Personel

Doç.Dr. ŞEYDA SELEN ÇİMEN
Doç.Dr.
Şeyda Selen Çimen
@ E-posta
seydaselen@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 1790 , 0252 211 3296

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Yabancı Diller Eğitimi Bölümü / İngiliz Dili Eğitimi Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Yabancı Diller Eğitimi Bölümü / İngiliz Dili Eğitimi Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi - Eğitim Fakültesi - Yabancı Diller Eğitimi Bölümü (2002 - 2006)

Yüksek Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İngiliz Dili Eğitimi (yl) (tezli) (ingilizce) (2006 - 2009)

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İngiliz Dili Öğretimi (dr) (2010 - 2017)

Yayin Bilgileri

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Çimen Şeyda Selen, 2022. Exploring EFL assessment in Turkey: Curriculum and teacher practices. International Online Journal of Educations and Teaching (IOJET)
2-) Çimen Şeyda Selen, 2021. Use of the case-based method in getting prepared for young learners’ EFLclasses. International Journal of Curriculum and Instruction
3-) Çimen Şeyda Selen, Daloğlu Ayşegül, 2019. Dealing with in-class challenges: Pre-service teacher cognitions and influences. Journal of Language and Linguistic Studies

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Çimen Şeyda Selen, Bal Gezegin Betül, 2021. An analysis of theses written on teaching english to young learners in Turkey. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
2-) Çimen Şeyda Selen, Kömür Şevki, 2019. Dilemma situations in teaching practice: What do student teachers reflect?. Gaziantep University Journal of Social Sciences
3-) Kömür Şevki, Çimen Şeyda Selen, 2017. Exploring pre-service English teachers course expactations and their realization levels through portfolios. International Online Journal of Education and Teaching

(A-8) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış tam makale

1-) Abi Mehmet, Çimen Şeyda Selen, Kömür Şevki, 2024. How Literate are Prospective English Teachers in Language Assessment? A Case Just Before Entering the Teaching Profession. ELT Research Journal
2-) Çimen Şeyda Selen, Çepik Kiriş Hazal, 2015. Pre-service EFL teachers’ perceptions of and strategies in dealing with misbehavior. The International Journal of Educational Researchers
3-) Çimen Şeyda Selen, 2015. A comparative study on language learning beliefs of pre-service and in-service EFL teachers. ELT Research Journal
4-) Çimen Şeyda Selen, Karaman Abdullah Cendel, 2014. Interactive decision making processes of teachers of English at public schools. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
5-) Çimen Şeyda Selen, 2013. Acquisition of English article system by Turkish learners in an EFL setting. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 31
6-) Kömür Şevki, Çimen Şeyda Selen, 2009. Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context. Muğla University Journal of Social Sciences

(B-1) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Vardar Hepgül, Çimen Şeyda Selen, Kömür Şevki, 2023. Perceptions of EFL Learners on the Effects of Out-of-Class Audio-Visual Media Use. Seventh International Contemporary Educational Research Congress
2-) Çimen Şeyda Selen, 2011. The Analysis of aspects in Turkish narratives: A case study of a Turkish monolingual child’s narration. The 8th METU Postgraduate Conference on Linguistics and Language Teaching, 24-25 November, 2011, METU, Ankara: Turkey.
3-) Çimen Şeyda Selen, 2011. Features of T-Talk: The aspect of learner involvement. 11th METU International ELT Convention 31 May- 02 June, METU: Ankara

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Vatansever Berfe Rana, Dinçer Gülsüm, Çimen Şeyda Selen, 2024. Themes in EFL Classes: Voices of Secondary School Students in Türkiye. 1 ST INTERNATIONAL ELT, EFL & ELL CONFERENCE (INEEEC)
2-) Kömür Şevki, Çimen Şeyda Selen, 2019. Dilemma situations in teaching practice: what do student-teachers reflect?. 13th International IDEA Conference: Studies in English
3-) Çimen Şeyda Selen, 2019. An Analysis of theses in the field of teaching English to young learners in Turkey. The 19th INGED International ELT Conference
4-) Çimen Şeyda Selen, 2019. Case-based method in getting prepared for young learners classes. International Language Teacher Education Research Group Conference: April 8-10, 2019, Antalya/Turkey
5-) Kömür Şevki, Çimen Şeyda Selen, 2018. Pre-service English teachers’ self-reflections on their teaching practice: What happens in actual classroom?. 10th International ELT Reserach Conference: New Perspectives in Quality Learning and Teaching in ELT
6-) Çimen Şeyda Selen, Daloğlu Ayşegül, 2018. Pre-Service EFL Teachers’ Practices Regarding Most Commonly Experienced In-Class Challenges. 13th METU INternational ELT Convention
7-) Çimen Şeyda Selen, Daloğlu Ayşegül, 2017. Dealing with in-class challenges: Pre-service English teacher cognitions. GlobELT
8-) Kömür Şevki, Çimen Şeyda Selen, 2017. Exploring pre-service English teachers’ course expectations and their realization levels through portfolios. GlobELT 2017 Conference: An International conference on teaching and Learning English as an Additional Language
9-) Çimen Şeyda Selen, Çepik Kiriş Hazal, 2015. Pre-service EFL teachers' perceptions of and strategies in dealing with misbehavior. 7th International Congress of Educational Research 28-31 May 2015
10-) Çimen Şeyda Selen, 2014. A comparative study on language learning beliefs. The 8th International ELT Research Conference : Innovative Approaches to Research in ELT
11-) Çimen Şeyda Selen, Kömür Şevki, 2011. Cross-linguistic and cross-subject investigation of speech acts of refusals. 6th International Symposium on Politeness: Corpus Approaches. 11-13 July, METU: Ankara: Turkey
12-) Çimen Şeyda Selen, Üstünel Eda, 2008. Reflecting on individual learning styles in English language classroom practice. The 5th International ELT Research Conference. 23-25 May,2008, Çanakkale Onsekiz Mart University, Çanakkale.
13-) Kömür Şevki, Çimen Şeyda Selen, 2008. Deyimsel ifadelerin öğretiminin öğrencilerin mecaz (metafor) algıları üzerine etkisi. Yabancı Dil Bölümleri ve Yüksekokullarının Yabancı Dil Öğretimindeki Sorunları Kurultayı

(B-4) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve tam metin olarak yayımlanan bildiri

1-) Kömür Şevki, Çimen Şeyda Selen, 2007. İngilizce öğrenen üniversite öğrencilerinin otonom öğrenme üzerine görüşleri (Muğla Üniversitesi Örneği). Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi. 22-23 Kasım, 2007, Gazi Üniversitesi, Ankara.

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Çimen Şeyda Selen, 2021. Language Assessment Theory with Practice/Asessment of Young EFL Learners. Yayın Evi: NOBEL Editör Adı: Sevim İnal & Oya Tunaboylu
2-) Çimen Şeyda Selen, Bal Gezegin Betül, 2021. Pragmatics and Language Teaching/Pragmatics: An Introduction. Yayın Evi: PEGEM Editör Adı: Çimen, Şeyda Selen; Bal-Gezgin, Betül
3-) Bal Gezegin Betül, Çimen Şeyda Selen, 2021. Discourse Analysis and Language Teaching/Pragmatics and Discourse. Yayın Evi: EĞİTEN KİTAP Editör Adı: Demir, Bora & Akbaş, Erdem
4-) Çimen Şeyda Selen, 2020. İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi/Çocuklarda Öğrenme ve Yabancı Dil Öğretimi. Yayın Evi: Nobel Akademik Yayıncılık Editör Adı: Çakır, İsmail

(D-10) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde hakemlik

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2022. Journal of Teacher Education.

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2022. Action in Teacher Education.
2-) Editörlük Türü: Dergi. 2022. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi.
3-) Editörlük Türü: Dergi. 2020. Academy Journal of Educational Sciences.
4-) Editörlük Türü: Dergi. 2019. Novitas-Royal.
5-) Editörlük Türü: Dergi. 2018. International Online Journal of Education and Teaching.

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2022. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
2-) Editörlük Türü: Bildiri Kitabı. 2021. 5th International Conference on Research in Applied Linguistics.
3-) Editörlük Türü: Dergi. 2021. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.

(D-9) Alanında yurtiçinde yayımlanan kitap editörlüğü

1-) Editörlük Türü: Kitap. 2021. Pragmatics and Language Teaching.

(E-1) SCIE veya SSCI tarafından taranan ve %10’luk dilimde yer alan dergide yapılan atıf

1-) Dilemma situations in teaching practice: What do student teachers reflect? - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Exploring EFL assessment in Turkey: Curriculum and teacher practices - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1

(E-2) SCIE, SSCI veya AHCI tarafından taranan dergide yapılan atıf

1-) Pre-service EFL teachers’ perceptions of and strategies in dealing with misbehavior - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Dilemma situations in teaching practice: What do student teachers reflect? - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
3-) Dealing with in-class challenges: Pre-service teacher cognitions and influences - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 2
5-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 2

(E-3) ESCI, Scopus veya SPORT Discus kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-4) TR Dizin kapsamındaki dergide yapılan atıf

1-) Dealing with in-class challenges: Pre-service teacher cognitions and influences - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Exploring EFL assessment in Turkey: Curriculum and teacher practices - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 5
3-) Use of the case-based method in getting prepared for young learners’ EFLclasses - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) An analysis of theses written on teaching english to young learners in Turkey - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
6-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
7-) Dealing with in-class challenges: Pre-service teacher cognitions and influences - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
8-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2
9-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 2
10-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 3
11-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2014 Atıf Sayısı: 1
12-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2012 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Diğer uluslararası hakemli dergide yapılan atıf

1-) Exploring EFL assessment in Turkey: Curriculum and teacher practices - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
2-) Dealing with in-class challenges: Pre-service teacher cognitions and influences - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Pragmatics and Language Teaching/Pragmatics: An Introduction - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Dealing with in-class challenges: Pre-service teacher cognitions and influences - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Pre-service EFL teachers’ perceptions of and strategies in dealing with misbehavior - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) Pre-service EFL teachers’ perceptions of and strategies in dealing with misbehavior - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
7-) A comparative study on language learning beliefs of pre-service and in-service EFL teachers - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
8-) Pre-service EFL teachers’ perceptions of and strategies in dealing with misbehavior - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
9-) Acquisition of English article system by Turkish learners in an EFL setting - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
10-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
11-) Using conceptual metaphors in teaching idioms in a foreign language context - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Diğer ulusal hakemli dergide yapılan atıf

1-) Dealing with in-class challenges: Pre-service teacher cognitions and influences - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(G-3) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan proje yürütücülüğü

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: İngilizce Öğretiminde Tamamlayıcı Ölçme Değerlendirme. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. İngilizce Öğretiminde Tamamlayıcı Ölçme Değerlendirme Uygulamaları: İngilizce Öğretmen Adaylarına Yönelik Bilgi ve Beceri Kazandırma Kursu. 2023-2023

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Edimbilim ve Dil Öğretimi. Proje Türü: Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç). İngilizce Öğretmen Adaylarına Yönelik Edimbilim Güncel Bilgi ve Beceri Kazandırma Kursu. 2022-2022
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: Ortaokul öğrencilerine İngilizce Öğretimi. Proje Türü: Diğer Kamu Kuruluşları (Yükseköğretim Kurumları Hariç). Ortaokul Öğrencilerinin Sesi: İngilizce Dersi Temaları. 2021-2024

(I-11) Değişim/İşbirliği Programları kapsamında yurtdışı kurumlarda ders vermek

1-) ERASMUS + Staff Mobility Agreement. Çekya. . 2024

(I-12) Bölüm başkanlığı, Dekan/Yüksekokul/Enstitü

1-) . . . 2024

(I-13) Bölüm başkan yardımcılığı ve anabilim dalı başkanlığı

1-) Bölüm Başkan Yard.. . . 2023

Verdiği Dersler

İDE 5099 2024-2025 Bahar

RESEARCH METHODS AND ETHICS

İDÖ20008 2024-2025 Bahar

DİL EDİNİMİ

İDÖ30006 2024-2025 Bahar

DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ 2

İDÖ40002 2024-2025 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

İDE 5505 2024-2025 Güz

SYLLABUS DESIGN AND MATERIALS DEVELOPMENT/EVALUATION

İDÖ00030 2024-2025 Güz

EDİMBİLİMİ VE DİL ÖĞRETİMİ

İDÖ20007 2024-2025 Güz

ELEŞTİREL OKUMA VE YAZMA

İDÖ40001 2024-2025 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

İDE 5099 2023-2024 Bahar

RESEARCH METHODS AND ETHICS

İDÖ00100 2023-2024 Bahar

SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

İDÖ20002 2023-2024 Bahar

İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMLARI

İDÖ20008 2023-2024 Bahar

DİL EDİNİMİ

İDÖ40002 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

İDE 5505 2023-2024 Güz

SYLLABUS DESIGN AND MATERIALS DEVELOPMENT/EVALUATION

İDÖ00030 2023-2024 Güz

EDİMBİLİMİ VE DİL ÖĞRETİMİ

İDÖ20007 2023-2024 Güz

ELEŞTİREL OKUMA VE YAZMA

İDÖ40001 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

İDÖ40003 2023-2024 Güz

İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME