Personel

Doktor Öğretim Üyesi HATİCE AKÇAKAYA
Doktor Öğretim Üyesi
Hatice Akçakaya
@ E-posta
haticeakcakaya@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 5014

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Özel Eğitim Bölümü / İşitme Engelliler Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Özel Eğitim Bölümü / İşitme Engelliler Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Özel Eğitim/İşitme Engelliler Öğretmenliği 10.06.2012

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Odyoloji ve Konuşma Bozuklukları 12.06.2015

Doktora

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim 12.04.2021

Yayin Bilgileri

(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Akçakaya Hatice, Ergül Cevriye, 2022. Online Multi-Component Cognitive Strategy Instruction for Cochlear Implant Users: Reading Comprehension. Journal of Deaf Studies and Deaf Education

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararsı alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Akçakaya Hatice, Jayakody Dona M. P., Doğan Murat, 2022. Systematic Review and Meta-analysis of STM and WM in Long-Term CI Users. Contemporary School Psychology
2-) Akçakaya Hatice, Aslan Filiz, Doğan Murat, Yücel Esra, 2018. Relationships Between Reasoning, Verbal Working Memory, and Language in Children with Early Cochlear Implantation: A Mediation Effect. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi

(A-5) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Akçakaya Hatice, Doğan Murat, Gürkan Selhan, Koçak Özge, Yücel Esra, 2019. Early cochlear implantation: Verbal working memory, vocabuary, speech intelligibility and participant variables. Cochlear Implants International
2-) Akçakaya Hatice, Tavşancıl Ezel, 2016. Teacher Opinions about Auditory Verbal Therapy. Journal of Qualitative Research in Education

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Akçakaya Hatice, 2023. SYSTEMATIC REVIEW AND META-ANALYSIS WRITING PROCESS. Nevsehir Haci Bektas Veli Universitesi SBE Dergisi

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Akçakaya Hatice, Doğan Murat, Gürkan Selhan, Yücel Esra, 2018. Türkçe Anlamsız Sözcük Tekrarı Listesinin Kısaltılma Süreci. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Doyran Feyza, Gölcüklüoğlu Müge, İşçi Mehmet Ali, Akçakaya Hatice, 2023. İnformel Sözcük Okuma Envanterinin Geliştirilmesi. 10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
2-) Akçakaya Hatice, Baş Nagihan, 2022. İşitme Kayıplı Bireylerin Değişen ve Salgın Döneminde Ortaya Çıkan İhtiyaçları. IXth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
3-) Akçakaya Hatice, 2021. İşitme Kayıplı Bireyler İçin Eğitsel Değerlendirme Protokolü Geliştirme Süreci. VIII th Internatıonal Eurasian Educational Research Congress
4-) Akçakaya Hatice, Ergül Cevriye, 2020. İLKOKUL İKİNCİ SINIFLAR İÇİN YAZILAN OKUNABİLİRLİKLERİ BENZER OTUZ BİR HİKÂYENIN YAZILMA SÜRECÍ. VIIth International Eurasian Educational Research Congress ONLINE
5-) Akçakaya Hatice, Doğan Murat, Gürkan Selhan, Koçak Özge, Yücel Esra, 2018. Erken Yaşta Koklear İmplant Uygulanan Çocuklarda Sözel Çalışma Belleği, Sözcük Dağarcığı, Konuşma Anlaşılırlığı ve Katılımcı Değişkenleri Arasındaki İlişkiler. 2. Uluslararası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Antalya/Türkiye
6-) Akçakaya Hatice, Kargın Tevhide, 2017. Birinci Sınıf İşitme Kayıplı Çocukların Sesbilgisel Farkındalık Eğitimi Alma Durumuna Göre Okuma Becerileri. 1st Eurasian Conference on Language and Social Sciences, Antalya/Türkiye
7-) Akçakaya Hatice, Aslan Filiz, Yücel Esra, 2017. Relationships Between Reasoning, Verbal Working Memory, and Language in Children with Early Cochlear Implantation: A Mediation Effect. First International Conference on Special Education, Selanik/Yunanistan

(B-3) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda poster şeklinde sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Altınyay, Ş., Akçakaya, H., Gökdoğan, Ç., Gündüz, B., Nas, G., Sargın, A., 2013. Okul Öncesi 4-6 Yaş Arası İşitme Engelli Çocukların Sosyal Becerilerinin Değerlendirilmesi . Effective Leadership and Management in Inclusive Schools: Education and Rehabilitation International Congress on Special Education

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Kargın Tevhide, Akçakaya Hatice, 2016. Birinci Sınıf İşitme Kayıplı Öğrencilerin Ses Bilgisel Farkındalık Dil ve Okuma Becerileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. 26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
2-) Akçakaya, H., Doğan, M., Gürkan, S., Yücel, E., 2015. Türkçe Anlamsız Sözcük Tekrarı Listesinin Kısaltılma Süreci. 25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi

(Ç-2) Alanında makale, kitap bölümü ve karar tahlili vb.çevirileri

1-) Bakkaloğlu Hatice, Demir Şeyda, İşcen Karasu Fadime, Alak Gamze, Özbek Ahmet Bilal, Alatlı Reşat, Ökcün Akçamuş Meral Çilem, Bahap Kudret Zeynep, Altun Könez Nilüfer, Alış Sıla, Akçakaya Hatice, 2018. Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı/Erken Çocukluk Müdahalesinde Personel Gelişimi Uygulamaları. Yayın Evi: Anı Yayıncılık Editör Adı: Hatice Bakkaoloğlu, Şeyda Demir

(D-10) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde hakemlik

1-) Journal of Deaf Studies and Deaf Education. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
2-) The Journal of Deaf Studies and Deaf Education . 2020. Hakemlik Sayısı: 2
3-) Deaf Studies and Deaf Education. 2019. Hakemlik Sayısı: 1

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) Educational Academic Research. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Cochlear Implant International. 2023. Hakemlik Sayısı: 1

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1

(D-6) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergilerde yardımcı editörlük/ alan editörlüğü ya da yayın kurulu üyeliği

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2022. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi.
2-) Editörlük Türü: Dergi. 2021. ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ.

(E-1) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Early cochlear implantation: Verbal working memory, vocabuary, speech intelligibility and participant variables - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 2
2-) Systematic Review and Meta-analysis of STM and WM in Long-Term CI Users - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
3-) Relationships Between Reasoning, Verbal Working Memory, and Language in Children with Early Cochlear Implantation: A Mediation Effect - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Early cochlear implantation: Verbal working memory, vocabuary, speech intelligibility and participant variables - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
5-) Systematic Review and Meta-analysis of STM and WM in Long-Term CI Users - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) Teacher Opinions about Auditory Verbal Therapy - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
7-) Relationships Between Reasoning, Verbal Working Memory, and Language in Children with Early Cochlear Implantation: A Mediation Effect - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
8-) Early cochlear implantation: Verbal working memory, vocabuary, speech intelligibility and participant variables - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
9-) Early cochlear implantation: Verbal working memory, vocabuary, speech intelligibility and participant variables - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(E-2) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makalelerde yapılan atıf

1-) Türkçe Anlamsız Sözcük Tekrarı Listesinin Kısaltılma Süreci - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Early cochlear implantation: Verbal working memory, vocabuary, speech intelligibility and participant variables - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
3-) Teacher Opinions about Auditory Verbal Therapy - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(E-4) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı/Erken Çocukluk Müdahalesinde Personel Gelişimi Uygulamaları - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Ulusal hakemli dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Early cochlear implantation: Verbal working memory, vocabuary, speech intelligibility and participant variables - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Yurtdışında yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında adayın eserlerine yapılan atıf

1-) Teacher Opinions about Auditory Verbal Therapy - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Teacher Opinions about Auditory Verbal Therapy - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
3-) Relationships Between Reasoning, Verbal Working Memory, and Language in Children with Early Cochlear Implantation: A Mediation Effect - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
4-) Early cochlear implantation: Verbal working memory, vocabuary, speech intelligibility and participant variables - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Danışman. Konu: Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için İnformel Sözcük Okuma Envanterinin Geliştirilmesi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. İnformel Sözcük Okuma Envanterinin Geliştirilmesi. 2022-2023

(I-10) Toplumsal Hizmet Etkinlikleri (bilimsel etkinlikler dışında topluma hizmet kapsamında yapılacak söyleşi, panel, konferans, seminer, eğitim, gezi vb. )

1-) 3 Mart Dünya İşitme Günü Öğretmen ve Öğretmen Adaylarına Yönelik Güvenli İşitme. Türkiye. . 2022
2-) Eğitimde Engelli Hakları Hak Temelli Eğitime Bakış. Türkiye. . 2022
3-) Özel Eğitim Bölümü Öğretmen Seminerleri/Kaynaştırma Uygulamaları. Türkiye. . 2021
4-) Özel Eğitim Bölümü Öğretmen Seminerleri/Kaynaştırma ve Kaynaştırmaya Hazırlık : İşitme Yetersizliği Olan Çocuklar. Türkiye. . 2021
5-) Kaynaştırma/bütünleştirme, kaynaştırmaya hazırlık becerileri işitme kayıplı ve dil gelişimde sorun yaşayan çocuklar . Türkiye. . 2021
6-) Dil ve iletişim becerileri semineri. Türkiye. . 2021
7-) Engelim Umuduma Engel Değil Hayallerim Gökyüzü Kadar. Türkiye. . 2021

(I-12) Bölüm başkanlığı, Dekan/Yüksekokul/Enstitü yardımcılığı (her yıl için

1-) Bölüm başkanlığı. Türkiye. . 2021

(I-14) Azami ders saati dışında verilen dersler (her yarıyıl için ders başına) (toplamda yıllık 30 puanı geçemeyecek şekilde)

1-) ÖZE10004 2021-2022 Bahar İŞİTME VE GÖRME YETERSİZLİĞİ. Türkiye. . 2022
2-) EBB00100 2021-2022 Bahar ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA. Türkiye. . 2022
3-) ÖZE10002 2021-2022 Bahar ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK. Türkiye. . 2022
4-) ÖZE30001 2022-2023 Güz ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ. Türkiye. . 2022
5-) ÖZE20009 2022-2023 Güz ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME. Türkiye. . 2022
6-) ÖZE00208 2022-2023 Güz KOKLEAR IMPLANT VE DİNLEME EĞİTİMİ. Türkiye. . 2022
7-) EBB00100 2022-2023 Güz ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA. Türkiye. . 2022
8-) ÖZE30004 2022-2023 Bahar ÖZEL EĞİTİMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ. Türkiye. . 2022
9-) ÖZE10002 2022-2023 Bahar ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK. Türkiye. . 2022
10-) EBB00100 2022-2023 Bahar ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA. Türkiye. . 2022
11-) ÖZE20009 2021-2022 Güz ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME. Türkiye. . 2021
12-) ÖZE00208 2021-2022 Güz KOKLEAR IMPLANT VE DİNLEME EĞİTİMİ. Türkiye. . 2021

(I-8) Alanı ile ilgili olarak; ulusal panel, konferans, seminer, kurs, açık oturum ve söyleşi gibi etkinliklerde davetli konuşmacı ya da panelist olarak görev almak.

1-) İşitme Kayıplı Çocuklarda İşitsel Sözel Terapi Stratejileri. Atatürk Üniversitesi Özel Eğitim bölümü ile Zoom üzerinden. . 2022

(I-9) Alanı ile ilgili kurum içi yada kurumdışı komisyon veya kurullarda görev yapmak (her yıl için )

1-) Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyon Üyeliği (Özel Eğitim Bölümü). Türkiye. . 2020

Verdiği Dersler

EBB00100 2023-2024 Bahar

ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA

EBB00320 2023-2024 Bahar

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ

GKD00010 2023-2024 Bahar

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

ÖZE00308 2023-2024 Bahar

OKUMA GÜÇLÜĞÜ: TANILAMA VE DEĞERLENDİRME

ÖZE10002 2023-2024 Bahar

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK

ÖZE20002 2023-2024 Bahar

DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ

ÖZE30004 2023-2024 Bahar

ÖZEL EĞİTİMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

ÖZE30010 2023-2024 Bahar

ÖZEL EĞİTİMDE OKUL VE KURUM DENEYİMİ

ÖZE40008 2023-2024 Bahar

ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

EBB00100 2023-2024 Güz

ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA

EBB4811 2023-2024 Güz

Özel Eğitim

ÖZE00208 2023-2024 Güz

KOKLEAR IMPLANT VE DİNLEME EĞİTİMİ

ÖZE20009 2023-2024 Güz

ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME

ÖZE30001 2023-2024 Güz

ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ

ÖZE40001 2023-2024 Güz

ÖZEL EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI

ÖZE40007 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

EBB00100 2022-2023 Bahar

ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA

EBB3907 2022-2023 Bahar

Rehberlik ve Özel Eğitim

ÖZE10002 2022-2023 Bahar

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK

ÖZE20002 2022-2023 Bahar

DİL VE İLETİŞİM BECERİLERİNİN DESTEKLENMESİ

ÖZE30004 2022-2023 Bahar

ÖZEL EĞİTİMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

ÖZE30010 2022-2023 Bahar

ÖZEL EĞİTİMDE OKUL VE KURUM DENEYİMİ

EBB00100 2022-2023 Güz

ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA

EBB3817 2022-2023 Güz

ÖZEL EĞİTİM

EBB4811 2022-2023 Güz

Özel Eğitim

EBB4811 2022-2023 Güz

ÖZEL EĞİTİM

ÖZE00208 2022-2023 Güz

KOKLEAR IMPLANT VE DİNLEME EĞİTİMİ

ÖZE20009 2022-2023 Güz

ÖZEL EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME

ÖZE30001 2022-2023 Güz

ÖZEL EĞİTİMDE OKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİ