Personel

Doktor Öğretim Üyesi MELEK ALTIPARMAK KARAKUŞ
Doktor Öğretim Üyesi
Melek Altıparmak Karakuş
@ E-posta
maltiparmak@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 1468

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü / Fen Bilgisi Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı 26.06.1998

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı 14.08.2001

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı 24.06.2005

Yayin Bilgileri

(A-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yayımlanmış makale

1-) Ceylan Berkay, Altıparmak Karakuş Melek, 2024. Development of an Artificial Intelligence-Based Mobile Application Platform: Evaluation of Prospective Science Teachers’ Project on Creating Virtual Plant Collections in terms of Plant Blindness and Knowledge. International Journal of Technology in Education and Science
2-) Keskin Çevik Güneş, Altıparmak Karakuş Melek, 2021. BİL-DÜŞÜN-TASARLA YAKLAŞIMINA DAYALI DENEY TASARIMLARININ ÖĞRETMEN ADAYLARININAKADEMİK BAŞARILARI VE YARATICILIKLARI ÜZERİNE ETKİLERİ. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching)

(A-5) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Ünal Ahmet, Altıparmak Karakuş Melek, 2016. Interacting Science through Web Quests. Universal Journal of Educational Research
2-) Melek Altıparmak Karakuş, Mahmure Nakiboğlu Tezer, 2009. Hands on group work paper model for teaching DNA structure, central dogma and recombinant DNA. US-China Education Review A

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Altıparmak Karakuş Melek, Nakiboğlu Tezer Mahmure, 2005. LİSE BİYOLOJİ LABORATUVARLARINDA ”İŞ BİRLİKLİ ÖĞRENME” YÖNTEMİNİN TUTUM VE BAŞARIYA ETKİSİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Mustafa Turan Yıldırım, Melek Altıparmak Karakuş, 2021. Sinir Sisteminin Öğretiminde Arduino Robotik STEM Etkinlikleri. 4. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
2-) Büşra Şahin, Melek Altıparmak Karakuş, 2021. Bitkiler Konusunun Öğretiminde STEM Yaklaşımına Dayalı Okuldışı Etkinlikler . 4. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
3-) Melek Altıparmak Karakuş, Serpil Doğru, 2018. Fen ve Teknoloji Laboratuvarında Öğrenci Videoları Projesinin Bilimsel Süreç Becerileri Üzerine Etkisi. 4. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi
4-) Serpil Doğru, Melek Altıparmak Karakuş, 2018. Öğretmen Adaylarının Mikroskobik İncelemede Preparat Hazırlama Video Projelerinin Laboratuvar Teknikleri Üzerine Etkileri. 4. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Altıparmak Karakuş Melek, Akçay Simge, 2019. Robotik Fetemm Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarı, Bilimsel Süreç Becerileri ve Motivasyonları Üzerine Etkileri. I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu
2-) Altıparmak Karakuş Melek, 2019. Okulöncesi Öğretmenleri RoboKod Atölyesi. 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi
3-) Altıparmak Karakuş Melek, Özel Ayşe, Özkul Tuğçe, Coşğun Fatma, 2019. Biyoloji Öğretiminde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu
4-) Altıparmak Karakuş Melek, Yıldırım Mustafa Turan, Şahin Büşra, Men Meltem, 2018. Learning Human Eye Anatomy With Stem Based Augmented Reality. World STEM Education Conference 2018
5-) Şahin Büşra, Güven Emine, Güler Nazan, Alpaslan Muhammet Mustafa, Sülün Yusuf, Altıparmak Karakuş Melek, 2018. 6. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi Öğrenme Ortamı Algıları, Akademik Başarı Duyguları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. II. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
6-) Yıldırım Mustafa Turan, Alpaslan Muhammet Mustafa, Altıparmak Karakuş Melek, 2018. Öğretmen Adaylarının Fizik dersindeki Üst-Biliş, Motivasyon ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. II. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
7-) Akçay Simge, Altıparmak Karakuş Melek, 2018. Lego Robotic Designs of Prospective Science Teachers on Insect Life. World STEM Education Conference

(B-3) Uluslararası bilimsel/sanatsal toplantıda sözlü/poster şeklinde sunulan ve özet metni basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma

1-) Demirel Ercan, Altıparmak Karakuş Melek, 2024. 6. SINIF ARDUINO ROBOTİK STEM ETKİNLİKLERİ: SES ve ÖZELLİKLERİ ÜNİTESİ. 8th CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
2-) Malatya Ada Doğa, Altıparmak Karakuş Melek, 2024. TASARIM TEMELLİ STEM EĞİTİMİNDE 3 BOYUTLU BASKI TEKNOLOJİLERİ: VİRÜSLERİN BİYOMOLEKÜLER MODELLEMESİ. 8th CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
3-) Ceylan Berkay, Altıparmak Karakuş Melek, 2024. Development of an Artificial Intelligence-Based Mobile Application Platform; Evaluation of Prospective Science Teachers’ Project on Creating Virtual Plant Collections in Terms of Plant Blindness and Knowledge Levels. International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology
4-) Mert Nazlı, Altıparmak Karakuş Melek, 2024. USING THE 3D PRINTER IN SCIENCE TEACHING: THE BIOMOLECULAR OF POWER CENTRAL DOGMA DESIGN and MODELING. International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology
5-) Ceylan Berkay, Altıparmak Karakuş Melek, 2023. FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE YAPAY ZEKA. International Contemporary Educational Research Congress
6-) Altıparmak Karakuş Melek, 2023. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ROBOTİK ve KODLAMA EĞİTİMİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ. International Contemporary Educational Research Congress
7-) Altıparmak Karakuş Melek, Mert Nazlı, 2023. 3D PRINTING IN SCIENCE CLASSROOM: BIOMOLECULAR DESIGN AND MODELLING OF CENTRAL DOGMA. THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA)
8-) Altıparmak Karakuş Melek, Özel Ayşe, 2023. SIMULATING THE VERTEBRATE HEART WITH ARDUINO ROBOTIC MODELS. THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA)
9-) Mustafa Turan Yıldırım, Altıparmak Karakuş Melek, 2021. SİNİR SİSTEMİ'NİN ÖĞRETİMİNDE ARDUİNO ROBOTİK STEM ETKİNLİKLERİ. 4. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu

(C-5) Diğer uluslararası yayınevleri tarafından yayımlanmış bilimsel kitapta bölüm

1-) Demirel Ercan, Altıparmak Karakuş Melek, 2024. Education, Science, Art and Society in the 21st Century/6. Sınıf Arduino Robotik STEM Etkinlikleri: Ses vew Özellikleri Ünitesi. Yayın Evi: GlobeEdit Editör Adı: STANKOWSKI Witold, DELLAL NEVİDE, KARADAĞ ORÇİN
2-) Malatya Ada Doğa, Altıparmak Karakuş Melek, 2024. Education, Science, Art And Society in the 21st Century/Tasarım Temelli STEM Eğitiminde 3 Boyutlu Baskı Teknolojileri: Virüslerin Moleküler Modellemesi. Yayın Evi: Globe Edit Editör Adı: STANKOWSKI Witold, DELLAL NEVİDE, KARADAĞ ORÇİN
3-) Ceylan Berkay, Altıparmak Karakuş Melek, 2023. Rethinking Science, Education, Culture, and Art in the Digital Age/Part V. Fen Bilimleri Eğitiminde Yapay Zeka. Yayın Evi: GlobeEdit Editör Adı: Nevide Akpınar Dellal, Şengül Balkaya

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2019. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
2-) Editörlük Türü: Dergi. 2018. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi.

(D-17) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki dergilerde hakemlik

1-) Sakarya University Journal of Education. 2025. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2024. Hakemlik Sayısı: 1

(E-1) SCIE veya SSCI tarafından taranan ve %10’luk dilimde yer alan dergide yapılan atıf

1-) Hands on group work paper model for teaching DNA structure, central dogma and recombinant DNA - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1

(E-3) ESCI, Scopus veya SPORT Discus kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Hands on group work paper model for teaching DNA structure, central dogma and recombinant DNA - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Development of an Artificial Intelligence-Based Mobile Application Platform: Evaluation of Prospective Science Teachers’ Project on Creating Virtual Plant Collections in terms of Plant Blindness and Knowledge - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Hands on group work paper model for teaching DNA structure, central dogma and recombinant DNA - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) LİSE BİYOLOJİ LABORATUVARLARINDA ”İŞ BİRLİKLİ ÖĞRENME” YÖNTEMİNİN TUTUM VE BAŞARIYA ETKİSİ - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 3
2-) Interacting Science through Web Quests - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 4

(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf

1-) Interacting Science through Web Quests - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) LİSE BİYOLOJİ LABORATUVARLARINDA ”İŞ BİRLİKLİ ÖĞRENME” YÖNTEMİNİN TUTUM VE BAŞARIYA ETKİSİ - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2

(E-8) Diğer ulusal/uluslararası kitapta yapılan atıf

1-) Development of an Artificial Intelligence-Based Mobile Application Platform: Evaluation of Prospective Science Teachers’ Project on Creating Virtual Plant Collections in terms of Plant Blindness and Knowledge - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1

(F-2) Yönetiminde tamamlanmış yükseklisans tezleri.

1-) Tez Adı: SİNİR SİSTEMİ’NİN ÖĞRETİMİNDE FETEMM TABANLI ARDUİNO ROBOTİK ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE MÜHENDİSLİK TASARIM SÜRECİ ÜZERİNE ETKİLERİ. Konu: Bu çalışmada; sinir sistemi’nin öğretiminde Robotik FeTeMM tabanlı Arduino Robotik etkinlikleri kapsamında Öğretmen adaylarının; sinir ve duyu hücrelerinin yapısal özellikleri ile impuls (sinirsel mesaj) iletimini, Arduino mikrodenetleyici kartının üzerine birleştirilen devre elemanları, sensörleri ve eyleyicileri sinir ve duyu hücreleri şeklinde adapte ederek tasarım ve programlama yapmaları amacıyla deneysel bir araştırma tasarlanmıştır. . Mustafa Turan-YILDIRIM. 2020
2-) Tez Adı: FeTeMM yaklaşımına dayalı okul dışı etkinliklerin öğretmen adaylarının bitkiler konusu ile ilgili akademik başarı ve okul dışı öğretime yönelik görüşleri üzerine etkileri. Konu: Bu araştırmada; Genel Biyoloji Laboratuvarı II dersinde, Fen Bilgisi 2. Sınıf öğretmen adayları (n=32) ile yürütülen deneysel bir uygulama ile okul dışı FeTeMM yaklaşımıyla oluşturulmuş etkinliklerin, öğretmen adaylarının akademik başarılarına ve okul dışı FeTeMM anlayışına yönelik görüşlerine etkisinin araştırılması hedeflenmiştir. . Büşra-ŞAHİN. 2020
3-) Tez Adı: Mikroskobik incelemede preparat hazırlama yöntemleri ile ilgili öğretmen adaylarının hazırladıkları videoların akademik başarı, laboratuvar teknikleri ve görüşleri üzerine etkileri. Konu: Bu araştırmada, Fen Bilgisi Öğretmenliği 2. Sınıf öğretmen adayları ile Genel Biyoloji Laboratuvarı- I dersinde mikroskobik inceleme ve preparat hazırlama yöntemlerini geliştirmek ve özelde biyolojide laboratuvar tekniklerini daha iyi öğretebilmek amacıyla deneysel bir araştırma tasarlanmıştır. Bu tasarımda deney grubundaki öğretmen adayları Video Kaydet ¬¬¬¬- İzle –¬ Deney Yap –Tartış-Paylaş (VİDEOTAP) yöntemleri ile çalışmışlardır. Serpil-DOĞRU. 2018
4-) Tez Adı: Robotik FeTeMM uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve motivasyonları üzerine etkileri. Konu: Bu araştırmada; Fen Bilgisi Öğretmenliği 4. Sınıf öğretmen adayları ile (n=42) LEGO Mindstorms EV3 eğitsel robotik setlerini kullanılarak, böcek yaşamını taklit eden robotlar tasarlamak ve programlamak amacıyla deneysel bir araştırma tasarlanmıştır. . Simge-AKÇAY. 2018
5-) Tez Adı: Mikro Yaşam Tasarımı: Mikroorganizmalarla İlgili Deney Tasarımlarının Öğrencilerin Yaratıcılıkları, Akademik Başarıları ve Bilimsel Süreç Becerileri Üzerindeki Etkileri. Konu: Fen öğretiminde deney tasarımı etkinlikleri ile bilimsel problem çözme becerileri ve yaratıcılığı geliştirme. Güneş -KESKİN. 2012
6-) Tez Adı: İlköğretim 7. Sınıf Fen Konularının Öğretiminde Webquestlerin Öğrencilerin Fen Başarısı, Fen Ve Teknoloji İle Web Destekli Çalışmaya Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi. Konu: Teknoloji tabanlı fen öğretiminin "Fen başarısı" ve "Teknoloji kullanımına yönelik tutumlar" üzerine etkilerini araştırmak. Ahmet -ÜNAL. 2012
7-) Tez Adı: Bilim Kurgu ile Biyoetik Grup Tartışmalarının Biyoteknolojiye Yönelik Tutumlar ve Akademik Başarı Üzerine Etkileri. Konu: Biyoteknoloji öğretiminde etik ve sosyal konuların tartışılmasının başarı ve tutum üzerine etkilerini araştırmak. Nermin Niğda -YAZICI. 2009

(F-3) Lisansüstü/Tıpta Uzmanlık/ Sanatta Yeterlilik tez çalışmaları savunma sınavlarında jüri üyesi olarak görev almak

1-) Tez Adı: Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde yer alan Bilimin Tarihi ve Tarihsel Gelişimi Konularına Yönelik Akademik Başarılarının Sosyo-demografik özelliklere göre incelenmesi. Konu: Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersinde yer alan Bilimin Tarihi ve Tarihsel Gelişimi Konularına Yönelik Akademik Başarılarının Sosyo-demografik özelliklere göre incelenmesi. Ferdiye-KELEŞ. 2019

(F-2) Yönetiminde tamamlanmış yüksek lisans tezleri

1-) Tez Adı: Fen Bilimleri Öğretiminde 3 Boyutlu Tasarım ve Baskı: STEM Tabanlı Etkinlikler ile Virüsler Konusunun Öğretiminin Akademik Başarı ve 21. Yüzyıl Öğrenen ve Öğreten Becerileri Üzerine Etkisi. Konu: Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adayları; virüs nedir? Virüsler canlı mıdır? virüslerin çeşitleri, virüslerin çoğalması, koronavirüsün yapısı-varyasyonları-etkileri vb. konuların öğretiminde “Tasarım temelli STEM etkinlik modülü” rehberliğinde 3 boyutlu (3B) kalem ve 3B yazıcı teknolojileri ile somut öğretim materyalleri tasarlayabilecekleri bir öğretim süreci izlemişlerdir. . ADA DOĞA-MALATYA. 2025
2-) Tez Adı: Arduino Robotik STEM Tasarım Etkinliklerin 6. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarısı ve 21. Yüzyıl Becerilerine Etkisinin İncelenmesi: Ses ve Özellikleri Ünitesi. Konu: Bu araştırmada; ortaokul 6.sınıf öğrencileri “Ses ve Özellikleri” ünitesi: ses kavramı, ses hızı, ses yankısı, sesin farklı ortamlardaki davranışı vb. konularda tasarım temelli STEM modülü rehberliğinde Arduino mikrodenetleyici platformu üzerinden geliştirilmiş olan projelerle çalışmışlardır. . Ercan-DEMİREL. 2025
3-) Tez Adı: Yapay Zekâ Tabanlı Bir Mobil Uygulama Yazılımının Geliştirilmesi; Öğretmen Adaylarının Sanal Bitki Koleksiyonları Oluşturma Projesinin Bitki Körlüğü ile Bilgi Düzeyleri Açısından Değerlendirilmesi. Konu: Bu araştırmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının okuldışı öğretim etkinliklerinde kullanabileceği özgün bir yapay zekâ tabanlı mobil uygulama yazılımı geliştirilmiştir. AImPLANT olarak isimlendirilen mobil uygulama yazılımı; çevremizde bulunan yaygın bitkiler ve bitki tanımlama teknikleri ile sanal bitki koleksiyonu oluşturma konusunda öğretmen adaylarının kullanımına yönelik bir şekilde tasarlanmıştır. . BERKAY-CEYLAN. 2024
4-) Tez Adı: FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE 3B YAZICI TEKNOLOJİLERİ: SANTRAL DOGMA'NIN BİYOMOLEKÜLER TASARIMI VE MODELLEMESİNİN AKADEMİK BAŞARI, MÜHENDİSLİK TASARIM BECERİLERİ VE 3B BASKI TEKNOLOJİLERİNE YÖNELİK GÖRÜŞLER ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ. Konu: Bu araştırmada, fen bilgisi öğretmen adaylarının, Biyoloji I ders içeriğinde yer alan Santral Dogma ünitesini, 3 boyutlu (3B) tasarım ve baskı teknolojilerini entegre eden bütünleştirici tasarıma dayalı STEM etkinlikleri ile öğrenmeleri sağlanmıştır. . NAZLI-MERT. 2024
5-) Tez Adı: Omurgalılarda kalp anatomi ve fizyolojisinin öğretiminde STEM tabanlı Arduino robotik uygulamaların fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarı ve teknolojiye yönelik direnç davranışları üzerindeki etkileri. Konu: Bu araştırmada; fen bilimleri öğretmen adaylarının, omurgalı hayvanlarda (Balık-Kurbağa-Sürüngen-Kuş ve Memeli) kalbin anatomisi ve fizyolojisini, Arduino UNO mikrodenetleyici kartı ve mBlock kodlama programını kullanarak simüle eden robotik modeller geliştirmeleri temeline dayanan deneysel bir araştırma tasarlanmıştır. . AYŞE-ÖZEL. 2023

(F-3) Lisansüstü/tıpta uzmanlık/sanatta yeterlik tez çalışmaları savunma sınavlarında jüri üyeliği

1-) Tez Adı: ORTAOKUL 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BESLENMEYE YÖNELİK ALIŞKANLIK,TUTUM VE DAVRANIŞLARI İLE BESİN ETİKETLERİNDE YER ALAN BİLGİLERİ KULLANMADURUMLARI. Konu: Bu araştırmanın amacı ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin beslenme alışkanlık, tutum ve davranışları ile besin etiketlerini kullanma durumlarını belirlemektir. . Hülya-DEVECİ. 2025
2-) Tez Adı: Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerileri Özyeterlilik Algıları ile Bu Becerileri Öğretebilme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Konu: Bu araştırmanın amacı fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarının sahip olduğu 21. yüzyıl becerileri özyeterlik algıları ile bu becerileri öğretebilme düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. . Nilda-TEMELLİ. 2024
3-) Tez Adı: Biyoçeşitlilik Konusuna Yönelik Tasarlanan Ders Planının 5. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarıları, Doğaya Yönelik İlgileri ve Görüşleri Üzerine Etkisi. Konu: Çalışmanın amacı, Biyoçeşitlilik konusunun öğretiminde 5E öğretim modeline uygun tasarlanan ders planının öğrencilerin başarıları ve doğaya karşı ilgilerinin üzerine etkisinin incelenmesidir.. Cafer-KURUSAKIZ. 2024
4-) Tez Adı: Doktora Yeterlik. Konu: Doktora Yeterlik. Melike-BOYRALI. 2023
5-) Tez Adı: Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Bilim Tarihi Açısından İncelenmesi ve Öğretmen Görüşleri. Konu: ortaokul fen bilimleri ders kitaplarında yer alan bilim tarihine nasıl ve ne kadar yer verildiğini ortaya koymak ve öğretmen görüşleri alınarak mevcut kullanım yeterliliği araştırmak . Bayram-DAĞTEKİN. 2022
6-) Tez Adı: Bilim Tarihi Örnekleri ile Destekli Sorgulamaya Dayalı Hücre Konusu Öğretiminin 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulamaya Yönelik Görüşlerine ve Fen Başarılarına Etkisi. Konu: Bu çalışmanın amacı sorgulamaya dayalı olarak işlenen bilim tarihi örnekleri ile desteklenmiş hücre konusu öğretiminin 7. Sınıf öğrencilerinin bilimsel sorgulamaya yönelik görüşlerine etkisinin belirlenmesidir.. Ayşe-COŞKUN. 2021

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Uygulamalı bilimlerde kullanılan, matematiği gerçek yaşam problemleri ile ilişkilendirerek problem çözme adımlarını da kapsayan matematiksel modelleme ve süreçleri hakkında matematik eğitiminde lisansüstü öğrenim gören öğretmenlere eğitim vermektir.. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. BİLİMSEL SÜREÇLERDE MATEMATİKSEL MODELLEME VE UYGULAMALARI. 2021-2021
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Bu proje, Türkiye’nin çeşitli illerinde görev yapmakta olan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı çalışan toplamda 20 kişilik Fen ve Teknoloji / Biyoloji öğretmenlerinin katılımıyla, Trakya Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilecektir. Etkinlikler, teorik ve deneysel uygulamalar, yapılandırmacı yaklaşım ile 5E modeli ve işbirlikli öğrenme kullanılarak 7 gece 8 günlük bir program dahilinde uygulanacaktır. Projenin amacı - Fen ve Teknoloji / Biyoloji öğretmenlerinin biyoteknoloji konusunda gerekli bilgi ve donanıma sahip olmalarını sağlamak, - Öğretmenlerin biyoteknolojideki temel konular ve kavramları öğrencilere anlaşılır, kalıcı, basit araç ve gereçlerle aktif katılımlı ve eğlenceli bir biçimde aktarmalarını ve öğrencilerin anlamlı öğrenmelerini sağlamaktır. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Geleceğin Teknolojisi Biyoteknoloji. 2018-2018

(G-7) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) yürütücülük

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Fen Bilimleri Eğitimi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. FeTeMM Yaklaşımına Dayalı Okul Dışı Etkinliklerin Öğretmen Adaylarının Bitkiler Konusu İle İlgili Akademik Başarı Ve Okul Dışı Öğretime Yönelik Görüşleri Üzerine Etkileri. 2019-2020
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Fen Bilimleri Eğitimi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. SİNİR SİSTEMİ’NİN ÖĞRETİMİNDE FETEMM TABANLI ARDUİNO ROBOTİK ETKİNLİKLERİNİN AKADEMİK BAŞARI VE MÜHENDİSLİK TASARIM SÜRECİ ÜZERİNE ETKİLERİ. 2019-2020
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Lego Mindstorms Robotik eğitim kitleri ile öğretmen adaylarının robotik, kodlama, algoritma ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesi.. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. ”Robotik FeTeMM Uygulamalarının Öğretman Adaylarının Akademik Başarı, Bilimsel Süreç Becerileri ve Motivasyonları Üzerine Etkisi”. 2017-2019
4-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Fen öğretiminde teknoloji (webquest) kullanımının akademik başarı, teknoloji tabanlı öğrenme ve teknolojiye yönelik tutumlar üzerine etkisini incelemek. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. İlköğretim 7. Sınıf Fen Konularının Öğretiminde Webquestlerin Öğrencilerin Fen Başarısı, Fen ve Teknoloji ile Web Destekli Çalışmaya Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi.. 2010-2013
5-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: Bilim kurguyu etik ve sosyal tartışmalarda kullanarak akademik başarı ve tutumları geliştirmek. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Gıdaklayan Patates, Solungaçlı Domates: Bilim Kurgu İle Biyoetik Tartışmaların Öğrenme Üzerine Etkisi. 2007-2009

(G-8) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) görev alma (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Grup taraştırma ve tartışma yöntemlerinin akademik başarı ve tutumlar üzerine etkilerini incelemek. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Bazı Biyoloji Deneylerinin Öğretimi ve Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkiler. 1999-2001

(L-15) Değişim/İş birliği Programları kapsamında yurt dışı kurumlarda ders vermek

1-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi ile ikili işbirliği protokolü bulunan (Momerandum of Understanding) (Abai Kazakh National Pedagogical University) 4 hafta boyunca (03 - 31 Ekim 2022) ders verme - doktora öğrencisinin doktora araştırma ve bitirme çalışmalarında akademik danışmanlık. Kazakistan. . 2022

(L-3) Ulusal sertifikalı eğitim kursuna eğitici olarak katılmış olmak

1-) Arduino Dersleri ve Fen Bilimlerinde Robotik Kodlama Sertifika Kursu. Türkiye. . 2022
2-) Arduino Dersleri ve Fen Bilimlerinde Robotik Kodlama Sertifika Kursu. Türkiye. . 2022

Verdiği Dersler

FBE00150 2024-2025 Bahar

FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE AKILLI SİSTEMLER VE DİJİTAL TEKNOLOJİLER

FBE20004 2024-2025 Bahar

BİYOLOJİ 3

GKD00380 2024-2025 Bahar

BİTKİ VE HAYVAN KOLEKSİYONLARI

GKD00390 2024-2025 Bahar

KODLAMA VE ROBOTİK

İFÖ-3002 2024-2025 Bahar

GENETİK VE BİYOTEKNOLOJİ

FBE00150 2024-2025 Güz

FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE AKILLI SİSTEMLER VE DİJİTAL TEKNOLOJİLER

FBE20003 2024-2025 Güz

BİYOLOJİ 2

FBE00060 2023-2024 Bahar

İNSAN ANATOMİSİ VE FİZYOLOJİSİ

FBE40002 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

GKD00380 2023-2024 Bahar

BİTKİ VE HAYVAN KOLEKSİYONLARI

GKD00390 2023-2024 Bahar

KODLAMA VE ROBOTİK

FBE20003 2023-2024 Güz

BİYOLOJİ 2

GKD00390 2023-2024 Güz

KODLAMA VE ROBOTİK