Personel

Araş.Gör.Dr. SENEM EZGİ VATANDAŞLAR
Araş.Gör.Dr.
Senem Ezgi Vatandaşlar
@ E-posta
senemezgi@mu.edu.tr
Telefon

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Orta Dogu Teknik Üniversitesi Egitim Fakültesi Ingilizce Ögretmenligi 2010

Yüksek Lisans

Orta Dogu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danismanlik 2015

Doktora

Mugla Sitki Kocman Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danismanlik Mart 2022

Yayin Bilgileri

(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Vatandaşlar Senem Ezgi, 2021. Psychometric Properties of Positive Mental Health Scale (PMH-scale) among Turkish University Students. European Journal of Health Psychology
2-) Vatandaşlar Senem Ezgi, Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Aıch Gernot, 2020. Psychometric properties of family sense of coherence scale among German university students and measurement invariance across genders. Current Psychology

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Vatandaşlar Senem Ezgi, Hatipoğlu-sümer Zeynep, 2019. Kadınlara Yönelik Psikolojik Şiddet Ölçeğinin (Psychological Maltreatment of Women Inventory) Türk Kültürüne Uyarlanması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
2-) Gündüz Yüksel, Dedekorkut Senem Ezgi, 2014. Yıkıcı Liderlik. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Vatandaşlar Senem Ezgi, 2021. Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kalıpyargılar Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Psikometrik Özellikleri. 6th International Contemporary Educational Research Congress
2-) Vatandaşlar Senem Ezgi, Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Aıch Gernot, 2019. Measuring Family and Community Senses of Coherence in German. The 2nd International Conference on Advanced Research in Social Sciences and Humanities
3-) Dedekorkut Senem Ezgi, Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, 2018. Romantik Kıskançlığın Bilişsel-Davranışçı Formülasyonu. II. Uluslararası Multidispliner Çalışmaları Kongresi / 2nd International Congress on Multidisciplinary Studies
4-) Dedekorkut Senem Ezgi, Sümer Zeynep, 2018. The relationship between psychological maltreatment and investment model. III. International Contemporary Educational Research Congress
5-) Dedekorkut Senem Ezgi, Avcı Raşit, 2018. Effectiveness of a cognitive-behavioral psychoeducation in improving university students’ romantic relationships. III. International Contemporary Educational Research Congress
6-) Çeçen Eroğul Ayşe Rezan, Dedekorkut Senem Ezgi, 2017. Adaptation of positive mental health scale to Turkish university students. Vienna 2017 International Aacademic Conference

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Dedekorkut Senem Ezgi, Hatipoğlu-sümer Zeynep, 2015. Kadınlara Yönelik Psikolojik Şiddet Ölçeğinin (Psychological Maltreatment of Women Inventory) Türkçeye Uyarlanması. XIII. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi

(Ç-2) Alanında makale, kitap bölümü ve karar tahlili vb.çevirileri

1-) Dedekorkut Senem Ezgi, Kocalar Halil Emre, 2017. Eğitimde Araştırma Yöntemleri ve Metodolojileri (Research Methods Methodologies in Education)/Araştırma Etkisi ve Yayılımı. Yayın Evi: Anı Yayıncılık Editör Adı: ERÖZKAN Atılgan, BÜYÜKÖZTÜRK Engin
2-) Dedekorkut Senem Ezgi, Kocalar Halil Emre, 2017. Eğitimde Araştırma Yöntemleri ve Metodolojileri (Research Methods Methodologies in Education/Görsel Metodolojiler. Yayın Evi: Anı Yayıncılık Editör Adı: ERÖZKAN Atılgan, BÜYÜKÖKSÜZ Engin

(D-10) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde hakemlik

1-) SAGE Open. 2022. Hakemlik Sayısı: 2
2-) Current Psychology. 2022. Hakemlik Sayısı: 7
3-) BMC Psychiatry. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
4-) BMC Women's Health. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Current Psychology. 2021. Hakemlik Sayısı: 31
6-) SAGE Open. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
7-) Current Psychology (CUPS). 2020. Hakemlik Sayısı: 37

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) Studies in Educational Research Development (SERD). 2021. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Studies in Educational Research Development (SERD). 2017. Hakemlik Sayısı: 1

(D-5) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafında taranan dergilerde yardımcı editörlük/ alan editörlüğü ya da yayın kurulu üyeliği.

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2021. Current Psychology.

(E-1) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-2) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makalelerde yapılan atıf

1-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2

(E-4) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Ulusal hakemli dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
2-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 3

(E-6) Yurtdışında yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında adayın eserlerine yapılan atıf

1-) Yıkıcı Liderlik - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2

(G-2) Uluslar arası kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev(araştırmacı, eğitmen, danışman, vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Avrupa Birliği. PARENTable – communicating with parents of newly migrated children. 2019-2022
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: www.enable-tamkin.com. Proje Türü: Avrupa Birliği. Self-learning for Arab refugee children - Building a concept for mother-tongue trainers and teachers. 2017-2019

(G-3) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan proje yürütücülüğü

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Individual, Family, and Community Sense of Coherence in Predicting Positive Mental Health among University Students in Germany and Turkey (Almanya ve Türkiye’deki Üniversite Öğrencilerinin Pozitif Ruh Sağlıklarını Yordamada Bireysel, Aile ve Toplumsal Bütünlük Duyguları). 2019-2020

(G-8) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) görev alma (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Toplumsal Cinsiyet ve Cinsiyet Eşitliği Dersinin Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kalıpyargıları Üzerindeki Etkisi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Toplumsal Cinsiyet ve Cinsiyet Eşitliği Dersinin Üniversite Öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kalıpyargıları Üzerindeki Etkisi. 2020-2021