Personel

Doktor Öğretim Üyesi FATİH MEHMET DEMİR
Doktor Öğretim Üyesi
Fatih Mehmet Demir
@ E-posta
fdemir@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 5026

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Muğla Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu / Tıbbi Hizmetler Ve Teknikler Bölümü / Optisyenlik Programı

Kadro Birimi

Muğla Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu / Tıbbi Hizmetler Ve Teknikler Bölümü / Optisyenlik Programı

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Anadolu Üniversitesi - İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi - Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü (2001 - 2005)

Yüksek Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İşletme (yl) (tezli) (2010 - 2013)

Doktora

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İşletme (dr) (2013 - 2018)

Yayin Bilgileri

(A-5) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Yıldız Ali, Demir Fatih Mehmet, Fırat Aytekin, 2020. Girişimcilik Niyetine Sosyal Medyanın Etkisinin Sosyo-Demografik Değişkenler Bağlamında İncelenmesi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi
2-) Demir Fatih Mehmet, Yıldız Ali, Fırat Aytekin, 2020. Kamuda İstihdam İstek ve Baskısının Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin Belirlenmesi:Kalitatif Bir Analiz. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
3-) Demir Fatih Mehmet, Fırat Aytekin, 2017. HİZMET ALGILANAN DEĞERİ AÇISINDAN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: SAĞLIK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. International Journal of Academic Value Studies
4-) Özkan, V.K., Demir, F.M., Gürleyük, B.N., 2015. Microfungal Contamination In The Opticianry Laboratory Air And Materials Of Health Services Vocational School In Marmaris, Turkey. EUROPEAN JOURNAL OF BIOMEDICAL AND PHARMACEUTICAL SCIENCES

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Yıldız, A., Demir, F.M., 2016. Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği.. SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER ARAŞTIRMALARI DERGİSİ

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Demir Fatih Mehmet, Yıldız Ali, Fırat Aytekin, 2019. Kamuda İstihdam İstek ve Baskısının Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin Belirlenmesi: Kalitatif Bir Analiz. 4. ULUSLARARASI GİRİŞİMCİLİK, İSTİHDAM VE KARİYER KONGRESİ
2-) Yıldız Ali, Demir Fatih Mehmet, Fırat Aytekin, 2019. Girişimcilik Niyetine Sosyal Medyanın Etkisinin Sosyo-Demografik Değişkenler Bağlamında İncelenmesi. 4. ULUSLARARASI GİRİŞİMCİLİK, İSTİHDAM VE KARİYER KONGRESİ
3-) Demir Fatih Mehmet, Fırat Aytekin, 2017. Ürün Algılanan Değeri Açısından Optisyenlik Müesseselerindeki Müşteri Memnuniyetinin Değerlendirilmesi. I. Uluslararası İnsan ve Toplum Bilimleri Kongresi
4-) Fırat Aytekin, Yıldız Ali, Demir Fatih Mehmet, 2017. Sosyal Medyadaki Girişimcilik Paylaşımlarının Girişimcilik Niyetine Etkileri. III. Uluslararası Girişimcilik, İstihdam ve Kariyer Kongresi
5-) Fırat Aytekin, Demir Fatih Mehmet, Yıldız Ali, 2017. Üniversite Mezunlarının Girşimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma:Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Optisyenlik Programı Mezunları Örneği. III. Uluslararası Girişimcilik, İstihdam ve Kariyer Kongresi
6-) Yıldız, A., Demir, F.M., 2015. Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. II. Uluslararası Girişimcilik ve Kariyer Sempozyumu

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Demir, F.M., Gavcar, E., 2012. Optisyenlik Müesseselerinin Sorunları Üzerine Bir Araştırma (Muğla Merkez ve Marmaris Örneği). Uluslararası Optisyenlik ve Göz Sağlığı Sempozyumu

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Demir, F.M., Fırat, A., 2014. Demir, F. M., Fırat, A., "Stratejik İşbirliklerinin Geliştirilmesinin, Optisyenlik Müesseseleri İçin Önemi", 2014, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi I. Ulusal Optisyenlik Sempozyumu, Eskişehir.. I. Ulusal Optisyenlik Sempozyumu
2-) Özdemir, E., Yarar, O., Demir, F.M., Köşe, S., 2014. Özdemir, E., Yarar, O., Demir, F., Köşe, S., "Optisyen Adaylarının Optisyenlik Mesleğini Tercih Sebeplerinin, Mesleki Planlarının ve Optisyenlik Mesleğine Bakış Açılarının Belirlenmesi", 2014, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi I. Ulusal Optisyenlik Sempozyumu, Eskişehir.. I. Ulusal Optisyenlik Sempozyumu

(B-6) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda poster şeklinde sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Samancıoğlu, Y., Özkan, V.K., Demir, F.M., Gürleyük, N., Uğurlu, M., 2014. Samancıoğlu, Y., Özkan, V. K., Demir, F. M., Gürleyük, N., Uğurlu, M., "Gözlük Camı İşleme Prosesinde Oluşan Atık Sulardaki Kirliliğin Elektrokoagülasyon Yöntemi Kullanılarak Arıtılması", 2014, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi I. Ulusal Optisyenlik Sempozyumu, Eskişehir.. I. Ulusal Optisyenlik Sempozyumu
2-) Benli, T., Demir, F.M., Gürleyük, B.N., Saraç, N., 2007. Muğla Üniversitesi Sağlık Bakanlığı Gözlükçülük Kursunun Meslek Eğitimindeki Yeri ve Değerlendirilmesi. II. Ulusal Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulları Sempozyumu

(C-1) Alanında tanınmış uluslar arası yayınevlerince yayımlanan kitap yazarlığı

1-) Demir Fatih Mehmet, 2017. Rekabet Ortamında Stratejik İşbirlikleri: Elegance Optik Shops Örneği/. Yayın Evi: Lambert Academic Publishing Editör Adı: -

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Demir Fatih Mehmet, 2023. Optisyenliğe Giriş/Optik Reçete Okuma-Değerlendirme, Transpoze ve Adisyon. Yayın Evi: Nobel Tıp Kitabevleri Editör Adı: Naz Esin Başkan
2-) Demir Fatih Mehmet, Yıldız Ali, 2022. Sosyal ve İdari Bilimlerde Akademik Araştırmalar/Hizmet Kalitesinin Servqual Yöntemi ile Analizi: Optisyenlik İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. Yayın Evi: Hiperyayın Editör Adı: YILDIZ Ali
3-) Demir Fatih Mehmet, 2020. Tüketim Yaklaşımları Kavramlar, Davranışlar, Uygulamalar / Sürdürülebilir Tüketim. Yayın Evi: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. Editör Adı: Mehmet MARANGOZ, Aytekin FIRAT

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Fatih Mehmet Demir, 2016. Optisyenlikte On Temel Adım/Gözlük Yapılandırması. Yayın Evi: GÜNEŞ TIP KİTAPEVLERİ Editör Adı: Erdoğan ÖZDEMİR, Onur YARAR

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2025 Atıf Sayısı: 1
2-) HİZMET ALGILANAN DEĞERİ AÇISINDAN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: SAĞLIK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(E-3) ESCI, Scopus veya SPORT Discus kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 2
2-) Kamuda İstihdam İstek ve Baskısının Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin Belirlenmesi:Kalitatif Bir Analiz - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
3-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Girişimcilik Niyetine Sosyal Medyanın Etkisinin Sosyo-Demografik Değişkenler Bağlamında İncelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) HİZMET ALGILANAN DEĞERİ AÇISINDAN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: SAĞLIK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) Kamuda İstihdam İstek ve Baskısının Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin Belirlenmesi:Kalitatif Bir Analiz - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
8-) Kamuda İstihdam İstek ve Baskısının Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin Belirlenmesi:Kalitatif Bir Analiz - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
9-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
10-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
11-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 5
12-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 2

(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf

1-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2025 Atıf Sayısı: 1
2-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
3-) Kamuda İstihdam İstek ve Baskısının Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin Belirlenmesi:Kalitatif Bir Analiz - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
4-) Kamuda İstihdam İstek ve Baskısının Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin Belirlenmesi:Kalitatif Bir Analiz - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
6-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Diğer ulusal hakemli dergide yapılan atıf

1-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Girişimcilik Niyetine Sosyal Medyanın Etkisinin Sosyo-Demografik Değişkenler Bağlamında İncelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
4-) Kamuda İstihdam İstek ve Baskısının Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin Belirlenmesi:Kalitatif Bir Analiz - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
5-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
6-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
7-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-7) BKCI veya SENSE kapsamındaki kitapta yapılan atıf

1-) Kamuda İstihdam İstek ve Baskısının Girişimcilik Eğilimi Üzerine Etkisinin Belirlenmesi:Kalitatif Bir Analiz - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-8) Diğer ulusal/uluslararası kitapta yapılan atıf

1-) Üniversite Öğrencilerinin İnternet ve Sosyal Medya Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 3

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) I. Uluslararası Koruyucu Görme Sağlığı Üzerine Eğitimsel ve Ticari Gelişim Sempozyumu. Mayıs. Türkiye. 2013
2-) Uluslararası Optisyenlik ve Göz Sağlığı Sempozyumu. Ekim. Türkiye. 2012

(I-8) Alanı ile ilgili olarak; ulusal panel, konferans, seminer, kurs, açık oturum ve söyleşi gibi etkinliklerde davetli konuşmacı ya da panelist olarak görev almak.

1-) Optisyenlik Mesleğinde Dün, Bugün ve Yarın. Türkiye. . 2019
2-) Optisyenlik Programı Eğitim Çalıştayı. Türkiye. . 2016
3-) III. Üniversitelerarası Optisyenlik Programı Eğitim Şurası. TÜRKİYE. Türkiye. 2015
4-) "Göz Sağlığı" Konulu Panel (Muğla S. K. Üniversitesi-Özel Yücelen Hastanesi). Mayıs. Türkiye. 2014
5-) II. Üniversiteler Arası Optisyenlik Programı Eğitim Şurası. 9-10 Mayıs 2014. Türkiye. 2014
6-) Gözlük Cam Teknolojisi ve Günümüzdeki Gelişmeler. Mayıs. Türkiye. 2013
7-) I. Üniversiteler Arası Optisyenlik Programı Eğitim Şurası. 21-22 Eylül 2013 . Türkiye. 2013
8-) Optik Zirve 2012. Ocak . Türkiye. 2012
9-) Optik Sektörünün Gelişimi ve Optisyenlik Mesleği. Aralık. Türkiye. 2012

(İ-1) Doğrudan topluma hizmet amacı güden ve topluma açık şekilde gerçekleştirilen söyleşi, panel, konferans, seminer, gezi vb. etkinlikler kapsamında görev almak

1-) Aile Geleceğin Teminatıdır. 2025
2-) Ailenin Korunması ve Güçlendirilmesi İl Eylem Planı Hazırlık Çalıştayı. 2025

(İ-2) Sosyal sorumluluk projelerinde görev almak

1-) Muğla Aile Platformu'nun Kuruluşu ve Koordinatörlüğü. 2025

(S-2) Karma sanat etkinliklerine katılma.*(sergi, proje, uygulama,

1-) . 2013. RESİM SERGİSİ “Fotoğraflarla Milli Şairimiz Mehmet Akif Ersoy’un Hayatı”

Verdiği Dersler

OPS1003 2025-2026 Güz

OPTİSYENLİKTE MESLEK ESASLARI

OPS2001 2025-2026 Güz

OPTİSYENLİK UYGULAMALARI -II

PZR1801 2025-2026 Güz

PAZARLAMA İLKELERİ

STİ 5518 2025-2026 Güz

Sağlık Turizminde Pazarlama

OPS1002 2024-2025 Bahar

OPTİSYENLİK UYGULAMALARI -I

OPS2002 2024-2025 Bahar

OPTİSYENLİK UYGULAMALARI -III

OPS1003 2024-2025 Güz

OPTİSYENLİKTE MESLEK ESASLARI

OPS2001 2024-2025 Güz

OPTİSYENLİK UYGULAMALARI -II

PZR1801 2024-2025 Güz

PAZARLAMA İLKELERİ

STİ 5518 2024-2025 Güz

Sağlık Turizminde Pazarlama

OPS1002 2023-2024 Bahar

OPTİSYENLİK UYGULAMALARI -I

OPS2002 2023-2024 Bahar

OPTİSYENLİK UYGULAMALARI -III

STİ 5518 2023-2024 Bahar

Sağlık Turizminde Pazarlama

OPS1003 2023-2024 Güz

OPTİSYENLİKTE MESLEK ESASLARI

OPS2001 2023-2024 Güz

OPTİSYENLİK UYGULAMALARI -II

PZR1801 2023-2024 Güz

PAZARLAMA İLKELERİ