Personel

Doç.Dr. YASEMİN ÖZDEM YILMAZ
Doç.Dr.
Yasemin Özdem Yılmaz
@ E-posta
yaseminozdem@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 5700

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Temel Eğitim Bölümü / Okul Öncesi Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Temel Eğitim Bölümü / Okul Öncesi Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi 2003

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi 2009

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim 2014

Yayin Bilgileri

(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Şahin Kalyon Demet, Özdem Yılmaz Yasemin, 2023. The Development of Pre-service Primary Teachers’ Understanding and Skills of Argumentation through Argument Driven Inquiry. Springer Science and Business Media LLC
2-) Köseoğlu Fitnat, Tahancalio Semra, Kanlı Uygar, Özdem Yılmaz Yasemin, 2020. Investigation of Science Teachers’ Professional Development Needs for Learning in Science Centers. TED EĞİTİM VE BİLİM
3-) Özdem Yılmaz Yasemin, Çakıroğlu Jale, Ertepınar Hamide, Erduran Sibel, 2017. The pedagogy of argumentation in science education: science teachers’ instructional practices. INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
4-) Özdem Yılmaz Yasemin, Çavaş Bülent, 2016. PEDAGOGICALLY DESIRABLE SCIENCE EDUCATION: VIEWS ON INQUIRY-BASED SCIENCE EDUCATION IN TURKEY. JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
5-) Bilican Kader, Özdem Yılmaz Yasemin, Öztekin Ceren, 2014. Tracking the Footprints of Nature of Science in the Path of Learning How to teach it. EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
6-) Özdem Yılmaz Yasemin, Ertepınar Hamide, Çakıroğlu Jale, Erduran Sibel, 2013. The Nature of Pre-service Science Teachers’ Argumentation in Inquiry-oriented Laboratory Context. INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
7-) Çavaş Bülent, Çavaş Pınar, Özdem Yılmaz Yasemin, Rannikmae Miia, Ertepınar Hamide, 2012. RESEARCH TRENDS IN SCIENCE EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION: A CONTENT ANALYSIS FROM 2002 TO 2011. JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
8-) Özdem Yılmaz Yasemin, Çavaş Pınar, Çavaş Bülent, Çakıroğlu Jale, Ertepınar Hamide, 2010. AN INVESTIGATION OF ELEMENTARY STUDENTS’ SCIENTIFIC LITERACY LEVELS. JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararsı alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Oğuz Ünver Ayşe, Okulu Hasan Zühtü, Muslu Nilay, Arabacıoğlu Sertaç, Özdem Yılmaz Yasemin, Şenler Pehlivan Burcu, Bektaş Onur, 2023. The Readiness of Stakeholders in the Scientific Inquiry-Supported Mentoring Project. International Journal of Education in Mathematics, Science, and Technology (IJEMST)
2-) Muslu Nilay, Okulu Hasan Zühtü, Şenler Pehlivan Burcu, Arabacıoğlu Sertaç, Özdem Yılmaz Yasemin, Oğuz Ünver Ayşe, 2022. Determining In-service Teachers’ Professional Development Expectations: An Instrument Development Study. International Journal on Social and Education Sciences
3-) Dal Burçkin, Alper Umut, Özdem Yılmaz Yasemin, Öztürk Nilay, Sönmez Duygu, 2015. A model for pre-service teachers’ climate change awareness and willingness to act for pro-climate change friendly behavior: adaptation of awareness to climate change questionnaire. International Research in Geographical and Environmental Education
4-) Erduran Sibel, Özdem Yılmaz Yasemin, Park Jee-young, 2015. Research trends on argumentation in science education: a journal content analysis from 1998–2014. International Journal of STEM Education
5-) Özdem Yılmaz Yasemin, Dal Burçkin, Öztürk Nilay, Sönmez Duygu, Alper Umut, 2014. What is that thing called climate change? An investigation into the understanding of climate change by seventh-grade students. International Research in Geographical and Environmental Education
6-) Mehmetlioğlu Demirkıran Deniz, Özdem Yılmaz Yasemin, 2014. Connectivity Theory at work: The referrals between science and mathematics in a science unit. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology
7-) Çavaş Pınar, Özdem Yılmaz Yasemin, Çavaş Bülent, Çakıroğlu Jale, Ertepınar Hamide, 2013. Turkish Pre-Service Elementary Science Teachers’ Scientific Literacy Level and Attitudes toward Science. Science Education International

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Şenler Pehlivan Burcu, Özdem Yılmaz Yasemin, Oğuz Ünver Ayşe, Muslu Nilay, Okulu Hasan Zühtü, Arabacıoğlu Sertaç, 2022. Öğretimde bilimsel sorgulamaya yönelik öğretmen görüşleri ölçeğinin uyarlanması. Kocaeli Universitesi Egitim Dergisi
2-) Arabacıoğlu Sertaç, Oğuz Ünver Ayşe, Şenler Pehlivan Burcu, Okulu Hasan Zühtü, Özdem Yılmaz Yasemin, Muslu Nilay, 2022. SINIFLARDA VİDEO KAYDI HAZIR BULUNUŞLUK ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
3-) Öner Gülşah, Özdem Yılmaz Yasemin, 2019. Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözme ve Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algıları ile STEM’e Yönelik Algı ve Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
4-) Özdem Yılmaz Yasemin, Köseoğlu Fitnat, Aktaş Nagehan, 2018. Bilim Merkezleri için Geliştirilen Adli Tıp Atölyesi ve Öğretmen ve Eğitmenlerin Atölye Hakkında Görüşleri. Başkent University Journal of Education
5-) Özdem Yılmaz Yasemin, Demirdöğen Betül, Yeşiloğlu Sevinç Nihal, Kurt Mustafa, 2010. Farklı Branşlardaki Alan Öğretmenlerinin Sosyal Yapılandırıcı Yaklaşımla Bilim Anlayışlarının Geliştirilmesi. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Dal Burçkin, Özdem Yılmaz Yasemin, Öztürk Nilay, Alper Umut, 2013. Building capacity for public understanding of science: a report on the role of science centers. Bilge Strateji

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Ugolini Flora, Barbera Gr, Çavaş Bülent, D Ambrosio El, Digrazia Serena, Escuredo Ma, Marrazzo Ma, Massetti Li, Mylonas Demetris, Özdem Yılmaz Yasemin, Papageorgiou Fouli, Pearlmutter David, Ungaro Francesca, Striano Va, 2020. Daylighting Rivers Project Methodology for Inquiry-Based Learning. Daylighting Rivers Conference
2-) Özdem Yılmaz Yasemin, Çavaş Bülent, 2020. An investigation on student’s perceived change in attitudes towards STEM and career decision self-efficacy in Daylighting Rivers. International Conference “Daylighting Rivers: Inquiry Based Learning for Civic Ecology”
3-) Çavaş Bülent, Özdem Yılmaz Yasemin, Çavaş Pınar, Holbrook Jack, 2012. The use of robotics in Inquiry-based science education. 1st International PROFILES Conference
4-) Çavaş Bülent, Özdem Yılmaz Yasemin, 2012. The LD-Skills Workshops: Experiences from Turkey. LD-skills: The Future of Learning Design Conference 2012
5-) Özdem Yılmaz Yasemin, Çavaş Bülent, 2012. PROFILES Continuous Professional Development Workshops in Turkey. 1st International PROFILES Conference
6-) Çavaş Bülent, Kocagül Sağlam Merve, Özdem Yılmaz Yasemin, 2011. Why a signal sound is heard when new generation cars are parking. European Distance Education Network (EDEN) Conference

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Bilican Kader, Özdem Yılmaz Yasemin, Han Bahadır, 2019. The Potential and Challenges of Cooperation with Informal Learning Settings in Developing NOS Views. NARST 92nd Annual International Conference
2-) Kıran Dekant, Özdem Yılmaz Yasemin, 2019. Boosting preservice science teachers’ self-efficacy: Effectiveness of an inquiry-based laboratory course. ECER 2019: The European Conference on Educational Research, Emerging Researchers’ Conference
3-) Çavaş Bülent, Özdem Yılmaz Yasemin, 2019. Daylighting Rivers: Inquiry-based learning experiences. The 6th ICASE World Science and Technology Education Conference
4-) Özdem Yılmaz Yasemin, Bircan Mehmet Akif, Köksal Çetin, 2018. A Thematic STEM Education Model for Out of School Learning Environments. World STEM Education Conference
5-) Çavaş Bülent, Yağcı Recep, Kışla Tarık, Keskin Hanife, Gür Barış, Özdem Yılmaz Yasemin, Teoman Betül, 2018. STEM Education in Virtual Museums. World STEM Education Conference
6-) Kılıçer Kerem, Bardakcı Salih, Kocadağ Ünver Tuğba, Akbulut Cansel, Özdem Yılmaz Yasemin, 2018. Öğretmen Adaylarının 3B Öğretim Materyali Tasarım Deneyimlerinin Problem Çözme, Soyut Akıl Yürütme ve Üç Boyutlu Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi. 12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS’18)
7-) Köseoğlu Fitnat, Kanlı Uygar, Mirici Semra, Özdem Yılmaz Yasemin, Çiğdemoğlu Ceyhan, Çetin Alev, 2018. A Teacher and Explainer Professional Development Model to Increase the Effectiveness of Science Centers in Science and Society Communication and Science Education. International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST)
8-) Özdem Yılmaz Yasemin, Köseoğlu Fitnat, 2017. Science teachers’ and science center explainers’ epistemological beliefs about science. IHPST Biennial Conference
9-) Köseoğlu Fitnat, Özdem Yılmaz Yasemin, Aktaş Nagehan, 2017. The investigation of pre-service chemistry teachers’ lesson plans for the connections to science center acitivities. ITEC-2017- International Teacher Education Conference
10-) Özdem Yılmaz Yasemin, Çakıroğlu Jale, Ertepınar Hamide, 2017. Theory and pedagogy of argumentation: Science teachers’ instructional practices. NARST Annual Conference
11-) Bilican Kader, Özdem Yılmaz Yasemin, 2017. Pre-service teachers’ Understanding of earthquakes through argumentative writing and drawing.. International Conference on Education (ICED).
12-) Üçgül Memet, Fenercioğlu Ahmet, Özdem Yılmaz Yasemin, 2017. lk ve Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Robotik ve Kodlama Yaz Okulu Kazanımları. Fifth International Instructional Technologies Teacher Education Symposium
13-) Han Bahadır, Bilican Kader, Özdem Yılmaz Yasemin, 2016. Informal Contexts to Improve Nature of Science Views. The 5th World Conference on Science and Technology
14-) Özdem Yılmaz Yasemin, Bilican Kader, Çavaş Bülent, 2015. The makers of future the future of makers. II. IOSTE Eurasian Regional Symposium Brokerage Event Horizon 2020
15-) Çavaş Bülent, Özdem Yılmaz Yasemin, Çavaş Pınar, Holbrook Jack, Bulut Çağla, Akpullukçu Simge, 2013. The effects of PROFILES modules on student motivation. IOSTE Eurasian Regional symposium Brokage event Horizon 2020
16-) Erar Hacer, Alper Umut, Özdem Yılmaz Yasemin, 2012. Sustainable science for children: facilities for primary school children utilising waste materials. 1. Uluslararası Bilim Merkezleri Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimi sempozyumu
17-) Erar Hacer, Alper Umut, Özdem Yılmaz Yasemin, 2012. Where science diffuse into children’s life: An Introduction of a Science Entertainment Centre and Facilities for Schools. 1. Uluslararası Bilim Merkezleri Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimi sempozyumu
18-) Çavaş Bülent, Özdem Yılmaz Yasemin, 2012. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Sürekli Mesleki Gelişimi: PROFILES Projesi Çalıştayı (Bilimsel Süreç Becerileri). 6. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu
19-) Çavaş Bülent, Özdem Yılmaz Yasemin, 2012. Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Çevrimiçi Öğrenme Tasarımı, Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Hizmet İçi Eğitim Projesi: LD Skills. 10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
20-) Mehmetlioğlu Demirkıran Deniz, Özdem Yılmaz Yasemin, 2011. A case study of a science unit to make connections between elementary science and mathematics. ESERA- European Science Education Research Association
21-) Bilican Kader, Özdem Yılmaz Yasemin, 2011. Analysis of preservice science teacher`s understanding of NOS and warrants on socio-scientific issues. NARST Annual International Conference
22-) Park Jee-young, Erduran Sibel, Özdem Yılmaz Yasemin, 2011. Model of argumentation in science education research. ESERA- European Science Education Research Association
23-) Erduran Sibel, Özdem Yılmaz Yasemin, Park Jee-young, 2011. Trends in research on argumentation: Content analysis of science education journals. NARST Annual International Conference
24-) Çavaş Bülent, Özdem Yılmaz Yasemin, Çavaş Pınar, Çakıroğlu Jale, Ertepınar Hamide, 2011. Scientific Literacy of Undergraduate Students Enrolled in Science Faculties. NARST Annual International Conference
25-) Özdem Yılmaz Yasemin, Erduran Sibel, Park Jee-young, 2011. The development of an argumentation theory in science education. ESERA- European Science Education Research Association
26-) Özdem Yılmaz Yasemin, Ertepınar Hamide, Çakıroğlu Jale, 2010. Understanding the nature of pre-service science teachers’ argumentation during laboratory work. NARST 2010 Annual International Conference
27-) Taşdelen Uğur, Köseoğlu Fitnat, Özdem Yılmaz Yasemin, Demirdöğen Betül, 2010. Interactive evaluation of nature of science: a taboo-like game as a final semester activity. ICERI 2010 International Conference of Education, Research and Innovation
28-) Bilican Kader, Özdem Yılmaz Yasemin, Öztekin Ceren, 2010. A qualitative study of pre-service science teachers’ understanding of nature of science and their approaches to science teaching. XIV. International Organization for Science and Technology Education Symposium (IOSTE)
29-) Çavaş Pınar, Özdem Yılmaz Yasemin, Çavaş Bülent, Ertepınar Hamide, 2009. The examination of the Turkish university students’ scientific literacy level. (PARSEL) International Popularity and Relevance of Science Education for Science Literacy Conference
30-) Özdem Yılmaz Yasemin, Tümay Halil, Köseoğlu Fitnat, 2009. Effects of social and cognitive strategies on prospective teachers’ scientific argumentation. ESERA- European Science Education Research Association Conference
31-) Öztekin Ceren, Bilican Kader, Özdem Yılmaz Yasemin, 2009. A case study on pre-service teachers’ understanding of NOS and related pedagogical content knowledge. ESERA- European Science Education Research Association Conference
32-) Özdem Yılmaz Yasemin, Ertepınar Hamide, Çavaş Bülent, Çavaş Pınar, 2009. The Turkish Science and Science Education Students’xx Scientific Literacy Level. ECER-European Conference on Educational Research main conference
33-) Özdem Yılmaz Yasemin, Ertepınar Hamide, Çakıroğlu Jale, Topçu Mustafa Sami, 2009. The nature of pre-service science teachers’ argumentation in laboratory work. ECER-European Conference on Educational Research Pre-conference
34-) Adıbelli Şahin Elif, Özdem Yılmaz Yasemin, 2009. The analysis of new Turkish science and technology curriculum in terms of STS objectives. The 16th International Conference on Learning
35-) Özdem Yılmaz Yasemin, Ertepınar Hamide, Çakıroğlu Jale, 2008. Investigation of the basic scientific literacy at elementary level. XIII. IOSTE Symposium

(B-3) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda poster şeklinde sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Özdem Yılmaz Yasemin, Çakıroğlu Jale, Ertepınar Hamide, 2017. Design, Implementation and Evaluation of a Graduate Course on Argumentation. NARST Annual Conference
2-) Çavaş Bülent, Özdem Yılmaz Yasemin, Alper Umut, Yılmaz Yendi Bahar, 2013. FuLL-Science. IOSTE Eurasian Regional symposium Brokage event Horizon 2020

(B-4) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Öner Gülşah, Özdem Yılmaz Yasemin, 2019. Ortaokul öğrencilerinin FeTeMM’e yönelik becerilerinin, FeTeMM tutum ve algısı ile ilişkisinin araştırılması. 28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Özdem Yılmaz Yasemin, 2019. Bilim Festivallerinden Öğrendiklerimiz : Science Expo. Eğitimde Yeni Yaklaşımlar III Konferansı
2-) Şahin Kalyon Demet, Özdem Yılmaz Yasemin, 2018. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Argümantasyon Algısı ve Bilimsel Argüman Oluşturma Yeterlikleri. 17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
3-) Özdem Yılmaz Yasemin, 2018. Bilim Merkezlerinde Bilim İletişimi (Sergiler ve Eğitim Programları). 2. Türkiye Bilim ve Teknoloji Merkezleri Konferansı
4-) Özdem Yılmaz Yasemin, İşlekler Bilge, Köseoğlu Fitnat, 2018. Bilim Merkezleri ile Öğrenme İçin Öğretmen, Mentör İşbirliği ve Öğrenci Kazanımları. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Pamukkale Üniversitesi
5-) Özdem Yılmaz Yasemin, Karlı Meltem, Terzi Zekiye, 2018. STEM Matematiksel Modelleme Uygulaması Yoluyla Ortaokul Öğrencilerinin Grafik Çizme Becerisinin Desteklenmesi. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
6-) Özdem Yılmaz Yasemin, Arı Mahmut, Alkan Tuğçe, Tuna Burak, 2018. Tematik STEM Eğitimi İçin Okul Sonrası Uygulamalar ve Öğrenci Kazanımları. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Pamukkale Üniversitesi
7-) Özdem Yılmaz Yasemin, Çakıroğlu Jale, Ertepınar Hamide, 2016. LİSANSÜSTÜ ÖĞRENİM GÖREN FEN ALANI ÖĞRETMENLERİNİN ARGÜMANTASYON DERSİNDE GELİŞTİRDİKLERİ ÖĞRETİM STRATEJİLERİ. 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
8-) Özdem Yılmaz Yasemin, Çakıroğlu Jale, 2014. Fen Bilimlerinde Argümantasyon Öğrenimi ve Öğretimi Üzerine Eğitim Tasarımı Arastırması. 11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
9-) Çavaş Bülent, Özdem Yılmaz Yasemin, Çavaş Pınar, Kesercioğlu Teoman İsmail, 2012. PROFILES: Bilim Yoluyla Sorgulamaya Dayalı Öğrenme ve Eğitim Üzerine Mesleki Yansıma Odaklı Bir Program. 10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
10-) Özdem Yılmaz Yasemin, Alper Umut, Erar Hacer, 2012. Eğlenceli Bilim: Bilim Merkezlerinin İlköğretim Öğrencilerinin Bilim Algıları ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi. 10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
11-) Taşdelen Uğur, Üstün Ulaş, Küçüker Serap, Özdem Yılmaz Yasemin, 2010. Öğretmen ve öğretmen adayları için bilimin doğası öğretimi mesleki gelişim paketi- proje tabanlı öğrenme etkinlikleri. 9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
12-) Tümay Halil, Özdem Yılmaz Yasemin, Bilican Kader, Küçüker Serap, 2010. Öğretmen ve öğretmen adayları için bilimin doğası öğretimi mesleki gelişim paketi –etkinlik örnekleri II. 9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
13-) Özdem Yılmaz Yasemin, Ertepınar Hamide, Çakıroğlu Jale, 2010. Argümantasyona dayalı araştırma temelli laboratuvar uygulamalarında öğretmen adaylarının argüman yapıları. 9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
14-) Bilican Kader, Özdem Yılmaz Yasemin, Öztekin Ceren, 2008. Fen okuryazarlığı boyutlarının ders planlarına dâhil edilmesinin pekiştirilmesi üzerine ilköğretim fen bilgisi öğretmen adayları ile bir uygulama. 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi

(B-6) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda poster şeklinde sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Sarıbaş Deniz, Özdem Yılmaz Yasemin, Ertepınar Hamide, 2012. Laboratuar Ortamında Araştırılabilen Soru Oluşturma. 10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
2-) Metin Duygu, Çakıroğlu Jale, Öztekin Ceren, Bilican Kader, Özdem Yılmaz Yasemin, 2012. Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilimsel Bilgiye Bakış Açısı. Uygulamalı Eğitim Kongresi

(C-2) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitap yazarlığı

1-) Özdem Yılmaz Yasemin, 2022. Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi/Çevre Sorunları. Yayın Evi: Lisans Yayıncılık Editör Adı: Bayraktar Vedat
2-) Özdem Yılmaz Yasemin, 2022. Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli SOSYOBİLİMSEL KONULARIN ÖĞRETİMİ/Sosyobilimsel Konular ve Argümantasyon. Yayın Evi: Nobel Akademik Yayıncılık Editör Adı: NAMDAR, BAHADIR

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Özdem Yılmaz Yasemin, Bilican Kader, 2020. Science Education in Theory and Practice: An Introductory Guide to Learning Theory/Discovery Learning-Jerome Bruner. Yayın Evi: Springer International Publishing Editör Adı: Akpan, Ben Kennedy, Teresa K.
2-) Özdem Yılmaz Yasemin, Çavaş Bülent, 2014. Science Teachers’ Continuous Professional Development in Europe. Case Studies from the PROFILES Project/The Realization of Inquiry-based Science Education in PROFILES: Using a Delphi Study to Guide Continuous Professional Development. Yayın Evi: Kreiner Druck Klagenfurt Editör Adı: Bolte, C., Holbrook, J., Mamlok-Naaman, R., Rauch, F.

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Özdem Yılmaz Yasemin, 2021. 21. Yüzyılda Fen Bilimleri Öğretimi/Bilim Merkezleri ve Bilim Eğitimi. Yayın Evi: Anı Yayıncılık Editör Adı: Çavaş, Pınar; Anagün, Şengül S.
2-) Özdem Yılmaz Yasemin, Çavaş Bülent, 2020. Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları/Sanal Müzeler. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Canan Laçin Şimşek
3-) Canbazoğlu Bilici Sedef, Özdem Yılmaz Yasemin, 2019. Çağdaş Yaklaşımlarla Destekli Fen Öğretimi: Teoriden Uygulamaya Etkinlik Örnekleri/Fen Eğitiminde Yenilikçi Teknoloji Uygulamaları. Yayın Evi: PEGEM Editör Adı: Hüseyin Artun, Sevgi Aydın Günbatar
4-) Köseoğlu Fitnat, Kanlı Uygar, Özdem Yılmaz Yasemin, 2019. OKUL DUVARLARININ ÖTESİNE ÖĞRENME YOLCULUĞU: Bilim-Teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri/Bilim Merkezi Eğitmenleri için Etkili bir Mesleki Gelişim Programının Temel Bileşenleri Üzerine Tartışmalar ve Öneriler.. Yayın Evi: Nobel Yayıncılık Editör Adı: Köseoğlu fitnat, Kanlı Uygar
5-) Özdem Yılmaz Yasemin, 2018. Teorik Bilgiler Işığında Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları/Fen Öğretiminde Laboratuvar Uygulamaları ve Argümantasyon Temelli Sorgulayıcı Araştırma Yaklaşımı. Yayın Evi: PEGEM Editör Adı: H. Gamze Öztürk
6-) Özdem Yılmaz Yasemin, 2018. Okul Öncesinden Üniversiteye Kuram ve Uygulamada STEM Eğitimi/Bilim Merkezleri ve STEM Eğitimi Uygulamaları. Yayın Evi: Anı Yayıncılık Editör Adı: Devrim Akgündüz
7-) Özdem Yılmaz Yasemin, 2017. Teoriden Pratiğe Fen Bilimleri Öğretimi/Fen Öğretiminde Argümantasyon. Yayın Evi: PEGEM Editör Adı: H. Gamze Hastürk
8-) Özdem Yılmaz Yasemin, 2017. Örnek Etkinliklerle Fen Eğitiminde Argümantasyon/Argümantasyon ve STEM. Yayın Evi: Anı Yayıncılık Editör Adı: Aktamış Hilal

(D-10) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde hakemlik

1-) International Journal of Science Education. 2019. Hakemlik Sayısı: 2
2-) International Journal of Science Education. 2016. Hakemlik Sayısı: 15

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) Journal of Science Teacher Education. 2016. Hakemlik Sayısı: 14

(D-3) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli dergilerde baş editörlük

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2018. TÜBİTAK Bilim Çocuk Aylık Popüler Bilim Dergisi.

(D-5) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafında taranan dergilerde yardımcı editörlük/ alan editörlüğü ya da yayın kurulu üyeliği.

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2019. Eğitim ve Bilim.
2-) Editörlük Türü: Dergi. 2017. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education.

(D-6) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergilerde yardımcı editörlük/ alan editörlüğü ya da yayın kurulu üyeliği

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2015. SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL.

(D-7) Ulusal indekslerde taranan yurtiçi hakemli dergilerde yardımcı editörlük, misafir editörlük yada yayın kurulu üyeliği

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2010. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi.

(E-1) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) The Nature of Pre-service Science Teachers’ Argumentation in Inquiry-oriented Laboratory Context - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
2-) Research trends on argumentation in science education: a journal content analysis from 1998–2014 - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 3
3-) AN INVESTIGATION OF ELEMENTARY STUDENTS’ SCIENTIFIC LITERACY LEVELS - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
4-) PEDAGOGICALLY DESIRABLE SCIENCE EDUCATION: VIEWS ON INQUIRY-BASED SCIENCE EDUCATION IN TURKEY - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
5-) The pedagogy of argumentation in science education: science teachers’ instructional practices - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 4
6-) What is that thing called climate change? An investigation into the understanding of climate change by seventh-grade students - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
7-) What is that thing called climate change? An investigation into the understanding of climate change by seventh-grade students - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
8-) A model for pre-service teachers’ climate change awareness and willingness to act for pro-climate change friendly behavior: adaptation of awareness to climate change questionnaire - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
9-) The pedagogy of argumentation in science education: science teachers’ instructional practices - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
10-) Investigation of Science Teachers’ Professional Development Needs for Learning in Science Centers - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
11-) The Nature of Pre-service Science Teachers’ Argumentation in Inquiry-oriented Laboratory Context - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 8
12-) RESEARCH TRENDS IN SCIENCE EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION: A CONTENT ANALYSIS FROM 2002 TO 2011 - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
13-) PEDAGOGICALLY DESIRABLE SCIENCE EDUCATION: VIEWS ON INQUIRY-BASED SCIENCE EDUCATION IN TURKEY - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
14-) Research trends on argumentation in science education: a journal content analysis from 1998–2014 - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 10
15-) AN INVESTIGATION OF ELEMENTARY STUDENTS’ SCIENTIFIC LITERACY LEVELS - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 3
16-) The Nature of Pre-service Science Teachers’ Argumentation in Inquiry-oriented Laboratory Context - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 3

(F-2) Yönetiminde tamamlanmış yükseklisans tezleri.

1-) Tez Adı: Ortaokul öğrencilerinin fetemm'e yönelik tutum, algı, problem çözme ve sorgulayıcı öğrenme becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Konu: Ortaokul öğrencilerinin FETEMM'e yönelik tutum, algı, problem çözme ve sorgulayıcı öğrenme becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. GÜLŞAH-ÖNER. 2019

(G-2) Uluslar arası kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev(araştırmacı, eğitmen, danışman, vb. olarak)

1-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: WaterSTEAM aims to promote the use of innovative school teaching and students’ learning in relation to the theme of the European Landscape and the role of Water in shaping it.. Proje Türü: Avrupa Konseyi. WaterSTEAM. 2020-2021
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Natural sciences Creativity and culture Agriculture, forestry and fisheries. Proje Türü: Avrupa Konseyi. Daylighting Rivers-Science Education for Civic Ecology. 2017-2020
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Avrupa Birliği. Full-Science (Have Fun with Science, Love Science, and Live science): Avrupa Birliği Bilim ve Eğlence Günü 2012. 2012-2012
4-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Avrupa Birliği. Development of Learning Design Skills for Enhancing Students Key Competencies. 2010-2012
5-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: PROFILES, sorgulamaya dayalı bilim öğretimini, öğretmenlerin daha etkili öğretim yöntemlerini benimseyerek kendine güvenlerini artırma yoluyla ve bu konuda eğitimle ilgili kişi ve kurumların da desteğini alarak gerçekleştirir. Böylece PROFILES, okullarda gerçekleştirilen fen öğretiminin değişen amaçlarının daha iyi anlaşılmasına katkıda bulunur.. Proje Türü: Avrupa Birliği. Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (PROFILES). 2010-2015

(G-3) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan proje yürütücülüğü

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Bu bilimsel etkinlik kapsamında okul öncesi öğretmen adaylarının bilim merkezlerini birer öğrenme merkezi olarak tanımaları, bilim merkezlerindeki öğrenme ortamını keşfetmeleri, erken çocukluk dönemine yönelik bilim merkezindeki uygulamaları ve olanakları fark etmeleri, erken çocukluk döneminde uygulanabilecek bilim merkezi etkinliklerine örnekler görmeleri ve kendi uygulamalarını geliştirmeleri hedeflenmiştir.. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Okul Öncesi Öğretmen Adayları İçin Bilim Merkezinde Öğrenme. 2022-2022

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. 2209/A- Erken Çocukluk Dönemi Sürdürülebilir Kalkınma Eğitiminin Uzman ve Öğretmen Görüşleri doğrultusunda Uluslararası Karşılaştırmalı Analizi. 2022--1
2-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: -Tübitak 1001. Hizmetiçi Öğretmen Eğitiminde Bilimsel Sorgulama Destekli Çevrimiçi Mentörlük (E-Scaffolding) Modelinin Tasarlanması Ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi. 2021--1
3-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. 2209/A-COVID-19 Pandemisi Sürecinde Okul Öncesi Çocuklarının Beslenme Davranışlarında Yaşanan Değişimlerin İncelenmesi. 2021--1
4-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. 2209/A-Erken Çocukluk Döneminde Çocukların Gelişim Ve Eğitiminde Babalarının Tutumlarının Belirlenmesi. 2021--1
5-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Fen Bilimleri Öğretmen Adayları Bilim Merkezini Keşfediyor 3. 2021-2021
6-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarına Beceri Temelli Ölçme Aracı Hazırlama Eğitimi-II. 2021-2021
7-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Fen bilgisi öğretmen adayları sosyobilimsel konuları ve bilimin doğasını öğreniyor. 2021-2021
8-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. BİLMER Projesi: Bilim Merkezlerinin Bilim-Toplum İletişiminde ve Bilim Eğitiminde Etkinliğini Arttırmaya Yönelik Bir Öğretmen ve Eğitmen Mesleki Gelişim Modeli. 2015-2018
9-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: iklim değişikliği, uyum, farkındalık. Proje Türü: Diğer Resmi Kurum ve Kuruluşlar. İklim Değişikliğine Uyum ve Farkındalık Geliştirme Projesi. 2012-2013
10-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Sınıf Dışı Fen Öğretimi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Yatılı Bölge İlköğretim Okulları Projesi Yibolar Doğal Yaşam Parkında Buluşuyor Doğayı Ve Hayvanları Öğreniyor. 2010-2010
11-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Astronomi ve Bilimin Doğası Eğitimi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Üstün Yetenekli Çocuklar ve Öğretmenleri için Cacabey Gökbilim Kampı . 2009-2009
12-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Bursiyer. Konu: Bilimin Doğası Eğitimi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Bilimin Doğası Öğretimi Bilim Felsefesi ve Bilim Tarihine Dayanarak Bilimsel Argüman Oluşturma ve Akıl Yürütme Öğretimine Yönelik Bir Öğretmen Mesleki Gelişim Paketinin Hazırlanması. 2008-2011

(G-8) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) görev alma (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sanal Müzesinin Geliştirilmesi ve Eğitim Sistemine Adaptasyonu. 2018-2019
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Öğretmen Adaylarının Üç Boyutlu Öğretim Materyali Tasarımına Dayalı Yenilikçi Öğretmenlik Uygulaması Deneyimlerinin İncelenmesi, Süre: 15 Ay, Bitiş Tarihi: 02.08.2018, Bütçe: 15.917 TL, Proje No: 2017/36. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Öğretmen Adaylarının Üç Boyutlu Öğretim Materyali Tasarımına Dayalı Yenilikçi Öğretmenlik Uygulaması Deneyimlerinin İncelenmesi (Proje No: 2017/36). 2017-2018

(Ğ-1) Alanında uluslar arası bilimsel nitelikli ödül almak

1-) Kurum Adı: . Seal of Excellence. 2020
2-) Kurum Adı: . ESERA Travel Award. 2009

(Ğ-2) Alanında ulusal bilimsel nitelikli ödül almak

1-) Kurum Adı: . 2024 - Eşik Üstü Ödülü. 2017
2-) Kurum Adı: . UBYT Yayın Teşvik. 2016
3-) Kurum Adı: . UBYT Yayın Teşvik. 2013
4-) Kurum Adı: . UBYT Yayın Teşvik. 2012
5-) Kurum Adı: . Eğitsel Araştırmaları Destekleme Ödülü. 2010
6-) Kurum Adı: . Yılın Tezi. 2009

(I-10) Toplumsal Hizmet Etkinlikleri (bilimsel etkinlikler dışında topluma hizmet kapsamında yapılacak söyleşi, panel, konferans, seminer, eğitim, gezi vb. )

1-) TÜBİTAK Bilim ve Toplum Bşk.lığı Popüler Bilim Söyleşileri. Çine İmam Hatip Ortaokulu. . 2019

(I-15) Rektörlük tarafından oluşturulan kurul ve komisyonlarda görev almak (her yıl için)

1-) BAP Komisyonu üyesi. . . 2020

(I-8) Alanı ile ilgili olarak; ulusal panel, konferans, seminer, kurs, açık oturum ve söyleşi gibi etkinliklerde davetli konuşmacı ya da panelist olarak görev almak.

1-) TÜBİTAK 2. Türkiye Bilim ve Teknoloji Merkezleri Konferansı- Panelist. Bursa/ Türkiye. . 2018
2-) Eğitimde Yeni Yaklaşımlar 2 Sempozyumu-Davetli Konuşmacı. Bursa/ Türkiye. . 2018

(I-9) Alanı ile ilgili kurum içi yada kurumdışı komisyon veya kurullarda görev yapmak (her yıl için )

1-) TÜBİTAK Popüler Bilim Yayınları İlk Okuma - Neden Yeriz? kitabı Bilimsel Danışmanlık. . . 2021
2-) TÜBİTAK Bilim ve Toplum Bşk.lığı Bilim Videosu Yarışması Danışma ve Denetleme Kurulu Üyesi. . . 2021
3-) TÜBİTAK Popüler Bilim Yayınları Bilim ve Merak - Değişen Hava Değişen Mevsimler kitabı Bilimsel Danışmanlık. . . 2020
4-) TÜBİTAK Popüler Bilim Yayınları Bilim Çocuk Dergisi Yayın Danışma Kurulu Üyesi. . . 2019
5-) TÜBİTAK Bilim ve Toplum Bşk.lığı Deneyap Teknoloji Atölyeleri ve Bilim Merkezleri Danışma Kurulu Üyesi. . . 2017

Verdiği Dersler

EBB00340 2023-2024 Bahar

SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM

GKD00010 2023-2024 Bahar

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

TOÖ30002 2023-2024 Bahar

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ

TOÖ40002 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

EBB00340 2023-2024 Güz

SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM

TOÖ00140 2023-2024 Güz

SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

TOÖ10003 2023-2024 Güz

ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLK YARDIM

TOÖ20001 2023-2024 Güz

ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ

TOÖ40001 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

EBB00340 2022-2023 Bahar

SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM

GKD00010 2022-2023 Bahar

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

İFÖ4902 2022-2023 Bahar

FEN ve TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI

İOÖ3002 2022-2023 Bahar

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

İOÖ3006 2022-2023 Bahar

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

TOÖ30002 2022-2023 Bahar

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ

TOÖ40002 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

EBB00340 2022-2023 Güz

SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM

EBB3811 2022-2023 Güz

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

İFÖ4901 2022-2023 Güz

FEN TEKNOLOJİ VE DOĞA ETKİNLİKLERİ

İOÖ3003 2022-2023 Güz

FEN EĞİTİMİ

TOÖ10003 2022-2023 Güz

ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLK YARDIM

TOÖ20001 2022-2023 Güz

ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ

TOÖ40001 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1