Personel

Araş.Gör.Dr. HATİCE KARA
Araş.Gör.Dr.
Hatice Kara
@ E-posta
haticekara@mu.edu.tr
Telefon

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Sosyal Bilgiler Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Sosyal Bilgiler Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 12.07.2012

Yüksek Lisans

Çanakkale OnSekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkiye Cumhuriyeti Tarihi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı

Yayin Bilgileri

(A-5-Eski) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Kara, H., Aycan, N., 2016. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Felsefe Dersine Yönelik Düşüncelerinin Belirlenmesi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Kara, H., Dönmez, C., Tangülü, Z., 2016. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Tarihi Bir Olay Bağlamında Eleştirel Düşünme Düzeylerinin İncelenmesi. IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Kara Hatice, Kiriş Avaroğulları Ayten, 2017. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİ İÇİN TARİHSEL EYLEMLİLİK İLKESİ İLE HAZIRLANMIŞBİR ÇİZGİ ROMAN ÖRNEĞİ: NEZİHE MUHİTTİN. 6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu
2-) Kara Hatice, Tangülü Zafer, 2017. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARINA YÖNELİK HUKUK OKURYAZARLIK ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİLİRLİK ÇALIŞMASI. 6. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu
3-) Kara Hatice, Zafer Tangülü, 2017. Sosyal Bilgiler Dersi Kapsamında Hukuk Okuryazarlığının Önemi. İnnovation And Global Issues In Social Studies
4-) Kara Hatice, Tangülü Zafer, 2017. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarına Göre Bilim İnsanı. INTERNATIONALCONGRESS OF EURASIAN SOCIAL SCIENCES 2017
5-) Kara, H., Tangülü, Z., 2016. Sınıf Öğretmen Adaylarının Siyasal Katılımcılık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
6-) Kara, H., Tangülü, Z., 2016. Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Hukuk Okuryazarlığı ve Politik Okuryazarlık Üzerine Bir Durum İncelemesi. III. International Eurasian Educational Research Congress
7-) Tosun, A., Kara, H., Tangülü, Z., 2015. ORTAOKUL 7. SINIF ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DEĞİŞİM VE SÜREKLİLİĞİ ALGILAMA BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. VII. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ
8-) Tosun, A., Tangülü, Z., Afa, N., Kara, H., 2015. SOSYAL BİLGİLER DERSİ KAVRAM YANILGILARININ ORTAOKUL 7. SINIF ÖĞRENCİ KARİKATÜRLERİNDE İNCELEMESİ. VII. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Kara, H., Doğanay, M., 2015. Sınıf Öğretmen Adaylarının İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi. 14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
2-) Kara, H., Aycan, N., 2015. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Felsefe Dersine Yönelik Görüşleri: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. Felsefe, Eğitim ve Bilim Tarihi Sempozyumu
3-) Doğanay, M., Kara, H., Coşkun, İ., 2015. Sınıf Öğretmeni: Mesleğimi Seviyor Muyum? Neden Seçtim?. 14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu

(G-4-Eski) TÜBİTAK, TÜBA, DPT, KOSGEB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev(araştırmacı, eğitmen, danışman vb, olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Dijital Öykü Atölyesi. 2016-2016
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: Diğer (Ulusal). IV. Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursu. 2016-2016

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu. Türkiye. . 2016
2-) 3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi. Türkiye. . 2016
3-) IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu. Türkiye. . 2016