Personel

Doktor Öğretim Üyesi RUŞEN AKDEMİR
Doktor Öğretim Üyesi
Ruşen Akdemir
@ E-posta
rusenakdemir@mu.edu.tr
Telefon

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Fethiye İşletme Fakültesi / Uluslararası Ticaret Ve Lojistik Bölümü / Uluslararası Ticaret Anabilim Dalı

Kadro Birimi

Fethiye İşletme Fakültesi / Uluslararası Ticaret Ve Lojistik Bölümü / Uluslararası Ticaret Anabilim Dalı

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi - İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi - İşletme Bölümü (2007 - 2012)

Yüksek Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (yl) (tezli) (2015 - 2018)

Doktora

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İşletme (dr) (2018 - 2023)

Yayin Bilgileri

(A-4) ESCI, Scopus veya SPORT Discus kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Akdemir Ruşen, Fırat Aytekin, 2024. Measuring Trust in Sharing Economy and Evaluating the Effect of Trust on Sharing Intention across Two Cultures . CASOPIS ZA EKONOMIJU I TRZISNE KOMUNIKACIJE (Economy and Market Communication Review)

(A-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yayımlanmış makale

1-) Kiracı Hakan, Akdemir Ruşen, 2020. Sahiplenmeden Tüketemez miyiz? Dijital Paylaşım Ekonomisinde Kiralama Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi

(A-7) TR Dizin kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Akdemir Ruşen, Fırat Aytekin, 2022. PAYLAŞIM EKONOMİSİNDE BİREYLERİN DİJİTAL PLATFORMLARDA ÜRÜN/HİZMET KİRALAMA NİYETLERİNİN AJZEN’İN PLANLANMIŞ DAVRANIŞ TEORİSİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. akademik hassasiyetler
2-) Kiracı Hakan, Akdemir Ruşen, 2020. Taksiciler - Uber Tartışmasına Tüketici Gözlüğünden Bir Bakış: Uber Platformu Kullanma ve Tavsiye Etme Niyetini Belirleyen Etkenler Üzerine Bir Araştırma. Alanya Akademik Bakış
3-) Akdemir Ruşen, Akbulut Onur, 2019. YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi

(B-4) Ulusal bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve tam metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Akdemir Ruşen, Akbulut Onur, 2018. Yeşil Pazarlama Stratejilerinin Rekabet Avantajına Etkisinin İncelenmesi: Muğla İli Örneği. 19. Ulusal Turizm Kongresi

(B-2) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve tam metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Fırat Aytekin, Akdemir Ruşen, Günaydın Özge Elmas, 2019. Y Kuşağı Bireylerinin İçgirişimcilik Algılamalşarının Belirlenmesi: Turizm Sektörü Çalışanları Üzerine Bir Araştırma, Fethiye Örneği. IV. INTERNATIONAL ENTREPRENEURSHIP, EMPLOEMENT AND CAREER CONGRESS
2-) Kiracı Hakan, Akdemir Ruşen, 2019. Dijital Paylaşım Ekonomisinde Kiralama: Satın Almaya karşı Üstünlükleri ve Gelecek Yönelimler. IV. INTERNATIONAL ENTREPRENEURSHIP, EMPLOYMENT AND CAREER CONGRESS
3-) Bal Canan Gamze, Gül Necmettin, Akdemir Ruşen, 2018. The Impact Of Corporate Image On Organizational Commitment: LC Waikiki Example. Innovation And Global Issuesin Social Sciences III
4-) Kiracı Hakan, Akdemir Ruşen, 2018. Taksiciler – Uber Rekabetine Tüketici Yönlü Bakış: Uber Paylaşım Sistemini Kullanma ve Tavsiye Etme Niyetini Belirleyen Etkenler Üzerine Bir Araştırma. Innovation and Global Issues in Social Sciences III

(C-5) Diğer uluslararası yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitapta bölüm

1-) Kiracı Hakan, Akdemir Ruşen, 2021. Marka Yönetimi - Kavramlar ve Uygulamalar/Marka Kavramı ve Gelişimi. Yayın Evi: BETA Editör Adı: Marangoz Mehmet, Bayrakdaroğlu Funda
2-) Fırat Aytekin, Akdemir Ruşen, 2021. Muğla Kent Ekonomisi/MUĞLA İLİNİN MARKALAŞMASI VE MARKALI ÜRÜNLER. Yayın Evi: Detay Yayıncılık Editör Adı: BAHAR OZAN, AVCI MEHMET

(D-16) Diğer uluslararası hakemli dergilerde hakemlik

1-) Journal of Multidisciplinary Academic Tourism. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Journal of Business in The Digital Age. 2024. Hakemlik Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Sahiplenmeden Tüketemez miyiz? Dijital Paylaşım Ekonomisinde Kiralama Üzerine Kavramsal Bir İnceleme - Atıf Yılı: 2025 Atıf Sayısı: 1
2-) PAYLAŞIM EKONOMİSİNDE BİREYLERİN DİJİTAL PLATFORMLARDA ÜRÜN/HİZMET KİRALAMA NİYETLERİNİN AJZEN’İN PLANLANMIŞ DAVRANIŞ TEORİSİ KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 2
3-) Y Kuşağı Bireylerinin İçgirişimcilik Algılamalşarının Belirlenmesi: Turizm Sektörü Çalışanları Üzerine Bir Araştırma, Fethiye Örneği - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) The Impact Of Corporate Image On Organizational Commitment: LC Waikiki Example - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) Taksiciler - Uber Tartışmasına Tüketici Gözlüğünden Bir Bakış: Uber Platformu Kullanma ve Tavsiye Etme Niyetini Belirleyen Etkenler Üzerine Bir Araştırma - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf

1-) YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
2-) YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Y Kuşağı Bireylerinin İçgirişimcilik Algılamalşarının Belirlenmesi: Turizm Sektörü Çalışanları Üzerine Bir Araştırma, Fethiye Örneği - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
6-) YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Diğer ulusal hakemli dergide yapılan atıf

1-) Taksiciler - Uber Tartışmasına Tüketici Gözlüğünden Bir Bakış: Uber Platformu Kullanma ve Tavsiye Etme Niyetini Belirleyen Etkenler Üzerine Bir Araştırma - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1

(E-8) Diğer ulusal/uluslararası kitapta yapılan atıf

1-) Taksiciler - Uber Tartışmasına Tüketici Gözlüğünden Bir Bakış: Uber Platformu Kullanma ve Tavsiye Etme Niyetini Belirleyen Etkenler Üzerine Bir Araştırma - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Taksiciler - Uber Tartışmasına Tüketici Gözlüğünden Bir Bakış: Uber Platformu Kullanma ve Tavsiye Etme Niyetini Belirleyen Etkenler Üzerine Bir Araştırma - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(L-8) Rektörlüğe bağlı Koordinatörlüklerde koordinatörlük (her yıl için)

1-) Kariyer Planlama ve Mezunlarla İlişkiler Fakülte koordinatörü . Türkiye. . 2023
2-) Kariyer Planlama ve Mezunlarla İlişkiler Fakülte koordinatörü . Türkiye. . 2022
3-) Kariyer Planlama ve Mezunlarla İlişkiler Fakülte koordinatörü . Türkiye. . 2021
4-) Kariyer Planlama ve Mezunlarla İlişkiler Fakülte koordinatörü . Türkiye. . 2020
5-) Kariyer Planlama ve Mezunlarla İlişkiler Fakülte koordinatörü . Türkiye. . 2019

(L-9) Rektörlük tarafından kurum içi/kurum dışı oluşturulan kurul ve komisyonlarda görev almak (her yıl için)

1-) Sürdürülebilir Yeşil Kampüs Koordinatörlüğü Fakülte Atık Sorumlusu yardımcısı. Türkiye. . 2024
2-) Sürdürülebilir Yeşil Kampüs Koordinatörlüğü Fakülte Atık Sorumlusu yardımcısı. Türkiye. . 2023
3-) Sürdürülebilir Yeşil Kampüs Koordinatörlüğü Fakülte Atık Sorumlusu yardımcısı. Türkiye. . 2022
4-) Sürdürülebilir Yeşil Kampüs Koordinatörlüğü Fakülte Atık Sorumlusu yardımcısı. Türkiye. . 2021

(İ-1) Doğrudan topluma hizmet amacı güden ve topluma açık şekilde gerçekleştirilen söyleşi, panel, konferans, seminer, gezi vb. etkinlikler kapsamında görev almak

1-) Fethiye Belediyesi, ‘İklim Değişikliği Eylem Planı Çalıştayı’ . 2023

Verdiği Dersler

EKF4505 2025-2026 Güz

E-Ticaret

UİT 5521 2025-2026 Güz

Küresel Pazarlama Yönetimi

UTL3503 2025-2026 Güz

Lojistik Hizmetler Pazarlaması

UTL4003 2025-2026 Güz

Uluslararası Ticarette Kalite ve Standardizasyon

YBS4509 2025-2026 Güz

E-Ticaret ve E-İş

İŞL4502 2024-2025 Bahar

Uluslararası Pazarlama

TUİ3526 2024-2025 Bahar

Tüketici Davranışları

YBS3506 2024-2025 Bahar

Sosyal Medya Yönetimi ve Pazarlama

EKF4505 2024-2025 Güz

E-Ticaret

İŞL3505 2024-2025 Güz

E-Pazarlama

UİT 5533 2024-2025 Güz

Uluslararası İşletmecilik

YBS4509 2024-2025 Güz

E-Ticaret ve E-İş

İŞL3004 2023-2024 Bahar

Üretim/İşlemler Yönetimi

İŞL4502 2023-2024 Bahar

Uluslararası Pazarlama

PZR2806 2023-2024 Bahar

PAZARLAMA ARAŞTIRMASI

YBS3506 2023-2024 Bahar

Sosyal Medya Yönetimi ve Pazarlama

İŞL3505 2023-2024 Güz

E-Pazarlama

YBS4003 2023-2024 Güz

Proje Yönetimi