Personel

Araş.Gör.Dr. ŞEYMA DEĞİRMENCİ
Araş.Gör.Dr.
Şeyma Değirmenci
@ E-posta
seymadegirmenci@mu.edu.tr
Telefon

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Temel Eğitim Bölümü / Okul Öncesi Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Temel Eğitim Bölümü / Okul Öncesi Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği 08.07.2013

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Okul Öncesi Öğretmenliği 29.06.2016

Doktora

Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Okul Öncesi Öğretmenliği 08.06.2022

Yayin Bilgileri

(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Uyanık Balat Gülden, Arslan Çiftçi Hande, Ünsal Fatma Özge, Kılıç Zeynep, Değirmenci Şeyma, 2018. ANALYZING THE RELATIONSHIPS BETWEEN PRESCHOOL CHILDREN’S PLAY SKILLS AND THEIR SOCIAL COMPETENCE AND EMOTION REGULATION SKILLS. Croatian Journal of Education-Hrvatski Casopis za Odgoj i obrazovanje

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararsı alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Uyanık Gülden, Kılıç Zeynep, Değirmenci Şeyma, 2023. The Analysis of Relationship Between Competition Styles and Play Skills of Preschool Children. International Journal of Progressive Education
2-) Zembat Rengin, Yılmaz Hilal, Değirmenci Şeyma, Çelik Büşra, 2023. Teacher Leadership and Classroom Management: A Research on Preschool Teachers. International Journal of Progressive Education

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Uyanık Gülden, Bayındır Dilan, Değirmenci Şeyma, 2021. AKADEMİK VE SOSYAL DUYGUSAL OKULA HAZIR BULUNUŞLUK İLE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
2-) Uyanık Balat Gülden, Kılıç Zeynep, Değirmenci Şeyma, Ünsal Fatma Özge, 2017. OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARINA YÖNELİK RESİMLİ ÇOCUKKİTAPLARINDA YER ALAN TEMEL KAVRAMLARIN İNCELENMESİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik)

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Zembat Rengin, Yılmaz Hilal, Çelik Büşra, Değirmenci Şeyma, 2020. Alfa Kuşağına Bakış: Öğretmen ve Anne-Baba Görüşleri Üzerinden Okul Öncesi Süreçte Güncel Sorunlar. Uluslararası Pegem Eğitim Kongres
2-) Bilgin Nazife Hülya, Değirmenci Şeyma, 2018. PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDAKİ REHBERLİK ÇALIŞMALARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİN İNCELEMESİ. Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Değirmenci Şeyma, Çelik Büşra, 2023. Okul öncesi dönem çocuklar ve yapay zeka: Sorgulama ve soru sorma becerileri. International Eurasian Educational Research Congress X. EJER
2-) Değirmenci Şeyma, Kılıç Zeynep, Çelik Büşra, Yorulmaz Alper, 2023. Systematic rewiev of the contents of e-books and educational videos for preschool children. 31th. European Early Childhood Education Research Association (EECERA)
3-) Değirmenci Şeyma, Uyanık Gülden, 2021. KODLAMA EĞİTİM PROGRAMININ 5 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN BİLİŞSEL ESNEKLİK VE BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ . EJER 2021
4-) Ünsal Fatma Özge, Değirmenci Şeyma, Çelik Büşra, Eryiğit Tuğba, 2019. İnternet Sitelerinde Ebeveyn Çocuk Oyun Etkileşimi Hakkında Yer Alan Bilgilerin Doğruluğunun ve Güvenirliğinin Değerlendirilmesi. 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi
5-) Önder Alev, Değirmenci Şeyma, Eryiğit Tuğba, Çelik Büşra, 2019. Okul Öncesi Dönem Çocuğu Olan Annelerin Akran Zorbalığına İlişkin Görüşlerinin Anne-Çocuk İlişkisi Açısından İncelenmesi. 6.Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi
6-) Kılıç Zeynep, Değirmenci Şeyma, Uyanık Balat Gülden, 2018. Çocuk kütüphanelerinin fiziksel ortamlarının incelenmesi ve kütüphanecilerin konuya ilişkin görüşleri. I. Uluslarası Çocuk Kütüphaneleri Sempozyumu
7-) Değirmenci Şeyma, Kılıç Zeynep, Uyanık Balat Gülden, 2018. Okul öncesi dönem çocuğu olan annelerin çocuk kitabı seçme kriterlerinin belirlenmesi. I. uluslarası Çocuk Kütüphaneleri Sempozyumu
8-) Ramazan Müslimat Oya, Değirmenci Şeyma, Yılmaz Hilal, 2018. Okul Öncesi Eğitim Kurumuna Devam Eden 5 Yaşındaki Suriyeli ve Türk Çocukların Mutluluk Kavramı Algılarının Resim Analizi Yöntemiyle İncelenmesi. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2018)
9-) Zembat Rengin, Yılmaz Hilal, Değirmenci Şeyma, Çelik Büşra, 2018. Examining The Relationship Between Pre-School Teachers’ Leadership Levels and Classroom Management Skills Levels. European Early Childhood Education Research Association (EECERA)
10-) Uyanık Balat Gülden, Kılıç Zeynep, Değirmenci Şeyma, 2017. Analyzing the relationship betweenprechool childrens competitive sytles and their play skills. 69 th OMEP World Assembly and International Conference
11-) Zembat Rengin, Değirmenci Şeyma, Yılmaz Hilal, 2017. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Boş Zamanlarını Değerlendirme Şekilleri ile Olumsuz Sosyal Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. 5. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KONGRESİ
12-) Uyanık Balat Gülden, Ünsal Fatma Özge, Kılıç Zeynep, Arslan Çiftçi Hande, Değirmenci Şeyma, 2017. Analyzing the relationship between preschool children s play skills and their social competence and emotion regulation skills. 69 th OMEP World Assembly and International Conference

(B-4) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Değirmenci Şeyma, Kimzan İlayda, 2023. Orman yangınları farkındalığına ilişkin okul öncesi dönem öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi: Muğla ili örneği. 8. ULUSLARARASI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KONGRESİ
2-) Kılıç Zeynep, Değirmenci Şeyma, 2022. Benim Kütüphanem: Çocuklar Nasıl Bir Kütüphane Ortamı Görmek İstiyor?. 3. ULUSLARARASI ÇOCUK KÜTÜPHANELERİ SEMPOZYUMU

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Değirmenci Şeyma, Eryiğit Tuğba, 2019. Okul Öncesi Döneme Yönelik Yayın Yapan Çocuk Kanallarındaki Reklamların Çocukların Cinsiyet Rolleri Açısından İncelenmesi. 14.Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Değirmenci Şeyma, 2023. Çocuk ve Doğa/Doğa ve Oyun. Yayın Evi: Nobel Editör Adı: Kılıç Zeynep
2-) Değirmenci Şeyma, Balaban Dağal Asude, 2023. ERKEN ÇOCUKLUKTA YARATICILIĞA GENEL BAKIŞ/Yaratıcılıkta Farklı Bir Sınıflandırma; Big C Ve Little C. Yayın Evi: Eğiten Editör Adı: Dağal Balaban Asude, değirmenci Şeyma
3-) Değirmenci Şeyma, 2022. ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME - Erken Çocukluk Döneminde Kullanılan Teknikler ve Güncel Ölçme Araçları /Sosyometri. Yayın Evi: Nobel Editör Adı: Zembat, Rengin; Tunçeli, Hilal İlknur
4-) Değirmenci Şeyma, 2022. ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME - Erken Çocukluk Döneminde Kullanılan Teknikler ve Güncel Ölçme Araçları/Rubrik Kullanımı, Derecelendirme Ölçekleri ve Kontrol Listeleri. Yayın Evi: Nobel Editör Adı: Zembat, Rengin; Tunçeli, Hilal İlknur
5-) Balaban Dağal Asude, Değirmenci Şeyma, 2021. Okul Öncesi Eğitime Giriş/ERKEN ÇOCUKLUKTA TEKNOLOJİ KULLANIMI. Yayın Evi: Nobel Editör Adı: Uyanık, Gülden
6-) Önder Alev, Değirmenci Şeyma, 2021. Yaşamın İlk Yıllarında Sosyal Beceriler (Genişletilmiş 2. Basım)/OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE SOSYAL BECERİLERİN GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN ETMENLER. Yayın Evi: Eğiten Kitap Editör Adı: Gülay Ogelman, Hülya
7-) Polat Özgül, Değirmenci Şeyma, 2021. DÜNYA ÜLKELERİNDE EĞİTİM SİSTEMLERİ VE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM/Covid-19 Pandemisi Sürecinde Farklı Ülkelerde Okul Öncesi Eğitime Bakış. Yayın Evi: Pegem Editör Adı: Oktay, Ayla; Polat, Özgül
8-) Değirmenci Şeyma, Uyanık Gülden, 2021. Okul Öncesinde Çocuk Edebiyatı ve Etkinlik Örnekleri/GELENEKSELDEN DİJİTALE: ELEKTRONİK KİTAPLAR VE ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE KULLANIMI. Yayın Evi: Nobel Editör Adı: Uyanık, Gülden
9-) Değirmenci Şeyma, 2021. DÜNYA ÜLKELERİNDE EĞİTİM SİSTEMLERİ VE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM/Çin Halk Cumhuriyeti. Yayın Evi: Pegem Editör Adı: Oktay, Ayla; Polat, Özgül
10-) Demir Gül, Değirmenci Şeyma, 2020. Temel Eğitim Eserlerinin Eğitime Yansımaları/Büyük Didaktika. Yayın Evi: Pegem Editör Adı: Ayla Oktay, Özgül Polat
11-) Eryiğit Tuğba, Değirmenci Şeyma, 2018. ÖRNEKLERLE OKUL O¨NCESI· C¸OCUKLARINI DEGˆERLENDI·RME VE TANIMA/Erken C¸ocukluk Do¨neminde Go¨zlem ve O¨rnekleri. Yayın Evi: Eğiten Kitap Editör Adı: Alev Önder
12-) Önder Alev, Değirmenci Şeyma, 2018. Yaşamın İlk Yıllarında Sosyal Beceriler/ERKEN ÇOCUKLUKTA SOSYAL BECERİLERİ ETKİLEYEN ETMENLER. Yayın Evi: Eğiten Kitap Editör Adı: Gülay Ogelman, Hülya
13-) Önder Alev, Değirmenci Şeyma, 2018. Örneklerle Okul Öncesi Dönem Çocuklarını Tanıma ve Değerlendirme/O¨rneklerle Egˆitici Drama Yoluyla Otantik Degˆerlendirme. Yayın Evi: Eğiten Kitap Editör Adı: Alev Önder

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) Southeast Asia Early Childhood Journal. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Journal of Family Counseling and Education. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
3-) The Universal Academic Research Journal. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
7-) Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1

(D-9) Alanında yurtiçinde yayımlanan kitap editörlüğü

1-) Editörlük Türü: Kitap. 2023. ERKEN ÇOCUKLUKTA YARATICILIĞA GENEL BAKIŞ.

(E-2) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makalelerde yapılan atıf

1-) AKADEMİK VE SOSYAL DUYGUSAL OKULA HAZIR BULUNUŞLUK İLE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
2-) OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARINA YÖNELİK RESİMLİ ÇOCUKKİTAPLARINDA YER ALAN TEMEL KAVRAMLARIN İNCELENMESİ - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) ANALYZING THE RELATIONSHIPS BETWEEN PRESCHOOL CHILDREN’S PLAY SKILLS AND THEIR SOCIAL COMPETENCE AND EMOTION REGULATION SKILLS - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) ANALYZING THE RELATIONSHIPS BETWEEN PRESCHOOL CHILDREN’S PLAY SKILLS AND THEIR SOCIAL COMPETENCE AND EMOTION REGULATION SKILLS - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
5-) OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARINA YÖNELİK RESİMLİ ÇOCUKKİTAPLARINDA YER ALAN TEMEL KAVRAMLARIN İNCELENMESİ - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
6-) ANALYZING THE RELATIONSHIPS BETWEEN PRESCHOOL CHILDREN’S PLAY SKILLS AND THEIR SOCIAL COMPETENCE AND EMOTION REGULATION SKILLS - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
7-) ANALYZING THE RELATIONSHIPS BETWEEN PRESCHOOL CHILDREN’S PLAY SKILLS AND THEIR SOCIAL COMPETENCE AND EMOTION REGULATION SKILLS - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-4) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARINA YÖNELİK RESİMLİ ÇOCUKKİTAPLARINDA YER ALAN TEMEL KAVRAMLARIN İNCELENMESİ - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) ANALYZING THE RELATIONSHIPS BETWEEN PRESCHOOL CHILDREN’S PLAY SKILLS AND THEIR SOCIAL COMPETENCE AND EMOTION REGULATION SKILLS - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARINA YÖNELİK RESİMLİ ÇOCUKKİTAPLARINDA YER ALAN TEMEL KAVRAMLARIN İNCELENMESİ - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
4-) OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARINA YÖNELİK RESİMLİ ÇOCUKKİTAPLARINDA YER ALAN TEMEL KAVRAMLARIN İNCELENMESİ - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2

(E-5) Ulusal hakemli dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) AKADEMİK VE SOSYAL DUYGUSAL OKULA HAZIR BULUNUŞLUK İLE ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
2-) OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARINA YÖNELİK RESİMLİ ÇOCUKKİTAPLARINDA YER ALAN TEMEL KAVRAMLARIN İNCELENMESİ - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARINA YÖNELİK RESİMLİ ÇOCUKKİTAPLARINDA YER ALAN TEMEL KAVRAMLARIN İNCELENMESİ - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
4-) OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARINA YÖNELİK RESİMLİ ÇOCUKKİTAPLARINDA YER ALAN TEMEL KAVRAMLARIN İNCELENMESİ - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
5-) OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARINA YÖNELİK RESİMLİ ÇOCUKKİTAPLARINDA YER ALAN TEMEL KAVRAMLARIN İNCELENMESİ - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2

(E-7) Yurtiçinde yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARINA YÖNELİK RESİMLİ ÇOCUKKİTAPLARINDA YER ALAN TEMEL KAVRAMLARIN İNCELENMESİ - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME - Erken Çocukluk Döneminde Kullanılan Teknikler ve Güncel Ölçme Araçları/Rubrik Kullanımı, Derecelendirme Ölçekleri ve Kontrol Listeleri - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) ÖRNEKLERLE OKUL O¨NCESI· C¸OCUKLARINI DEGˆERLENDI·RME VE TANIMA/Erken C¸ocukluk Do¨neminde Go¨zlem ve O¨rnekleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
4-) OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARINA YÖNELİK RESİMLİ ÇOCUKKİTAPLARINDA YER ALAN TEMEL KAVRAMLARIN İNCELENMESİ - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2

(G-3) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan proje yürütücülüğü

1-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: -Tübitak 1001. Okul Öncesi Fen Eğitiminde “Hikaye Temelli 5E Öğretmen e-Atölyelerinin” Tasarlanması ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi. 2023-2025
2-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: -Tübitak 1001. Hareket temelli e-kitap uygulamasının tasarlanması ve etkililiğinin değerlendirilmesi. 2022-2024

Verdiği Dersler

TOÖ40002 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

TOÖ40001 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

PFD 4030 2022-2023 Bahar

Öğretmenlik Uygulaması II

İOÖ2501 2022-2023 Güz

OKUL ÖNCESİ SERBEST ZAMAN FAALİYETLERİ

PFD 4029 2022-2023 Güz

Öğretmenlik Uygulaması I