Personel

Doktor Öğretim Üyesi ŞEYDA SELEN ÇİMEN
Doktor Öğretim Üyesi
Şeyda Selen Çimen
@ E-posta
seydaselen@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 1790 , 0252 211 3296

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Yabancı Diller Eğitimi Bölümü / İngiliz Dili Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Yabancı Diller Eğitimi Bölümü / İngiliz Dili Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Muğla University Faculty of Education English Language Teaching Department 2006

Yüksek Lisans

Muğla University Faculty of Education ELT Department 01.11.2009

Doktora

Middle East Technical University Graduate School of Social Sciences Foreign Languages Teaching 27.04.2017

Yayin Bilgileri

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararsı alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Çimen Şeyda Selen, 2022. Exploring EFL assessment in Turkey: Curriculum and teacher practices. International Online Journal of Educations and Teaching (IOJET)
2-) Çimen Şeyda Selen, 2021. Use of the case-based method in getting prepared for young learners’ EFLclasses. International Journal of Curriculum and Instruction
3-) Çimen Şeyda Selen, Daloğlu Ayşegül, 2019. Dealing with in-class challenges: Pre-service teacher cognitions and influences. Journal of Language and Linguistic Studies

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Çimen Şeyda Selen, Bal Gezegin Betül, 2021. An analysis of theses written on teaching english to young learners in Turkey. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
2-) Çimen Şeyda Selen, Kömür Şevki, 2019. Dilemma situations in teaching practice: What do student teachers reflect?. Gaziantep University Journal of Social Sciences
3-) Kömür Şevki, Çimen Şeyda Selen, 2017. Exploring pre-service English teachers course expactations and their realization levels through portfolios. International Online Journal of Education and Teaching

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Çimen Şeyda Selen, Çepik Kiriş Hazal, 2015. Pre-service EFL teachers’ perceptions of and strategies in dealing with misbehavior. The International Journal of Educational Researchers
2-) Çimen Şeyda Selen, 2015. A comparative study on language learning beliefs of pre-service and in-service EFL teachers. ELT Research Journal
3-) Çimen Şeyda Selen, Karaman Abdullah Cendel, 2014. Interactive decision making processes of teachers of English at public schools. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
4-) Çimen Şeyda Selen, 2013. Acquisition of English article system by Turkish learners in an EFL setting. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 31
5-) Kömür Şevki, Çimen Şeyda Selen, 2009. Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context. Muğla University Journal of Social Sciences

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Çimen Şeyda Selen, 2011. The Analysis of aspects in Turkish narratives: A case study of a Turkish monolingual child’s narration. The 8th METU Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching, 24-25 November, 2011, METU, Ankara: Turkey.
2-) Çimen Şeyda Selen, 2011. Features of T-Talk: The aspect of learner involvement. 11th METU International ELT Convention 31 May- 02 June, METU: Ankara

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Çimen Şeyda Selen, 2019. An Analysis of theses in the field of teaching English to young learners in Turkey. The 19th INGED International ELT Conference
2-) Çimen Şeyda Selen, 2019. Case-based method in getting prepared for young learners classes. International Language Teacher Education Research Group Conference: April 8-10, 2019, Antalya/Turkey
3-) Kömür Şevki, Çimen Şeyda Selen, 2019. Dilemma situations in teaching practice: what do student-teachers reflect?. 13th International IDEA Conference: Studies in English
4-) Kömür Şevki, Çimen Şeyda Selen, 2018. Pre-service English teachers’ self-reflections on their teaching practice: What happens in actual classroom?. 10th International ELT Reserach Conference: New Perspectives in Quality Learning and Teaching in ELT
5-) Çimen Şeyda Selen, Daloğlu Ayşegül, 2018. Pre-Service EFL Teachers’ Practices Regarding Most Commonly Experienced In-Class Challenges. 13th METU INternational ELT Convention
6-) Çimen Şeyda Selen, Daloğlu Ayşegül, 2017. Dealing with in-class challenges: Pre-service English teacher cognitions. GlobELT
7-) Kömür Şevki, Çimen Şeyda Selen, 2017. Exploring pre-service English teachers’ course expectations and their realization levels through portfolios. GlobELT 2017 Conference: An International conference on teaching and Learning English as an Additional Language
8-) Çimen Şeyda Selen, Çepik Kiriş Hazal, 2015. Pre-service EFL teachers' perceptions of and strategies in dealing with misbehavior. 7th International Congress of Educational Research 28-31 May 2015
9-) Çimen Şeyda Selen, 2014. A comparative study on language learning beliefs. The 8th International ELT Research Conference : Innovative Approaches to Research in ELT
10-) Çimen Şeyda Selen, Kömür Şevki, 2011. Cross-linguistic and cross-subject investigation of speech acts of refusals. 6th International Symposium on Politeness: Corpus Approaches. 11-13 July, METU: Ankara: Turkey
11-) Çimen Şeyda Selen, Üstünel Eda, 2008. Reflecting on individual learning styles in English language classroom practice. The 5th International ELT Research Conference. 23-25 May,2008, Çanakkale Onsekiz Mart University, Çanakkale.
12-) Kömür Şevki, Çimen Şeyda Selen, 2008. Deyimsel ifadelerin öğretiminin öğrencilerin mecaz (metafor) algıları üzerine etkisi. Yabancı Dil Bölümleri ve Yüksekokullarının Yabancı Dil Öğretimindeki Sorunları Kurultayı

(B-4) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Kömür Şevki, Çimen Şeyda Selen, 2007. İngilizce öğrenen üniversite öğrencilerinin otonom öğrenme üzerine görüşleri (Muğla Üniversitesi Örneği). Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi. 22-23 Kasım, 2007, Gazi Üniversitesi, Ankara.

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Çimen Şeyda Selen, Bal Gezegin Betül, 2021. Pragmatics and Language Teaching/Pragmatics: An Introduction. Yayın Evi: PEGEM Editör Adı: Çimen, Şeyda Selen; Bal-Gezgin, Betül
2-) Bal Gezegin Betül, Çimen Şeyda Selen, 2021. Discourse Analysis and Language Teaching/Pragmatics and Discourse. Yayın Evi: EĞİTEN KİTAP Editör Adı: Demir, Bora & Akbaş, Erdem
3-) Çimen Şeyda Selen, 2021. Language Assessment Theory with Practice/Asessment of Young EFL Learners. Yayın Evi: NOBEL Editör Adı: Sevim İnal & Oya Tunaboylu
4-) Çimen Şeyda Selen, 2020. İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi/Çocuklarda Öğrenme ve Yabancı Dil Öğretimi. Yayın Evi: Nobel Akademik Yayıncılık Editör Adı: Çakır, İsmail

(D-10) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde hakemlik

1-) Journal of Teacher Education. 2022. Hakemlik Sayısı: 1

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) Action in Teacher Education. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Academy Journal of Educational Sciences. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Novitas-Royal. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
5-) International Online Journal of Education and Teaching. 2018. Hakemlik Sayısı: 1

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
2-) 5th International Conference on Research in Applied Linguistics. 2021. Hakemlik Sayısı: 5
3-) İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1

(D-9) Alanında yurtiçinde yayımlanan kitap editörlüğü

1-) Editörlük Türü: Kitap. 2021. Pragmatics and Language Teaching.

(E-1) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Dilemma situations in teaching practice: What do student teachers reflect? - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Exploring EFL assessment in Turkey: Curriculum and teacher practices - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1

(E-2) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makalelerde yapılan atıf

1-) Dealing with in-class challenges: Pre-service teacher cognitions and influences - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Pre-service EFL teachers’ perceptions of and strategies in dealing with misbehavior - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Dilemma situations in teaching practice: What do student teachers reflect? - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 2
5-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 2

(E-3) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışında taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf

1-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-4) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Dealing with in-class challenges: Pre-service teacher cognitions and influences - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Exploring EFL assessment in Turkey: Curriculum and teacher practices - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 5
3-) Use of the case-based method in getting prepared for young learners’ EFLclasses - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) An analysis of theses written on teaching english to young learners in Turkey - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
6-) Dealing with in-class challenges: Pre-service teacher cognitions and influences - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
7-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
8-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
9-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 2
10-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 3
11-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
12-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2012 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Ulusal hakemli dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Exploring EFL assessment in Turkey: Curriculum and teacher practices - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
2-) Dealing with in-class challenges: Pre-service teacher cognitions and influences - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Dealing with in-class challenges: Pre-service teacher cognitions and influences - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Pre-service EFL teachers’ perceptions of and strategies in dealing with misbehavior - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Pre-service EFL teachers’ perceptions of and strategies in dealing with misbehavior - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
6-) A comparative study on language learning beliefs of pre-service and in-service EFL teachers - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
7-) Pre-service EFL teachers’ perceptions of and strategies in dealing with misbehavior - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
8-) Acquisition of English article system by Turkish learners in an EFL setting - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
9-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
10-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Yurtdışında yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında adayın eserlerine yapılan atıf

1-) Dealing with in-class challenges: Pre-service teacher cognitions and influences - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(G-3) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan proje yürütücülüğü

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: İngilizce Öğretiminde Tamamlayıcı Ölçme Değerlendirme. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. İngilizce Öğretiminde Tamamlayıcı Ölçme Değerlendirme Uygulamaları: İngilizce Öğretmen Adaylarına Yönelik Bilgi ve Beceri Kazandırma Kursu. 2023-2023

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Edimbilim ve Dil Öğretimi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. İngilizce Öğretmen Adaylarına Yönelik Edimbilim Güncel Bilgi ve Beceri Kazandırma Kursu. 2022-2022

(I-11) Değişim/İşbirliği Programları kapsamında yurtdışı kurumlarda ders vermek

1-) ERASMUS + Staff Mobility Agreement. Çekya. . 2024

(I-12) Bölüm başkanlığı, Dekan/Yüksekokul/Enstitü yardımcılığı (her yıl için

1-) . . . 2024

(I-13) Bölüm başkan yardımcılığı ve anabilim dalı başkanlığı (her yıl için)

1-) Bölüm Başkan Yard.. . . 2023

Verdiği Dersler

İDE 5099 2023-2024 Bahar

RESEARCH METHODS AND ETHICS

İDÖ20002 2023-2024 Bahar

İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMLARI

İDÖ20008 2023-2024 Bahar

DİL EDİNİMİ

İDÖ40002 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

İDE 5505 2023-2024 Güz

SYLLABUS DESIGN AND MATERIALS DEVELOPMENT/EVALUATION

İDÖ00030 2023-2024 Güz

EDİMBİLİMİ VE DİL ÖĞRETİMİ

İDÖ20007 2023-2024 Güz

ELEŞTİREL OKUMA VE YAZMA

İDÖ40001 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

İDÖ40003 2023-2024 Güz

İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME

İDE 5099 2022-2023 Bahar

RESEARCH METHODS AND ETHICS

İDE2010 2022-2023 Bahar

Dil Edinimi

İDÖ00100 2022-2023 Bahar

SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

İDÖ20008 2022-2023 Bahar

DİL EDİNİMİ

İDÖ40002 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

İDE4001 2022-2023 Güz

Yabancı Dil Öğretiminde Materyal İnceleme ve Geliştirme

İDÖ00030 2022-2023 Güz

EDİMBİLİMİ VE DİL ÖĞRETİMİ

İDÖ40001 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

İDÖ40003 2022-2023 Güz

İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME