Personel

Prof.Dr. HATİCE FIRAT
Prof.Dr.
Hatice Fırat
@ E-posta
haticefirat@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 1862

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Türkçe Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Türkçe Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Niğde Üniversitesi - Eğitim Fakültesi - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü (1995 - 1999)

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe Öğretmenliği (yl) (tezli) (2000 - 2003)

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü - Türkçe Öğretmenliği (dr) (2003 - 2007)

Yayin Bilgileri

(A-4) ESCI, Scopus veya SPORT Discus kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Çelik Handan, Fırat Hatice, 2024. ZİYA GÖKALP’İN ESERLERİNDE CUMHURİYET DEĞERLERİ: KÜÇÜK HEMŞİRE MASALI. Türkbilig

(A-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yayımlanmış makale

1-) Bodur Gülizar, Fırat Hatice, 2025. Çocuklara Yönelik Gezi Yazılarında Aranan Özellikler Çerçevesinde Gülten Dayıoğlu’nun Gezi Kitapları. Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi
2-) Fırat Hatice, 2025. ÇOCUKLARA YÖNELİK DENEMELERDE NOSTALJİ: ÇOCUKLUĞA ÖZLEM. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi (ÇEDAR)
3-) Taş Berfin, Fırat Hatice, 2023. Öğretmen Adaylarının Çocuk Haklarına İlişkin Düşünceleri, Tutumları ve Tutumlarını Etkileyen Faktörler. Uluslararası Çocuk Edebiyatı ve Eğitim Araştırmaları Dergisi (ÇEDAR)
4-) İyison Ayşenur, Fırat Hatice, 2023. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK EDEBİYATI VE ÇOCUK EDEBİYATI DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ, ÇOCUK EDEBİYATINA YÖNELİK TUTUMLARI VE TUTUMLARINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER. Asya Studies
5-) Küçükçopur Funda, Yolcu Ayşe, Fırat Hatice, 2022. TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDA YER ALAN METİNLER ÜZERİNE TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMINDA BELİRTİLEN ÖZELLİKLER AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME. ASOS JOURNAL
6-) Fırat Hatice, 2020. Çocuk Edebiyatında Otoriter Anlatım: Örnek Metin İncelemesi. The Journal Of Academic Social Science Studies (JASSS)
7-) Çelik Handan, Halat Sercan, Fırat Hatice, 2019. Öğretmen Adaylarının Basılı ve E-Kitap Kullanımına İlişkin Görüşleri. International Journal of Langauges Education and Teaching
8-) Fırat Hatice, Coşkun Mustafa Volkan, 2018. Mustafa Ruhi Şirin’in Çocuk Şiirlerinde Duygu Değeri Doğrultusunda Tanımlanan Kavramlar. Asos Journal
9-) Fırat Hatice, Coşkun Mustafa Volkan, 2017. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kitap Okuma Kültürü: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. EBAD JESR
10-) Fırat, H., 2014. "Ömer Seyfettin’in Fıkra Kaynaklı Hikâyelerinde Din Ve Ahlakî Değerler". . Cumhuriyet International Journal of Education.
11-) Fırat, H., 2013. Turkısh education and Chıldren's Rıghts. . Internatıonal Journal of Academic Research
12-) Fırat, H., 2013. “Gülen Ada(m) Üzerine”, . Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi,
13-) Fırat, H., 2010. “Sait Faik Abasıyanık’ın Dünyasında İki Zıt Kavram: Tembellik ve Çalışkanlık”, . Turkısh Studies
14-) Fırat, H., 2009. "Cumhuriyet Sonrası (1960-1980) Türk Romanlarında Adnan Menderes ve Demokrat Parti,. Turkısh Studies
15-) Fırat, H., 2006. “Çocuk Romanlarında Görülen Kahramanlar Üzerine Bir İnceleme”, . Folklor/Edebiyat Dergisi

(A-7) TR Dizin kapsamındaki dergide yayımlanmış makale

1-) Bodur Gülizar, Fırat Hatice, 2025. Türkçe Öğretmenleri ve Ortaokul Öğrencilerinin Çocuklara Yönelik Gezi Yazılarına İlişkin Düşünceleri . Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Özsoy Fatma, Fırat Hatice, 2024. Yazar-Öğrenci Buluşmalarının Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Motivasyonunu Artırmadaki Yeri: Yazar-Öğrenci Görüşleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi
3-) Coşkun Erhan, Fırat Hatice, 2023. Covid-19 Salgınının Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kitap Okuma Kültürü Üzerindeki Etkisi ve Türkçe Öğretmeni Adaylarının Konuya İlişkin Görüşleri. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi
4-) Er Zeynep Fatma, Fırat Hatice, 2021. TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ZİHİNSEL GELİŞİMİ DESTEKLEYEN BİR ÖĞRETİM ARACI OLARAK YALVAÇ URAL’IN DENEMELERİ. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
5-) Halat Sercan, Fırat Hatice, 2021. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Sözlük Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi
6-) Çelik Handan, Fırat Hatice, 2020. ÇOCUK HİKÂYE VE ROMANLARINDA ÇOCUK GERÇEKLİĞİ: SEVİM AK ÖRNEĞİ. International Journal Of Turkish Literature Culture Education (Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi (TEKE)
7-) Fırat Hatice, 2020. Çocuk Edebiyatında Antiotoriter Anlatım: Aytül Akal’ın “Güzel Kitaplarım” Öyküsü. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
8-) Fırat Hatice, 2019. Çizgi Filmlerde Çocuk Gerçekliği: Niloya Örneği. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi (TEKE)
9-) Halat Sercan, Çelik Handan, Fırat Hatice, 2018. Çocuk Kitaplarinda Otorite: ”Bacaksiz Serisi” Örneği. Journal of Turkish Studies
10-) Fırat Hatice, 2017. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bölümde Okumaya Başladıktan Sonra Kitap Okuma Durumlarında Meydana Gelen Değişimler. Turkish Studies
11-) Fırat, H., 2016. Safahat'ta İçki-Kumar Çıkmazındaki Erkeklerin Kadına Bakışı ve Akif'in Çözüm Önerisi: Eğitim. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi
12-) Fırat, H., Çeker, S., 2016. ÇOCUK KİTAPLARINDA DİLİN ŞİDDET ARACI OLARAK KULLANIMI. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
13-) Fırat, H., 2015. SAFAHAT VE AİLE EĞİTİMİ. TÜRKLÜK BİLİMİ ARAŞTIRMALARI
14-) Fırat, H., Mocan, A., 2014. "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". . Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi.
15-) Fırat, H., 2013. Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, . Turkısh Studıes International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
16-) Fırat, H., 2012. La Fontain’in Fabllarında Güçlü-Zayıf İlişkisi. Türkiyat Araştırmaları Dergisi
17-) Fırat, H., 2009. "12 Mart Romanlarında Dönemin İşçi Eylemleri", . Türkiyat Araştırmaları Dergisi,

(A-8) Diğer ulusal hakemli dergide yayımlanmış makale

1-) Fırat, H., 2012. Çocuk Edebiyatının Türkçe Eğitimindeki Yeri: Biyografi Örneği, . Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
2-) Fırat, H., 2009. “Çocuk Romalarında Sosyal Yaşama Yönelik Eğitsel Öğeler”, . Selçuk Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Edebiyat Dergisi
3-) Arslantaş, H., 2003. “Yansıtıcı Öğretime Genel Bir Bakış”, . Eğitim Araştırmaları Dergisi
4-) Arslantaş, H., 2002. "Türkçe’de Dolaylı Anlatım”, . Ana Dili Dil ve Eğitim Dergisi

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Fırat Hatice, 2018. Grandparent-Grandchild Relationships in Turkish Children’s Novels. Universal Journal of Educational Research
2-) Fırat, H., 2014. "Education in Dede Korkut’s stories: Qualification of bravery in Boghach Khan and Uruz". . Educational Research and Reviews

(B-4) Ulusal bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve tam metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Fırat, H., 2013. Aganta Burina Burinata'da Deniz-Toprak/Kara Karşıtlığı, . ulusal Halikarnas Balıkçısı Sempozyumu (Ölümünün 40. yılında Halikarnas Balıkçısı), 3

(B-5) Ulusal bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve özet metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Fırat, H., 2011. Meyhane-Kahvehane (içki-Kumar) Çıkmazındaki Erkeklerin Kadına Bakışı, , . Millet Şairi Mehmet Akif Ersoy Sempozyumu

(B-7) Ulusal bilimsel/sanatsal toplantıda davetli konuşmacı olarak sunulan bildiri

1-) Fırat Hatice, 2024. Çocuk Kitaplarında Büyük Harf Kullanımı. Türkiye Yüzyılında Türkçenin Yüzyılı Bilgi Şöleni

(B-2) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster olarak sunulan ve tam metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Fırat, H., Çelik, H., 2016. İLKOKUL TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ ATATÜRK TEMASI METİNLERİNİN İNCELENMESİ . XV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
2-) İpek Eğilmez Nigar, Fırat Hatiçe, 2013. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Değer Kavramına İlişkin Görüşleri. VI. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu
3-) Fırat, H., 2011. “ İlk Eğitici Çocuk Kitabı Şermin’de İşlenen Değerler”, . 3. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu,(Bildiriler ve Atölye Çalışmaları) 05-07 Ekim 2011
4-) Karataş, E., Fırat, H., 2006. Karataş, E.; Fırat, H. (2006). Çocuk Edebiyatında Bilim Kurgunun Yeri ve Gülten Dayıoğlu'nun Bu Bağlamdaki Çocuk Romanları . II. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU

(B-3) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster şeklinde sunulan ve özet metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Halat Sercan, Fırat Hatice, 2020. Derlem Tabanlı Görsel Türkçe Sözlük Kullanımının Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Kelime Öğrenme ve Kalıcılık Düzeyine Etkisi. II. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Sempozyumu
2-) Halat Sercan, Fırat Hatice, 2020. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlere Yönelik Bir Sözlük Çalışması: Derlem Tabanlı Görsel Türkçe Sözlük. II. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Sempozyumu
3-) Er Zeynep Fatma, Fırat Hatice, 2019. Türkçe Öğretiminde Zihinsel Gelişimi Destekleyen Bir Araç Olarak Yalvaç Ural’ın Denemeleri. II. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi
4-) Halat Sercan, Fırat Hatice, 2019. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Sözlük Kullanımına ilişkin Öğrenci Görüşleri. 12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı
5-) Fırat Hatiçe, 2018. Çizgi Filmlerde Çocuk Gerçekliği: Niloya Örneği. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS)
6-) Fırat Hatiçe, 2018. Çocuk Romanlarında Torunlar ve Büyük Ebeveynler. II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS)
7-) Fırat Hatice, 2017. Çocuk Kitaplarında Tren. Uluslararası Edebiyatta Tren, Trende Edebiyat
8-) Fırat Hatice, Coşkun Mustafa Volkan, 2017. Mustafa Ruhi Şirin'in Çocuk Şiirlerinde Duygu Değeri Doğrultusunda Tanımlanan Kavramlar. 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
9-) Halat Sercan, Çelik Handan, Fırat Hatice, 2017. ÇOCUK KİTAPLARINDA OTORİTE: BACAKSIZ SERİSİ ÖRNEĞİ. 2. uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
10-) Çelik Handan, Halat Sercan, Fırat Hatice, 2017. ÖĞRETMEN ADAYLARININ BASILI VE E-KİTAP KULLANIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. 2. ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ
11-) Çelik Handan, Fırat Hatice, 2017. Çocuk Edebiyatı Eserlerinde Çocuk Gerçekliği. 5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
12-) Çelik Handan, Fırat Hatice, 2017. Çocuk Edebiyatı Eserlerinde Çocuk Sorunları ve Toplumsal Eleştiri. 5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
13-) Fırat Hatiçe, 2016. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bölümde Okumaya Başladıktan Sonra Kitap Okuma Alışkanlıklarında Meydana Gelen Değişimler. III. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
14-) Fırat, H., Coşkun, M.V., 2016. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Kültürü: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği . Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
15-) Fırat Hatice, Çeker Sibel, 2016. ÇOCUK KİTAPLARINDA DİLİN ŞİDDET ARACI OLARAK KULLANIMI. 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
16-) Fırat, H., Çelik, H., 2014. Fırat H., Çelik H., La Fontain'in Fabllarında Olumsuz Kişilik Özelliklerine İlişkin Dersler ve Bu Bağlamdaki Türk Atasözleri, Haziran, 2014. VII. Uluslararası Türkçenin Eğitimim Öğretimi Kurultayı,

(C-5) Diğer uluslararası yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitapta bölüm

1-) Fırat Hatice, 2023. Hayatı Sanat Olarak Yaşamak -Prof. Dr. Namık Açıkgöz Armağanı-/"Dünya Çocukların Olsa” Örneği Üzerinden Çocuk Kitaplarında Didaktik/Otoriter Üslup. Yayın Evi: POST Editör Adı: ÜMRAL DEVECİ-ŞERİFE YALÇINKAYA
2-) Fırat Hatice, 2023. 21. YÜZYILDA DİSİPLİNLERARASILIK VE UYGULAMA BİÇİMLERİ/Çocuklara Yönelik Gezi Hikâyelerinde Gezi Yazısına İlişkin Özellikler. Yayın Evi: PAPATYA BİLİM Editör Adı: Murat KALELİOĞLU, Betül ÇANAKPINAR
3-) Halat Sercan, Fırat Hatice, 2021. TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK UZAKTAN ÖĞRETİMİ/TÜRKÇEYİ YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENENLERE YÖNELİK BİR ÇEVRİM İÇİ SÖZLÜK ÇALIŞMASI:DERLEM TABANLI GÖRSEL TÜRKÇE SÖZLÜK. Yayın Evi: NOBEL Editör Adı: EMRAH BOYLU, HALUK GÜNGÖR
4-) Küçükçopur Funda, Fırat Hatice, 2021. ÇOCUK VE KİTAP II: EVRENSEL İLKELER/ÇOCUK EDEBİYATINDA KORKU. Yayın Evi: EĞİTEN KİTAP Editör Adı: ERKAN ÇER
5-) Fırat Hatice, 2020. Edebiyatta Jest ve Mimik/“Bacaksız Tatil Köyü”nde Adlı Çocuk Romanında Jest ve Mimik Kullanımı. Yayın Evi: Kitabevi Editör Adı: Ümral Deveci, Ahmet Akgöl
6-) Fırat Hatice, 2018. Çocuk ve Kitap/Çocuk Edebiyatı ve Türkçe Öğretiminde Denemenin Yeri. Yayın Evi: Eğiten Kitap Editör Adı: Dr. Öğr. Üyesi Erkan ÇER
7-) Fırat Hatice, 2018. İki İstasyon Arası Tren Yazıları/Çocuk Kitaplarında Tren. Yayın Evi: TEDEV (Türk Edebiyatı Vakfı Yayınları) Editör Adı: Dr. Umut Düşgün
8-) Fırat Hatice, İpek Eğilmez Nigar, Çetin Didem, Coşkun Mustafa Volkan, Açık Önkaş Nilgün, Özkaya Perihan Gülce, Uysal Zeynep Ezgi, Özşavli Gülan, 2017. Bilimde Etik ve Demokratik Eğitim/Ortaokul Öğrencilerinin ”Değerler” ve Değer Eğitiminde Türkçe Dersinin Yeri Hakkındaki Görüşleri. Yayın Evi: LAP Lambert Academic Publishing Editör Adı: Nevide AKPINAR DELLAL, Mustafa Volkan COŞKUN
9-) İpek Eğilmez Nigar, Fırat Hatice, Çetin Didem, Coşkun Mustafa Volkan, Açık Önkaş Nilgün, Özkaya Perihan Gülce, Uysal Zeynep Ezgi, Özşavli Gülan, 2017. Bilimde Etik ve Demokratik Eğitim/Türkçe Öğretmenlerinin ”Değer” Hakkındaki Görüşleri. Yayın Evi: LAP Lambert Academic Publishing Editör Adı: Nevide AKPINAR DELLAL, Mustafa Volkan COŞKUN
10-) Fırat Hatice, Çelik Handan, 2015. Türkçenin Eğitimi Öğretimine Yönelik çalışmalar/La Fontain'in Fabllarında Olumsuz Kişilik Özelliklerine İlişkin Dersler ve Bu Bağlamdaki Türk Atasözleri. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Mustafa Volkan COŞKUN,Nilgün AÇIK ÖNKAŞ, Nigar İPEK EĞİLMEZ, Hatice FIRAT Özden FİDAN, Didem ÇETİN, Sibel TURHAN TUNA, Mustafa SARGIN, P. Gülce ÖZKAYA, Zeynep Ezgi ERDEMİR, Gülan ÖZŞAVLI, Handan ÇELİK
11-) Fırat, H., İpek Eğilmez, N., 2014. TÜRKÇE ÖĞRETMENİ YETİŞTİRMEDE ÇOCUK EDEBİYATI DERSİNİN ÖNEMİ - Türkçe Eğitiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar (Çocuk Edebiyatı), 711-727 pp., Ankara, Pegem Akademi, 2014. Yayın Evi: PEGEM AKADEMİ Editör Adı: KAMİL İŞERİ, GÖKHAN ÇETİNKAYA VD.
12-) Fırat, H., 2012. "Çocuk Şiirlerinin Türkçe Eğitimindeki Yeri", Türkçenin Eğitimi Öğretimi Üzerine Çalışmalar, . Yayın Evi: PEGEM AKADEMİ Editör Adı: ENGİN YILMAZ, MEHMET GEDİZLİ VD...

(C-6) Diğer ulusal yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitapta bölüm

1-) Fırat Hatice, 2018. Batı Edebiyatında Akımlar/Hümanizm ve Rönesans. Yayın Evi: Günce Yayınları Editör Adı: Oktay Yivli
2-) Fırat, H., 2013. "12 Mart Romanlarında Dönemin Öğrenci hareketlerinin Eğitime Yansıyan Boyutları", Muzaffer AKKUŞ Armağanı, Kömen Yayınları, Konya, Ocak 2013. Yayın Evi: KÖMEN Editör Adı: MÜCAHİT AKKUŞ, FATİH DİNÇER

(C-2) Diğer uluslararası yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitap

1-) Fırat Hatice, 2020. Çocuk Edebiyatında Çocuk Gerçekliği. Yayın Evi: Ekin yayınevi Editör Adı: -

(D-9) Diğer ulusal hakemli dergilerde editör yardımcılığı, alan editörlüğü ya da yayın kurulu üyeliği (her yıl için)

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2024. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.

(D-11) Diğer uluslararası yayınevi tarafından yayımlanmış kitapta editörlük

1-) Türkçenin Eğitimi Öğretimine Yönelik Çalışmalar. 2015. Hakemlik Sayısı:

(D-16) Diğer uluslararası hakemli dergilerde hakemlik

1-) Tukish Studies . 2025. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Uluslararası Sanat Tasarım ve Eğitim Dergisi. 2025. Hakemlik Sayısı: 1
3-) RUMELİDE. 2025. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2025. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
6-) TYB Akademi Dil Edebiyat ve Sosyal Bilimler Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
7-) Ana Dili Eğitimi Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
8-) Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi. 2023. Hakemlik Sayısı: 1
9-) Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
10-) Çocuk Edebiyatı ve Dil Eğitimi Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
11-) ASYA STUDIES. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
12-) TEKE (ULUSLARARASI TÜKÇE EDEBİYAT KÜLTÜR EĞİTİM DERGİSİ). 2021. Hakemlik Sayısı: 1
13-) TURKİSH STUDİES. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
14-) TURKISH STUDIES. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
15-) KARADENİZ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
16-) LITTERA TURCA JOURNAL OF TURKISH LANGUAGE AND LİTERATURE. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
17-) TURKISH STUDIES. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
18-) TURKISH STUDIES. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
19-) ANA DİLİ EĞİTİMİ. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
20-) RUMELİDE. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
21-) PAMUKKALE ÜNİV. EĞİT. FAK. DERGİSİ. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
22-) TURKISH STUDIES. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
23-) Milli Eğitim dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
24-) Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 1
25-) SELÇUK ÜNİV. TÜRKİYAT ARAŞTIRMALARI. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
26-) Sakarya Universty Journal of Education. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
27-) Sakarya Universty Journal of Education. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
28-) Turkish Studies. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
29-) Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
30-) Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
31-) AMASYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
32-) Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2016. Hakemlik Sayısı: 1
33-) Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2016. Hakemlik Sayısı: 1
34-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2014. Hakemlik Sayısı: 1

(E-1) SCIE veya SSCI tarafından taranan ve %10’luk dilimde yer alan dergide yapılan atıf

1-) Grandparent-Grandchild Relationships in Turkish Children’s Novels - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) Çocuk Edebiyatının Türkçe Eğitimindeki Yeri: Biyografi Örneği, - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Öğretmen Adaylarının Basılı ve E-Kitap Kullanımına İlişkin Görüşleri - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDA YER ALAN METİNLER ÜZERİNE TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMINDA BELİRTİLEN ÖZELLİKLER AÇISINDAN BİR DEĞERLENDİRME - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Çizgi Filmlerde Çocuk Gerçekliği: Niloya Örneği - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
5-) Grandparent-Grandchild Relationships in Turkish Children’s Novels - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
7-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
8-) Çocuk Edebiyatının Türkçe Eğitimindeki Yeri: Biyografi Örneği, - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
9-) “Çocuk Romanlarında Görülen Kahramanlar Üzerine Bir İnceleme”, - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
10-) Çizgi Filmlerde Çocuk Gerçekliği: Niloya Örneği - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
11-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
12-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
13-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
14-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
15-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kitap Okuma Kültürü: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
16-) ÇOCUK KİTAPLARINDA DİLİN ŞİDDET ARACI OLARAK KULLANIMI - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
17-) Turkısh education and Chıldren's Rıghts. - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
18-) Çocuk Edebiyatının Türkçe Eğitimindeki Yeri: Biyografi Örneği, - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
19-) Turkısh education and Chıldren's Rıghts. - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 2
2-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 3
3-) Çizgi Filmlerde Çocuk Gerçekliği: Niloya Örneği - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
4-) Çocuk Edebiyatında Antiotoriter Anlatım: Aytül Akal’ın “Güzel Kitaplarım” Öyküsü - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) Çocuk Edebiyatının Türkçe Eğitimindeki Yeri: Biyografi Örneği, - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
7-) “Çocuk Romalarında Sosyal Yaşama Yönelik Eğitsel Öğeler”, - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
8-) SAFAHAT VE AİLE EĞİTİMİ - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
9-) "Education in Dede Korkut’s stories: Qualification of bravery in Boghach Khan and Uruz". - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
10-) ÇOCUK HİKÂYE VE ROMANLARINDA ÇOCUK GERÇEKLİĞİ: SEVİM AK ÖRNEĞİ - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
11-) Safahat'ta İçki-Kumar Çıkmazındaki Erkeklerin Kadına Bakışı ve Akif'in Çözüm Önerisi: Eğitim - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
12-) ÇOCUK KİTAPLARINDA DİLİN ŞİDDET ARACI OLARAK KULLANIMI - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
13-) TÜRKÇE ÖĞRETMENİ YETİŞTİRMEDE ÇOCUK EDEBİYATI DERSİNİN ÖNEMİ - Türkçe Eğitiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar (Çocuk Edebiyatı), 711-727 pp., Ankara, Pegem Akademi, 2014 - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
14-) Çocuk Edebiyatında Çocuk Gerçekliği - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
15-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 5
16-) Çizgi Filmlerde Çocuk Gerçekliği: Niloya Örneği - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
17-) Çocuk Edebiyatının Türkçe Eğitimindeki Yeri: Biyografi Örneği, - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
18-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
19-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kitap Okuma Kültürü: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
20-) “Çocuk Romalarında Sosyal Yaşama Yönelik Eğitsel Öğeler”, - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
21-) Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Sözlük Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
22-) SAFAHAT VE AİLE EĞİTİMİ - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
23-) "Ömer Seyfettin’in Fıkra Kaynaklı Hikâyelerinde Din Ve Ahlakî Değerler". - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
24-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
25-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 5
26-) ÇOCUK KİTAPLARINDA DİLİN ŞİDDET ARACI OLARAK KULLANIMI - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
27-) Safahat'ta İçki-Kumar Çıkmazındaki Erkeklerin Kadına Bakışı ve Akif'in Çözüm Önerisi: Eğitim - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
28-) ÇOCUK HİKÂYE VE ROMANLARINDA ÇOCUK GERÇEKLİĞİ: SEVİM AK ÖRNEĞİ - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
29-) Çizgi Filmlerde Çocuk Gerçekliği: Niloya Örneği - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
30-) Grandparent-Grandchild Relationships in Turkish Children’s Novels - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
31-) "Ömer Seyfettin’in Fıkra Kaynaklı Hikâyelerinde Din Ve Ahlakî Değerler". - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
32-) Çocuk Edebiyatının Türkçe Eğitimindeki Yeri: Biyografi Örneği, - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
33-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kitap Okuma Kültürü: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
34-) Safahat'ta İçki-Kumar Çıkmazındaki Erkeklerin Kadına Bakışı ve Akif'in Çözüm Önerisi: Eğitim - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
35-) “Çocuk Romalarında Sosyal Yaşama Yönelik Eğitsel Öğeler”, - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
36-) SAFAHAT VE AİLE EĞİTİMİ - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
37-) Çizgi Filmlerde Çocuk Gerçekliği: Niloya Örneği - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
38-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 3
39-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 10
40-) ÇOCUK KİTAPLARINDA DİLİN ŞİDDET ARACI OLARAK KULLANIMI - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
41-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kitap Okuma Kültürü: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
42-) La Fontain’in Fabllarında Güçlü-Zayıf İlişkisi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
43-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 6
44-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
45-) “Çocuk Romalarında Sosyal Yaşama Yönelik Eğitsel Öğeler”, - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
46-) "Ömer Seyfettin’in Fıkra Kaynaklı Hikâyelerinde Din Ve Ahlakî Değerler". - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
47-) Çizgi Filmlerde Çocuk Gerçekliği: Niloya Örneği - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
48-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kitap Okuma Kültürü: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 6
49-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bölümde Okumaya Başladıktan Sonra Kitap Okuma Durumlarında Meydana Gelen Değişimler - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
50-) "Ömer Seyfettin’in Fıkra Kaynaklı Hikâyelerinde Din Ve Ahlakî Değerler". - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
51-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 5
52-) La Fontain’in Fabllarında Güçlü-Zayıf İlişkisi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 2
53-) Çocuk Edebiyatının Türkçe Eğitimindeki Yeri: Biyografi Örneği, - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
54-) "Çocuk Şiirlerinin Türkçe Eğitimindeki Yeri", Türkçenin Eğitimi Öğretimi Üzerine Çalışmalar, - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
55-) “Sait Faik Abasıyanık’ın Dünyasında İki Zıt Kavram: Tembellik ve Çalışkanlık”, - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
56-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 2
57-) ÇOCUK KİTAPLARINDA DİLİN ŞİDDET ARACI OLARAK KULLANIMI - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
58-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bölümde Okumaya Başladıktan Sonra Kitap Okuma Durumlarında Meydana Gelen Değişimler - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 2
59-) "Ömer Seyfettin’in Fıkra Kaynaklı Hikâyelerinde Din Ve Ahlakî Değerler". - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
60-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 3
61-) "Cumhuriyet Sonrası (1960-1980) Türk Romanlarında Adnan Menderes ve Demokrat Parti, - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
62-) La Fontain’in Fabllarında Güçlü-Zayıf İlişkisi - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
63-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 4
64-) ÇOCUK KİTAPLARINDA DİLİN ŞİDDET ARACI OLARAK KULLANIMI - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
65-) SAFAHAT VE AİLE EĞİTİMİ - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
66-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
67-) "Ömer Seyfettin’in Fıkra Kaynaklı Hikâyelerinde Din Ve Ahlakî Değerler". - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
68-) La Fontain’in Fabllarında Güçlü-Zayıf İlişkisi - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
69-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 3
70-) "Türkçe’de Dolaylı Anlatım”, - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
71-) Karataş, E.; Fırat, H. (2006). Çocuk Edebiyatında Bilim Kurgunun Yeri ve Gülten Dayıoğlu'nun Bu Bağlamdaki Çocuk Romanları - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
72-) "Cumhuriyet Sonrası (1960-1980) Türk Romanlarında Adnan Menderes ve Demokrat Parti, - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
73-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
74-) “ İlk Eğitici Çocuk Kitabı Şermin’de İşlenen Değerler”, - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
75-) “Çocuk Romanlarında Görülen Kahramanlar Üzerine Bir İnceleme”, - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
76-) “Gülen Ada(m) Üzerine”, - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
77-) "Cumhuriyet Sonrası (1960-1980) Türk Romanlarında Adnan Menderes ve Demokrat Parti, - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
78-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
79-) "Cumhuriyet Sonrası (1960-1980) Türk Romanlarında Adnan Menderes ve Demokrat Parti, - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 1
80-) "Türkçe’de Dolaylı Anlatım”, - Atıf Yılı: 2007 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf

1-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
2-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 5
3-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kitap Okuma Kültürü: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 2
4-) Çocuk Edebiyatının Türkçe Eğitimindeki Yeri: Biyografi Örneği, - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
5-) "Ömer Seyfettin’in Fıkra Kaynaklı Hikâyelerinde Din Ve Ahlakî Değerler". - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
6-) ÇOCUK HİKÂYE VE ROMANLARINDA ÇOCUK GERÇEKLİĞİ: SEVİM AK ÖRNEĞİ - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
7-) Öğretmen Adaylarının Basılı ve E-Kitap Kullanımına İlişkin Görüşleri - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 2
8-) İLKOKUL TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ ATATÜRK TEMASI METİNLERİNİN İNCELENMESİ - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
9-) ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇOCUK EDEBİYATI VE ÇOCUK EDEBİYATI DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ, ÇOCUK EDEBİYATINA YÖNELİK TUTUMLARI VE TUTUMLARINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 1
10-) İLKOKUL TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ ATATÜRK TEMASI METİNLERİNİN İNCELENMESİ - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
11-) Çocuk Edebiyatının Türkçe Eğitimindeki Yeri: Biyografi Örneği, - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
12-) Öğretmen Adaylarının Basılı ve E-Kitap Kullanımına İlişkin Görüşleri - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
13-) “Çocuk Romalarında Sosyal Yaşama Yönelik Eğitsel Öğeler”, - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
14-) SAFAHAT VE AİLE EĞİTİMİ - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
15-) La Fontain’in Fabllarında Güçlü-Zayıf İlişkisi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
16-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 4
17-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
18-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kitap Okuma Kültürü: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
19-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bölümde Okumaya Başladıktan Sonra Kitap Okuma Durumlarında Meydana Gelen Değişimler - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
20-) “Gülen Ada(m) Üzerine”, - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
21-) "Ömer Seyfettin’in Fıkra Kaynaklı Hikâyelerinde Din Ve Ahlakî Değerler". - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
22-) "Türkçe’de Dolaylı Anlatım”, - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
23-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Diğer ulusal hakemli dergide yapılan atıf

1-) Çizgi Filmlerde Çocuk Gerçekliği: Niloya Örneği - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 6
3-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
4-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Bölümde Okumaya Başladıktan Sonra Kitap Okuma Durumlarında Meydana Gelen Değişimler - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) "Türkçe’de Dolaylı Anlatım”, - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
6-) Çocuk Edebiyatının Türkçe Eğitimindeki Yeri: Biyografi Örneği, - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
7-) Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Sözlük Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
8-) Turkısh education and Chıldren's Rıghts. - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
9-) SAFAHAT VE AİLE EĞİTİMİ - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
10-) “Çocuk Romalarında Sosyal Yaşama Yönelik Eğitsel Öğeler”, - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
11-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
12-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 6
13-) "Ömer Seyfettin’in Fıkra Kaynaklı Hikâyelerinde Din Ve Ahlakî Değerler". - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
14-) Çocuk Edebiyatının Türkçe Eğitimindeki Yeri: Biyografi Örneği, - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
15-) Çocuk Edebiyatının Türkçe Eğitimindeki Yeri: Biyografi Örneği, - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
16-) Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kitap Okuma Kültürü: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
17-) Çocuk Edebiyatında Çocuk Gerçekliği - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
18-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
19-) ÇOCUK HİKÂYE VE ROMANLARINDA ÇOCUK GERÇEKLİĞİ: SEVİM AK ÖRNEĞİ - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
20-) Çocuk Edebiyatında Antiotoriter Anlatım: Aytül Akal’ın “Güzel Kitaplarım” Öyküsü - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
21-) Turkısh education and Chıldren's Rıghts. - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
22-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
23-) "Ömer Seyfettin’in Fıkra Kaynaklı Hikâyelerinde Din Ve Ahlakî Değerler". - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
24-) Öğretmen Adaylarının Basılı ve E-Kitap Kullanımına İlişkin Görüşleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
25-) Çizgi Filmlerde Çocuk Gerçekliği: Niloya Örneği - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
26-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2
27-) Çizgi Filmlerde Çocuk Gerçekliği: Niloya Örneği - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
28-) ÇOCUK KİTAPLARINDA DİLİN ŞİDDET ARACI OLARAK KULLANIMI - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
29-) Çocuk Edebiyatının Türkçe Eğitimindeki Yeri: Biyografi Örneği, - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
30-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
31-) “Sait Faik Abasıyanık’ın Dünyasında İki Zıt Kavram: Tembellik ve Çalışkanlık”, - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
32-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
33-) "Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerde Yer Alan Değerler". - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 2
34-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 2
35-) Turkısh education and Chıldren's Rıghts. - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1

(E-7) BKCI veya SENSE kapsamındaki kitapta yapılan atıf

1-) Çocuk Kitaplarinda Otorite: ”Bacaksiz Serisi” Örneği - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Çocuk Oyunları-Eğitim İlişkisi: Bezirgân Başı Örneği, - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
3-) “Gülen Ada(m) Üzerine”, - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 2

(E-8) Diğer ulusal/uluslararası kitapta yapılan atıf

1-) ÇOCUK HİKÂYE VE ROMANLARINDA ÇOCUK GERÇEKLİĞİ: SEVİM AK ÖRNEĞİ - Atıf Yılı: 2024 Atıf Sayısı: 2

(F-1) Yönetiminde tamamlanmış doktora/tıpta uzmanlık veya sanatta yeterlik tezleri

1-) Tez Adı: Derlem tabanlı görsel Türkçe sözlük kullanımının yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin kelime öğrenme düzeyine etkisi. Konu: Yabancılara Türkçe Öğretimi. SERCAN-HALAT. 2020

(F-2) Yönetiminde tamamlanmış yüksek lisans tezleri

1-) Tez Adı: GÜLTEN DAYIOĞLU' NUN GEZİ KİTAPLARININ ÇOCUKLAR İÇİN YAZILAN GEZİ YAZILARINDA BULUNMASI GEREKEN ÖZELLİKLER AÇISINDAN İNCELENMESİ VE GEZİ YAZILARIYLA İLGİLİ ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Konu: çocuklara yönelik gezi yazılarının niteliği . GÜLİZAR-BODUR. 2024
2-) Tez Adı: Türk Çocuk Edebiyatında Korku Romanları (Gotik Romanlar): Özellikleri ve Türe İlişkin Öğrenci Görüşleri. Konu: korku romanları. Funda -KÜÇÜKÇOPUR. 2024
3-) Tez Adı: BİR ÖĞRETİM ARACI OLARAK YALVAÇ URAL’IN DENEMELERİ. Konu: çocuk edebiyatı. Zeynep Fatma-ER. 2019
4-) Tez Adı: Hikâye Kitaplarında Dilin Şiddet Aracı Olarak Kullanımı: Ömer Seyfettin Örneği. Konu: çocuk edebiyatı. Sibel-KAYA. 2019
5-) Tez Adı: Çocuk Hikâye ve Romanlarında Çocuk Gerçekliği, Sorunları ve Toplumsal Eleştiri. Konu: Çocuk hikâye ve romanlarında çocuk gerçekliği, sorunları ve toplumsal eleştiri. Handan-ÇELİK. 2017
6-) Tez Adı: Abdullah Ziya Kozanoğlu'nun Tarihi Romanlarındaki Değerlerin Türkçe Eğitimi Açısından İncelenmesi, . Konu: Çocuk romanlarında değerler. AhmeT-MOCAN. 2011

(F-3) Lisansüstü/tıpta uzmanlık/sanatta yeterlik tez çalışmaları savunma sınavlarında jüri üyeliği

1-) Tez Adı: ZİYA GÖKALP MASALLARININ DEĞERLER EĞİTİMİ AÇISINDAN İNCELENMESİ. Konu: DEĞERLER EĞİTİMİ. PINAR -ERTÜRK. 2023
2-) Tez Adı: 2019 Türkçe dersi öğretim programının değerler eğitimi açısından incelenmesi ve Türkçe öğretmenlerinin değerler eğitimine ilişkin görüşleri (Muğla ili örneği) . Konu: EĞİTİM VE ÖĞRETİM. BATUHAN-ALBAYRAK. 2023
3-) Tez Adı: Ortaokul öğrencilerine okutulmak üzere önerilen öykü kitaplarında toplumsal cinsiyet rolleri / Ortaokul öğrencileri için önerilen öykü kitaplarında toplumsal cinsiyet rolleri. Konu: TOPLUMSAL CİNSİYET. DİDEM -ÇELİK SARI. 2020
4-) Tez Adı: Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitabındaki metin incelemesi inceleme ve incelemesi / Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf metin türlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.. Konu: DERS KİTAPLARI. M. AYHAN-ŞAFAK. 2019
5-) Tez Adı: Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin atasözü dağarcıklarının belirlenmesi (Konya ili Selçuklu ilçesi örneği) / 7. sınıf öğrencilerinin atasözü dağarcığının belirlenmesi. Konya ili Selçuklu ilçesi. Konu: SÖZ DAĞARCIĞI. AHMET-YONCACI. 2019
6-) Tez Adı: Liselere geçiş sınavı (2018) Türkçe sorularının Türkçe dersi öğretimi yer alan kazanmalara yönelik değerlendirmesi değerlendirmesi / Liselere geçiş sınavı (2018) Türkçe dersi sorularının öğretim programında yer alan kazanımlara uygunluğu açısından değerlendirilmesi. Konu: SINAV. ZEYNEP-ÇEMREK. 2019
7-) Tez Adı: "Okuma kültürü" edindirme örneği Türkçe testinin etkisi (Muğla ili örneği) / Türkçe öğretmenlerinin "Okuma kültürü" aşılama sürecine etkisi (Muğla ili örneği). Konu: OKUMA KÜLTÜRÜ. SAADET-ÜNLÜ. 2019
8-) Tez Adı: Haldun Taner'in öykülerinde tespit edilen değerlerin Türkçe öğretim görevi (1-8. sınıf) yer alan kök değerlerle uyum / Haldun Taner'in öykülerinde belirlenen değerlerin Türkçe müfredatındaki kök değerlerle uyumu (1-8. sınıflar). Konu: KÖK DEĞERLER. ZEHRA-ERGÜL ÖZKUL. 2019
9-) Tez Adı: Küçürek öykü temelli yazma eğitiminin 6. sınıf öğrencilerinin küçürek öykü yazma eğilimlerine ve yazma tutumlarına etkisi / Kısa öykü temelli yazma eğitiminin altıncı sınıf öğrencilerinin öykü yazma becerilerine ve yazma tutumlarına etkisi. Konu: KÜÇÜREK ÖYKÜ. ZEYNEP-ÇAKIR. 2019
10-) Tez Adı: Doğrudan ve dolaylı anlatımın ortaokul 8. sınıf bölgeleri tarafından tanıma düzeyi ile merkezi liselere sınav yerleştirmelerinde yer alma hızı / Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin doğrudan ve dolaylı cümle tanımlama düzeyleri ve merkezi liseye yerleştirme sınavlarının yapılma sıklığı. Konu: dolaylı anlatım. AYLİN-ASLAN. 2019
11-) Tez Adı: ERKEN CUMHURİYET DÖNEMİ (1923-1938) ROMANLARINDA MİLİTARİZM. Konu: EDEBİYAT. ŞENER ŞÜKRÜ-YİĞİTLER. 2017
12-) Tez Adı: 1923 LOZAN MÜBADELESİNMİN TÜRK ROMANINA YANSIMASI. Konu: MÜBADELE. UMUT-DÜŞKÜN. 2017
13-) Tez Adı: Bilgi teknolojilerine dayalı hikâye anlatımıyla öbek-anlam ilişkisinin kavranması. Konu: DİJİTAL ÖYKÜ. PERİHAN GÜLCE-ÖZKAYA. 2017
14-) Tez Adı: 100 temel eser listeleri yer alan masallardaki bibliyoterapik unsurlar / 100 temel edebî eserin masallarında bibliyoterapik unsurlar. Konu: BİBLİYOTERAPİ. ZEYNEP EZGİ-ERDEMİR. 2016
15-) Tez Adı: 5, 6, 7 ve 8. sınıf bağ Türkçe ders kitaplarında yakın ve uzak bağdaştırmalar ve Türkçe öğretmeni adaylarının uzlaştırma algıları. Konu: BAĞDAŞTIRMALAR. EDİP-TAŞDEMİR. 2016
16-) Tez Adı: Ahmet Ümit'in romanlarında kullanılan yazılar / Ahmet Ümit'in romanlarındaki suç karakterleri. Konu: ROMAN. DUYGU-HAMZAOĞLU. 2014
17-) Tez Adı: İkinci Yeni'de düzyazı şiir / İkinci yeni düzyazı şiirinde. Konu: EDEBİYAT. NAZLI-ESER. 2010
18-) Tez Adı: İLKÖĞRETİM 6,7,8. SINIF Ö. O. VE D. YAZILARINA GÖRE DİNLEME BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ MUĞLA ÖRNEĞİ. Konu: DİNLEME BECERİSİ. H.MURAT-ÇELEBİ. 2008
19-) Tez Adı: 6. VE 7. SINIF TÜRKÇE DERSLERİNDE Y. Y. Ö. DEĞER K. ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ. Konu: DEĞERLER. ÖMER -KEMİKSİZ. 2008
20-) Tez Adı: TÜRKÇE E. B. MEZUN. ÖĞR. İLE 1. SINIF ÖĞR. SESLİ OK. B. PARÇALARSÜTÜ B. A. KARŞILAŞTIRILMASI. Konu: SESLİ OKUMA. DİDEM-ÇETİN. 2006

(G-10) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) yürütücülük/koordinatörlük yapmak

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: çocuk kitapları. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Çocuk Hikâye ve Romanlarında Çocuk Gerçekliği, Sorunları ve Toplumsal Eleştiri.. 2016-2017
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Değer Eğitimi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Ortaokul Öğrencilerinin "Değerler" hakkındaki Görüşleri ve Değer Eğitiminde Türkçe Dersinin Önemi. 2015-2017

(G-11) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) görev almak

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Değer eğitimi, . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Türkçe Öğretmenlerinin “Değer” Hakkındaki Görüşleri. 2015-2017

(G-12) Tamamlanmış TÜBİTAK 2209-A ve 2209-B projelerinde görev almak

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: Çocuk Hakları. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Öğretmen Adaylarının Çocuk Haklarına İlişkin Düşünceleri, Tutumları ve Tutumlarını Etkileyen Faktörler. 2022-2023
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: Çocuk edebiyatı. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Öğretmen Adaylarının Çocuk Edebiyatı ve Çocuk Edebiyatı Dersine İlişkin Görüşleri, Çocuk Edebiyatına Yönelik Tutumları ve Tutumlarına Etki Eden Faktörler. 2022-2023
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: okuma kültürü. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. PANDEMİ SÜRECİNİN TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KİTAP OKUMA KÜLTÜRÜ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ KONUYA İLİŞKİN DÜŞÜNCELERİ. 2022-2023

(I-10) Toplumsal Hizmet Etkinlikleri (bilimsel etkinlikler dışında topluma hizmet kapsamında yapılacak söyleşi, panel, konferans, seminer, eğitim, gezi vb. )

1-) Masal Saati: Bir Varmış Bir Yokmuş Dinleti Etkinliği: "Bit Hatun ve Pire Bey". Türkiye/Muğla. . 2022
2-) Masal Saati: Bir Varmış Bir Yokmuş Dinleti Etkinliği: "Çiğdem Çiçeği ve Padişahın Oğlu". Türkiye/Muğla. . 2022
3-) Masal Saati: Bir Varmış Bir Yokmuş "Fesleğenci Kız". MUĞLA/TÜRKİYE. . 2022
4-) 24 Kasım Öğretmenler Günü Kutlama Kutlama Programı. Türkiye/Muğla. . 2022
5-) Eğitim Fakültesi Tanıtma ve Yönlendirme Toplatısı. Türkiye/Muğla. . 2012
6-) İstanbul Şiirleri Şiir Dinletisi. Türkiye/Muğla. . 2012

(I-15) Rektörlük tarafından oluşturulan kurul ve

1-) Sosyal ve Kültürel Alanlar Koordinatörlüğü Yönetim Kurulu Üyeliği. . . 2022

(L-10) Dekanlık/Müdürlük tarafından oluşturulan kurul ve komisyonlarda görev almak (her yıl için)

1-) akademik teşvik birim komisyonu. Türkiye. . 2025
2-) Eğitim bilimleri enstitüsü yönetim kurulu üyeliği. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2025
3-) Eğitim Bilimleri Enstitüsü yönetim kurulu üyeliği. Türkiye. . 2024
4-) akademik teşvik birim komisyonu. Türkiye. . 2024
5-) akademik teşvik birim komisyonu. Türkiye. . 2023
6-) Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yönetim kurulu Üyeliği. Türkiye/Muğla. . 2023
7-) akademik teşvik birim komisyonu. Türkiye. . 2022
8-) Türkçe Öğretim Merkezi Yönetim Kurulu Üyeliği. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2022
9-) akademik teşvik birim komisyonu. Türkiye. . 2021
10-) akademik teşvik birim komisyonu. Türkiye. . 2020
11-) akademik teşvik birim komisyonu. Türkiye. . 2019
12-) akademik teşvik birim komisyonu. Türkiye. . 2018
13-) Eğitim Fakülteleri Programları Değerlendirme ve Akreditasyonu Çalışmaları komisyon üyeliği. Türkiye/Muğla. . 2018
14-) akademik teşvik birim komisyonu. Türkiye. . 2017
15-) akademik teşvik birim komisyonu. Türkiye. . 2016
16-) Tiyatro Değerlendirme Komisyonu Üyeliği. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2015
17-) disiplin/ ceza araş. ve soruşturma . . . 2013
18-) disiplin/ ceza araş. ve soruşturma . . . 2010
19-) disiplin/ ceza araş. ve soruşturma . . . 2010

(L-13) Bölüm Başkan Yardımcılığı ve Anabilim/Anasanat Dalı Başkanlığı yapmak (her yıl için)

1-) Ana Bilim Dalı Başkanlığı. Türkiye. . 2024
2-) Ana Bilim Dalı Başkanlığı. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2023
3-) Ana Bilim Dalı Başkanlığı. Türkiye/Muğla. . 2022
4-) Ana Bilim Dalı Başkanlığı. Türkiye. . 2020
5-) Anabilim dalı başkanlığı. . . 2019
6-) Anabilim dalı başkanlığı. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2018
7-) Anabilim dalı başkanlığı. . . 2017
8-) Anabilim dalı başkanlığı. . . 2016
9-) Bölüm Başkan Yardımcılığı. Türkiye. . 2014
10-) Bölüm Başkan Yardımcılığı. . . 2013
11-) Bölüm Başkan Yardımcılığı. . . 2012
12-) Bölüm Başkan Yardımcılığı. . . 2011

(L-16) ÜAK tarafından görevlendirilen doçentlik ya da Atama ve Yükseltme başvuru dosyalarında jüri üyeliği yapmak

1-) Atama ve yükseltme başvuru dosyalarında jüri üyeliği. Türkiye. . 2025
2-) atama ve yükseltme başvuru dosyalarında jüri üyeliği. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2025
3-) atama ve yükseltme başvuru dosyalarında jüri üyeliği. Türkiye. . 2025
4-) Atama ve yükseltme başvuru dosyalarında jüri üyeliği. Türkiye. . 2024
5-) atama jüri üyeliği. . . 2019
6-) atama jüri üyeliği. . . 2018
7-) atama jüri üyeliği. . . 2017

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) IXth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS. Türkiye. . 2022
2-) VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS. Türkiye. . 2021
3-) 6. uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi. Ukrayna. . 2021
4-) UTEOK (13. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Sempozyumu) 2020. Türkiye. . 2020
5-) II. uluslararası Temel Eğitim Kongresi. Türkiye. . 2019
6-) UTEOK (12. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Sempozyumu) 2019. Türkiye. . 2019
7-) 5. ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ. ALMANYA. . 2019
8-) II. uluslararası temel Eğitim Kongresi/oturum başkanlığı. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2019
9-) 2. uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2018)/oturum başkanlığı. Türkiye. . 2018
10-) 4. ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ. Türkiye. . 2018
11-) Edebiyatta Tren Trende Edebiyat Sempozyumu/ Bilim Kurulu Üyeliği . Türkiye/Muğla. . 2017
12-) Edebiyatta Tren Trende Edebiyat sempozyumu/DÜZENLEME KURULU ÜYELİĞİ. Türkiye/Muğla. . 2017
13-) II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu /oturum başkanlığı. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2017
14-) 2. uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları /oturum başkanlığı. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2017
15-) IIIrd INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2016
16-) III. İnternational Eurasian Educational R. Congres/III. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi /oturum başkanlığı. Türkiye/Muğla. . 2016
17-) FELSEFE, EĞİTİM VE BİLİM TARİHİ SEMPOZYUMU. Türkiye. . 2015
18-) UTEOK (8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Sempozyumu) 2015. Türkiye. . 2015
19-) 7. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ. Türkiye. . 2015
20-) UTEOK (7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Sempozyumu) 2014, /bilim kurulu üyeliği. Türkiye. . 2014
21-) UTEOK (7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Sempozyumu) 2014, /düzenleme k. ü.. Türkiye. . 2014
22-) UTEOK (6. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Sempozyumu) 2013. Türkiye/Muğla. . 2013
23-) UTEOK (4. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Sempozyumu) 2011. Türkiye/Muğla. . 2011
24-) IV. ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU. Türkiye. . 2011

(L-5) Alanı ile ilgili olarak, ulusal bilimsel/sanatsal toplantılarda davetli konuşmacı ya da panelist olmak

1-) MUĞLA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MUĞLA ÖĞRETMEN AKADEMİLERİ. Türkiye. . 2024
2-) 100. Yılında Cumhuriyetin Altın Işık'larından Ziya Gökalp Paneli. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2023
3-) ÇOCUK KİTAPLARINDA GERÇEĞİN EN ÇOCUK HALİ: ÇOCUK GERÇEKLİĞİ. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2021
4-) " Ömer Seyfettin'in Fıkra Kaynaklı Hikayelerinde Değerler", Ömer Seyfettin Hikayeciliği İçin 6 Açı , 25 Ekim 2011, Muğla Üniversitesi Metinbilim Topluluğu . EKİM. TÜRKİYE. 2011
5-) “Oyun ve Eğitim”, Otantik çocuk oyunları ve oyuncakları Paneli, 13 Mart 2010, Metin Bilim Enstitüsü Derneği, . MART. TÜRKİYE. 2010
6-) Mevlüt Kaplan Edebiyat Ödülleri/2006 Ödül Töreni. TÜRKİYE/İZMİR. . 2007

(L-8) Rektörlüğe bağlı Koordinatörlüklerde koordinatörlük (her yıl için)

1-) Sosyal ve Kültürel Alanlar Koordinatörlüğü Yönetim Kurulu Üyeliği. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2023
2-) Sosyal ve Kültürel Alanlar Koordinatörlüğü Yönetim Kurulu Üyeliği. muğla-Türkiye. . 2021
3-) Sosyal ve Kültürel Alanlar Koordinatörlüğü Yönetim Kurulu Üyeliği. . . 2020

(L-9) Rektörlük tarafından kurum içi/kurum dışı oluşturulan kurul ve komisyonlarda görev almak (her yıl için)

1-) atama ve yükseltme başvuru dosyalarında jüri üyeliği. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2025
2-) Türkçe Öğretim Merkezi Yönetim Kurulu üyeliği. Türkiye. . 2024
3-) Türkçe Öğretim Merkezi Yönetim Kurulu Üyeliği. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2023
4-) araştırma komisyonu. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2023
5-) Türkçe Öğretim Merkezi Yönetim Kurulu Üyeliği. Türkiye/Muğla. . 2019
6-) Türkçe Öğretim Merkezi Yönetim Kurulu Üyeliği. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2018
7-) Türkçe Öğretim Merkezi Yönetim Kurulu Üyeliği. MUĞLA/TÜRKİYE. . 2017

(I-6) Ulusal sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; ulusal spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) 7. Yerkesik Otantik Çocuk Oyunları ve Oyuncakları Şenliği, . Türkiye/Muğla. . 2017
2-) 5. Yerkesik Otantik Çocuk Oyunları ve Oyuncakları Şenliği, . TÜRKİYE/MUĞLA. . 2015
3-) 4. Yerkesik Otantik Çocuk Oyunları ve Oyuncakları Şenliği, . TÜRKİYE/MUĞLA. . 2014
4-) 3. Yerkesik Otantik Çocuk Oyunları ve Oyuncakları Şenliği, . TÜRKİYE/MUĞLA. . 2013
5-) III. Ege Bölgesi Dilcileri Sürekli Çalıştayı. Türkiye/Muğla. . 2013
6-) Ulusal Halikarnas Balıkçısı Sempozyumu/Düzenleme Kurulu Üyeliği. . Türkiye. 2013
7-) 2. Yerkesik Otantik Çocuk Oyunları ve Oyuncakları Şenliği, . TÜRKİYE/MUĞLA. . 2012
8-) 1. Yerkesik Otantik Çocuk Oyunları ve Oyuncakları Şenliği, . TÜRKİYE/MUĞLA. . 2011

Verdiği Dersler

TEB 5523 2025-2026 Güz

YENİ TÜRK EDEBİYATI METİNLERİNDE ANLATIM TEKNİKLERİ

TEB 6567 2025-2026 Güz

ÇOCUK EDEBİYATININ TEMEL KAVRAMLARI VE METİN İNCELEMELERİ

TEB20011 2025-2026 Güz

ÇOCUK EDEBİYATI

TEB20017 2025-2026 Güz

YENİ TÜRK EDEBİYATI 1

TEB40015 2025-2026 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

TEB 5512 2024-2025 Bahar

TÜRKÇE EĞİTİMİNDE EDEBİ METİNLER

TEB10014 2024-2025 Bahar

EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI 2

TEB20018 2024-2025 Bahar

YENİ TÜRK EDEBİYATI 2

TEB40008 2024-2025 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

TEB 5523 2024-2025 Güz

YENİ TÜRK EDEBİYATI METİNLERİNDE ANLATIM TEKNİKLERİ

TEB20011 2024-2025 Güz

ÇOCUK EDEBİYATI

TEB20017 2024-2025 Güz

YENİ TÜRK EDEBİYATI 1

TEB40015 2024-2025 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

TEB 5512 2023-2024 Bahar

TÜRKÇE EĞİTİMİNDE EDEBİ METİNLER

TEB10014 2023-2024 Bahar

EDEBİYAT BİLGİ VE KURAMLARI 2

TEB20018 2023-2024 Bahar

YENİ TÜRK EDEBİYATI 2

TEB2008 2023-2024 Bahar

Yeni Türk Edebiyatı II

TEB 5523 2023-2024 Güz

YENİ TÜRK EDEBİYATI METİNLERİNDE ANLATIM TEKNİKLERİ

TEB20011 2023-2024 Güz

ÇOCUK EDEBİYATI

TEB20017 2023-2024 Güz

YENİ TÜRK EDEBİYATI 1

TEB4009 2023-2024 Güz

Dünya Edebiyatı