Personel

Araş.Gör.Dr. HATİCE KARA
Araş.Gör.Dr.
Hatice Kara
@ E-posta
haticekara@mu.edu.tr
Telefon

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Sosyal Bilgiler Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Sosyal Bilgiler Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

İstanbul Üniversitesi - Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi - Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü (2008 - 2012)

Yüksek Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi - Eğitim Fakültesi - Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü (2015 - 2017)

Yayin Bilgileri

(A-5-Eski) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Kara, H., Aycan, N., 2016. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Felsefe Dersine Yönelik Düşüncelerinin Belirlenmesi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Kara, H., Dönmez, C., Tangülü, Z., 2016. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarihi Bir Olay Bağlamında Eleştirel Düşünme Düzeylerinin İncelenmesi. IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Kara Hatice, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2017. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİ İÇİN TARİHSEL EYLEMLİLİK İLKESİ İLE HAZIRLANMIŞBİR ÇİZGİ ROMAN ÖRNEĞİ: NEZİHE MUHİTTİN. 6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu
2-) Kara Hatice, Tangülü Zafer, 2017. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK HUKUK OKURYAZARLIK ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİLİRLİK ÇALIŞMASI. 6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu
3-) Kara Hatice, Zafer Tangülü, 2017. Sosyal Bilgiler Dersi Kapsamında Hukuk Okuryazarlığının Önemi. İnnovation And Global Issues In Social Studies
4-) Kara Hatice, Tangülü Zafer, 2017. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarına Göre Bilim İnsanı. INTERNATIONALCONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES 2017
5-) Kara, H., Tangülü, Z., 2016. Sınıf Öğretmen Adaylarının Siyasal Katılımcılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
6-) Kara, H., Tangülü, Z., 2016. Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Hukuk Okuryazarlığı ve Politik Okuryazarlık Üzerine Bir Durum İncelemesi. III. International Eurasian Educational Research Congress
7-) Tosun, A., Kara, H., Tangülü, Z., 2015. ORTAOKUL 7. SINIF ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DEĞİŞİM VE SÜREKLİLİĞİ ALGILAMA BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. VII. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ
8-) Tosun, A., Tangülü, Z., Afa, N., Kara, H., 2015. SOSYAL BİLGİLER DERSİ KAVRAM YANILGILARININ ORTAOKUL 7. SINIF ÖĞRENCİ KARİKATÜRLERİNDE İNCELEMESİ. VII. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Kara, H., Doğanay, M., 2015. Sınıf Öğretmen Adaylarının İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi. 14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
2-) Kara, H., Aycan, N., 2015. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Felsefe Dersine Yönelik Görüşleri: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu
3-) Doğanay, M., Kara, H., Coşkun, İ., 2015. Sınıf Öğretmeni: Mesleğimi Seviyor Muyum? Neden Seçtim?. 14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu

(G-4-Eski) TÜBİTAK, TÜBA, DPT, KOSGEB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev(araştırmacı, eğitmen, danışman vb, olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Dijital Öykü Atölyesi. 2016-2016
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: Diğer (Ulusal). IV. Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursu. 2016-2016

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu. Türkiye. . 2016
2-) 3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi. Türkiye. . 2016
3-) IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu. Türkiye. . 2016