Personel

Doç.Dr. MUHAMMET AVAROĞULLARI
Doç.Dr.
Muhammet Avaroğulları
@ E-posta
muhammet@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 5506

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Bölümü Başkanlığı

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Sosyal Bilgiler Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Tarih 1998

Yüksek Lisans

University of Missouri Columbia School of Education Deparment of Social Studies Education 2002

Doktora

Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 2012

Yayin Bilgileri

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararsı alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Vurgun Ahmet, Avaroğulları Muhammet, 2021. The History from the View of the Founding Fathers of the Republic of Turkey: The War of Independence. Journal of Education and Learning
2-) Uygun Kamil, Avaroğulları Muhammet, 2020. The Relationship Between Possible Self of the Social Studies andHistory Teacher Candidates and the Attitudes Towards Teaching Profession. International Education Studies
3-) Avaroğulları Muhammet, Ayılmazdır Hülya, 2019. Teacher Candidates’ Behaviors towards Environment and Some Factors Affecting Them. International Journal of Environmental Science Education
4-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Avaroğulları Muhammet, 2018. An Example of Distortion in Turkish Social Studies and History Textbooks: Slavery. World Journal of Education
5-) Avaroğulları, M., 2016. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNTİHALİN SEBEPLERİ. Turkish Studies
6-) Avaroğulları, M., 2016. An Investigation about Democratic Participation of Social Studies Teachers and Teacher Candidates. Uluslarası Sosyal araştırmalar Dergisi
7-) Uygun, K., Avaroğulları, M., Oran, M., 2016. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Turkish Studies
8-) Avaroğulları Muhammet, Kolcu Nurten, 2016. Historical Significance from Turkish Students Perspective. International Education Studies
9-) Avaroğulları, M., Demir, M.A., 2015. Uncritical Receivers of Historical Myths: A Grim Picture From Turkish High Schoolers. Journal of US-China Education Review
10-) Avaroğulları, M., 2015. Sosyal bilgiler öğretiminde tartışmalı konularla ilgili bir eylem araştırması. E-Journal of New World Sciences Academy
11-) Avaroğulları, M., Yıldız, Ö., 2015. Role Of Amerıcan Protestant Missionarıes In Late Ottoman Empire Educational System. Turkish Studies
12-) Avaroğulları, M., 2015. Ortaöğretim kurumlarında okutulan osmanlı türkçesi dersine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri ve bu görüşleri etkileyen değişkenler. Turkish studies
13-) Avaroğulları, M., 2014. Conception of controversial issues among social studies teacher candidates . Educational Research and Reviews
14-) Sidekli, S., Avaroğulları, M., 2013. Facebook: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Bir Yöntem.. Cumhuriyet International Journal of Education

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Avaroğulları Muhammet, Altınışık Ayşe, Özsarı Medine, 2018. ORTAOKUL DERS VE ÇALIŞMA KİTAPLARINDAKİ SANAYİ İNKILABI KONULARINDA YER ALAN SORULARIN AHLAKİ BOYUTUNUN İNCELENMESİ. Tarih okulu dergisi

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Gümbür Yasin, Avaroğulları Muhammet, 2020. THE EFFECT OF USING AUGMENTED REALITY APPLİCATIONS ON SOCIAL STUDIES EDUCATION. Araştırma ve Deneyim Dergisi
2-) Avaroğulları Muhammet, Ayılmazdır Hülya, 2017. DEĞERLER EĞİTİMİNDE TÜRKİYE CUMHURBAŞKANLARI İLE İLGİLİ ANEKDOTLARIN KULLANILABİLİRLİĞİ HAKKINDA SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. Araştırma ve Deneyim Dergisi
3-) Kolcu Nurten, Avaroğulları Muhammet, Demir Mehmet Alper, 2016. 2016 ORTAÖĞRETİM TARİH DERSİ TASLAK PROGRAMINDA YER ALAN BAZI KAVRAMLARLA İLGİLİ TARİH ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ: 11. SINIF TASLAK PROGRAMI ÖRNEĞİ. Araştırma ve Deneyim Dergisi
4-) Avaroğullları, M., Çapar, Z., 2016. Tarihte Türk Kadınları ve İlkler. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
5-) Avaroğulları, M., Ata, B., 2013. Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adayları ve İntihal: Önbilgileri, İntihalin Yaygınlığı ve Başvurulan Yöntemler. GaziosmanPaşa Bilimsel Araştırma Dergisi
6-) Avaroğulları, M., 2013. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarını intihale yönelten sebepler. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi
7-) Vurgun, A., Avaroğulları, M., 2012. Akdes Nimet Kurat Tarihçilik ve Tarih Öğretimi. Türk Tarih Eğitimi Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Akshulakova Bibigül, Demir Alpaslan, Avaroğulları Muhammet, 2023. COMPARATIVE ANALYSIS OF TEACHING HISTORY IN SECONDARY SCHOOLS (TURKEY AND KAZAKHSTANI CASE). Materials of the International Scientific-Practical Conference «Kussayinov Readings «Science and Education in the XXI-st Century: Tendencies and Perspectives»
2-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Avaroğulları Muhammet, 2016. Bir Öncü İsim Robert Edwin Jewett. 5. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu
3-) Uygun Kamil, Avaroğulları Muhammet, 2014. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Yeni Eğitim Sistemine 4 4 4 İlişkin Görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu III
4-) Uygun Kamil, Avaroğulları Muhammet, Abdullah Dikbaş, 2013. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Evrensel Değerlere İlişkin Görüşleri. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu II
5-) Avaroğulları Muhammet, Uygun Kamil, 2013. Sosyal Bilgiler Ders Programinin Ekonomik Kalkinmayi Etkileyen Değerler Bakimindan Incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu II
6-) Uygun Kamil, Çiftçi Barış, Avaroğulları Muhammet, 2012. İlköğretim Öğrencilerinin Evrensel Değerlere İlişkin Tutumu. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu I

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Avaroğulları Muhammet, 2019. 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TARİHSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. 3. ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ
2-) Altınışık Ayşe, Özsarı Medine, Avaroğulları Muhammet, 2017. ORTAOKUL DERS VE ÇALIŞMA KİTAPLARINDAKİ SANAYİ İNKILABI KONULARINDA YER ALAN SORULARIN AHLAKİ BOYUTUNUN INCELENMESİ. International Symposium of Education and Values
3-) Avaroğulları Muhammet, Ayılmazdır Hülya, 2017. DEĞER ÖĞRETİMİNDE ANEKDOT KULLANIMI: TÜRK CUMHURBAŞKANLARINDAN ANEKDOTLAR. International Symposium of Education and Values
4-) Avaroğulları Muhammet, 2017. Çeşitli Ülkelerinin Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Demokrasi ve Vatandaşlık Eğitimi. 27 MAYIS 1960’xxDAN 15 TEMMUZ 2016’xxYA DARBELER, GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE DARBE OLGUSU VE MİLLET EGEMENLİĞİ KÜLTÜRÜ” ULUSLARARASI SEMPOZYUMU
5-) Avaroğulları Muhammet, 2017. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖĞRENME ALANLARI VE NCSS. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu VI
6-) Avaroğulları Muhammet, Uygun Kamil, 2017. HONG KONG SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMININ TÜRKİYE’DEKİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMI İLE KARŞILAŞTIRILMASI. Uluslararası Avrasya sosyal Bilimler Kongresi 2017
7-) Avaroğulları Muhammet, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2016. Demokrasi Hürriyet Adalet Eşitlik kavramlarını Ali Fuad Başgil den Okumak. 5. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi sempozyumu
8-) Avaroğulları Muhammet, Özen Tuğba, 2016. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İnsan Haklarına İlişkin Bilgi Düzeyleri. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
9-) Avaroğulları Muhammet, Çiftçi Barış, 2016. Tarih Ders Kitaplarında Yer Alan İslam Tarihiyle İlgili İçeriğin İndoktrinasyon Kavramı Açısından İncelenmesi. 4. Uluslararası Tarih EğitimiSempozyumu
10-) Avaroğulları Muhammet, Tangülü Zafer, 2016. Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Ders Kitaplarının Okunabilirlik Seviyeleri Üzerine Bir İnceleme. 4. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu
11-) Kolcu Nurten, Avaroğulları Muhammet, Demir Mehmet Alper, 2016. 2016 Ortaöğretim Tarih Dersi Taslak Programında Yer alan Bazı Kavramlarla İlgili Tarih Öğretmenlerinin Görüşleri 11 Sınıf Taslak Programı Örneği. 4. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu
12-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Avaroğulları Muhammet, 2016. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarih ve Tarihin Öğrenimi ve Öğretimi Üzerine Epistemolojik İnançları. 3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi
13-) Avaroğulları Muhammet, 2015. Tarih ve Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmen adaylarının Osmanlıca Dersine ilişkin Görüşleri. VII.Uluslararası Eğitim araştırmaları Kongresi
14-) Aykırı Kudret, Avaroğulları Muhammet, 2015. Sosyal bilgiler Öğretmen adaylarının uyguladıkları topluma hizmet çalışmalarına ilişkin görüşleri. VII. Uluslarası Eğitim araştırmaları Kongresi
15-) Oran Mehmet, Uygun Kamil, Avaroğulları Muhammet, 2015. Sosyal Bilgiler Ögretmen adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Incelenmesi. 7. Uluslararası Sosyal bilimler Kongresi
16-) Avaroğulları Muhammet, Uygun Kamil, 2015. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medeniyet kavramına yönelik algısı. 7. Uluslararası sosyal Bilimler Kongresi
17-) Oran Mehmet, Uygun Kamil, Avaroğulları Muhammet, 2015. Sosyal Bilgiler Öğretmen adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. 7. Uluslararası Sosyal bilimler Kongresi
18-) Avaroğulları Muhammet, Demir Mehmet Alper, 2014. Doğru Bilinen Yanlışlar Lise Öğrencilerinin Görüşleri Hakkında Bir Çalışma. III. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu III. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu
19-) Avaroğulları Muhammet, Nurten Kolcu, 2014. Lise öğrencilerinin tarihsel önem anlayışlarından bir kesit Tarihin en önemli on kişisi. III. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu
20-) Vurgun Ahmet, Avaroğulları Muhammet, 2012. Akdes Nimet Kurat ın Tarihçiliği. 2. Uluslar arası Tarih Eğitim Sempozyumu

(B-4) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Avaroğulları Muhammet, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2019. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SULTAN ABDULHAMİT ALGILARI: MUĞLA ÖRNEĞİ. 3. ULUSLARARASI AVRASYA SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Avaroğulları Muhammet, Kiriş Avaroğulları A., 2023. Tarih Öğretiminde Tarih Disiplinin Kaynakları Açısından Nekroloji Yazılarının Değerlendirilmesi/Tarih Eğitiminde Bir Ekol: Prof. Dr. Mustafa Safran'a Armağan. Yayın Evi: Berikan Yayınevi Editör Adı: Prof. Dr. Necdet HAYTA Prof. Dr. Hamza KELEŞ Prof. Dr. Cengiz DÖNMEZ Doç. Dr. Tuğba BELENLİ Arş. Gör. Tuğba ORTAÇ
2-) Avaroğulları Muhammet, 2023. Yurtdışında Tarih Eğitimi/James Harvey Robinson. Yayın Evi: İBER Akademi yayınları Editör Adı: Ata BAhri,Altun Adnan, Kaymakçı Selahattin
3-) Avaroğulları Muhammet, 2021. Uygulama Örnekleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi/ARCS-V Motivasyon Modeli ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı. Yayın Evi: Nobel Editör Adı: Değirmenci Yavuz, Taşyürek Zeynep
4-) Kiriş Avaroğulları Ayten, Avaroğulları Muhammet, 2019. Türkiye’de Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları El Kitabı/Sosyal Bilgilerde yazma becerisinin kullanımı. Yayın Evi: PegemAkademi Editör Adı: İsmail H. Demircioğlu, Selahattin Kaymakçı, Ebru Demircioğlu
5-) Avaroğulları Muhammet, 2017. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlare III/Sosyal Bilgilerde Öğrenme Alanları: Dünya Ülkelerinden Örnekler. Yayın Evi: PEGEM AKADEMİ Editör Adı: Refik Turan Hakan Akdağ

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Avaroğulları Muhammet, 2017. Türk Tarihine Dair Yazılar/Tarihin Doğasına ve Tarihin Öğretimine Yönelik Epistemolojik İnançlar. Yayın Evi: Gece Kitaplığı Editör Adı: Alpaslan DEMİR
2-) Avaroğulları Muhammet, 2009. Topluma Hizmet Uygulamaları/Yurt Dışında Topluma Hizmet Uygulamalarına Genel Bakış. Yayın Evi: PEGEM Editör Adı: AKSOY Bülent, ÇETİN Turan, SÖNMEZ Ömer Faruk

(Ç-2) Alanında makale, kitap bölümü ve karar tahlili vb.çevirileri

1-) Avaroğulları Muhammet, 2018. İlkokul ve Ortaokullarda Sosyal Bilgiler Eğitimi/Demokratik vatandaşlık eğitimi. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Filiz ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK Selçuk Beşir DEMİR
2-) Tokcan Halil, Avaroğulları Muhammet, Coşkun Kerem, 2016. Sosyal Bilgiler Öğretimi/Sosyal Bilgiler Ders ve Ünite Planı. Yayın Evi: ANI Editör Adı: Bayram TAY Selçuk Beşir DEMİR
3-) Avaroğulları Muhammet, 2013. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Başarının Sırları Sosyal Bilgiler Öğretmenleri ve Öğretmen Adayları İçin/Öğretiminizi Öğrencilerinize Göre Planlayın. Yayın Evi: Eğiten Kitap Editör Adı: Demir Selçuk Beşir

(E-1) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) THE EFFECT OF USING AUGMENTED REALITY APPLİCATIONS ON SOCIAL STUDIES EDUCATION - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
2-) Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adayları ve İntihal: Önbilgileri, İntihalin Yaygınlığı ve Başvurulan Yöntemler - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) The Relationship Between Possible Self of the Social Studies andHistory Teacher Candidates and the Attitudes Towards Teaching Profession - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
4-) THE EFFECT OF USING AUGMENTED REALITY APPLİCATIONS ON SOCIAL STUDIES EDUCATION - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
5-) Sosyal bilgiler öğretiminde tartışmalı konularla ilgili bir eylem araştırması - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(E-2) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makalelerde yapılan atıf

1-) Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adayları ve İntihal: Önbilgileri, İntihalin Yaygınlığı ve Başvurulan Yöntemler - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
2-) Facebook: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Bir Yöntem. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) The Relationship Between Possible Self of the Social Studies andHistory Teacher Candidates and the Attitudes Towards Teaching Profession - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNTİHALİN SEBEPLERİ - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Historical Significance from Turkish Students Perspective - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
6-) Facebook: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Bir Yöntem. - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1

(E-3) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışında taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf

1-) Facebook: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Bir Yöntem. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
2-) Sosyal bilgiler öğretiminde tartışmalı konularla ilgili bir eylem araştırması - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
3-) Topluma Hizmet Uygulamaları/Yurt Dışında Topluma Hizmet Uygulamalarına Genel Bakış - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
4-) Sosyal Bilgiler Öğretmeni Adayları ve İntihal: Önbilgileri, İntihalin Yaygınlığı ve Başvurulan Yöntemler - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(E-4) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) THE EFFECT OF USING AUGMENTED REALITY APPLİCATIONS ON SOCIAL STUDIES EDUCATION - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Historical Significance from Turkish Students Perspective - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 3
3-) Conception of controversial issues among social studies teacher candidates - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
4-) Facebook: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Bir Yöntem. - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Ulusal hakemli dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Sosyal bilgiler öğretiminde tartışmalı konularla ilgili bir eylem araştırması - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
2-) Akdes Nimet Kurat Tarihçilik ve Tarih Öğretimi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
3-) SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNTİHALİN SEBEPLERİ - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
4-) SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
5-) Role Of Amerıcan Protestant Missionarıes In Late Ottoman Empire Educational System - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Yurtdışında yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında adayın eserlerine yapılan atıf

1-) Historical Significance from Turkish Students Perspective - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) The Relationship Between Possible Self of the Social Studies andHistory Teacher Candidates and the Attitudes Towards Teaching Profession - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlare III/Sosyal Bilgilerde Öğrenme Alanları: Dünya Ülkelerinden Örnekler - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
4-) SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKİ KAYGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 4
5-) İlköğretim Öğrencilerinin Evrensel Değerlere İlişkin Tutumu - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
6-) Tarihte Türk Kadınları ve İlkler - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
7-) Topluma Hizmet Uygulamaları/Yurt Dışında Topluma Hizmet Uygulamalarına Genel Bakış - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
8-) Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Evrensel Değerlere İlişkin Görüşleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
9-) Sosyal bilgiler öğretiminde tartışmalı konularla ilgili bir eylem araştırması - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 3
10-) Facebook: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Bir Yöntem. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 4
11-) Sosyal bilgiler öğretmen adaylarını intihale yönelten sebepler - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(E-7) Yurtiçinde yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Teacher Candidates’ Behaviors towards Environment and Some Factors Affecting Them - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(F-2) Yönetiminde tamamlanmış yükseklisans tezleri.

1-) Tez Adı: Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılabilecek Tarihsel İçerikli Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Çeşitli Kavramlar Açısından Analizi. Konu: Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılabilecek Tarihsel İçerikli Çocuk Edebiyatı Ürünlerinin Çeşitli Kavramlar Açısından Analizi. NURTEN. 2016
2-) Tez Adı: 8.Sınıf Öğrencilerinde Rastlanan Kalıpyargılar ve Kalıpyargıların Kaynakları: Aydın İli Örneği. Konu: 8.Sınıf Öğrencilerinde Rastlanan Kalıpyargılar ve Kalıpyargıların Kaynakları: Aydın İli Örneği. Mehmet Alper . 2016

(G-3) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan proje yürütücülüğü

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Oyunlaştırmanın Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. TÜBİTAK 2209-Sosyal Bilgiler Öğretiminde Oyunlaştırmanın Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi. 2021-2022
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. DÜŞÜN-TARTIŞ TÜBİTAK 4005 Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları. 2014-2014

(I-6) Ulusal sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; ulusal spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) World Cafe: Sosyal Bilimlerde Nitelik ve Nicelik" Çalıştayı Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Nisan. Türkiye. 2013

(I-8) Alanı ile ilgili olarak; ulusal panel, konferans, seminer, kurs, açık oturum ve söyleşi gibi etkinliklerde davetli konuşmacı ya da panelist olarak görev almak.

1-) Türkün Gözyaşları Hocalı-Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi AKM A Salonunda. Şubat. Türkiye. 2013
2-) “18 Mart Çanakkale Deniz Savaşı,” Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi AKM A Salonunda . Mart. Türkiye. 2012

Verdiği Dersler

ATBY1804 2023-2024 Bahar

Principles of Atatürk and Revolution History II

ATBY2804 2023-2024 Bahar

Principles of Atatürk and Revolution History II

ATBY3804 2023-2024 Bahar

Principles of Atatürk and Revolution History II

SBE00020 2023-2024 Bahar

GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARI

SBE30004 2023-2024 Bahar

SOSYAL BİLGİLERDE SÖZLÜ VE YAZILI EDEBİYAT

SBE40002 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

ATBY1803 2023-2024 Güz

Principles of Atatürk and Revolution History I

ATBY1804 2023-2024 Güz

Principles of Atatürk and Revolution History II

ATBY2803 2023-2024 Güz

Principles of Atatürk and Revolution History I

ATBY3803 2023-2024 Güz

Principles of Atatürk and Revolution History I

PFD 4037 2023-2024 Güz

Özel Öğretim Yöntemleri

SBE00020 2023-2024 Güz

GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARI

SBE10001 2023-2024 Güz

SOSYAL BİLGİLERİN TEMELLERİ

SBE40001 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

SBE40007 2023-2024 Güz

MEDYA OKUR YAZARLIĞI VE EĞİTİMİ

ATBY1804 2022-2023 Bahar

Principles of Atatürk and Revolution History II

ATBY2804 2022-2023 Bahar

Principles of Atatürk and Revolution History II

ATBY3804 2022-2023 Bahar

Principles of Atatürk and Revolution History II

PFD 4028 2022-2023 Bahar

Öğretim Teknolojileri

SBE00020 2022-2023 Bahar

GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARI

SBE20006 2022-2023 Bahar

VATANDAŞLIK BİLGİSİ

SBE40002 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

SBÖ 5522 2022-2023 Bahar

SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR

TEB3012 2022-2023 Bahar

Uygarlık Tarihi

ATBY1803 2022-2023 Güz

Principles of Atatürk and Revolution History I

ATBY1804 2022-2023 Güz

Principles of Atatürk and Revolution History II

ATBY2803 2022-2023 Güz

Principles of Atatürk and Revolution History I

ATBY3803 2022-2023 Güz

Principles of Atatürk and Revolution History I

EBB3801 2022-2023 Güz

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

GKD10001 2022-2023 Güz

ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1

PFD 4021 2022-2023 Güz

Eğitime Giriş

PFD 4027 2022-2023 Güz

Özel Öğretim Yöntemleri

SBE30005 2022-2023 Güz

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ 1

SBE40001 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

SBÖ 5515 2022-2023 Güz

KARŞILAŞTIRILMALI SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI İNCELEMESİ