Personel

Prof.Dr. EMİNE ÇİL
Prof.Dr.
Emine Çil
@ E-posta
eminecil@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 3119

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğertmenliği 2001

Yüksek Lisans

Muğla Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Öğretmenliği 2005

Doktora

Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi İlköğretim Fen Eğitimi 2011

Yayin Bilgileri

(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) İri Funda Gül, Çil Emine, 2020. Attitudes toward Plants: Comparing the Impact of Instruction through Writing through a Botanical Garden Trip. The American Biology Teacher
2-) Çil, E., Çepni, S., 2016. Kavramsal Değişim Yaklaşımının Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşler ve Işık Ünitesindeki Akademik Başarı Üzerine Etkileri. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi
3-) Çil, E., Maccarıo, N., Yanmaz, D., 2016. Design, implementation and evaluation of innovative science teaching strategies for nonformal learning in a natural history museum. Research in Science & Technological Education
4-) Çil, E., Çepni, S., 2016. The effectiveness of conceptual change texts and concept clipboards in learning the nature of science. Research in Science & Technological Education
5-) Çil, E., 2016. Instructional Integration of Disciplines for Promoting Children’s Positive Attitudes Towards Plants. Journal of Biological Education
6-) Çil, E., 2015. Effect of Two-tier Diagnostic Tests on Promoting Learners’ Conceptual Understanding of Variables in Conducting Scientific Experiments . Applied Measurement in Education
7-) Çil, E., 2015. Integrating Botany with Chemistry & Art to Improve Elementary School Children's Awareness of Plants. The American Biology Teacher
8-) Çil, E., 2014. Teaching Nature of Science Through Conceptual Change Approach: Conceptual Change Texts and Concept Cartoons. Journal of Baltıc Science Education
9-) Çil, E., Çepni, S., Besken Ergisi, M., 2014. Teaching profession career ladder programme in Turkey: implementation, outcomes and challenges 37(2), 237-258. . European Journal of Teacher Education.
10-) Çepni, S., Yılmaz Kaan, K., Çil, E., 2012. Middle School Science and Items of High School Entrance Examination: Examining the Gap in Turkey. Journal of Testing and Evaluation
11-) Çil, E., Çepni, S., 2012. Kavramsal Değişim Yaklaşımı, Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşım ve Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitabının Bilimin Doğası Üzerine Görüşler ve Işık Ünitesindeki Kavramsal Değişim Üzerine Etkileri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararsı alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Çil Emine, 2023. Changes in Preschool Teachers’ Perceptions About Integrated STEM Education After a Professional Development Experience. Journal of Science Learning
2-) İri Funda Gül, Çil Emine, 2022. The Effect of Preparing a Book About Plants or Visiting a Botanical Garden on Raising Pupils’ Plant Awareness. Science Educator
3-) Çil Emine, 2022. Pre-school Teachers’ Change of Perceptions of Engineering Through a Professional Development Experience. Journal of Turkish Science Education
4-) Kar Hazel, Çil Emine, 2019. The effects of visual art supported inquiry based science activities on 5th grade students’ scientific process skills. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi
5-) Çil Emine, Yanmaz Durmuş, 2017. Determination of Pre-service Teachers’Awareness of Plants. International Electronic Journal of Environmental Education
6-) Çil, E., Kar, H., 2015. Pre-service Science Teachers’ Interpretations of Graphs: A Cross-Sectional Study, Science Educator. Science Educator
7-) Çil, E., Çepni, S., 2014. The Association of Intended and Attained Curriculum in Science with Program for International Students Assessment . International Education Studies
8-) Çil, E., Çelik, K., Maçın, T., Demirbaş, G., Gökçimen, Ö., 2014. Enhancing Science Teaching through Performing Marbling Art Using Basic Solutions and Base Indicators . Science Activities: Classroom Projects and Curriculum Ideas
9-) Çil, E., 2014. Teaching nature of science to pre-service early childhood teachers through an explicit reflective approach . Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching
10-) Çil, E., Çepni, S., 2012. The Cognitive Abilities of Children: Reflections from an Entrance Exam. US-China Education Review
11-) Çepni, S., Çil, E., 2010. Using a conceptual change text as a tool to teach the nature of science in an explicit reflective approach. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Çil Emine, Özlen Sona, 2019. Beşinci sınıf öğrencilerinin mühendis ve mühendislik algılarının incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Çil, E., 2015. Alignment between Turkish Middle School Science Curriculum Standards and High School Entrance Examination . Journal of Turkish Science Education
3-) Harmandar, M., Çil, E., 2008. The Effects of Science Teaching Through Team Game Tournament Technique on Success Level and Affective Characteristics of Students. Journal of Turkish Science Education
4-) Sülün, Y., Kozcu Çakır, N., Şenler, B., Çil, E., 2006. İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Buluş Yoluyla Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisinin Belirlenmesi (Muğla Örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Çil Emine, 2021. Exploring the Effects of Integration of Several Disciplines in an Instructional Approach on Students’ Knowledge of Plant Names. 3 rd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education
2-) Kurak Tülay, Çil Emine, 2021. Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Ve Yüksek Lisans Öğrencilerinin Afet Kavramına Yönelik Anlamalarının İncelenmesi. 3 rd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education
3-) Çil Emine, Görecek Baybars Meryem, 2020. Determination of The Effect of Engineering Design-Based STEM Education on Pre-Service Mathematics Teachers’ Cognitive Structures About The Concept of STEM.. 2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi.
4-) Görecek Baybars Meryem, Çil Emine, 2019. Matematik Öğretmen Adaylarının Mühendislik Tasarıma Dayalı STEM Eğitimi Sürecine İlişkin Görüşleri. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongres
5-) Çil Emine, Şahin Akyüz Seda, 2019. Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Gerçek ve İdeal Fen Öğrenme Ortamına Yönelik İmajlarının ve Tercihlerinin Tespiti. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi
6-) Çil Emine, Görecek Baybars Meryem, 2019. Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşıma Dayalı Bilim Öğretiminin Matematik Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası ile İlgili Görüşlerine Etkisinin Belirlenmesi. International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education
7-) Çil Emine, Görecek Baybars Meryem, 2018. MÜHENDİSLİK TASARIMA DAYALI STEM EĞİTİMİ SÜRECİNİN İNCELENMESİ: SANDALYE YAPIMI ETKİNLİK ÖRNEĞİ. 4. ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
8-) Çil Emine, Görecek Baybars Meryem, 2018. Matematik Öğretmen Adayları İle Bilimin Doğası Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşım Öğretim Etkinlik Uygulamasından Yansımalar. VI. International Multidisciplinary Congress of Eurasia (IMCOFE)
9-) Çil Emine, Görecek Baybars Meryem, 2018. Matematik Öğretmen Adayları İle STEM Etkinlik Örneği: Köprü Yapımı. ERPA-International Congresses on Education
10-) Görecek Baybars Meryem, Çil Emine, 2018. BİLİMİN DOĞASI ÖĞRETİMİNDE DOĞRUDAN YANSITICI YAKLAŞIMA DAYALI ETKİNLİK SÜRECİNİN İNCELENMESİ: HİLELİ İZLER ETKİNLİK ÖRNEĞİ. 4. ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
11-) Görecek Baybars Meryem, Çil Emine, 2018. Matematik Öğretmen Adayları ile Tasarım Temelli STEM Etkinlik Uygulamasından Yansımalar. VI. International Multidisiplinary Congress of Eurasia (IMCOFE)
12-) Görecek Baybars Meryem, Çil Emine, 2018. Matematik Öğretmen Adayları İle Bilimin Doğası Etkinlik Örneği: Yeni Toplum Etkinliği. ERPA-International Congresses on Education
13-) Özlen Sona, Çil Emine, 2018. Belgesel Çekme Yolu İle Nesli Tükenen Ve Tükenmekte Olan Canlıların Öğretimi. VIII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi. 9-11 Mayıs 2018 ULEAD Annual Congress. Manisa/Turkey
14-) Özlen Sona, Çil Emine, 2018. Disiplinlerarası Öğretim Yoluyla Değerler Eğitimi: Bir Aksiyon Çalışması.. 27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK). Antalya/Türkiye.
15-) İri Karadeniz Funda Gül, Çil Emine, 2017. Bitki Farkındalığı ve Bitkilere Yönelik Tutumu Geliştirmek için Etkili Bir Botanik Bahçesi Gezisinin Tasarlanması ve Uygulanması. International Conference on Education in Mathematics, Science Technology
16-) Çil Emine, 2017. Botanik, Kimya ve Sanatın Bir Araya Getirilmesi Yoluyla Bitki Öğretiminin Öğrencilerin Bakış Açılarıyla Değerlendirilmesi. International Conference on Mathematics, Science Technology
17-) Çil Emine, Dalgıç Aycan, 2017. Ortaokul Beşinci ve Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Gölge Hakkında Zihinsel Modellerinin Tespiti ve Kıyaslanması. 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
18-) Çil Emine, Yanmaz Durmuş, 2016. İlkokul Öğrencilerinin Müze Ziyareti Deneyimleri. 15th International Primary Teacher Education Symposium
19-) Çil, E., 2014. Pre-service Science Teachers’ Understanding of One-Dimensional Motion Graphs in the Kinematic Context. 6th World Conference on Educational Sciences
20-) Çil, E., Kar, H., İri, F.G., Şahin Akyüz, S., Yanmaz, D., 2014. Hizmet Öncesi Fen Öğretmenlerinin Lise Öğrenimlerindeki Laboratuvar Yaşantıları . International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology
21-) Çil, E., Yanmaz, D., Şahin Akyüz, S., İri, F.G., Kar, H., 2014. Pre-Service Science Teachers’ Images of Physicist and Physics Course . International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology
22-) Çil, E., Çepni, S., 2011. Can Explicit Reflective Approach Activities About The Nature of Science Be Prepared to Contribute to the Overcoming of Alternative Concepts in The Field of Science Subject?. 3rd World Conference on Educational Science
23-) Çepni, S., Çil, E., 2009. A case study for reliability on portfolio evaluation. 3rd World Conference on Educational Science
24-) Çoker, B., Çepni, S., Çil, E., Alev, N., 2008. İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknoloji Okuryazarlığına Yönelik Görüşleri. II. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu
25-) Tuna, M., Göçmen Taşkın, B., Kozcu, N., Kuru, S., Gök, D., Çil, E., Ballıel, B., 2004. An Investigation on the Environmental Awareness of Primary School Students in Turkey . 3rd Global Conference Ecological Justice and Global Citizenship

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Yanmaz Durmuş, Çil Emine, 2021. Risk Alma Girişimcilik Özelliği Konusunda Yapılan Çalışmaların Tematik Analiz. 3 rd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education
2-) Çil Emine, Yanmaz Durmuş, 2021. Mühendislik Tasarım Temelli STEM Eğitiminin Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının STEM Eğitimi Ve Mühendislik Kavramlarına Yönelik Algılarına Etkisi. 3 rd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education
3-) Çil Emine, 2021. STEM+A Eğitimi Profesyonel Gelişim Deneyiminin Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen, Teknoloji Ve Bilim İnsanı Algısı Üzerine Etkileri. 3 rd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education
4-) Yanmaz Durmuş, Çil Emine, 2019. Doğa Tarihi Müzesinde Rehber Hazırlama ve Çalışma Yaprakları ile Öğretimin Öğrencilerin Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyonları Üzerine Etkisi. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi
5-) Çil Emine, Yanmaz Durmuş, 2017. Doğa Tarihi Müzesinde Rehber Hazırlama Yoluyla Fen Öğrenme Üzerine Öğrenci Görüşleri. 5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
6-) Çil Emine, Yanmaz Durmuş, 2016. Biyoekonomiye Dayalı Öğretimin Hizmet Öncesi İlkokul Öğretmenlerinin Bitki Körlüğü Üzerine Etkileri. 3rd International Eurasian Educational Research Congress
7-) Çil, E., Maccorio, N., Yanmaz, D., 2015. Promoting Students' Acquisition of Science Concepts from Museums via Worksheets and Visual Arts Activities . 11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA)
8-) Çil, E., 2014. Examining the Alignment of Turkish Science and Technology Curriculum Standards and High School Entrance Examination. 1st Eurasian Educational Research Congress
9-) Çepni, S., Çil, E., Ürey, M., 2009. Teknolojik Tasarım Döngüsüne İlişkin Kazanımların Uygulanmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. 3. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu

(B-4) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Çil, E., İri, F.G., 2012. Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Bitkilerin Yaşam Döngülerinin Sera Çalışması İle Öğretilmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
2-) Harmandar, M., Çil, E., 2005. İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde “Canlılarda Üreme ve Gelişme” Ünitesinin “Takım Oyun Turnuva Tekniği” İle Öğretiminin Öğrenci Başarısı ve Duyuşsal Özelliklerine Etkisinin Belirlenmesi Üzerine Bir Çalışma. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Özlen Sona, Çil Emine, 2018. Bir Mühendis İle Doğrudan Yaşantıda Bulunan Ve Bulunmayan Ortaokul Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Mühendis Ve Mühendislik Algılarının Karşılaştırılması.. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde (UFBMEK)
2-) Aycan Dalgıç, Emine Çil, 2018. Ortaokul Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Güneş ve Ay Tutulması Hakkındaki Zihinsel Modellerinin Tespiti ve Kıyaslanması. 13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde (UFBMEK-4-6 Ekim 2018) Türkiye/Denizli.
3-) Çil Emine, 2016. Disiplinlerin Bir Araya Getirilmesi Yoluyla Öğretimin Fen Dersine Yönelik Tutum ve Kariyer Seçimi Üzerine Etkileri. 12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
4-) Çil Emine, Yanmaz Durmuş, 2016. Doğa Tarihi Müzesinde Çalışma Yaprakları Yoluyla Fen Öğrenme Üzerine Öğrenci Görüşleri. Doğa Tarihi Müzesinde Çalışma Yaprakları Yoluyla Fen Öğrenme Üzerine Öğrenci Görüşleri
5-) Çil, E., Kar, H., 2014. Rölyef Sanatıyla İç organların Öğretimi . XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
6-) Şahin Akyüz, S., Çil, E., 2014. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Okul ve İdeal Okul İmajlarının Çizimle Tespiti . XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
7-) Çil, E., İri, F.G., Kar, H., Yanmaz, D., 2014. Uzunluk Ölçü Birimlerinin Oyun İle Öğretimi. 11.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
8-) Çil, E., Kar, H., İri, F.G., Yanmaz, D., 2014. Erime ve Çözünme Kavramlarının Öğretiminde Mum Yapma Sanatı. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
9-) Çil, E., Maccario, N., Yanmaz, D., Kar, H., İri, F.G., 2014. Hizmet Öncesi İlkokul Öğretmenleri İle Doğa Tarihi Müzesinde Fen Eğitimi. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
10-) Çil, E., 2013. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilimsel Bilgi Türleri Hakkındaki Kavram Yanılgıları . XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
11-) Çil, E., Kar, H., 2012. Üniversite eğitimi sınıf öğretmeni adaylarının grafik yorumlama becerilerini nasıl etkilemektedir?. 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu

(B-6) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda poster şeklinde sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Çil, E., İri, F.G., 2013. Modelleme Yöntemi İle Ekosistem Çeşitlerinin Sınıf Ortamına Taşınması . 10. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı

(C-1) Alanında tanınmış uluslar arası yayınevlerince yayımlanan kitap yazarlığı

1-) Çepni, S., Çil, E., 2016. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve TEOG ile İlişkilendirme) İlkokul ve Ortaokul Öğretmen El Kitabı (Fen ve Teknoloji Programı Kitabının Güncellenmiş Baskısıdır). Yayın Evi: PegemA Editör Adı: Yok
2-) Çepni, S., Ayvacı, H.Ş., Çil, E., 2012. Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları 6. Sınıf. Yayın Evi: Pegem Editör Adı: Yok
3-) Çepni, S., Ayvacı, H.Ş., Çil, E., 2012. Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları 7. Sınıf. Yayın Evi: PegemA Editör Adı: Yok
4-) Çepni, S., Ayvacı, H.Ş., Çil, E., 2012. Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları 8. Sınıf. Yayın Evi: PegemA Editör Adı: Yok
5-) Çepni, S., Çil, E., 2009. Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı. Yayın Evi: Pegem Editör Adı: Yok

(C-2) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitap yazarlığı

1-) Çepni Salih, Çepni Emine, Ormancı Ümmühan, Çil Emine, Ülger Bestami Buğra, Ar Mehmet Emir, Karatepe Ahmet, Karatepe Sevgi, Yıldız Gökhan, 2019. SÇ Yeni Yüz 8. Sınıf Fen Bilimleri LGS Denemeler . Yayın Evi: OREGDA Editör Adı: Salih Çepni

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Çil Emine, 2021. KURAMDAN UYGULAMAYA 21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ÖĞRETİMİ/Bilimsel Süreç Becerileri. Yayın Evi: NOBEL Editör Adı: Ümmühan Ormancı, Salih Çepni
2-) Çil Emine, 2020. Fen Öğretim Programları/Fen Öğretim Programlarının Geçmişten Günümüze Gelişimi. Yayın Evi: Pegema Yayıncılık Editör Adı: Hakan Şevki AYVACI
3-) Çil Emine, 2020. Fen Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları/Etkili Bir Fen Öğretiminin Bileşenleri.. Yayın Evi: Pegema Yayıncılık Editör Adı: Hakan Şevki AYVACI
4-) Çil Emine, Çepni Salih, 2017. Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi/STEM Eğitiminde Ölçme Değerlendirme. Yayın Evi: PEGEMA Yayıncılık Editör Adı: SALİH ÇEPNİ
5-) Çil Emine, 2017. Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi/Okul Öncesi Dönemde STEM Eğitimi. Yayın Evi: PEGEMA Yayıncılık Editör Adı: SALİH ÇEPNİ

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Çil, E., 2013. Okul Dünyası/Bilim Sanat Merkezleri. Yayın Evi: Vize Editör Adı: Mustafa Girgin

(D-10) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde hakemlik

1-) American Biology Teacher . 2023. Hakemlik Sayısı: 1
2-) American Biology Teacher . 2020. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Journal of Biological Education . 2020. Hakemlik Sayısı: 2
4-) Eğitim ve Bilim. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
5-) American Biology Teacher. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Journal of Biological Education . 2019. Hakemlik Sayısı: 1
7-) American Biology Teacher . 2018. Hakemlik Sayısı: 1
8-) International Journal of Science Education . 2018. Hakemlik Sayısı: 1
9-) Journal of Biological Education. 2017. Hakemlik Sayısı: 2
10-) International Journal of Science Education. 2017. Hakemlik Sayısı: 2
11-) American Biology Teacher. 2016. Hakemlik Sayısı: 1
12-) Eğitim ve Bilim. 2015. Hakemlik Sayısı: 1

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) Journal of Turkish Science Education . 2023. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Environmental Education Research. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Journal of Turkish Science Education. 2021. Hakemlik Sayısı: 2
4-) Journal of Turkish Science Education. 2020. Hakemlik Sayısı: 7
5-) Eurasian Journal of Educational Research. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Science Activities: Classroom Projects and Curriculum Ideas . 2019. Hakemlik Sayısı: 2
7-) Journal of Turkish Science Education. 2019. Hakemlik Sayısı: 2
8-) Türk Fen Eğitimi Dergisi . 2018. Hakemlik Sayısı: 2
9-) Journal of Turkish Science Education. 2017. Hakemlik Sayısı: 3
10-) Science Activities: Classroom Projects and Curriculum Ideas. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
11-) The Journal of Education in Science, Environment and Health (JESEH). 2017. Hakemlik Sayısı: 1
12-) Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching. 2016. Hakemlik Sayısı: 1
13-) Journal of Turkish Science Education. 2016. Hakemlik Sayısı: 3
14-) Science Acvitities: Classroom Projects and Curriculum Ideas. 2014. Hakemlik Sayısı: 2
15-) Science Activities: Classroom Projects and Curriculum Ideas . 2013. Hakemlik Sayısı: 1

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi . 2021. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi . 2021. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi . 2020. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi . 2020. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
7-) Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
8-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
9-) Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi . 2019. Hakemlik Sayısı: 1
10-) Necati Bey Eğitim Fakültesi Dergisi . 2019. Hakemlik Sayısı: 1
11-) Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
12-) Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
13-) Eğitimde Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
14-) Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi . 2018. Hakemlik Sayısı: 1
15-) Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
16-) Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
17-) Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
18-) Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi . 2016. Hakemlik Sayısı: 1
19-) Journal of Turkish Science Education. 2015. Hakemlik Sayısı: 1
20-) Journal of Turkish Science Education. 2014. Hakemlik Sayısı: 2
21-) Journal of Turkish Science Education. 2013. Hakemlik Sayısı: 2
22-) Journal of Turkish Science Education. 2012. Hakemlik Sayısı: 1
23-) Journal of Turkish Scince Education. 2011. Hakemlik Sayısı: 1

(E-1) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Integrating Botany with Chemistry & Art to Improve Elementary School Children's Awareness of Plants - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
2-) The effectiveness of conceptual change texts and concept clipboards in learning the nature of science - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Design, implementation and evaluation of innovative science teaching strategies for nonformal learning in a natural history museum - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
4-) Teaching Nature of Science Through Conceptual Change Approach: Conceptual Change Texts and Concept Cartoons - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Instructional Integration of Disciplines for Promoting Children’s Positive Attitudes Towards Plants - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 6
6-) Effect of Two-tier Diagnostic Tests on Promoting Learners’ Conceptual Understanding of Variables in Conducting Scientific Experiments - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
7-) Instructional Integration of Disciplines for Promoting Children’s Positive Attitudes Towards Plants - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
8-) The effectiveness of conceptual change texts and concept clipboards in learning the nature of science - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
9-) Effect of Two-tier Diagnostic Tests on Promoting Learners’ Conceptual Understanding of Variables in Conducting Scientific Experiments - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
10-) Design, implementation and evaluation of innovative science teaching strategies for nonformal learning in a natural history museum - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
11-) The effectiveness of conceptual change texts and concept clipboards in learning the nature of science - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
12-) Instructional Integration of Disciplines for Promoting Children’s Positive Attitudes Towards Plants - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 3
13-) Integrating Botany with Chemistry & Art to Improve Elementary School Children's Awareness of Plants - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 3
14-) Using a conceptual change text as a tool to teach the nature of science in an explicit reflective approach - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
15-) Design, implementation and evaluation of innovative science teaching strategies for nonformal learning in a natural history museum - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
16-) Can Explicit Reflective Approach Activities About The Nature of Science Be Prepared to Contribute to the Overcoming of Alternative Concepts in The Field of Science Subject? - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
17-) Kavramsal Değişim Yaklaşımı, Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşım ve Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitabının Bilimin Doğası Üzerine Görüşler ve Işık Ünitesindeki Kavramsal Değişim Üzerine Etkileri - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
18-) Kavramsal Değişim Yaklaşımı, Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşım ve Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitabının Bilimin Doğası Üzerine Görüşler ve Işık Ünitesindeki Kavramsal Değişim Üzerine Etkileri - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 1
19-) The Cognitive Abilities of Children: Reflections from an Entrance Exam - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 1
20-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2012 Atıf Sayısı: 1
21-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2011 Atıf Sayısı: 1

(E-2) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makalelerde yapılan atıf

1-) Design, implementation and evaluation of innovative science teaching strategies for nonformal learning in a natural history museum - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
3-) Integrating Botany with Chemistry & Art to Improve Elementary School Children's Awareness of Plants - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
4-) Instructional Integration of Disciplines for Promoting Children’s Positive Attitudes Towards Plants - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
5-) Attitudes toward Plants: Comparing the Impact of Instruction through Writing through a Botanical Garden Trip - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
6-) The effects of visual art supported inquiry based science activities on 5th grade students’ scientific process skills - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
7-) Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi/Okul Öncesi Dönemde STEM Eğitimi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
8-) Integrating Botany with Chemistry & Art to Improve Elementary School Children's Awareness of Plants - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
9-) Instructional Integration of Disciplines for Promoting Children’s Positive Attitudes Towards Plants - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
10-) Teaching Nature of Science Through Conceptual Change Approach: Conceptual Change Texts and Concept Cartoons - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
11-) The effects of visual art supported inquiry based science activities on 5th grade students’ scientific process skills - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
12-) İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Buluş Yoluyla Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisinin Belirlenmesi (Muğla Örneği) - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
13-) Design, implementation and evaluation of innovative science teaching strategies for nonformal learning in a natural history museum - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
14-) Enhancing Science Teaching through Performing Marbling Art Using Basic Solutions and Base Indicators - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
15-) Teaching Nature of Science Through Conceptual Change Approach: Conceptual Change Texts and Concept Cartoons - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
16-) The Effects of Science Teaching Through Team Game Tournament Technique on Success Level and Affective Characteristics of Students - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
17-) Kavramsal Değişim Yaklaşımı, Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşım ve Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitabının Bilimin Doğası Üzerine Görüşler ve Işık Ünitesindeki Kavramsal Değişim Üzerine Etkileri - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
18-) Instructional Integration of Disciplines for Promoting Children’s Positive Attitudes Towards Plants - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
19-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
20-) Kavramsal Değişim Yaklaşımı, Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşım ve Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitabının Bilimin Doğası Üzerine Görüşler ve Işık Ünitesindeki Kavramsal Değişim Üzerine Etkileri - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
21-) Kavramsal Değişim Yaklaşımının Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşler ve Işık Ünitesindeki Akademik Başarı Üzerine Etkileri - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
22-) Teaching Nature of Science Through Conceptual Change Approach: Conceptual Change Texts and Concept Cartoons - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
23-) Integrating Botany with Chemistry & Art to Improve Elementary School Children's Awareness of Plants - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
24-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 2
25-) Kavramsal Değişim Yaklaşımı, Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşım ve Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitabının Bilimin Doğası Üzerine Görüşler ve Işık Ünitesindeki Kavramsal Değişim Üzerine Etkileri - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
26-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
27-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 1
28-) A case study for reliability on portfolio evaluation - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 1

(E-4) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Alignment between Turkish Middle School Science Curriculum Standards and High School Entrance Examination - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
3-) The effectiveness of conceptual change texts and concept clipboards in learning the nature of science - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
4-) Teaching Nature of Science Through Conceptual Change Approach: Conceptual Change Texts and Concept Cartoons - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
5-) Effect of Two-tier Diagnostic Tests on Promoting Learners’ Conceptual Understanding of Variables in Conducting Scientific Experiments - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
6-) Design, implementation and evaluation of innovative science teaching strategies for nonformal learning in a natural history museum - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
7-) Effect of Two-tier Diagnostic Tests on Promoting Learners’ Conceptual Understanding of Variables in Conducting Scientific Experiments - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
8-) Design, implementation and evaluation of innovative science teaching strategies for nonformal learning in a natural history museum - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
9-) Teaching Nature of Science Through Conceptual Change Approach: Conceptual Change Texts and Concept Cartoons - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
10-) A case study for reliability on portfolio evaluation - Atıf Yılı: 2012 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Ulusal hakemli dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları 8. Sınıf - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
2-) Kavramsal Değişim Yaklaşımı, Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşım ve Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitabının Bilimin Doğası Üzerine Görüşler ve Işık Ünitesindeki Kavramsal Değişim Üzerine Etkileri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
3-) Teaching Nature of Science Through Conceptual Change Approach: Conceptual Change Texts and Concept Cartoons - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
4-) Kavramsal Değişim Yaklaşımı, Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşım ve Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitabının Bilimin Doğası Üzerine Görüşler ve Işık Ünitesindeki Kavramsal Değişim Üzerine Etkileri - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
5-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 6
6-) Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi/STEM Eğitiminde Ölçme Değerlendirme - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
7-) Kavramsal Değişim Yaklaşımının Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşler ve Işık Ünitesindeki Akademik Başarı Üzerine Etkileri - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
8-) İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde Buluş Yoluyla Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisinin Belirlenmesi (Muğla Örneği) - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
9-) Kavramsal Değişim Yaklaşımının Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşler ve Işık Ünitesindeki Akademik Başarı Üzerine Etkileri - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
10-) Instructional Integration of Disciplines for Promoting Children’s Positive Attitudes Towards Plants - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
11-) Teaching Nature of Science Through Conceptual Change Approach: Conceptual Change Texts and Concept Cartoons - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
12-) The Effects of Science Teaching Through Team Game Tournament Technique on Success Level and Affective Characteristics of Students - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
13-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
14-) İlkokul Öğrencilerinin Müze Ziyareti Deneyimleri - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
15-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 4
16-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
17-) Kavramsal Değişim Yaklaşımı, Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşım ve Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitabının Bilimin Doğası Üzerine Görüşler ve Işık Ünitesindeki Kavramsal Değişim Üzerine Etkileri - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 2
18-) Design, implementation and evaluation of innovative science teaching strategies for nonformal learning in a natural history museum - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
19-) Enhancing Science Teaching through Performing Marbling Art Using Basic Solutions and Base Indicators - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
20-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
21-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
22-) Middle School Science and Items of High School Entrance Examination: Examining the Gap in Turkey - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
23-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 4
24-) The Effects of Science Teaching Through Team Game Tournament Technique on Success Level and Affective Characteristics of Students - Atıf Yılı: 2009 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Yurtdışında yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında adayın eserlerine yapılan atıf

1-) Teaching Nature of Science Through Conceptual Change Approach: Conceptual Change Texts and Concept Cartoons - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Teaching profession career ladder programme in Turkey: implementation, outcomes and challenges 37(2), 237-258. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi/STEM Eğitiminde Ölçme Değerlendirme - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
4-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 8
5-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 6
6-) Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Bitkilerin Yaşam Döngülerinin Sera Çalışması İle Öğretilmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
7-) Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi/STEM Eğitiminde Ölçme Değerlendirme - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
8-) Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi/Okul Öncesi Dönemde STEM Eğitimi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
9-) The effectiveness of conceptual change texts and concept clipboards in learning the nature of science - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
10-) Using a conceptual change text as a tool to teach the nature of science in an explicit reflective approach - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
11-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
12-) The effectiveness of conceptual change texts and concept clipboards in learning the nature of science - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
13-) Teaching Nature of Science Through Conceptual Change Approach: Conceptual Change Texts and Concept Cartoons - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
14-) Pre-service Science Teachers’ Understanding of One-Dimensional Motion Graphs in the Kinematic Context - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
15-) Determination of Pre-service Teachers’Awareness of Plants - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
16-) Design, implementation and evaluation of innovative science teaching strategies for nonformal learning in a natural history museum - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
17-) The effectiveness of conceptual change texts and concept clipboards in learning the nature of science - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
18-) Teaching nature of science to pre-service early childhood teachers through an explicit reflective approach - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
19-) A case study for reliability on portfolio evaluation - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
20-) Kavramsal Değişim Yaklaşımı, Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşım ve Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitabının Bilimin Doğası Üzerine Görüşler ve Işık Ünitesindeki Kavramsal Değişim Üzerine Etkileri - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
21-) Pre-service Science Teachers’ Interpretations of Graphs: A Cross-Sectional Study, Science Educator - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
22-) Design, implementation and evaluation of innovative science teaching strategies for nonformal learning in a natural history museum - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
23-) Teaching Nature of Science Through Conceptual Change Approach: Conceptual Change Texts and Concept Cartoons - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 2
24-) Using a conceptual change text as a tool to teach the nature of science in an explicit reflective approach - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
25-) Kavramsal Değişim Yaklaşımı, Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşım ve Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitabının Bilimin Doğası Üzerine Görüşler ve Işık Ünitesindeki Kavramsal Değişim Üzerine Etkileri - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
26-) Teaching Nature of Science Through Conceptual Change Approach: Conceptual Change Texts and Concept Cartoons - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
27-) Design, implementation and evaluation of innovative science teaching strategies for nonformal learning in a natural history museum - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
28-) Alignment between Turkish Middle School Science Curriculum Standards and High School Entrance Examination - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
29-) Teaching profession career ladder programme in Turkey: implementation, outcomes and challenges 37(2), 237-258. - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
30-) Kavramsal Değişim Yaklaşımı, Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşım ve Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitabının Bilimin Doğası Üzerine Görüşler ve Işık Ünitesindeki Kavramsal Değişim Üzerine Etkileri - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
31-) Teaching Nature of Science Through Conceptual Change Approach: Conceptual Change Texts and Concept Cartoons - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
32-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
33-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 1
34-) Using a conceptual change text as a tool to teach the nature of science in an explicit reflective approach - Atıf Yılı: 2012 Atıf Sayısı: 1

(E-7) Yurtiçinde yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
2-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
3-) Kuramdan Uygulamaya STEM Eğitimi/Okul Öncesi Dönemde STEM Eğitimi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
4-) Can Explicit Reflective Approach Activities About The Nature of Science Be Prepared to Contribute to the Overcoming of Alternative Concepts in The Field of Science Subject? - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
5-) Fen ve Teknoloji Programı (Tanıma, Planlama, Uygulama ve SBS'yle İlişkilendirme) İlköğretim 1 ve 2 Kademe Öğretmen El Kitabı - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1

(F-2) Yönetiminde tamamlanmış yükseklisans tezleri.

1-) Tez Adı: Fen bilgisi öğretmen adaylarının insan ve teknoloji kaynaklı afet kavramına ilişkin algıları ve bu algıların kaynaklarının incelenmesi. Konu: fen eğitimi, afet eğitimi . TÜLAY-KURAK. 2023
2-) Tez Adı: DİSİPLİNLERİN BİR ARAYA GETİRİLMESİ YAKLAŞIMINA DAYALI ÖĞRETİMİN BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GÖLGE KONUSUNDAKİ ZİHİNSEL MODEL VE AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİLERİNİN İNCELENMESİ. Konu: Fen Eğitimi. AYCAN-DALGIÇ. 2019
3-) Tez Adı: SEKİZİNCİ SINIF DÜZEYİNDE BASİT MAKİNELER KONUSUNDA TASARIM TEMELLİ STEM ETKİNLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ VE ETKİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Konu: Fen Eğitimi. SONA-ÖZLEN-ÖZLEN. 2019
4-) Tez Adı: Doğa Tarihi Müzesinde Rehber Hazırlama ve Çalışma Yaprakları ile Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyonları Üzerine Etkisi. Konu: Fen Eğitimi. Durmuş-Yanmaz-Yanmaz. 2017
5-) Tez Adı: Bitkiler Hakkında Kitap Hazırlama ve Botanik Bahçesi Gezisinin Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Bitki Farkındalığı Üzerine Etkileri . Konu: Fen Eğitimi. Funda Gül-İri Karadeniz. 2017
6-) Tez Adı: Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Gerçek ve İdeal Fen Öğrenme Ortamlarına Yönelik İmajlarının Çizimle Tespiti (Muğla İli Örneği). Konu: Fen Eğitimi. Seda-Şahin Akyüz. 2016
7-) Tez Adı: Görsel Sanat Etkinlikleri İle Desteklenen Fen Eğitimi. Konu: Fen Eğitimi. Hazel-KAR. 2015

(F-3) Lisansüstü/Tıpta Uzmanlık/ Sanatta Yeterlilik tez çalışmaları savunma sınavlarında jüri üyesi olarak görev almak

1-) Tez Adı: PQ4R ÜSTBİLİŞ OKUMA STRATEJİSİNİN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNDE ÜSTBİLİŞSEL DÜŞÜNMEYE, OKUDUĞUNU ANLAMAYA VE FEN BİLİMLERİ DERSİ AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Konu: Fen Eğitimi . Merve -Doğru . 2023
2-) Tez Adı: SORGULAMAYA DAYALI FEN ETKİNLİKLERİNİN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN 21. YÜZYIL BECERİLERİNE VE ARAŞTIRMA SORGULAMAYA YÖNELİK ÖZ YETERLİLİK ALGILARINA ETKİSİ. Konu: fen eğitimi, eğitim programları . Rasime -Akbulut . 2023
3-) Tez Adı: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE STEM YAKLAŞIMININ KULLANIMI: OYUN TEMELLİ MÜHENDİSLİK TASARIM UYGULAMALARI. Konu: fen eğitimi . Gül-Yılmaz. 2023
4-) Tez Adı: ÖĞRETMEN ADAYLARIYLA UZAKTAN EĞİTİMLE MÜHENDİSLİK TASARIM TEMELLİ FEN ÖĞRETİMİ. Konu: Fen Eğitimi, STEM Eğitimi . Özgür -Özünlü. 2023
5-) Tez Adı: BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN YAPAY ZEKÂ İLE YORDANMASI, ÖĞRENCİLER VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERDEKİ ETKİLİLİĞİ. Konu: Fen eğitimi . Serhan -SARIOĞLU. 2023
6-) Tez Adı: Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Ve Araştırmacıların Bakış Açılarıyla Beceri Temelli Soruların Bazı Değişkenler Açısından Analizi. Konu: Fen Eğitimi . Kevser -ÇATALDERE . 2022
7-) Tez Adı: STEM Eğitimi. Konu: Fen Eğitimi. Elif-Kendaloğlu. 2021
8-) Tez Adı: STEM EĞİTİMİ BAĞLAMINDA ÖĞRETMENLERİN EL BECERİLERİNİN ÖLÇÜMÜ VE DEĞERLENDİRMESİ. Konu: STEM eğitim yaklaşımı . Cem -ÖZKAN. 2020
9-) Tez Adı: STEM ETKİNLİKLERİNİN OKUL ÖNCESİ ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİSİNE ETKİSİ. Konu: Fen Eğitimi. Zeynep Didar-ÖZTÜRK . 2020
10-) Tez Adı: ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK FARKLILAŞTIRILMIŞ SORGULAMA TEMELLİ FEN BİLGİSİ DERS MODÜLLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ, UYGULANMASI VE ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Konu: Fen Eğitimi . Bestami Buğra -ÜLGER. 2019
11-) Tez Adı: Ortak Bilgi Yapılandırma Modeline Dayalı Fen Öğretiminin 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilişsel Duyuşsal ve Devinişsel Öğrenmelerine Etkisi . Konu: Fen Eğitimi . Barış -ÖZDEN. 2019
12-) Tez Adı: ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN BİREYLERE YÖNELİK BİLGİSAYAR DESTEKLİ STEM EĞİTİMİNİN ETKİLERİ. Konu: Fen Eğitimi . İbrahim Enes -TOSUN. 2019
13-) Tez Adı: İLKOKUL 4. SINIFTA ÖĞRENİM GÖREN ÖZEL OKUL VE DEVLET OKULU ÖĞRENCİLERİNİN FEN ÖĞRENME ORTAMLARINA İLİŞKİN İMAJLARININ RESİM ÇİZME TEKNİĞİ İLE İNCELENMESİ. Konu: Fen Eğitimi . Sina -ŞAVLI . 2019
14-) Tez Adı: REHBERLİ ARAŞTIRMA-SORGULAMA YAKLAŞIMINA UYGUN WEB DESTEKLİ FEN MATERYALİNİN ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: Z-KİTAP ÖRNEĞİ. Konu: Fen Eğitimi . Ümmühan -ORMANCI. 2018
15-) Tez Adı: ISI ve AKTARIMIYLA İLGİLİ SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ZİHİNSEL MODELLERİNİN İNCELENMESİ. Konu: fen Eğitimi . Serkan-YILDIZ . 2016

(G-3) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan proje yürütücülüğü

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: STEM EĞİTİMİ. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Alan Uzmanları İle Okul Öncesi Öğretmenleri STEMA Uygulamalı Eğitimini Tecrübe Ediyor. 2019-2020
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Fen Eğitimi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları projesi Botanik Dünyasına Yolculuk 2. 2014-2014
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Fen Eğitimi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Botanik Dünyasına Yolculuk. 2013-2014

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Uzman. Konu: Fen eğitimi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. TÜBİTAK 4004 Muğlada Doğa Eğitimi . 2022-2023
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: fen eğitimi . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. TÜBİTAK 4007 Bilimin Işığında Marmaris Bilim Şenliği. 2022-2023
3-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Öğretmen eğitimi . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Öğretmen Yaratıcı Modeller Tasarlıyor – III. 2021-2022
4-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: STEM eğitimi . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Dijital Araçlarla Desteklenen STEAM Uygulamaları. 2021-2022
5-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Fen Eğitimi . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Muğla Bilim İle El Ele . 2019-2019
6-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Fen Eğitimi . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. TÜBİTAK 4005 Alan Uzmanlarıyla Nitel Temelli Araştırmalara Yolculuk III. 2018-2019
7-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Fen Eğitimi . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. TÜBİTAK 4007 Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü Bilim Şenliği Atölye Liderliği. 2018-2018
8-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Fen Eğitimi . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. TÜBİTAK 4005 Alan Uzmanlarıyla Nitel Temelli Araştırmalara Yolculuk II. 2017-2018
9-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Fen Eğitimi . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. TÜBİTAK 4005 Alan Uzmanlarıyla Nitel Temelli Araştırmalara Yolculuk. 2016-2016

(G-7) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) yürütücülük

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Fen Eğitimi . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Disiplinlerin bir Araya Getirilmesi Yaklaşımına Dayalı Öğretimin Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Gölge Konusundaki Zihinsel Model ve Akademik Başarıları Üzerine Etkilerinin İncelenmesi. 2017-2019
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Fen Eğitimi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Bitkiler Hakkında Kitap Hazırlama ve Botanik Bahçesi Gezisinin Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Bitki Farkındalığı Üzerine Etkileri . 2015-2017
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Fen Eğitimi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Doğa Tarihi Müzesinde Rehber Hazırlama ve Çalışma Yaprakları ile Öğretimin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyonları Üzerine Etkisi. 2015-2017
4-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Fen Eğitimi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Görsel Sanatlarla Desteklenen Fen Eğitimi BAP projesi yürütücülüğü. 2014-2015

(I-10) Toplumsal Hizmet Etkinlikleri (bilimsel etkinlikler dışında topluma hizmet kapsamında yapılacak söyleşi, panel, konferans, seminer, eğitim, gezi vb. )

1-) Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü Okul Evimde Portalı STEM Öğretmen Eğitimi Semineri / 20 Nisan 2020. Türkiye . . 2020
2-) Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü Haziran 2020 Mesleki Çalışma Programı Çevrimiçi Eğitimleri İlkokul ve Ortaokullarda STEM Eğitimi Semineri 30 Haziran 2020 . Türkiye . . 2020
3-) Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Akademisi (Temel STEM Eğitimi) 23-27 Eylül 2019 . Türkiye . . 2019

(I-11) Değişim/İşbirliği Programları kapsamında yurtdışı kurumlarda ders vermek

1-) Univerzita Hradec Kralove Pedagogicke Dny 2013 (Erasmus teaching mobility). 25-29 Nisan 2013. Çek Cumhuriyeti. 2013

(I-12) Bölüm başkanlığı, Dekan/Yüksekokul/Enstitü yardımcılığı (her yıl için

1-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcılığı 2023. Türkiye . . 2023
2-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcılığı 2022. Türkiye . . 2022
3-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcılığı 2021. Türkiye . . 2021

(I-15) Rektörlük tarafından oluşturulan kurul ve komisyonlarda görev almak (her yıl için)

1-) Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu Üyeliği . Türkiye . . 2023
2-) Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu. Türkiye . . 2023
3-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu Üyeliği 2022. Türkiye . . 2022
4-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Üyeliği . Muğla . . 2022
5-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu Üyeliği 2021. Türkiye. . 2021
6-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu Üyeliği 2020. Türkiye. . 2020

(I-16) Yürütülen disiplin/ceza araştırma ve soruşturmalar

1-) Disiplin/ceza soruşturması . Türkiye . . 2023

(I-17) ÜAK ya da Atama ve Yükseltilme Jüri Üyelikleri

1-) Atama Yükseltme Jüri Üyeliği (Profesör kadrosu 1). Türkiye . . 2023
2-) Atama Yükseltme Jüri Üyeliği (Profesör kadrosu 2). Türkiye . . 2023
3-) Atama Yükseltme Jüri Üyeliği (Profesör kadrosu 3). Türkiye . . 2023
4-) UAK Jüri Üyeliği Mart 2023 . Türkiye . . 2023
5-) UAK Jüri Üyeliği Ekim 2023 . Türkiye . . 2023
6-) Atama Yükseltme Jüri Üyeliği . Türkiye . . 2022

(I-2) Ulusal sanat ve tasarım yarışma jürilerinde görev almak

1-) Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitimde İyi Örnekler Yarışması İl Değerlendirme Kurulu Üyesi . Türkiye . . 2022
2-) 2018 yılı TÜBİTAK Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nda İzmir Bölge Koordinatörlüğü bünyesinde kimya alanında jüri üyeliği . Türkiye. . 2018

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) 4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi Bilim Kurulu Üyeliği . Türkiye . . 2023
2-) 3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi. 30 Eylül-3Ekim Bursa. Bilim Kurulu . Türkiye . . 2021
3-) 2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi. 19-22 Kasım 2020 Bursa. Bilim Kurulu . Türkiye . . 2020
4-) Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi. 12-14 Nisan 2019. İzmir. Bilim Kurulu . Türkiye. . 2019
5-) 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi Bilim ve Danışma Kurulu Türkiye 28 Eylül 1 Ekim 2017/Muğla . Türkiye . . 2017
6-) 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi Oturum Başkanlığı, Türkiye 28 Eylül 1 Ekim 2017/Muğla . Türkiye . . 2017
7-) II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu Oturum Başkanlığı 3-7 Mayıs 2017/Muğla . . . 2017
8-) 3rd International Eurasian Educational Research Congress (Oturum Başkanlığı) Türkiye 1-3 Haziran 2016. Türkiye . . 2016
9-) 3rd International Eurasian Educational Research Congress (Bilim Kurulu) Türkiye 1-3 Haziran 2016. Türkiye . . 2016

(I-6) Ulusal sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; ulusal spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) 3. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi Bilim Kurulu Türkiye – 14-16 Eylül 2017. Türkiye . . 2017
2-) 12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (Oturum Başkanlığı) Türkiye – 28-30 Eylül2016. Türkiye . . 2016
3-) 12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (Bilim ve Hakem Kurulu) Türkiye – 28-30 Eylül2016. Türkiye . . 2016
4-) 11.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (Bilim ve Hakem Kurulu) Türkiye – 11-14 Eylül 2014 . Türkiye . . 2014

(I-7) Alanı ile ilgili olarak; uluslararası panel, konferans, seminer, kurs, açık oturum ve söyleşi gibi etkinliklerde davetli konuşmacı ya da panelist olarak görev almak.

1-) II. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (UTEK 2019) Temel Eğitimde STEM Eğitimi Uygulamaları ve 2023 Eğitim Vizyonuna Yansımaları adlı panelde çağrılı konuşmacı. Türkiye . . 2019
2-) 7th International Congress on Educational Sciences (ICES/UEBK-2018) 18-22 April, 2018 in Antalya. Discussant for STEM+A workshop. . Türkiye . . 2018

(I-8) Alanı ile ilgili olarak; ulusal panel, konferans, seminer, kurs, açık oturum ve söyleşi gibi etkinliklerde davetli konuşmacı ya da panelist olarak görev almak.

1-) TÜBİTAK 2023-2024 D Projeleri Dış Danışman . Türkiye . . 2023
2-) TÜBİTAK Dış Panelist 2022 Yılı 2204 D programı . Türkiye . . 2022
3-) TÜBİTAK Dış Panelist 2022 Yılı 2237 programı Kasım. Türkiye . . 2022
4-) TÜBİTAK Dış Panelist 2022 Yılı 2237 programı Ağustos . Türkiye . . 2022
5-) TÜBİTAK Dış Panelist 2022 Yılı 2209/A programı . Türkiye . . 2022
6-) TÜBİTAK Dış Panelist (2020 Yılı 2). Türkiye . . 2020
7-) TÜBİTAK Dış panelist (2020 yılı 1). Türkiye . . 2020
8-) TÜBİTAK Panelist 2019 yılı 1. dönemi SOBAG - SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER ARAŞTIRMA DESTEK GRUBU. Türkiye . . 2019
9-) TÜBİTAK Dış panelist (Bilim İnsanı Destekleme Grubu) 2019 Yılı. Türkiye . . 2019
10-) TÜBİTAK Dış Panelist SOBAG - SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER ARAŞTIRMA DESTEK GRUBU 2019 . Türkiye . . 2019
11-) TÜBİTAK Dış Panelist 2018 yılı. Türkiye . . 2018
12-) TÜBİTAK Dış panelist (2017 yılı 1. grup) . Türkiye. . 2017
13-) TÜBİTAK Dış panelist (2017 yılı 2. grup). Türkiye. . 2017
14-) TÜBİTAK Dış Panelist (2016 yılı 1. grup). Türkiye. . 2016
15-) TÜBİTAK Dış Panelist (2016 yılı 2. grup). Türkiye. . 2016
16-) TÜBİTAK Panelist 2015 yılı. Türkiye. . 2015
17-) TÜBİTAK Dış panelist 2015 yılı . Türkiye. . 2015
18-) TÜBİTAK Dış panelist 2013 yılı . Türkiye. . 2013

Verdiği Dersler

İFÖ 5001 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

FEN VE TEKNOLOJİDE ÖĞRETİM TEKNİKLERİ

İFÖ 5509 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

KAVRAM ÖĞRETİMİ

FBE00020 2023-2024 Bahar

FEN BİLGİSİ DERS KİTABI İNCELEMESİ

FBE20002 2023-2024 Bahar

FEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI

GKD00310 2023-2024 Bahar

AFETLER VE AFET EĞİTİMİ

FBE00020 2023-2024 Güz

FEN BİLGİSİ DERS KİTABI İNCELEMESİ

FBE30001 2023-2024 Güz

FEN ÖĞRETİMİ 1

GKD00310 2023-2024 Güz

AFETLER VE AFET EĞİTİMİ

İFÖ 5001 2023-2024 Güz

FEN VE TEKNOLOJİDE ÖĞRETİM TEKNİKLERİ

İFÖ 5509 2023-2024 Güz

KAVRAM ÖĞRETİMİ

FBE00020 2022-2023 Bahar

FEN BİLGİSİ DERS KİTABI İNCELEMESİ

FBE20002 2022-2023 Bahar

FEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI

GKD00310 2022-2023 Bahar

AFETLER VE AFET EĞİTİMİ

FBE00020 2022-2023 Güz

FEN BİLGİSİ DERS KİTABI İNCELEMESİ

FBE30001 2022-2023 Güz

FEN ÖĞRETİMİ 1

İFÖ 5001 2022-2023 Güz

FEN VE TEKNOLOJİDE ÖĞRETİM TEKNİKLERİ

İFÖ 5509 2022-2023 Güz

KAVRAM ÖĞRETİMİ