Personel

Doktor Öğretim Üyesi MURAT AKTAN
Doktor Öğretim Üyesi
Murat Aktan
@ E-posta
murataktan@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 5838

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi / Uluslararası Ticaret Ve Finansman Bölümü / Lojistik Yönetimi Anabilim Dalı

Kadro Birimi

İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi / Uluslararası Ticaret Ve Finansman Bölümü / Lojistik Yönetimi Anabilim Dalı

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Marmara Üniversitesi İİBF İngilizce İşletme 2005

Yüksek Lisans

Otto-von-Guericke Magdeburg University Faculty of Economics and Management Msc in Management 2008

Doktora

Eastern Michigan University College of Business Department of Marketing (Visiting Scholar) 2014
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Üretim Yönetimi ve Pazarlama 2015

Yayin Bilgileri

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararsı alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Aktan Murat, 2020. Impact of gender, age and smoking habits on the effectiveness of health warning messages on cigarette packets: research on a highly educated Turkish sample. International Journal of Health Promotion and Education
2-) Aydoğan Sibel, Aktan Murat, 2019. WHO IS ENGAGED IN E-WOM? ROLE OF E-LOYALTY, DEMOGRAPHICS, VISIT FREQUENCY AND PRODUCT CATEGORY. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
3-) Aktan Murat, 2017. Sigara Paketlerinde Bulunan Birleşik Sağlık Uyarılarının Etkinliğinin Sosyal Pazarlama Açısından Değerlendirilmesi.. Business Economics Research Journal

(A-3-Eski) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Aktan Murat, 2017. ÜLKE KİŞİLİĞİ ÖLÇEĞİNİN TÜRKÇE UYARLAMASININ GÜVENİLİRLİĞİ VE GEÇERLİLİĞİ. ÖNERİ: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hakemli Dergisi
2-) Kaya Tekiner, Atila Emre, Bay Eyüp, Aktan Murat, 2017. MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ VE MARKA SADAKATİ: ELEKTRİKLİ KÜÇÜK EV ALETLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. SOCIAL SCIENCESSTUDIES JOURNAL
3-) Aktan Murat, Aydoğan Sibel, Aysuna Türkyılmaz Ceyda, 2016. Web Advertising Value and Students Attitude Towards Web Advertising. European Journal of Business and Management
4-) Aktan Murat, Paul Chao, 2016. Impact of Country Personality on Attitude Toward Foreign Products Self congruity as a Mediator. Atlantic Marketing Journal
5-) Aktan Murat, 2013. Kamuoyunun yerli otomobil projesini algısı. ÖNERİ: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hakemli Dergisi

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Aktan Murat, 2020. Evaluation of Organic Foods’ Quality in Turkey: Impact of Gender, Country of origin and Store Category. Yönetim Bilimleri Dergisi
2-) Aydoğan Sibel, Aktan Murat, 2019. WHO IS ENGAGED IN E-WOM? ROLE OF E-LOYALTY,DEMOGRAPHICS, VISIT FREQUENCY AND PRODUCT CATEGORY. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Paul Chao, Aktan Murat, 2019. Leveraging IoT and Marketing in Global Entrepreneurship Development. 4. ULUSLARARASI GİRİŞİMCİLİK İSTİHDAM VE KARİYER KONGRES
2-) Aktan Murat, Paul Chao, 2018. Credibility of Anti-Smoking Messages on The Effectiveness Of Health Warning Messages: The Mediating Roles Of Perceived Health And Social Risks. Global Marketing Conference
3-) Paul Chao, Aktan Murat, Zhang Lei, 2017. ”Effects of Country Personality on Foreign General Product Attitude Through Self-Congruity and General Product Country Images in an Emerging Country”. Academy of Marketing Science-New Zeland.
4-) Aktan Murat, Paul Chao, 2016. Mediating effect of self congruity between country personality and attitude toward foreign products in an emerging market. Global Alliance of Marketing and Management Associations Conference.
5-) Aktan Murat, Paul Chao, 2015. Can self congruity mediate between country personality and product attitude. 3rd International Conference on Contemporary Marketing Issues
6-) Bakır Nurettin Ozan, Aktan Murat, Aydoğan Sibel, Witkowski Terry, 2014. Who is More Concerned with Marketing Ethics? A Study of Marketing and Non-Marketing Students. 38’xxth Marketing Educators Assosication Congress

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Chao Paul, Aktan Murat, 2015. Effects of Product Image Country Personality Self Congruity and Ethnocentrism on Attitude Toward Foreign Products. American Marketing Association Summer Marketing Educators Conference

(B-4) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Aydoğan Sibel, Bakır Nurettin Ozan, Aktan Murat, 2013. Arçelik ve Beko Markaları Farklı Mı Marka Kişilikleri Açısından Bir Değerlendirme. 18. Ulusal Pazarlama Kongresi
2-) Aktan Murat, Aydoğan Sibel, 2012. Bireysel Kültürün Pazarlama Etiği Algisiüzerine Etkisi:Pazarlama Dersi Alan Ve Almayan İşletmeöğrencileri Üzerine Bir Araştirma. 17. Ulusal Pazarlama Kongresi

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Aktan Murat, 2018. Strategic Design and Innovative Thinking in Business Operations/Strategic Packaging and Labelling Policies Affecting Purchase Intention Towards Harmful Products. Yayın Evi: Springerlink Editör Adı: Hasan Dincer, Umit Hacioglu, Serhat Yuksel

(C-4) Alanında tanınmış ulusal yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Aktan Murat, Gürdal Sahavet, 2013. 21. Yüzyılda Pazarlama ve Yönetim Sezgileri/Sürdürülebilir Pazarlamanın Besin Kaynağı: Yetenek Yönetimi. Yayın Evi: Detay Editör Adı: Emine Çobanoğlu, Sahavet Gürdal, Zeynep Bilgin

Verdiği Dersler

İŞL4919 2020-2021 Güz

Entrepreneurship

UTF 5090 2020-2021 Güz

Seminer

UTF 5513 2020-2021 Güz

Uluslararası Pazarlama Stratejileri

UTF 5701 2020-2021 Güz

Uzmanlık Alan Dersi

UTF2007 2020-2021 Güz

Academic English III

UTF3517 2020-2021 Güz

Consumer Behaviour

İŞL1820 2018-2019 Bahar

İşletme Bilimine Giriş II

İŞL4910 2018-2019 Bahar

Uluslararası Satış Yönetimi

UTF 5513 2018-2019 Bahar

Uluslararası Pazarlama Stratejileri

UTF1006 2018-2019 Bahar

Academic English II

UTF2012 2018-2019 Bahar

Academic English IV

BUS1801 2018-2019 Güz

General Business

UTF 5521 2018-2019 Güz

Lojistik Yönetimi

UTF1003 2018-2019 Güz

Academic English I

UTF2005 2018-2019 Güz

International Business

UTF2007 2018-2019 Güz

Academic English III