Personel

Doç.Dr. ASLI KARATAŞ
Doç.Dr.
Aslı Karataş
@ E-posta
aslikaratas@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 5836

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Muğla Meslek Yüksekokulu / Pazarlama Ve Reklamcılık Bölümü / Pazarlama Programı

Kadro Birimi

Muğla Meslek Yüksekokulu / Pazarlama Ve Reklamcılık Bölümü / Pazarlama Programı

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi - İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi - İktisat Bölümü (1999 - 2002)
Anadolu Üniversitesi - Açıköğretim Fakültesi - Sosyoloji Bölümü (2016 - Devam Ediyor)

Yüksek Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İktisat (yl) (tezli) (2002 - 2006)

Doktora

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İktisat (dr) (2009 - 2015)

Yayin Bilgileri

(A-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yayımlanmış makale

1-) Tataroğlu Nihal, Karataş Aslı, Erboy Nedret, 2015. An Evaluation on the Process of Being a Brand City of Muğla. Procedia - Social and Behavioral Sciences
2-) Karataş Aslı, 2015. Üniversite Sanayi İşbirliğinde Meslek Yüksekokulu Öğrencilerine Olan Talebe Yönelik Bir İnceleme Muğla İli Örneği. Paradoks Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi

(A-7) TR Dizin kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Karataş Aslı, Bozkurt Kurtuluş, 2022. Ekonomik Büyüme ve Teknolojik Gelişmeler: Bir Nedensellik Analizi. Yönetim ve Ekonomi Dergisi
2-) Örmeci Güney Gülay, Karataş Aslı, Bozkurt Kurtuluş, 2020. Tarım Politikaları Bağlamında İşgücü Piyasalarında Yapısal Dönüşüm ve Kadın İşgücünün Yeniden Şekillenmesi: Muğla Tütüncülük Faaliyetleri Örneği. Turkish Studies- Economics, Finance, Politics

(A-8) Diğer ulusal hakemli dergide yayımlanmış makale

1-) Karataş Aslı, Örmeci Güney Gülay, 2018. Genç Girişimciler Ve İktisadi Kalkınma İlişkisi Bağlamında Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Değerlendirme. Mesleki Bilimler Dergisi
2-) Örmeci Güney Gülay, Karataş Aslı, 2018. Sürdürülebilir Kalkınma Açısından Mekan Tüketiminin Koruma ve Kullanma Dengesi Üzerine Etkisi: Bodrum Türkbükü Örneği. Mesleki Bilimler Dergisi
3-) Karataş Aslı, Örmeci Güney Gülay, 2017. KÜRESEL LÜKS TÜKETİM VE EKONOMİK KALKINMA ARASINDAKİ İRONİK İLİŞKİ. Mesleki Bilimler Dergisi
4-) Karataş Aslı, Kocagöz Elvan, 2017. KOSGEB Uygulamalı Girişimcilik Eğitimlerinin, Destek Ve Teşviklerinin Kadın Girişimciler Açısından Bilinirlilik Düzeyini Saptamaya Yönelik Bir Değerlendirme: Muğla İli Örneği. Mesleki Bilimler Dergisi
5-) Örmeci Güney Gülay, Karataş Aslı, 2016. Kadın Emeğinin İstihdamı ve Sendikalar: İstanbul Bankacılık Sektörü Örneği. Mesleki Bilimler Dergisi
6-) Örmeci Güney Gülay, Karataş Aslı, Öztekin Uluksar Ferah, 2015. Konaklama İşletmelerinde Mutfakta İstihdam Edilenlerin Tükenmişlik Sendromu: Marmaris Örneği. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi,
7-) Can Yeşim, Karataş Aslı, 2014. 2008 Küresel Ekonomik Krizin İstihdama Etkisi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi
8-) Karataş Aslı, 2013. Bankacılık Sektöründe Cinsiyete Dayalı Kariyer Farklılaşması: Muğla İli Örneği. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi
9-) Can Yeşim, Karataş Aslı, 2007. Yerel Ekonomilerde Kalkınmanın İtici Gücü Olarak Kadın Girişimcilerin Rolü ve Mikro Finansman: Muğla İli Örneği. Selçuk Üniversitesi Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Yerel Ekonomiler Özel Sayısı (KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi)

(B-4) Ulusal bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve tam metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Karataş Aslı, 2017. Ekonomik Kalkınma Açısından Türkiye’de Turizm Sektörünün İstihdam Yapısı: Marmaris Örneği. 16. Ulusal İşletmecilik Kongresi – UİK

(B-2) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve tam metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Arlı Osman Emre, Karataş Aslı, 2019. AR-GE HARCAMALARININ İNSANİ GELİŞMİŞLİK ENDEKSİÜZERİNE ETKİSİ: OECD ÜLKELERİ ÜZERİNDE BİR İNCELEME. 4. ULUSLARARASI GİRİŞİMCİLİK, İSTİHDAM VE KARİYER KONGRESİ
2-) Karataş Aslı, 2019. Türkiye’de Emek Piyasasında Kadın Ve Kariyer Açığı. IV. ULUSLARARASI GİRİŞİMCİLİK, İSTİHDAM VE KARİYER KONGRESİ
3-) Örmeci Güney Gülay, Karataş Aslı, 2015. Cinsiyete Dayalı Kariyer Açığının Bir Ekonomik Kalkınma Göstergesi Olan Sosyal Sermaye İle İlişkisi. 1. Uluslararası Uygulamalı Bilimler Kongresi-UUBK
4-) Karataş Aslı, 2015. Ekonomik Kalkınma ve Sosyal Girişimcilik Açısından Sivil Toplum Kuruluşlarının Önemi: TOBB Kadın Girişimciler Kurulu Örneği. II. Uluslararası Girişimcilik ve Kariyer Sempozyumu

(B-3) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster şeklinde sunulan ve özet metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Örmeci Güney Gülay, Karataş Aslı, 2018. SÜRDÜRÜLEBILIR KALKINMA AÇISINDAN MEKAN TÜKETIMININ KORUMA VE KULLANMA DENGESI ÜZERINEETKISI: BODRUM TÜRKBÜKÜ ÖRNEĞI. IVSS 2018 2. ULUSLARARASI MESLEKI BILIMLER SEMPOZYUMU
2-) Karataş Aslı, Örmeci Güney Gülay, 2018. GENÇ GİRİŞIMCİLER VE İKTİSADİ KALKINMA İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA MESLEK YÜKSEKOKULUÖĞRENCİLERİNİN GİRİŞİMCİLİK EĞİLİMLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. IVSS 2018 2. ULUSLARARASI MESLEKI BILIMLER SEMPOZYUMU
3-) Delfin Günay, Karataş Aslı, 2017. An Evaluation on Sustainable Development and Slow City Movement: Akyaka Example. IASSR XII. European Conference on Social and Behavioral Sciences Catania, Sicily, Italy
4-) Karataş Aslı, Örmeci Güney Gülay, 2017. Küresel Lüks Tüketim Ve Ekonomik Kalkınma Arasındaki İronik İlişki. IVSS’17, ULUSLARARASI MESLEKİ BİLİMLER SEMPOZYUMU, “Mesleki ve Teknik Eğitimde Küresel Gelişmeler”

(C-5) Diğer uluslararası yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitapta bölüm

1-) Bozkurt Kurtuluş, Karataş Aslı, 2022. Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Araştırmaları /Ekonomik Özgürlükler Ve Turizm Talebi: Bir Panel Veri Analizi. Yayın Evi: Hiperyayın Editör Adı: Tahir Benli
2-) Karataş Aslı, 2022. EKONOMİ, FİNANS, İŞLETME VE PAZARLAMA ALANINDA AKADEMİK ÇALIŞMALAR - I /İHRACAT, BÜYÜME VE EXİMBANK KREDİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ. Yayın Evi: ARTİKEL AKADEMİ Editör Adı: ETİ, Hasan Selçuk
3-) Karataş Aslı, 2022. TEORİK ANLAMDA İKTİSADİ VE FİNANSAL OLAYLARA AKADEMİK YAKLAŞIMLAR/Yerel Kalkınma Bağlamında Muğla İlinin Alternatif Turizm Potansiyeli. Yayın Evi: Ekin Yayınevi Editör Adı: Şahin KARABULUT
4-) Karataş Aslı, Örmeci Güney Gülay, 2021. TOURISM IN TURKEY A Comprehensive Overview and Analysis for Sustainable Alternative Tourism/AN EVALUATION OF CITTASLOW (SLOW CITY) MOVEMENT IN TURKEY IN TERMS OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT. Yayın Evi: Apple Academic Press Editör Adı: İKİZ, AHMET SALİH
5-) Karataş Aslı, Karabıyık İlyas, Bozkurt Kurtuluş, 2020. Ekonomi ve Yönetim Bilimlerinde Güncel Akademik Araştırmalar/Kadın Emeği ve Ekonomik Büyüme: OECD Ülkeleri İçin Bir Panel Veri Analizi. Yayın Evi: Akademisyen Kitabevi Editör Adı: Mustafa HATİPLER
6-) Karataş Aslı, Günay Delfin, 2018. SOSYAL, BEŞERİ VE İDARİ BİLİMLER’DE AKADEMİK ARAŞTIRMALAR - 5/BİR YEREL KALKINMA MODELİ OLARAK SLOW CITY HAREKETİ VE SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM İLİŞKİSİ: AKYAKA ÖRNEĞİ. Yayın Evi: GECE KİTAPLIĞI Editör Adı: Prof. Dr. Levent Aytemiz, Prof. Dr. Ekrem Karayılmazlar
7-) Karataş Aslı, 2018. SOSYAL, BEŞERİ VE İDARİ BİLİMLER’DE AKADEMİK ARAŞTIRMALAR – 5/EMEK PİYASASINDA CİNSİYETE DAYALI KARİYER AÇIĞI: İSTANBUL BANKACILIK SEKTÖRÜ ÖRNEĞİ. Yayın Evi: GECE KİTAPLIĞI Editör Adı: Prof. Dr. Levent Aytemiz, Prof. Dr. Ekrem Karayılmazlar
8-) Karataş Aslı, 2018. ”Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Akademik Çalışmalar Cilt - 2”/ALTERNATİF TURİZMİN SÜRDÜRÜLEBİLİR YEREL KALKINMA AÇISINDAN ROLÜ VE ÖNEMİ: DATÇA BADEM ÇİÇEĞİ FESTİVALİ. Yayın Evi: GECE KİTAPLIĞI (GECE AKADEMİ) Editör Adı: Dr. Öğretim Üyesi Yavuz ÇOBANOĞLU

(E-1) SCIE veya SSCI tarafından taranan ve %10’luk dilimde yer alan dergide yapılan atıf

1-) Bankacılık Sektöründe Cinsiyete Dayalı Kariyer Farklılaşması: Muğla İli Örneği - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) An Evaluation on the Process of Being a Brand City of Muğla - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
3-) Bankacılık Sektöründe Cinsiyete Dayalı Kariyer Farklılaşması: Muğla İli Örneği - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) Yerel Ekonomilerde Kalkınmanın İtici Gücü Olarak Kadın Girişimcilerin Rolü ve Mikro Finansman: Muğla İli Örneği - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
2-) An Evaluation on the Process of Being a Brand City of Muğla - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) An Evaluation on the Process of Being a Brand City of Muğla - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Yerel Ekonomilerde Kalkınmanın İtici Gücü Olarak Kadın Girişimcilerin Rolü ve Mikro Finansman: Muğla İli Örneği - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 4
3-) Bankacılık Sektöründe Cinsiyete Dayalı Kariyer Farklılaşması: Muğla İli Örneği - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
4-) Yerel Ekonomilerde Kalkınmanın İtici Gücü Olarak Kadın Girişimcilerin Rolü ve Mikro Finansman: Muğla İli Örneği - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf

1-) Bankacılık Sektöründe Cinsiyete Dayalı Kariyer Farklılaşması: Muğla İli Örneği - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Yerel Ekonomilerde Kalkınmanın İtici Gücü Olarak Kadın Girişimcilerin Rolü ve Mikro Finansman: Muğla İli Örneği - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
3-) Yerel Ekonomilerde Kalkınmanın İtici Gücü Olarak Kadın Girişimcilerin Rolü ve Mikro Finansman: Muğla İli Örneği - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
4-) Konaklama İşletmelerinde Mutfakta İstihdam Edilenlerin Tükenmişlik Sendromu: Marmaris Örneği - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
5-) An Evaluation on the Process of Being a Brand City of Muğla - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Diğer ulusal hakemli dergide yapılan atıf

1-) An Evaluation on the Process of Being a Brand City of Muğla - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) An Evaluation on the Process of Being a Brand City of Muğla - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-7) BKCI veya SENSE kapsamındaki kitapta yapılan atıf

1-) Yerel Ekonomilerde Kalkınmanın İtici Gücü Olarak Kadın Girişimcilerin Rolü ve Mikro Finansman: Muğla İli Örneği - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1

(L-10) Dekanlık/Müdürlük tarafından oluşturulan kurul ve komisyonlarda görev almak (her yıl için)

1-) mezunlar. Türkiye. . 2023

(L-12) Bölüm Başkanlığı/Disiplinler arası ABD/ASD Başkanlığı, Dekan Yardımcılığı, Yüksekokul/Enstitü Müdür Yardımcılığı yapmak (her yıl için)

1-) Muğla Meslek Yüksekokulu Pazarlama ve Reklamcılık Bölüm Başkanlığı. Türkiye. . 2024
2-) Muğla Meslek Yüksekokulu Pazarlama ve Reklamcılık Bölüm Başkanlığı. Türkiye. . 2023
3-) Muğla Meslek Yüksekokulu Pazarlama ve Reklamcılık Bölüm Başkanlığı. Türkiye. . 2022

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) ULUSLARARASI GİRİŞİMCİLİK VE KARİYER SEMPOZYUMU 1-3 KASIM 2013 TÜRKİYE. TÜRKİYE. TÜRKİYE. 2013

(L-9) Rektörlük tarafından kurum içi/kurum dışı oluşturulan kurul ve komisyonlarda görev almak (her yıl için)

1-) teknoloji transfer ofisi. Türkiye. . 2022

Verdiği Dersler

İŞY1819 2025-2026 Güz

EKONOMİ

PZR2003 2025-2026 Güz

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

PZR2005 2025-2026 Güz

GLOBAL PAZARLAMA

İCM1506 2024-2025 Bahar

PAZARLAMA TEKNİKLERİ

İKT4904 2024-2025 Bahar

Dünya Ekonomisi

PZR1498 2024-2025 Bahar

MESLEK STAJI ( 20 İŞGÜNÜ)

PZR2004 2024-2025 Bahar

MARKA YÖNETİMİ

PZR2498 2024-2025 Bahar

MESLEK STAJI (20 İŞGÜNÜ)

PZR2506 2024-2025 Bahar

TELEVİZYON REKLAMCILIĞI

PZR2804 2024-2025 Bahar

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

RTV1804 2024-2025 Bahar

ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA

SHP1504 2024-2025 Bahar

TOPLUMSAL CİNSİYET

TUİ3524 2024-2025 Bahar

İnsan Kaynakları Yönetimi

DŞT2801 2024-2025 Güz

DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ

İCM2507 2024-2025 Güz

GİRİŞİMCİLİK

İŞY1819 2024-2025 Güz

EKONOMİ

İŞY2803 2024-2025 Güz

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

PZR2003 2024-2025 Güz

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

PZR2005 2024-2025 Güz

GLOBAL PAZARLAMA

İCM1506 2023-2024 Bahar

PAZARLAMA TEKNİKLERİ

İŞY1820 2023-2024 Bahar

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

PZR1498 2023-2024 Bahar

MESLEK STAJI ( 20 İŞGÜNÜ)

PZR2004 2023-2024 Bahar

MARKA YÖNETİMİ

PZR2498 2023-2024 Bahar

MESLEK STAJI (20 İŞGÜNÜ)

PZR2506 2023-2024 Bahar

TELEVİZYON REKLAMCILIĞI

PZR2802 2023-2024 Bahar

HALKLA İLİŞKİLER

RTV 2806 2023-2024 Bahar

İLETİŞİM

RTV1804 2023-2024 Bahar

ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA

SHP1504 2023-2024 Bahar

TOPLUMSAL CİNSİYET

DŞT2801 2023-2024 Güz

DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ

İCM2507 2023-2024 Güz

GİRİŞİMCİLİK

İŞY1819 2023-2024 Güz

EKONOMİ

İŞY2803 2023-2024 Güz

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

PZR2003 2023-2024 Güz

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ

PZR2005 2023-2024 Güz

GLOBAL PAZARLAMA

PZR2009 2023-2024 Güz

SATIŞ YÖNETİMİ