Personel

Doç.Dr. HAKAN IŞIK
Doç.Dr.
Hakan Işık
@ E-posta
hisik@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 1822

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Çukurova Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümü 1996

Yüksek Lisans

Ohio State Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi 2002

Doktora

Ohio State Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi 2008

Yayin Bilgileri

(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Demircioğlu, S., Yürümezoğlu, K., Işık, H., 2015. Demonstrating the Direction of Angular Velocity in Circular Motion. Physics Teacher
2-) Işık, H., Yürümezoğlu, K., 2012. Two Simple Activities To Carry Rainbows Into The Classroom. Physics Teacher

(A-2) SCI veya SCI-Expanded , SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar

1-) Işık, H., 2013. Vertical and Horizontal Inversions by Curved Surfaces. Physics Teacher

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararsı alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Işık Hakan, 2023. Comparing the images formed by uses of lens surfaces. Physics Education
2-) Işık Hakan, 2023. Students' perceptual practices with real and virtual images. Physics Education
3-) Işık Hakan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2019. Planning a lab lesson on the law of thermal conduction with learning by preparing to teach design. Science Activities
4-) Işıldak Refik Suat, Işık Hakan, Küçüközer Hatice Asuman, 2018. Estimating the value of the inclination angle of the lunar plane to the ecliptic plane. Physics Education
5-) Işıldak Refik Suat, Küçüközer Hatice Asuman, Işık Hakan, 2017. Measuring Earth's axial tilt with a telescope. Physics Education
6-) Işık Hakan, 2017. A circumzenithal arc to study optics concepts with geometrical optics. Physics Education
7-) Işık, H., 2015. An Instrumental Method To Identify Electric Charge Types With A Simple Device. Physics Education
8-) Yürümezoğlu, K., Işık, H., Arıkan, G., Kabay, G., 2015. Teaching The Absorption Of Light Colours Using An Artificial Rainbow. Physics Education
9-) Özdemir, O., Işık, H., 2015. Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies. Türk Fen Eğitimi Dergisi
10-) Koyuncu, K., Yürümezoğlu, K., Işık, H., 2013. Demonstration Of Tension Force On A Rope In Circular Motion. Physics Education
11-) Işık, H., 2011. College Student Learning Of Pinhole And Plane Mirror Knowledge With A Guided Inquiry Instruction. Necatibey Eğitim Fakültesi Dergisi

(A-5) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Karataş Öztürk Sinem, Işık Hakan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2023. Öğrenme Etkinlikleri Bağlamında Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Bilginin Doğası Görüşlerinin İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Alpaslan, M.M., Işık, H., 2016. Fizik Öz-Yeterlilik Ölçeği’nin Geçerliliği VE Güvenirliği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Alpaslan Muhammet Mustafa, Işık Hakan, Girgin Mustafa, 2018. DÜNYA SİSTEM ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI. 3. ULUSLARARASI FELESEFE EĞİTİM SANAT VE BİLİM TARİHİ SEMPOZYUMU
2-) Mıhladız, G., Duran, M., Işık, H., Özdemir, O., 2012. The Relationship between the Pre-Service Science Teachers’ Self-Efficacy Beliefs about Science Teaching and Laboratory Works. World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE)
3-) Duran, M., Işık, H., Mıhladız, G., Özdemir, O., 2011. The Relationship between the Pre-Service Science Teachers’ Scientific Process Skills and Learning Styles. World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE)

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Işık Hakan, 2018. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Astronomi Görsellerine Yönelik Değerlendirmeleri. ULUSARASI SINIRSIZ EĞİTİM SEMPOZYUMU
2-) Işık Hakan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2018. Öğretmek için öğrenme yaklaşımı ile ısıl iletim yasasının laboratuvar uygulaması.. II. International Symposium of Limitless Education and Research,
3-) Karataş Öztürk Sinem, Işık Hakan, 2018. Ortaokul Fen Bilimleri Dersi Öğrenme Etkinlikleri ve Öğrencilerinin Bilimin DoğasıHakkında Düşüncelerinin İncelenmesi. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM SEMPOZYUMU
4-) Girgin Mustafa, Işık Hakan, 2017. HARİTALARDA PRAGMATİZM. 2. ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
5-) Işık Hakan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2017. BİLMEYİ GEREKÇELENDİRME ÖLÇEĞİ’NİN TÜRKÇE’YE UYARLANMASI. Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
6-) Işık Hakan, Alpaslan Muhammet Mustafa, 2017. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEKTRO-MANYETİZMAÇALIŞMA YÖNTEMLERİNİN İNCELENMESİ. Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
7-) Alpaslan Muhammet Mustafa, Işık Hakan, 2016. Fen Öğrenme Öz-Yeterlilik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. XV.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
8-) Alpaslan Muhammet Mustafa, Yiğit Nevzat, Işık Hakan, 2015. Students Perceptıon Of Constructıvıst Learnıng Envıronment In Turkey Gender And Grade Level Cases. VII. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi
9-) Alpaslan Muhammet Mustafa, Işık Hakan, Alpaslan Fatma, 2015. Personal Epistemology As Predictors Of Physics Achievement In Turkish High School Students. Annual Meeting of the International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST)
10-) Işık, H., 2005. Student’s Conceptual Difficulties with Solving Optics Problems. School Science and Mathematics Annual Convention
11-) Işık, H., Uçar, S., Çağlayan, F.M., 2003. Factors Affecting Academic Achievement of International Graduate Students in Education Departments. School Science and Mathematics Annual Convention
12-) Işık, H., Beeth, M., 2003. An Analysis of Articles Published in Five College Level Science Education Journals from 1996-2000. AETS 2003 International Conference
13-) Uçar, S., Işık, H., 2003. How Does Culture Influence Science. School Science and Mathematics Annual Convention

(B-4) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Işık, H., Özdemir, O., 2011. Köy Enstitüleri Deneyimi Işığında Sorgulama Temelli Bilim (Fen) Eğitiminde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri. Hasan Ali Yücel´den Günümüze Eğitim Bilim Kültür Politikaları Sempozyumu

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Işık, H., 2014. Elektriklenme Üzerine Üniversite Öğrencilerinde Bilimsel Olmayan Kabullenmeler ve Konunun Yapılandırılmış Sorgulama Yöntemi İle Öğretimi. XI.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
2-) Yalçın, T., Yürümezoğlu, K., Işık, H., 2013. I. Ulusal Fizik Eğitimi Kongresi. Esnek Ayna Yardımıyla Görüntü ve Terslenme Özelliklerinin Öğretimi
3-) Işık Hakan, Yürümezoğlu Kemal, 2012. Fen ve Fizik Sınıflarında Gökkuşağı Oluşturmak. 10. Ulusal fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Işık Hakan, 2019. Astronomi/Gök Adlalar ve Evren. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Mehmet Altan Kurnaz

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Ergin, Ö., 2015. Genel Fizik. Yayın Evi: Dinazor yayınevi Editör Adı: Ömer Ergin

(D-10) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde hakemlik

1-) The Physics Teacher. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
2-) The Physics Teacher. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Physics Teacher. 2015. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Physics Teacher. 2014. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Eurasian Journal of Educational Research. 2013. Hakemlik Sayısı: 1

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 3
2-) Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Science Activities. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Turkish Studies-Educational Sciences. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
6-) MSKÜ Eğitim fakültesi Dergisi. 2018. Hakemlik Sayısı: 2
7-) International Journal of Research in Education and Science (IJRES). 2017. Hakemlik Sayısı: 1
8-) International Journal of Assessment Tools in Education (IJATE). 2017. Hakemlik Sayısı: 1
9-) Necatibey Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014. Hakemlik Sayısı: 3

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 1

(E-1) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Demonstrating the Direction of Angular Velocity in Circular Motion - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
2-) Demonstrating the Direction of Angular Velocity in Circular Motion - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
3-) Two Simple Activities To Carry Rainbows Into The Classroom - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
4-) Vertical and Horizontal Inversions by Curved Surfaces - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 2

(E-2) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makalelerde yapılan atıf

1-) Planning a lab lesson on the law of thermal conduction with learning by preparing to teach design - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Teaching The Absorption Of Light Colours Using An Artificial Rainbow - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
3-) Demonstration Of Tension Force On A Rope In Circular Motion - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Fizik Öz-Yeterlilik Ölçeği’nin Geçerliliği VE Güvenirliği - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
6-) Teaching The Absorption Of Light Colours Using An Artificial Rainbow - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
7-) Planning a lab lesson on the law of thermal conduction with learning by preparing to teach design - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
8-) Measuring Earth's axial tilt with a telescope - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
9-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
10-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
11-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 3
12-) An Instrumental Method To Identify Electric Charge Types With A Simple Device - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
13-) An Instrumental Method To Identify Electric Charge Types With A Simple Device - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 2
14-) Teaching The Absorption Of Light Colours Using An Artificial Rainbow - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
15-) Teaching The Absorption Of Light Colours Using An Artificial Rainbow - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
16-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 2
17-) College Student Learning Of Pinhole And Plane Mirror Knowledge With A Guided Inquiry Instruction - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 2
18-) Two Simple Activities To Carry Rainbows Into The Classroom - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1

(E-3) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışında taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf

1-) Two Simple Activities To Carry Rainbows Into The Classroom - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1

(E-4) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
3-) Fizik Öz-Yeterlilik Ölçeği’nin Geçerliliği VE Güvenirliği - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
4-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
5-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teachers’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
6-) Two Simple Activities To Carry Rainbows Into The Classroom - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Ulusal hakemli dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Fizik Öz-Yeterlilik Ölçeği’nin Geçerliliği VE Güvenirliği - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Fizik Öz-Yeterlilik Ölçeği’nin Geçerliliği VE Güvenirliği - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Yurtdışında yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında adayın eserlerine yapılan atıf

1-) Demonstrating the Direction of Angular Velocity in Circular Motion - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Teaching The Absorption Of Light Colours Using An Artificial Rainbow - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Demonstrating the Direction of Angular Velocity in Circular Motion - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
4-) Demonstrating the Direction of Angular Velocity in Circular Motion - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(E-7) Yurtiçinde yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) College Student Learning Of Pinhole And Plane Mirror Knowledge With A Guided Inquiry Instruction - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(F-1) Yönetiminde tamamlanmış doktora/tıpta uzmanlık/sanatta yeterlilik tezleri.

1-) Tez Adı: Altıncı sınıf Fen Bilimleri ders kitabı öğrenme etkinliklerinin özgün sorgulama özellikleri ve öğrencilerin bilimin doğası düzeylerinin incelenmesi. Konu: Bilimin Doğası. SİNEM-KARATAŞ ÖZTÜRK. 2022

(F-2) Yönetiminde tamamlanmış yükseklisans tezleri.

1-) Tez Adı: Ortaokul öğrencilerinin çevre kavramı açıklamaları ve çevresel kaygılarının bazı değişkenler ile incelenmesi. Konu: Çevre Eğitimi. VOLKAN-YEŞİL. 2018
2-) Tez Adı: Yedinci Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi Işık Ünitesinde Öğrenci Sorularına Yönelik Uygulanan Öğretim Etkinliğinin İncelenmesi. Konu: Ortaokul öğrencilerinin soru sorma becerilerinin geliştirilmesine yönelik yürütülen sorgulayıcı yönlendirme çalışmalarının etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. çalışma kapsamında yedinci sınıf ışık ünitesinde yer alan üç konu başlığında öğrenci soruları sorgulama düzeyleri yönlendirme yapılan ve yapılmayan gruplar içinde ve arsında incelenmiştir. . Enis-Köseoğlu. 2015

(F-3) Lisansüstü/Tıpta Uzmanlık/ Sanatta Yeterlilik tez çalışmaları savunma sınavlarında jüri üyesi olarak görev almak

1-) Tez Adı: Sürdürülebilirlik eğitimi yoluyla Sürdürülebilir Yaşam Becerilerinin Edinimi. Konu: Sürdürülebilirlik eğitimi. Sadık-USLU. 2024
2-) Tez Adı: ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARIYLA KÜRESEL ISINMAYA YÖNELİK BİLGİ VE ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ. Konu: FEN EĞİTİMİ. CEYHUN -AKDOĞAN. 2023
3-) Tez Adı: DENEYİMSEL ÖĞRENMEYE DAYALI ÖĞRETİMİN YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SU OKURYAZARLIĞI VE SU KULLANIM TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. Konu: FEN EĞİTİMİ. BEYZA ÜMMÜHAN -MUSLU. 2023
4-) Tez Adı: FARKLI PROGRAMLARDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRETMEN ADAYLARININ SEÇİLİ GÖK CİSİMLERİNE İLİŞKİN BİLGİLERİ VE GÖRÜŞLERİ. Konu: Astronomi. PEMBE RÜMEYSA -GÜNBAŞ. 2023
5-) Tez Adı: ORTAOKUL FEN BİLİMLERİ DERSİNDE GİRİŞİMCİLİK BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASINA YÖNELİK BİR EYLEM ARAŞTIRMASI. Konu: fen eğitimi. Zeynep Feyza-Uyanık. 2022
6-) Tez Adı: FEN ÖĞRETİMİNDE OYUN TEMELLİ ÖĞRENMENİN GİRİŞİMCİLİK VE AKADEMİK BAŞARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Konu: fen eğitimi. Çiğdem-Tekkuş. 2022
7-) Tez Adı: FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM DUYGULARININ İNCELENMESİ . Konu: Fen eğitimi. ESMA ZEHRA -SİDEKLİ. 2021
8-) Tez Adı: FEN VE FİZİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ AY’IN HAREKETLERİ İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARI. Konu: Astronomi eğitimi. Esen-Ekinci. 2021
9-) Tez Adı: MUĞLA KENTİ ÇEVRE EĞİTİMİ AÇISINDAN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN NERESİNDE?: MENTEŞE ÖRNEĞİ. Konu: Çevre Eğitimi. Emel -Dikmentepe. 2020
10-) Tez Adı: YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FEN KARİYER YÖNELİMLERİ, MOTİVASYONLARI, ÖZ-YETERLİKLERİ, ALGILANAN DESTEK DÜZEYLERİ VE DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ. Konu: Fen eğitimi. Nefise-Akkuş. 2020
11-) Tez Adı: FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN KARİYER MOTİVASYONLARININ OKUL BAĞLAMI DEĞİŞKENLERİ İLE İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ. Konu: Fen eğitimi. Nurcan-Damlı. 2020
12-) Tez Adı: Farklı katılımcı grupların bilimsel düşünme niteliklerinin ve bilimsel süreç becerilerinin elektromanyetik dalgalar bağlamında ardışık sorgulama temelli etkinlikler yoluyla incelenmesi. Konu: Fen Eğitimi. NAZ FULYA -ÖZKARABACAK. 2019
13-) Tez Adı: FARKLI FEN BAŞARISINA SAHİP ORTAOKULLARDAKİ ÖĞRENCİLERİN FEN BAŞARISINI YORDAYAN DEĞİŞKEN MODELLERİNİN İNCELENMESİ. Konu: Fen Eğitimi. Gülçin -Çelik. 2019
14-) Tez Adı: FEN VE TEKNOLOJG ÖĞRETGM PROGRAMINDA DİSİPLİNERARASI DEĞERLENDİRMELER. Konu: FEN EĞİTİMİ. Salih-Bozkurt. 2012
15-) Tez Adı: GELİŞTİRİLEN ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ASTRONOMİ BİLGİ VE TUTUM DÜZEYLERİNE ETKİSİ (MUĞLA ÖRNEĞİ). Konu: FEN EĞİTİMİ. SERTAÇ-ARABACIOĞLU. 2012
16-) Tez Adı: GELİŞTİRİLEN ASTRONOMİ ETKİNLİKLERİNİN FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ASTRONOMİ BİLGİ VE TUTUM DÜZEYLERİNE ETKİSİ (MUĞLA ÖRNEĞİ). Konu: Astronomi Eğitimi. Hasan Zühtü-Okulu. 2012

(G-3) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan proje yürütücülüğü

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Fen Bilgisi öğretmenlerine teleskop ile gökyüzü gözlem becerileri kazandırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Gökyüzü Gözlem Kampı (112B189). 2012-2012

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Bilim eğitimi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Bilimin Işığında Marmaris Bilim Şenliği,. 2023-2023
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Fen konularında matematiksel modelle örnekleri. Proje Türü: -Tübitak 3001. Matematiksel Modelleme Eğitimi. 2021-2021
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Drama etkinlikleri. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Drama Temelli Aktif Ögretim Yöntemleri Ile Sınıf Ögretmenlerinin Ögretmenlik Becerilerinin Geliştirilmesi. 2015-2015

(G-7) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) yürütücülük

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: araştırma. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Lise öğrencilerinin fen kariyer seçimleri ile okul deneyimleri, motivasyon ve epistemolojik inançlar arasındaki ilişkilerin incelenmesi. 2019-2020

(I-10) Toplumsal Hizmet Etkinlikleri (bilimsel etkinlikler dışında topluma hizmet kapsamında yapılacak söyleşi, panel, konferans, seminer, eğitim, gezi vb. )

1-) Bilgilendirme ve Farkındalık Eğitimleri (Gökyüzü Farkındalığı). Türkiye. . 2020

Verdiği Dersler

İFÖ 5512 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

FEN EĞİTİMİNDE SORGULAMA TEMELLİ ÖĞRENİM VE ÖĞRETİM

FBE00100 2023-2024 Bahar

YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI

FBE40002 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

GKD00340 2023-2024 Bahar

POPÜLER ASTRONOMİ

İFÖ 5512 2023-2024 Bahar

FEN EĞİTİMİNDE SORGULAMA TEMELLİ ÖĞRENİM VE ÖĞRETİM

FBE30005 2023-2024 Güz

ASTRONOMİ

FBE40001 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

GKD00340 2023-2024 Güz

POPÜLER ASTRONOMİ

GKD00350 2023-2024 Güz

POPÜLER FİZİK OKUMALARI

İFÖ-3003 2023-2024 Güz

FİZİKTE ÖZEL KONULAR

FBE00100 2022-2023 Bahar

YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI

FBE40002 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

GKD00340 2022-2023 Bahar

POPÜLER ASTRONOMİ

İFÖ 5512 2022-2023 Bahar

FEN EĞİTİMİNDE SORGULAMA TEMELLİ ÖĞRENİM VE ÖĞRETİM

PFD 4030 2022-2023 Bahar

Öğretmenlik Uygulaması II

FBE00100 2022-2023 Güz

YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARI

FBE30005 2022-2023 Güz

ASTRONOMİ

FBE40001 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

GKD00340 2022-2023 Güz

POPÜLER ASTRONOMİ

İFÖ 6529 2022-2023 Güz

DİSİPLİNLERARASI FEN ÖĞRETİMİ: FİZİK VE YER BİLİMLERİ

İFÖ-4002 2022-2023 Güz

ASTRONOMİ

PFD 4029 2022-2023 Güz

Öğretmenlik Uygulaması I