Personel

Araş.Gör.Dr. RUKİYE ADANALI
Araş.Gör.Dr.
Rukiye Adanalı
@ E-posta
rukiyeadanali@mu.edu.tr
Telefon

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Sosyal Bilgiler Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Sosyal Bilgiler Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

9 EYLÜL ÜNİVERSİTESİ BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ COĞRAFYA ÖĞRETMENLİĞİ PR. (TEZSİZ YÜKSEK LİSANS -5 YIL) 2007

Yüksek Lisans

9 EYLÜL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ COĞRAFYA ÖĞRETMENLİĞİ PR. 2012

Doktora

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ ABD. COĞRAFYA EĞİTİMİ BİLİM DALI 16.07.2018

Yayin Bilgileri

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararsı alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Adanalı Rukiye, 2021. How Geogames Can Support Geographical Education?. Review of International Geographical Education Online
2-) Adanalı Rukiye, Alım Mete, 2019. The Students’ Behaviours at the Instructional Geocaching Applied in Problem-Based Environmental Education. Review of International Geographical Education Online
3-) Adanalı Rukiye, 2018. The Effect of Digital Documentary Production through Field Work on Geography Students’ Problem-Solving Skills. Journal of Education and Training Studies
4-) Adanalı Rukiye, Alım Mete, 2017. The Views of Preservice Teachers for Problem-Based Learning Model Supported by Geocaching in Environmental Education. Review of International Geographical Education Online

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Adanalı Rukiye, Yıyın Fatma Tuğçe, Özenel Necip, 2022. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AFET BİLİNCİ. International Journal of Geography and Geography Education (IGGE)
2-) Adanalı Rukiye, 2019. Konum Tabanlı Bir Coğrafya Oyunu: Yer-Kutu-Keşfet (Instructional Geocaching). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Gümüş Nevzat, Adanalı Rukiye, 2011. The Attitude And Behavior Of Students In High School Towards Historical And Cultural Heritage In Buca İzmir. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Adanalı Rukiye, 2019. EARTHCACHING OYUNUNUN YER BİLİMLERİ VE COĞRAFYA EĞİTİMİNDEKİ POTANSİYELLERİ. II. ULUSLARARASI COĞRAFYA EĞİTİMİ KONGRESİ
2-) Göçen Kabaran Güler, Adanalı Rukiye, 2019. SINIF DIŞINDA COĞRAFYA EĞİTİMİ: KAREKOD DESTEKLİ SCAVENGER HUNT OYUNU. II. ULUSLARARASI COĞRAFYA EĞİTİMİ KONGRESİ
3-) Adanalı Rukiye, Biçki Taner, 2018. Öğretmen Yetiştirmede Rol Model Alınabilecek Bir Grup Öğretmen Profilinin İncelenmesi: IBDP Öğretmenleri. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi
4-) Gümüş Nevzat, Adanalı Rukiye, 2013. The changes in the socio-cultural and economic characteristics of mining cities due to termination of mineral extraction in Turkey A case study of Keçiborlu. GEOMED 2013-3. Uluslararası Coğrafya Sempozyumu KEMER / Antalya / TÜRKİYE

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Adanalı Rukiye, 2021. Afetler ve Sürdürülebilir Kalkınma Eğitiminde Ciddi Oyunlar. Üçüncü Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi (UCEK 2021- 14-17 Ekim 2021)
2-) Adanalı Rukiye, 2020. Müze ve Kütüphanelerde Konum Tabanlı Mobil Oyunlar: Geocaching, Scavenger Hunt, Actionbound. ULUSLARARASI PEGEM EĞİTİM KONGRESİ(2020IPCEDU E-CONFERENCE)
3-) Adanalı Rukiye, 2020. Eğitim araştırmalarında enerji kavramı: 2006-2019 dönemi lisansüstü tezlerinin içerik analizi . ULUSLARARASI PEGEM EĞİTİM KONGRESİ (2020 IPCEDU E-CONFERENCE)
4-) Adanalı Rukiye, 2020. Sınıf Dışı Eğitimde Alternatif Yaklaşımlar: Letterboxing Oyunu. VIIth INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (EJER2020)
5-) Adanalı Rukiye, Alım Mete, 2017. Geocaching Oyunu ile Desteklenmiş Probleme Dayalı Öğretim Yöntemine Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Türk Coğrafya Kurumu 75. Yıl Uluslararası Kongresi
6-) Adanalı Rukiye, 2017. İşbirlikli Proje Tabanlı Öğrenme Sürecinde Dijital Belgesel ve Broşür Üretiminin Problem Çözme Becerilerine Katkısı. Türk Coğrafya Kurumu 75. Yıl Uluslararası Kongresi

(B-4) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Girgin Mustafa, Adanalı Rukiye, 2012. ULYSSES ROMANINDA MEKAN KAVRAMI. 1. ULUSAL COĞRAFYA SEMPOZYUMU,ATATÜRK ÜNV. EDEBİYAT FAK. COĞRAFYA BÖLÜMÜ, ERZURUM
2-) Girgin Mustafa, Adanalı Rukiye, 2012. ARAP BAHARI HABERLERİNDE HARİTALAR. 1. ULUSAL COĞRAFYA SEMPOZYUMU,ATATÜRK ÜNV. EDEBİYAT FAK. COĞRAFYA BÖLÜMÜ, ERZURUM

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Adanalı Rukiye, 2021. UYGULAMA ÖRNEKLERİYLE COĞRAFYA EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR-1/COĞRAFYA EĞITIMINDE CIDDI OYUNLAR VE KULLANIMI. Yayın Evi: NOBEL Editör Adı: Artvinli, Eyüp; Değirmenci, Yavuz

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Adanalı Rukiye, 2013. Okul Dünyası/Tamircilik Okulu. Yayın Evi: VİZE YAYINCILIK Editör Adı: Girgin Mustafa
2-) Adanalı Rukiye, 2013. Okul Dünyası/Uluslararası Dipolama Örgütü. Yayın Evi: Vize yayıncılık Editör Adı: Girgin Mustafa
3-) Girgin Mustafa, Adanalı Rukiye, 2013. Okul Dünyası/Perkins Görme Engelliler Okulu. Yayın Evi: VİZE YAYINCILIK Editör Adı: Girgin Mustafa

(D-10) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde hakemlik

1-) EĞİTİM VE BİLİM. 2022. Hakemlik Sayısı: 1

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) lnternational Journal of Geography and Geography Education. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Review of International Geographical Education Online . 2020. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Review of International Geographical Education Online. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
4-) REVIEW OF INTERNATIONAL GEOGRAPHICAL EDUCATION ONLINE (RIGEO). 2019. Hakemlik Sayısı: 6

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) lnternational Journal of Geography and Geography Education. 2020. Hakemlik Sayısı: 1

(E-1) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) The Views of Preservice Teachers for Problem-Based Learning Model Supported by Geocaching in Environmental Education - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) The Effect of Digital Documentary Production through Field Work on Geography Students’ Problem-Solving Skills - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
3-) The Views of Preservice Teachers for Problem-Based Learning Model Supported by Geocaching in Environmental Education - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
4-) The Attitude And Behavior Of Students In High School Towards Historical And Cultural Heritage In Buca İzmir - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1

(E-2) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makalelerde yapılan atıf

1-) The Views of Preservice Teachers for Problem-Based Learning Model Supported by Geocaching in Environmental Education - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
2-) The Attitude And Behavior Of Students In High School Towards Historical And Cultural Heritage In Buca İzmir - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
3-) The Attitude And Behavior Of Students In High School Towards Historical And Cultural Heritage In Buca İzmir - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
4-) The Attitude And Behavior Of Students In High School Towards Historical And Cultural Heritage In Buca İzmir - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
5-) The Attitude And Behavior Of Students In High School Towards Historical And Cultural Heritage In Buca İzmir - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
6-) The Attitude And Behavior Of Students In High School Towards Historical And Cultural Heritage In Buca İzmir - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 1

(E-4) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) The Views of Preservice Teachers for Problem-Based Learning Model Supported by Geocaching in Environmental Education - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) The Students’ Behaviours at the Instructional Geocaching Applied in Problem-Based Environmental Education - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
3-) The Effect of Digital Documentary Production through Field Work on Geography Students’ Problem-Solving Skills - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
4-) The Attitude And Behavior Of Students In High School Towards Historical And Cultural Heritage In Buca İzmir - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Ulusal hakemli dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) The Attitude And Behavior Of Students In High School Towards Historical And Cultural Heritage In Buca İzmir - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) The Attitude And Behavior Of Students In High School Towards Historical And Cultural Heritage In Buca İzmir - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
3-) The Attitude And Behavior Of Students In High School Towards Historical And Cultural Heritage In Buca İzmir - Atıf Yılı: 2012 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Yurtdışında yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında adayın eserlerine yapılan atıf

1-) The changes in the socio-cultural and economic characteristics of mining cities due to termination of mineral extraction in Turkey A case study of Keçiborlu - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
2-) The Effect of Digital Documentary Production through Field Work on Geography Students’ Problem-Solving Skills - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) KAREKOD DESTEKLİ SINIF DIŞI MOBİL OYUNLARLA HARİTA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DERS TASARIM ATÖLYESİ. Türkiye/Eskişehir. . 2019

Verdiği Dersler

SBE40002 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

EBB4803 2023-2024 Güz

Okul Deneyimi

SBE40001 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

SBE40003 2023-2024 Güz

AFETLER VE AFET YÖNETİMİ

SBE40002 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

EBB4803 2022-2023 Güz

Okul Deneyimi

SBE40001 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

SBE40003 2022-2023 Güz

AFETLER VE AFET YÖNETİMİ