Personel

Doç.Dr. FATMA TEZCAN
Doç.Dr.
Fatma Tezcan
@ E-posta
fatmatezcan@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 5504

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Yönetimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Yönetimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü 2002

Yüksek Lisans

Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı 2007

Doktora

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Anabilim Dalı 2012

Yayin Bilgileri

(A-5) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Tezcan Fatma, 2021. Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı: Genç Yetişkinlerin Katılma Nedenleri ve Programdan Beklentileri. The Journal of Social Science
2-) Tezcan Fatma, Deveci Tanju, 2018. Andragoji ve Yaşamboyu Öğrenme Bağlamında Yetişkinlerin Öğrenmesi. Researcher: Social Science Studies
3-) Tezcan Fatma, Duman Ahmet, 2014. Yetişkin Öğrenenlerin Güdüsel Yönelimleri Üzerine Nitel Bir Araştırma. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
4-) Tezcan Fatma, Duman Ahmet, 2014. Muğla Halk Eğitimi Merkezi Kurslarına Katılan Yetişkin Öğrenenlerin Güdüsel Yönelimleri. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Deveci Tanju, Tezcan Fatma, 2017. Andragogical, Pedagogical and Lifelong Learning Orientations of Freshman Engineering Students in a Project-Based Course Birinci Sınıf Mühendislik Öğrencilerinin Proje Tabanlı Bir Dersteki Andragojik, Pedagojik ve Yaşamboyu Öğrenme Eğilimleri. Yaşadıkça Eğitim Dergisi

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Tezcan, F., 2008. “Eleştirel Pedagojiden Eleştirel Medya Okuryazarlığına”. abece Aylık Eğitim ve Ekin Dergisi
2-) Bilir, A., Kuru, S., Tezcan, F., 2007. Muğla İli Ortaöğretim Okullarında Disiplin Uygulamalarına İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Tezcan Fatma, 2021. Atatürk ve Halk (Yetişkin) Eğitimi. Doğumunun 140. Yılında Atatürk Uluslararası Sempozyumu
2-) Bilir Aynur, Kuru Saadet, Tezcan Fatma, 2008. Öğretim Üyelerinin Küreselleşmeye İlişkin Görüşleri (Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği). International Conference on Educational Sciences ICES'08

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Tezcan Fatma, 2021. Paulo Freire'nin Eleştirel Mirası ve Ezilenlerin Pedagojisi. 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
2-) Tezcan Fatma, 2018. Pedagojik Formasyon Sertifika Programı: Pedagojik Bir Öğrenme Ortamında Yetişkin Olmak. 3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
3-) Tezcan, F., Duman, A., 2015. Motivatinal Orientations and Positive Teacher Perceptions of Student Teachers Participated Teacher Certification Program at Muğla Sıtkı Koçman University. The International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges ICEFIC 2015, Ankara University, Faculty of Educational Sciences, Ankara, Turkey.

(C-1) Alanında tanınmış uluslar arası yayınevlerince yayımlanan kitap yazarlığı

1-) Tezcan Fatma, Duman Ahmet, 2016. Motivational Orientations and Teacher Perceptions of Student Teachers. Yayın Evi: LAP Lambert Academic Publishing Editör Adı: LAP Lambert

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Tezcan Fatma, 2021. Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar III/Neden Yetişkin Eğitimi?: 21. Yüzyılda Yetişkin Eğitimini Gerekli Kılan Nedenler. Yayın Evi: Eğitim Yayınevi Editör Adı: Kıranlı Güngör Semra
2-) Tezcan Fatma, Duman Ahmet, 2014. Eleştirel Eğitim Seçkisi/Öğretmenlik Sertifikası Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleği İle İlgili Algı ve Metaforları. Yayın Evi: Pegem Akademi Yayınları Editör Adı: Nevzat Samet Baykal, Ayhan Ural, Zeynep Alica

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
5-) e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2016. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2015. Hakemlik Sayısı: 1

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) 3. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, 10-13 Ekim 2018 – Giresun. 2018. Hakemlik Sayısı: 1

(E-2) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makalelerde yapılan atıf

1-) Andragoji ve Yaşamboyu Öğrenme Bağlamında Yetişkinlerin Öğrenmesi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) Andragogical, Pedagogical and Lifelong Learning Orientations of Freshman Engineering Students in a Project-Based Course Birinci Sınıf Mühendislik Öğrencilerinin Proje Tabanlı Bir Dersteki Andragojik, Pedagojik ve Yaşamboyu Öğrenme Eğilimleri - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-4) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Muğla Halk Eğitimi Merkezi Kurslarına Katılan Yetişkin Öğrenenlerin Güdüsel Yönelimleri - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) Andragogical, Pedagogical and Lifelong Learning Orientations of Freshman Engineering Students in a Project-Based Course Birinci Sınıf Mühendislik Öğrencilerinin Proje Tabanlı Bir Dersteki Andragojik, Pedagojik ve Yaşamboyu Öğrenme Eğilimleri - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-7) Yurtiçinde yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Andragoji ve Yaşamboyu Öğrenme Bağlamında Yetişkinlerin Öğrenmesi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) Andragoji ve Yaşamboyu Öğrenme Bağlamında Yetişkinlerin Öğrenmesi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(G-2) Uluslar arası kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev(araştırmacı, eğitmen, danışman, vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Yetişkin öğrenmesi ile ilgili içerikleri Avrupa tarafından online bir platformda paylaşarak, yetişkin eğitimi alanındaki uzmanları bir araya getirmeyi hedeflemektedir.. Proje Türü: Avrupa Birliği. E-Platform for Adult Learning in Europe (EPALE) National Support Services-NSS Projesi. 2019-2019

(Ğ-2) Alanında ulusal bilimsel nitelikli ödül almak

1-) Kurum Adı: . TEŞEKKÜR BELGESİ. 2017
2-) Kurum Adı: . TEŞEKKÜR BELGESİ. 2013

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) DOĞUMUNUN 140. YILINDA ATATÜRK ULUSLARARASI SEMPOZYUMU, 19.05.2021 (Moderatör). SAMSUN. . 2021

(I-6) Ulusal sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; ulusal spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) Yetişkin Eğitiminin Geleceği Çalıştayı, 16-19 Şubat 2017 (Alan Uzmanı Akademisyen). TÜRKİYE, ANKARA. . 2017

(I-7) Alanı ile ilgili olarak; uluslararası panel, konferans, seminer, kurs, açık oturum ve söyleşi gibi etkinliklerde davetli konuşmacı ya da panelist olarak görev almak.

1-) Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Avrupa Yetişkin Öğrenme Gündemi Uygulamaları İçin Ulusal Koordinatörler Projesi Temel Beceriler Uluslararası Konferansı, Davetli Konuşmacı ( 16-17 Ekim 2015) . TÜRKİYE. . 2015

(I-8) Alanı ile ilgili olarak; ulusal panel, konferans, seminer, kurs, açık oturum ve söyleşi gibi etkinliklerde davetli konuşmacı ya da panelist olarak görev almak.

1-) Yetişkinler ve Öğrenme (MEB, Muğla Milli Eğitim Müdürlüğü-Seminer), 29.04.2021 (Davetli Konuşmacı). TÜRKİYE. . 2021
2-) Aile Eğitim Programı Eğiticilerin Eğitimi, 20-24 Mart 2017 (Davetli Konuşmacı). TÜRKİYE, MUĞLA.. . 2017
3-) Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Avrupa Yetişkin Öğrenme Gündemi Uygulamaları İçin Ulusal Koordinatörler Projesi Paydaş Toplantısı, Davetli Akademisyen ( 09.10.2015) . TÜRKİYE. . 2015
4-) "Yetişkin Eğitiminde Yaklaşımlar Semineri", Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, 22-24. 01. 2014, İstanbul (Davetli Konuşmacı). Ocak. Türkiye. 2014
5-) “Başarının Sırrı, Liderlik ve Ekip Ruhu”, Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü Zirvedekilerle Buluşma Eğitim Programı, Mayıs 2013 (Davetli Konuşmacı). Mayıs. Türkiye. 2013

Verdiği Dersler

EBB00130 2023-2024 Bahar

TÜRK EĞİTİM TARİHİ

EBB00350 2023-2024 Bahar

YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME

EBB00130 2023-2024 Güz

TÜRK EĞİTİM TARİHİ

EBB00350 2023-2024 Güz

YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME

EBB10001 2023-2024 Güz

EĞİTİME GİRİŞ

EBB00130 2022-2023 Bahar

TÜRK EĞİTİM TARİHİ

EBB00350 2022-2023 Bahar

YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME

SBÖ3802 2022-2023 Bahar

Türk Eğitim Tarihi

TEB3010 2022-2023 Bahar

Türk Eğitim Tarihi

EBB00130 2022-2023 Güz

TÜRK EĞİTİM TARİHİ

EBB00350 2022-2023 Güz

YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME

EBB10001 2022-2023 Güz

EĞİTİME GİRİŞ