Personel

Prof.Dr. OĞUZ ÖZDEMİR
Prof.Dr.
Oğuz Özdemir
@ E-posta
oozdemir@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 1948

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilimleri Bölümü Biyoloji Eğitimi Haziran 1991

Yüksek Lisans

Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim (Güzel Sanatlar Eğitimi 1998

Doktora

Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Çevre Bilimleri 2003

Yayin Bilgileri

(A-1) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Özdemir, O., 2012. “The Envıronmentalısm Of Unıversıty Students: Theır Ethıcal Attıtudes Toward The Envıronment”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 373-385 (2012). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Özdemir, O., 2012. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Canlılığı Açıklama Eğilimleri”. Kuramdan Uygulamaya Eğitim Bilimleri Dergisi
3-) Özdemir, O., 2012. Biyoteknoloji Politikalarına Katılım: Uyuşmazlık ve Uzlaşma Potansiyeli. Ortadoğu Amme İdaresi Dergisi
4-) Özdemir Oğuz, 2012. The Envıronmentalısm Of Unıversıty Students Theır Ethıcal Attıtudes Toward The Envıronment. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
5-) Özdemir, O., 2009. Attitudes of Consumers toward the Effects of Genetically Modified Organisms (GMO’s): The Example Of Turkey. Journal of Food, Agriculture & Environment
6-) Özdemir, O., 2008. The Effectiveness Of Environmental Education Through Art: The Effects Of Literary Genre On Environment-Related Affective Tendencies Of Students’, . World Applied Sciences Journal
7-) Özdemir, O., 2007. Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim. Eğitim ve Bilim Dergis

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararsı alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Özdemir Oğuz, 2023. The Sustainability Literacy of Students: A Comparative Study between Turkey and the UK. Science Insights Education Frontiers
2-) Özdemir Oğuz, 2023. Sürdürülebilirliğe geçiş için yaşam becerileri çerçevesi. . Buca Eğitim Fakültesi Dergisi

(A-4) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararsı alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar

1-) Özdemir Oğuz, 2023. Sürdürülebilirliğe geçiş: Ekolojik zeka ve sürdürülebilir okuryazarlıkla yaşam tarzını dönüştürmek. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

(A-5) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Özdemir Oğuz, 2021. A SCALE DEVELOPMENT OF THE SUSTAINABILITY LITERACY. Education, Sustainability & Society
2-) Güven Gökhan, Kozcu Çakır Nevin, Özdemir Oğuz, 2020. Üstkavramsal Laboratuvar Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kavramsal Anlamalarına Etkisi: Fotosentez ve Bitkilerde Solunum. Hacettepe University Journal of Education
3-) Özdemir Oğuz, 2019. Ortaöğretim Öğrencilerinin Sürdürülebilirlik Profili. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
4-) Özdemir Oğuz, Dikmentepe Emel, 2018. Yaygın çevre eğitimi üzerine bir çalışma: sürdürülebilir kent modeli önerisi.. Turkisch Studiese Educationel Sciences
5-) Kozcu Çakır Nevin, Güven Gökhan, Özdemir Oğuz, 2018. Üstkavramsal Öğretim Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Üstbilişsel Farkındalık, Biyoloji Öğrenmeye Yönelik Motivasyon ve Akademik Başarıları Üzerine Etkisi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
6-) Kozcu Çakır Nevin, Güven Gökhan, Özdemir Oğuz, 2017. Tga Stratejisinin Genel Biyoloji Laboratuvar Uygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
7-) Duran Meltem, Özdemir Oğuz, 2016. The Effects Of Scientific Process Skills Based Science Teaching On Students Attitudes Towards Science. Journal of US-China Education Review
8-) Özdemir, O., Işık, H., 2015. Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teacher’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies. Türk Fen Eğitimi Dergisi
9-) Özdemir, O., 2015. Sınıf Öğretmen Adaylarının Kalıtsal Benzerlik ve Farklılıklarla İlgili Argümanları . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
10-) Özdemir, O., 2014. Das Bewusstsein deutscher und türkischer Studierender von der Bedeutung des Lebensmittelkonsums für die nachhaltige Entwicklung-ein Vergleich. Bildung Haushalt in Forschung
11-) Özdemir, O., 2010. Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
12-) Özdemir, O., 2010. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Durumu. Türk Fen Eğitimi Dergisi
13-) Duran, M., Özdemir, O., 2010. The Effects Of Scientific Process Skills-Based Science Teaching On Students’ Attitudes Towards Science. Journal of US-China Education Review,

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Özdemir Oğuz, 2022. İnsanın Doğaya Bakışında Yol Ayırımı Ve Doğa Yazını Destekli Sürdürülebilirlik Eğitimi. Buca Eğitim Fakültesi Dergis i
2-) Özdemir Oğuz, 2021. Bir sürdürülebilirlik eğitim modeli: Schumacher Koleji. 8 (2), 725 - 732,. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
3-) Özdemir Oğuz, 2015. Sınıf Öğretmen Adaylarının Kalıtsal Benzerlik ve Farklılıklarla İlgili Argümanları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Özdemir Oğuz, 2021. Sürdürülebilirlik eğitimi için disiplinlerarası bir çözümleme ve etkinlik örneği: Entropi ışığında insan-doğa varoluşunu anlamak. Anadolu Öğretmen Dergisi
2-) Şen Kürşat, Özdemir Oğuz, 2016. FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE GÖRSEL MATERYALLERLE YÜRÜTÜLEN ETKİNLİKLERİN GENOTİP ÇEVRE ETKİLEŞİMİNE ETKİSİ. Qualitative Studies
3-) Özdemir Oğuz, Işık Hakan, 2011. The Relationship between the pre-service science Teacher ’xxs self-efficacy beliefs abuot science teaching and laboratory works. Western Anatolian Journal of Educational Sciencees (WAJES)
4-) Özdemir, O., 2011. Yaratıcı Bilim Eğitimine Yönelik Öneri: Sanat Destekli Bilim Eğitimi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
5-) Özdemir, O., Güneş, H., Demir, S., 2010. Üniversite Öğrencilerinin Genetiği Değiştirilmiş Organizmalara (GDO’lara) Yönelik Bilgi Düzeyleri - Tutumları ve Sürdürülebilir Tüketim Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi. OMU Eğitim Fakültesi Dergisi,
6-) Özdemir, O., Duran, M., 2010. , “Biyoteknolojik Uygulamalara ve Genetigi Değiştirilmiş Organizmalara (GDO’lara) İlişkin Tüketici Davranışları, . Akademik Gıda Dergisi
7-) Özdemir, O., 2008. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Evrim Teorisini Benimseme ve Anlama Güçlüklerinin İncelenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi
8-) Özdemir, O., 2008. Eğitimde Alternatif Bir Perspektifi: Sanat Yoluyla Eğitim. Eğitim, Bilim ve Toplum Dergisi
9-) Özdemir, O., 2006. Yazınsal Bir Tür Olarak Öykü’nün Çevre Duyarlığına Etkisi ve Çevre Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi
10-) Özdemir, O., 2006. İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları. OMU Eğitim Fakültesi Dergisi
11-) Özdemir, O., Uzun, N., 2006. Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Anasınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Dergisi
12-) Göçmen Taşkın, B., Özdemir, O., 2006. 21. Yüzyılda Transgeniklerle Bir Yaşam. Journal of Cell and Molecular Biology
13-) Özdemir, O., Taşkın, B., 2005. Doğa Koruma ve Biyoçeşitlilik Açısından Genetiği Değiştirilmiş Organizmaların (GDO’ların) Kullanımı. Çevre Bilim ve Teknoloji
14-) Özdemir, O., 2004. GDO (Genetik Olarak Değiştirilmiş Organizma)’ların Tarımsal Üretimde Kullanımı, Yönetimi ve Avrupa Birliğine Uyumlaştırılması. Ankara Avrupa Birliği Araştırmaları Dergisi,

(A-9) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden yayınlar

1-) Özdemir, O., 2014. GDO’la Sağlığa ve Doğaya Zararlı Mı?”.. Bilim ve Ütopya Dergisi
2-) Haktanır, K., Özdemir, O., 2010. Tarım ve GDO'ların biyolojik çeşitliliğe etkileri”. . Yeni Ufuklar Dergisi
3-) Özdemir, O., 2009. GDO’lara Eleştirel Bakış. Cumhuriyet Gazetesi Bilim ve Teknoloji Eki
4-) Özdemir, O., 2006. Genetik Mühendisliğinin Getirdikleri: Rüya Mı, Kabus Mu?. Bilim ve Gelecek Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Özdemir Oğuz, 2018. A best practice for sustainability education: I follow the food chain, protect nature. 2nd International Academic Conference on Economics, Business and Social Sciences -
2-) Özdemir, O., 2014. Almanya Deneyimi Işığında Sürdürülebilir Beslenme Sistemine Geçiş. Uluslararası Beslenme ve Çevre Toplantısı
3-) Özdemir, O., 2008. Üniversite Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Etik Eğilimleri. Küreselleşme, Demokratikleşme ve Türkiye Uluslararası Sempozyumu, 507-517, Ankara, 2008.
4-) Özdemir, O., 2007. A Suggestion for Creative Science Education: Science Education through Art. International Workshop “Science Education in School, Bucharest, Romania, 2007.
5-) Özdemir Oğuz, 2007. A Suggestion for Creative Science Education: Science Education through Art”. International Workshop “Science Education in School
6-) Özdemir, O., Uzun, N., 2007. Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Anasınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi . AB Sürecinde Okul Öncesi Eğitiminin Geleceği Sempozyumu (Uluslararası)

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Özdemir Oğuz, 2018. Kent Yaşamında Sürdürülebilir Pratikler: Muğla Menteşe Örneği. V th International Eurasian Educational Research Congress
2-) Özdemir Oğuz, 2017. Ekoeleştiri Bağlamında Ekookuryazarlık. Uluslararası ve Disiplinlerarası Çevre ve edebiyat Sempozyumu
3-) Özdemir Oğuz, 2017. Çevre Eğitiminde Alternatif Bir Model: Başka Bir Okul Mümkün. Uluslararası ve Disiplinlerarası Edebiyat ve Çevre Sempozyumu
4-) Özdemir Oğuz, 2017. Çevre Eğitiminde Yeni Bir Alan: Ekolojik Beslenme Eğitimi. II. Uluslararaıs Felsefe, Eğitim, SAnat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
5-) Özdemir Oğuz, 2017. Bilim Eğitiminde Sanat Perspektifi: Bilmeden Estetik Anlamaya. 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozuyumu
6-) Özdemir Oğuz, Aloğlu Fatma, 2017. Türkiye’de Okuldışı Çevre Eğitiminin Genel Durumu. 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmalar Kongresi
7-) Kozcu Çakır Nevin, Güven Gökhan, Özdemir Oğuz, 2017. Üstkavramsal öğretim etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının üstbilişsel farkındalık, biyoloji öğrenmeye yönelik motivasyon ve akademik başarıları üzerine etkisi. 2nd International Contemporary Educational Research Congress
8-) Güven Gökhan, Kozcu Çakır Nevin, Özdemir Oğuz, 2017. Üstkavramsal Öğretim Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Biyoloji Konularına Yönelik Kavramsal Anlamaları Üzerine Etkisi. 2th International Contemporary Education Research of Education
9-) Kozcu Çakır Nevin, Güven Gökhan, Özdemir Oğuz, 2017. ÜSTKAVRAMSAL ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİN FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÜSTBİLİŞSEL FARKINDALIK, BİYOLOJİ ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYON VE AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNE ETKİSİ. 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
10-) Özdemir Oğuz, Uslu Sadık, Çelik Cüneyd, 2017. ÜNİVERSİTE ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÇEVRE BOZULMASINA YÖNELİK ALGILARI: MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. 2. Uluslararası Çağdaş Araştırmaları Kongresi
11-) Özdemir Oğuz, Çelik Cüneyd, Uslu Sadık, 2017. ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÇEVRE BOZULMASINA YÖNELİK ÖNERİLERİ VE GÜNDELİK YAŞAM PRATİKLERİ: MSKÜ ÖRNEĞİ. 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
12-) Duran Meltem, Özdemir Oğuz, 2017. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ LABORATUVAR KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ METAFOR YOLUYLA İNCELENMESİ. IX. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi
13-) Özdemir Oğuz, 2017. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımını Kullanmaya İlişkin Durumları. II. Uluslararaıs Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
14-) Özdemir Oğuz, Dikmentepe Emel, 2017. Muğla Kenti Sürdürülebilirliğin Neredisinde: Muğla Kenti Sürdürülebilirlik Pratiklerinin Genel Durumu (Menteşe Örneği). 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmalar Kongresi
15-) Özdemir Oğuz, 2017. Sürdürülebilir Yaşam İletişiminde Örnek Bir Uygulama: Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali. ıı. Uluslararaıs Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
16-) Özdemir Oğuz, Güven Gökhan, Kozcu Çakır Nevin, 2016. TGA Stratejisinin Genel Biyoloji Laboratuvar Uygulamalarında Etkililiğine İlişkin Karma Bir Yöntem. Uluslararası Çağdaş Eğitim Kongresi
17-) Özdemir Oğuz, Sürmeli Sedat, 2016. Ortaokul Öğrencilerinin Ekolojik Ayak İzi Kavramı Hakkında ve Olumlu Tutum Kazandırma 5E Modeli Önerisi. 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
18-) Özdemir Oğuz, Şen Kürşat, 2016. Fen ve Teknoloji Dersinde Görsel Materyallerle Yürütülen Etkinliklerin Genotip Çevre Etkileşiminin Kavranmasına Etkisi. 15. Uluslararası Sıınf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
19-) Uslu Sadık, Özdemir Oğuz, 2016. Fen Eğitiminde Güncel Bir Yaklaşım STEM. Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
20-) Demirci Dilek, Özdemir Oğuz, 2016. Proje Temelli Beslenme Eğitiminin Öğrencilerin Besin Seçimleri Üzerine Etkisi. 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
21-) Özdemir Oğuz, 2016. Çevre Eğitiminde Güncel Ölçme Değerlendirme Yaklaşımları. 15.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
22-) Özdemir Oğuz, 2016. Üniversite Öğrencilerinin Çevre Okuryazarlığı Yeterlikleri. III. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi
23-) Güney Özgün, Duman Derya, Özdemir Oğuz, 2015. Türkiye de Çevre Eğitimi Araştırmaları Üzerine Metaanaliz Çalışması. VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi,
24-) Özdemir Oğuz, 2008. Üniversite Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Etik Eğilimleri”. Küreselleşme, Demokratikleşme ve Türkiye Uluslararası Sempozyumu

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Özdemir Oğuz, 2018. “Geçmişten Günümüze Canlılık. II. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi

(C-1) Alanında tanınmış uluslar arası yayınevlerince yayımlanan kitap yazarlığı

1-) Özdemir Oğuz, 2021. Ekolojik Okuryazarlık ve Çevre Eğitimi. Yayın Evi: Pegem Yayınevi Editör Adı: Oğuz Özdemir

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Özdemir Oğuz, 2023. Biyoçeşitlilik Eğitimi/Doğa yazını, korumacılık ve sürdürülebilirlik eğitimi. Yayın Evi: Anı yayınevi Editör Adı: Hülya Aslan Efe
2-) Özdemir Oğuz, 2017. Demokratik Değerler ve Eğitimi/Değerler Dönüşümü Sürecinde Ekookuryazarlık Edinimi ve Ekoealeştiri. Yayın Evi: Lambert Akademic Publishing. Editör Adı: N. Akpınar Dellal
3-) Özdemir, O., Özkan, Y., Özgen, Ö., 2006. "Biotechnological Foods-Sustainable Development: Sustainable Consumption Education”, Issues on Research on Education. Yayın Evi: Atiner Pub. Editör Adı: Marina-Stefania Giannakaki, Gregory T. Papanikos, Yiannis Pozios & John Kelvin Richards,

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Özdemir Oğuz, 2019. Çevre Etiği: Temel ilkeleri ve Eğitimi/Hangi Çevrecilik?. Yayın Evi: Nobel Yayınları Editör Adı: Sibel Gürbüzoğlu Yalmancı, Solmaz Aydın
2-) Özdemir Oğuz, 2019. Çevre Etiği: Temel ilkeleri ve Eğitimi/Gündelik Yaşam Pratikleri ve Çevre Eğitimi. Yayın Evi: Nobel Yayınevi Editör Adı: Sibel Gürbüzoğlu Yalmancı, Solmaz Aydın
3-) Özdemir Oğuz, 2016. Çevre ve Enerji/Çevre Eğitiminin Günümüzde Değişen Yüzü: Sürdürülebilir Yaşam Eğitimi. Yayın Evi: Nobel Yayınevi Editör Adı: Aysel Aydın Kocaeren
4-) Özdemir Oğuz, 2015. Bilimin Doğası Gelişimi ve Öğretimi/Bilim Toplumu ve Fen (Bilim) Okuryazarlığı. Yayın Evi: Anı Yayıncılık Editör Adı: Nilgün Yenice

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) Türk Fen Eğitimi Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 5
2-) International Electronic Journal of Elementary Education. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi . 2021. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Turkish Studies-Educational Sciences. 2021. Hakemlik Sayısı: 4
5-) International Journal of Contemporary Educational Research, . 2020. Hakemlik Sayısı: 1
6-) Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi . 2020. Hakemlik Sayısı: 1
7-) Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi . 2020. Hakemlik Sayısı: 1
8-) Kara Elmas Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi . 2018. Hakemlik Sayısı: 1
9-) Türkisch Studies. 2018. Hakemlik Sayısı: 2

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi . 2021. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Anadolu Öğretmen Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 4
4-) MSKÜ Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018. Hakemlik Sayısı: 2
5-) Fen Eğitimi Araştırmaları Dergisi . 2018. Hakemlik Sayısı: 2

(E-1) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Ekolojik Okuryazarlık ve Çevre Eğitimi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
3-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
4-) Yaratıcı Bilim Eğitimine Yönelik Öneri: Sanat Destekli Bilim Eğitimi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) The Relationship between the pre-service science Teacher ’xxs self-efficacy beliefs abuot science teaching and laboratory works - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
8-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
9-) Sınıf Öğretmen Adaylarının Kalıtsal Benzerlik ve Farklılıklarla İlgili Argümanları - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
10-) “The Envıronmentalısm Of Unıversıty Students: Theır Ethıcal Attıtudes Toward The Envıronment”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 373-385 (2012) - Atıf Yılı: 2012 Atıf Sayısı: 1
11-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2010 Atıf Sayısı: 6
12-) Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Durumu - Atıf Yılı: 2010 Atıf Sayısı: 1
13-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2007 Atıf Sayısı: 7
14-) Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Anasınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi - Atıf Yılı: 2006 Atıf Sayısı: 7

(E-2) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makalelerde yapılan atıf

1-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Durumu - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) The Effects Of Scientific Process Skills-Based Science Teaching On Students’ Attitudes Towards Science - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Yaratıcı Bilim Eğitimine Yönelik Öneri: Sanat Destekli Bilim Eğitimi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Durumu - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) Sınıf Öğretmen Adaylarının Kalıtsal Benzerlik ve Farklılıklarla İlgili Argümanları - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) Üniversite Öğrencilerinin Genetiği Değiştirilmiş Organizmalara (GDO’lara) Yönelik Bilgi Düzeyleri - Tutumları ve Sürdürülebilir Tüketim Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
8-) “The Envıronmentalısm Of Unıversıty Students: Theır Ethıcal Attıtudes Toward The Envıronment”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 373-385 (2012) - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
9-) Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Anasınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
10-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teacher’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
11-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
12-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
13-) Ekolojik Okuryazarlık ve Çevre Eğitimi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
14-) Sınıf Öğretmen Adaylarının Kalıtsal Benzerlik ve Farklılıklarla İlgili Argümanları - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
15-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
16-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
17-) Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Durumu - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
18-) Tga Stratejisinin Genel Biyoloji Laboratuvar Uygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
19-) The Effects Of Scientific Process Skills-Based Science Teaching On Students’ Attitudes Towards Science - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
20-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 4
21-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 4
22-) Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Durumu - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
23-) Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Anasınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
24-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teacher’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
25-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 4
26-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
27-) The Relationship between the pre-service science Teacher ’xxs self-efficacy beliefs abuot science teaching and laboratory works - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
28-) Ekolojik Okuryazarlık ve Çevre Eğitimi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
29-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teacher’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
30-) “The Envıronmentalısm Of Unıversıty Students: Theır Ethıcal Attıtudes Toward The Envıronment”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 373-385 (2012) - Atıf Yılı: 2012 Atıf Sayısı: 3
31-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2010 Atıf Sayısı: 7
32-) Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Durumu - Atıf Yılı: 2010 Atıf Sayısı: 4
33-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2007 Atıf Sayısı: 10

(E-3) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışında taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf

1-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
2-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 8
3-) Sınıf Öğretmen Adaylarının Kalıtsal Benzerlik ve Farklılıklarla İlgili Argümanları - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
4-) , “Biyoteknolojik Uygulamalara ve Genetigi Değiştirilmiş Organizmalara (GDO’lara) İlişkin Tüketici Davranışları, - Atıf Yılı: 2010 Atıf Sayısı: 11

(E-4) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Ekolojik Okuryazarlık ve Çevre Eğitimi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 7
2-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 8
3-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 4
4-) Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Durumu - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
5-) The Effects Of Scientific Process Skills-Based Science Teaching On Students’ Attitudes Towards Science - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 8
6-) The Relationship between the pre-service science Teacher ’xxs self-efficacy beliefs abuot science teaching and laboratory works - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 8
7-) Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Durumu - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 4
8-) Üniversite Öğrencilerinin Genetiği Değiştirilmiş Organizmalara (GDO’lara) Yönelik Bilgi Düzeyleri - Tutumları ve Sürdürülebilir Tüketim Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
9-) “The Envıronmentalısm Of Unıversıty Students: Theır Ethıcal Attıtudes Toward The Envıronment”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 373-385 (2012) - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
10-) Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Anasınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
11-) The Relationship between the pre-service science Teacher ’xxs self-efficacy beliefs abuot science teaching and laboratory works - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
12-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teacher’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
13-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 5
14-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 4
15-) Ekolojik Okuryazarlık ve Çevre Eğitimi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
16-) Tga Stratejisinin Genel Biyoloji Laboratuvar Uygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
17-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 3
18-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
19-) Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Durumu - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
20-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teacher’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 3
21-) Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Anasınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
22-) Tga Stratejisinin Genel Biyoloji Laboratuvar Uygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
23-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 3
24-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 16
25-) Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Durumu - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
26-) Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Anasınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 4
27-) Üniversite Öğrencilerinin Genetiği Değiştirilmiş Organizmalara (GDO’lara) Yönelik Bilgi Düzeyleri - Tutumları ve Sürdürülebilir Tüketim Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 4
28-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teacher’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
29-) “The Envıronmentalısm Of Unıversıty Students: Theır Ethıcal Attıtudes Toward The Envıronment”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 373-385 (2012) - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
30-) Tga Stratejisinin Genel Biyoloji Laboratuvar Uygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 3
31-) The Effects Of Scientific Process Skills-Based Science Teaching On Students’ Attitudes Towards Science - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
32-) The Relationship between the pre-service science Teacher ’xxs self-efficacy beliefs abuot science teaching and laboratory works - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 4
33-) Ekolojik Okuryazarlık ve Çevre Eğitimi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 7
34-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 8
35-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
36-) Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Durumu - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
37-) , “Biyoteknolojik Uygulamalara ve Genetigi Değiştirilmiş Organizmalara (GDO’lara) İlişkin Tüketici Davranışları, - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
38-) Üniversite Öğrencilerinin Genetiği Değiştirilmiş Organizmalara (GDO’lara) Yönelik Bilgi Düzeyleri - Tutumları ve Sürdürülebilir Tüketim Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 3
39-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teacher’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 3
40-) Ekolojik Okuryazarlık ve Çevre Eğitimi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 6
41-) Sınıf Öğretmen Adaylarının Kalıtsal Benzerlik ve Farklılıklarla İlgili Argümanları - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
42-) Effect of Inquiry-Based Science Activities on Prospective Elementary Teacher’ Use of Science Process Skills and Inquiry Strategies - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 13
43-) “The Envıronmentalısm Of Unıversıty Students: Theır Ethıcal Attıtudes Toward The Envıronment”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 373-385 (2012) - Atıf Yılı: 2012 Atıf Sayısı: 12
44-) The Effects Of Scientific Process Skills-Based Science Teaching On Students’ Attitudes Towards Science - Atıf Yılı: 2010 Atıf Sayısı: 18
45-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2010 Atıf Sayısı: 81
46-) Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Durumu - Atıf Yılı: 2010 Atıf Sayısı: 33
47-) Üniversite Öğrencilerinin Genetiği Değiştirilmiş Organizmalara (GDO’lara) Yönelik Bilgi Düzeyleri - Tutumları ve Sürdürülebilir Tüketim Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2010 Atıf Sayısı: 16
48-) , “Biyoteknolojik Uygulamalara ve Genetigi Değiştirilmiş Organizmalara (GDO’lara) İlişkin Tüketici Davranışları, - Atıf Yılı: 2010 Atıf Sayısı: 21
49-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2007 Atıf Sayısı: 54
50-) Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Anasınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi - Atıf Yılı: 2006 Atıf Sayısı: 6

(E-5) Ulusal hakemli dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Durumu - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
2-) Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Anasınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
3-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
4-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 5
5-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
6-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 8
7-) Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Durumu - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
8-) Üniversite Öğrencilerinin Genetiği Değiştirilmiş Organizmalara (GDO’lara) Yönelik Bilgi Düzeyleri - Tutumları ve Sürdürülebilir Tüketim Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 4
9-) Ekolojik Okuryazarlık ve Çevre Eğitimi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
10-) Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Anasınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
11-) Tga Stratejisinin Genel Biyoloji Laboratuvar Uygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
12-) , “Biyoteknolojik Uygulamalara ve Genetigi Değiştirilmiş Organizmalara (GDO’lara) İlişkin Tüketici Davranışları, - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Yurtdışında yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında adayın eserlerine yapılan atıf

1-) Ekolojik Okuryazarlık ve Çevre Eğitimi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 5
2-) Bilimin Doğası Gelişimi ve Öğretimi/Bilim Toplumu ve Fen (Bilim) Okuryazarlığı - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 4
4-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 10
5-) İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Genetik ve Biyoteknoloji Konularına İlişkin Kavram Yanılgıları - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) Bir sürdürülebilirlik eğitim modeli: Schumacher Koleji. 8 (2), 725 - 732, - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
7-) Sürdürülebilirlik eğitimi için disiplinlerarası bir çözümleme ve etkinlik örneği: Entropi ışığında insan-doğa varoluşunu anlamak - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
8-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 4
9-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 4
10-) Ekolojik Okuryazarlık ve Çevre Eğitimi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 5
11-) Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Canlılığı Açıklama Eğilimleri” - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
12-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 6
13-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 7
14-) Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Durumu - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
15-) Bilimin Doğası Gelişimi ve Öğretimi/Bilim Toplumu ve Fen (Bilim) Okuryazarlığı - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
16-) Ekolojik Okuryazarlık ve Çevre Eğitimi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
17-) Doğa Deneyimine Dayalı Çevre Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Çevrelerine Yönelik Algı ve Davranışlarına Etkisi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 3
18-) Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi: Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
19-) Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Fen ve Teknoloji Okuryazarlığının Durumu - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
20-) Tga Stratejisinin Genel Biyoloji Laboratuvar Uygulamalarında Etkililiğine İlişkin Bir Araştırma - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
21-) Ekolojik Okuryazarlık ve Çevre Eğitimi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(F-1) Yönetiminde tamamlanmış doktora/tıpta uzmanlık/sanatta yeterlilik tezleri.

1-) Tez Adı: Muğla Kenti Çevre Eğitimi Açısından Sürdürülebilirliğin Neresinde: Menteşe Örneği . Konu: Kentleşme ve çevre eğitimi . Emel-Dikmentepe. 2020

(F-2) Yönetiminde tamamlanmış yükseklisans tezleri.

1-) Tez Adı: Doğa gözlemi ve eğitsel kartlarla ortaokul öğrencilerinde flora okuryazarlığı edinimi. Konu: Doğa deneyimi ile flora okuryazarlığı eğitimi . Meltem-Men. 2021
2-) Tez Adı: Ekokurgu Türü Eserlerin Doğa Eğitiminde Değerlendirilmesi . Konu: Çevre eğitimi . Tuğba -Yıldırım. 2020
3-) Tez Adı: Ortaokul Öğrencilerinin Çevresel Davranışlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Siirt İli Örneği. Konu: Fen eğitimi, çevre eğitimi. Güney -Özgün . 2018
4-) Tez Adı: Fen ve Teknoloji Dersinde Görsel Materyallerle Yürütülen Etkinliklerin Genotip-Çevre Etkileşimin Kavranmasına Etkisi”. . Konu: Fen eğitimi,. Kürşat -Şen. 2017
5-) Tez Adı: Proje Temelli Ekolojik Beslenme Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerinin Besin Seçimlerine Etkisi. Konu: Fen eğitimi, çevre eğitimi . Dilek -Demirci. 2016
6-) Tez Adı: Doğal Kaynakların Korunması ve Sürdürülebilir Şekilde Değerlendirilmesinde Sivil İnisiyatiflerin Rolü: Yukarlakçay HES Örneği”. Konu: Çevre Eğitimi . Yıldız-Tuğba . 2015
7-) Tez Adı: Sürdürülebilir Kaynak Kullanımına Yönelik Çevre Eğitimi Uygulamalarının İlköğretim Öğrencilerinin Karbon Ayak İzi Konusunda Bilinçlenmeleri Üzerine Etkisi. Konu: Çevre Eğitim . Pelin-Şen. 2012
8-) Tez Adı: Biyoteknolojik Gıdaların Tüketimi Bağlamında İlköğretim Öğrencilerinin Sürdürülebilir Tüketim Tercihlerinin Geliştirilmesi. Konu: Çevre Eğitimi . Ezgi Naz-Eş. 2010
9-) Tez Adı: “İlköğretim İkinci Kademe Fen ve Teknoloji Öğretimi Programında Disiplinlerarası İlişkilendirmeler. Konu: Fen Eğitimi . Salih-Bozkurt. 2010
10-) Tez Adı: İlköğretim 9. Sınıf Genetik Ünitesinin 5’e Modeline Göre Tasarlanan Multimedya Destekli Öğretiminin Öğrencilerin Erişi ve Tutumlarına Etkisi. Konu: Fen Eğitimi . Şebnem -Karacak. 2008
11-) Tez Adı: lköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Kuvvet ve Hareket Ünitesinin Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımıyla Öğretiminin Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerileri, Başarıları ve Tutumlarına Etkisi. Konu: Fen Eğitimi. Meral -Karaöz. 2008
12-) Tez Adı: Fen Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerine Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Bilime Karşı Tutumlarına Etkisi. Konu: Fen Eğitimi . Meltem -Şen. 2008

(G-3) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan proje yürütücülüğü

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Çevre Eğitimi . Proje Türü: ARAŞTIRMA PROJESİ. Ecological literacy education: An Inter-cultural analysis between Turkey and England. . 2019-2020
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: Çevre Eğitimi . Proje Türü: Özel Kuruluşlar. Ekokurgu Türündeki Eserlerin Doğa Eğitiminde Değerlendirilmesi . 2019-2020
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Biyoloje Eğitimi TÜBİTAK BİDEB 2219 Yurtdışı Destek Programı. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Ekoloji Temelli Beslenme Eğitimi (Öğrencilerin Biyoteknolojik Gıdalara Yönelik Kabulleri ve Sürdürülebilir Tüketim Tercihlerini Geliştirmek İçin Eğitsel Bir Modelin Oluşturulması), . 2012-2013
4-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Biyoteknoloji ve sosyo-ekonomik etki . Proje Türü: -Tübitak 1001. Türkiye'de tüketicilerin GDO'lara yönelik bilgi düzeyleri ve eğilimleri . 2009-2010

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Çevre Eğitimi . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Dört element ile doğa eğitimi . 2020-2020
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Çevre Eğitimi . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. TÜBİTAK 4004 Geleceğin Mimarı Öğretmenlerle Geleceğin Enerji Kaynakların Tanıma, “Yenilenebilir Enerji, Sürdürülebilir Enerji ". 2019-2020

(G-7) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) yürütücülük

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Beslenme eğitimi . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Ekolojik Beslenme Eğitimi: Gıdamın İzini Sürüyorum, Doğamı Koruyorum, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi BAP (Bireysel Araştırma Projesi), Yürütücü, 28.12.2017-28.12.2018. 2017-2018
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Çevre Eğitimi . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Doğal Kaynakların Korunması ve Sürdürülebilir Şekilde Değerlendirilmesinde Sivil İnisiyatiflerin Rolü: Yukarlakçay HES Örneği, . 2013-2014

(Ğ-2) Alanında ulusal bilimsel nitelikli ödül almak

1-) Kurum Adı: . Türkiye atıf sıralaması . 2021
2-) Kurum Adı: . Özdemir, O. (2012). Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının canlılığı açıklama eğilimleri. Kuramdan Uygulamaya Eğitim Bilimleri Dergisi 12 (4), 2905-2924 (SCI). 2012
3-) Kurum Adı: . Özdemir, O. (2009). Attitudes of Consumers toward the Effects of Genetically Modified Organisms (GMO’s): The Example Of Turkey”. Journal of Food, Agriculture Environment, 7 (34), 159-165 (SCI). 2009

(I-3) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde başkanlık yapmak. uluslararası sportif organizasyonlarında yöneticilik, düzenleme kurulu üyeliği yapmak.

1-) 2. Uluslararası Beslenme ve Çevre Toplantısı , 19-20 Kasım 2015. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi AKM. . 2015
2-) Uluslararası Beslenme ve Çevre Toplantısı , 3-4 Nisan 2014. Türkiye . . 2014

Verdiği Dersler

İFÖ 5501 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÇEVRE BİLİMİ VE EĞİTİMİ

İFÖ 5510 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÇEVRE SAĞLIĞI VE EĞİTİMİ

EBB00340 2023-2024 Bahar

SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM

FBE10006 2023-2024 Bahar

BİYOLOJİ 1

ORD0160 2023-2024 Bahar

BİYOETİK

EBB00340 2023-2024 Güz

SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM

FBE40005 2023-2024 Güz

ÇEVRE EĞİTİMİ

GKD00440 2023-2024 Güz

SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM EĞİTİMİ

ORD0160 2023-2024 Güz

BİYOETİK

EBB00340 2022-2023 Bahar

SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM

FBE10006 2022-2023 Bahar

BİYOLOJİ 1

FBE40002 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

GKD00440 2022-2023 Bahar

SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM EĞİTİMİ

İFÖ 5510 2022-2023 Bahar

ÇEVRE SAĞLIĞI VE EĞİTİMİ

İFÖ 6554 2022-2023 Bahar

EKOLOJİK AYAK İZİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

İFÖ-3006 2022-2023 Bahar

ÇEVRE BİLİMİ

EBB00340 2022-2023 Güz

SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM

FBE00090 2022-2023 Güz

TÜRKİYE'NİN BİYOLOJİK ZENGİNLİKLERİ

FBE40001 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

FBE40005 2022-2023 Güz

ÇEVRE EĞİTİMİ

GKD00440 2022-2023 Güz

SÜRDÜRÜLEBİLİR YAŞAM EĞİTİMİ

İFÖ 5501 2022-2023 Güz

ÇEVRE BİLİMİ VE EĞİTİMİ

İFÖ 6533 2022-2023 Güz

PROJE TEMELLİ FEN ÖĞRETİMİ

İFÖ-4005 2022-2023 Güz

EVRİM