaki Görüşleri. 2015-2017
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Ortaokul Öğrencilerinin Değerler Hakkındaki Görüşleri ve Değerler Eğitiminde Türkçe Dersinin Yeri. 2015-2017

(I-10) Toplumsal Hizmet Etkinlikleri (bilimsel etkinlikler dışında topluma hizmet kapsamında yapılacak söyleşi, panel, konferans, seminer, eğitim, gezi vb. )

1-) TEB 4001 Tiyatro ve Drama Uygulamaları” dersi kapsamında düzenlenen “İkinci Öğretim mi Yoksa Birisi mi İtti?” adlı tiyatro oyunun sergilenmesi. Türkiye. . 2024
2-) Öğretmen Adayları İçin Diksiyon Eğitimi. Türkiye, MSKÜ Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi. . 2022
3-) Öğretmenlere Yönelik Diksiyon Eğitimi (Çevrimiçi). Türkiye, MSKÜ Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi . . 2022
4-) TEB 4001 Tiyatro ve Drama Uygulamaları” dersi kapsamında düzenlenen “Otogargara” adlı tiyatro oyunun sergilenmesi. . . 2013

(I-14) Azami ders saati dışında verilen dersler (her yarıyıl için ders başına) (toplamda yıllık 30 puanı geçemeyecek şekilde)

1-) TEB003 Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi. . . 2018
2-) TEB1006 Yazılı Anlatım II. . . 2017
3-) EBB4804 Öğretmenlik Uygulaması. . . 2017
4-) TEB1003 Türk Dil Bilgisi I: Ses Bilgisi. . . 2017
5-) EBB4803 Okul Deneyimi. . . 2017
6-) EBB4003 Okul Deneyimi. . . 2016
7-) TEB3009 Anlama Teknikleri I: Okuma Eğitimi. . . 2016
8-) TEB1008 Sözlü Anlatım II. . . 2016
9-) TEB4506 Kitle İletişimi ve Türkçe. . . 2015
10-) TEB1008 Sözlü Anlatım II. . . 2015
11-) EBB4804 Öğretmenlik Uygulaması. . . 2015
12-) TEB1003 Türk Dil Bilgisi I: Ses Bilgisi. . . 2015
13-) TEB3011 Tiyatro ve Drama Uygulamaları. . . 2015
14-) TEB3003 Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi. . . 2015
15-) TEB1802 Türkçe II: Sözlü Anlatım. . . 2014
16-) TEB1008 Sözlü Anlatım II. . . 2014
17-) TEB4506 Kitle İletişimi ve Türkçe. . . 2014
18-) TEB1009 Sözlü Anlatım I. . . 2014
19-) TEB2001 Türk Dil Bilgisi III: Sözcük Bilgisi. . . 2014
20-) TEB003 Anlama Teknikleri II: Dinleme Eğitimi. . . 2014
21-) TEB3007 Dünya Edebiyatı (İ.Ö.). . . 2013
22-) TEB3901 Diksiyon ve Sunum. . . 2013
23-) TEB 1009 Sözlü Anlatım I. . . 2013
24-) TEB3007 Dünya Edebiyatı. . . 2013

(I-15) Rektörlük tarafından oluşturulan kurul ve komisyonlarda görev almak (her yıl için)

1-) Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü Yönetim Kurulu Üyeliği. . . 2017

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Düzenleme Kurulu. Türkiye. Türkiye. 2015
2-) II. Uluslararası Mevlevîlik ve Şâhidî Sempozyumu, Düzenleme Kurulu. Türkiye. . 2015
3-) 24. Uluslararası Eğitimde Yaratıcı Drama Kongresi, Düzenleme Kurulu. Nisan. Türkiye. 2014
4-) 7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Düzenleme Kurulu. Türkiye. Türkiye. 2014

(I-6) Ulusal sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; ulusal spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) Ulusal Halikarnas Balıkçısı Sempozyumu, Düzenleme Kurulu. Türkiye. Türkiye. 2013

(I-9) Alanı ile ilgili kurum içi yada kurumdışı komisyon veya kurullarda görev yapmak (her yıl için )

1-) Azami Öğrenim Süresi Tespit ve Uygulama Komisyonu. . . 2021

Verdiği Dersler

TEB 5504 2023-2024 Bahar

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ VE ÖĞRENME KURAMLARI

TEB30016 2023-2024 Bahar

KONUŞMA EĞİTİMİ

TEB3002 2023-2024 Bahar

Anlatma Teknikleri I: Konuşma Eğitimi

TEB40008 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

TEB4506 2023-2024 Bahar

Kitle İletişimi ve Türkçe

TEB4510 2023-2024 Bahar

Eleştirel Düşünme

TEB 5001 2023-2024 Güz

TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİNDE FONETİK SENTAKS İLİŞKİSİ

TEB10017 2023-2024 Güz

TÜRK DİL BİLGİSİ I

TEB40015 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

TEB 5504 2022-2023 Bahar

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ VE ÖĞRENME KURAMLARI

TEB00020 2022-2023 Bahar

SES EĞİTİMİ VE DİKSİYON

TEB30016 2022-2023 Bahar

KONUŞMA EĞİTİMİ

TEB3002 2022-2023 Bahar

Anlatma Teknikleri I: Konuşma Eğitimi

TEB40008 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

TEB4510 2022-2023 Bahar

Eleştirel Düşünme

GKD00010 2022-2023 Güz

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

ORD0170 2022-2023 Güz

Etkili İletişim ve Konuşma

TEB 5001 2022-2023 Güz

TÜRKÇENİN ÖĞRETİMİNDE FONETİK SENTAKS İLİŞKİSİ

TEB00020 2022-2023 Güz

SES EĞİTİMİ VE DİKSİYON

TEB10017 2022-2023 Güz

TÜRK DİL BİLGİSİ I

TEB40015 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1