Personel

Doç.Dr. SİNEM ACAR
Doç.Dr.
Sinem Acar
@ E-posta
sinemacar@mu.edu.tr
Telefon
0252 211 5704

Kadro Bilgileri

Görev Birimi

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Abd

Kadro Birimi

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Abd

Öğrenim Bilgileri

Lisans

İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü/ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD 21.06.2009

Yüksek Lisans

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık 2014

Doktora

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri ABD/ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı 2019

Yayin Bilgileri

(A-3) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararsı alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makale

1-) Acar Sinem, 2022. Mediator Role of Social Appearance Anxiety in the Relationship between Socio-Cultural Attitudes towards Appearance and Body Image Flexibility. International Journal of Psychology and Education Studies
2-) Acar Sinem, 2022. The Association of Career Talent Self-Efficacy, Positive Future Expectations and Personal Growth Initiative. Psycho-Educational Research Reviews
3-) Acar Sinem, 2022. Baş Etme Yetkinliğinin Yordayıcısı Olarak Psikolojik Esneklik. e-International Journal of Educational Research
4-) Acar Sinem, Doğan Uğur, Adıgüzel Arca, Erözkan Atılgan, 2021. Bilişsel Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Olarak Geliştirilen Belirsizliğe Tahammülsüzlükle Başetme Psikoeğitim Programının Üniversite Öğrencilerinin Belirsizliğe Tahammülsüzlük Düzeyleri Üzerindeki Etkililiğinin Sınanması. Pamukkale University Journal of Education
5-) Tekin Ersan Deniz, Ata Seda, Kaya Sinem, 2020. Acceptance in Early Childhood: A Study from Turkish Children. International Journal of Early Childhood Special Education
6-) Tekin Ersan, D., Ata, S., Kaya, S., 2017. Examining the Psychometric Properties of Acceptance Scale for Kindergarten-Revised (ASK-R) in Turkish. . Journal of Education and Training Studies
7-) Kaya Çağlar, Kaya Sinem, 2017. Prospective Teachers’ Educational Beliefs and Their Views about the Principles of Critical Pedagogy. Journal of Education and Learning
8-) Kaya Sinem, 2017. Lezbiyen, Gey, Biseksüel Kimliği Ölçeği Türkçe Formu’nun Psikometrik Özellikleri. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi
9-) Doğan, U., Kaya, S., 2016. Mediation Effects of Internet Addiction on Shame and Social Networking. Universal Journal of Educational Research
10-) Kaya, S., Avcı, R., 2016. Effects of Cognitive-Behavioral-Theory-Based Skill-Training on University Students’ Future Anxiety and Trait Anxiety. Eurasian Journal of Educational Research
11-) Kaya, Ç., Kaya, S., 2015. Relationship between prospective teachers’ dysfunctional attitudes and their attitudes towards the teaching profession. Journal of Educational Sciences Research
12-) Kaya Sinem, Kaya Çağlar, 2014. Pre-service Teachers’s Academic Motivation and Coping Strategies as the Predictors of their Academic Procrastination. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi

(A-5) SCI veya SCI Expanded, SSCI, AHCI dışındaki uluslararası indexler tarafından taranan dergilerde yayımlanan tam makale

1-) Acar Sinem, Deniz Sabahattin, Doğan Uğur, 2022. Üniversite Öğrencilerinin Sınav Kaygısında Akademik Başarı, Motivasyon ve Boş Zaman Yönetiminin Rolü. Ege Bilimsel Araştırmalar Dergisi
2-) Doğan, U., Kaya, S., Eren, D., 2016. Lise Öğrencilerinin Risk Alma Davranışlarının Yaşam Doyumu ve Psikolojik İyi Oluş Değişkenleri ile İlişkisi . Turkish Studies

(A-7) ULAKBİM tarafından taranan ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makale

1-) Acar Sinem, 2022. Beden İmgesi Esnekliği Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Acar Sinem, Doğan Uğur, 2021. Psikolojik Danışmanların Kendi Ruh Sağlıklarına Yönelik Değerlendirmeleri. Journal of History School
3-) Acar Sinem, 2021. Okul Psikolojik Danışmanlarının Özel Eğitim Alanında Hizmet İçi Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi. Trakya Eğitim Dergisi
4-) Çelikkaleli, Ö., Kaya, S., 2016. University Students’ Interpersonal Cognitive Distortions, Psychological Resilience, and Emotional Self-Efficacy According to Sex and Gender Roles. Pegem Eğitim ve Öğretim

(B-2) Uluslararası kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü olarak sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Acar Sinem, 2021. Beden İmgesi Esnekliği Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. IV. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
2-) Acar Sinem, 2021. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesinin Uzaktan Eğitimde Erişilebilirlik Uygulamaları. ICOLDE 2021 INTERNATIONAL CONGRESS ON OPEN LEARNING AND DISTANCE EDUCATION 2021
3-) Tekin Ersan Deniz, Kaya Sinem, 2017. Annelerin Engelli Bireylere Yönelik Tutumları ile Çocuklarının Kabul Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
4-) Kaya Sinem, Tekin Ersan Deniz, 2017. Rehber Öğretmenlerin Özel Eğitimle İlgili Hizmetiçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi. II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
5-) Kaya, S., Avcı, R., 2016. Bilişsel- Davranışçı Yaklaşıma Dayalı Olarak Geliştirilen Gelecek Kaygısıyla Baş Etme Psiko-Eğitim Grup Yaşantısının Üniversite Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı Üzerindeki Etkisi. III rd International Eurasian Educational Research Congress
6-) Kaya, Ç., Kaya, S., 2015. The Relationship between Prospective Teachers’ Educational Beliefs and their Views about Critical Pedagogy. New Issues on Teacher Education
7-) Kaya, S., 2015. Üniversite Psikolojik Danışma Merkezine Başvuran Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Başvuru Nedenleri. VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi
8-) Kaya, Ç., Kaya, S., 2014. The Analysis of the Relationship Among the Pre-service Teachers’ Academic Procrastination, Academic Motivation and Coping Strategies. International Symposium: New Issues in Teacher Education (ISNITE II)
9-) Kaya, Ç., Kaya, S., 2013. Öğretmen Adaylarının Fonksiyonel Olmayan Tutumları ile Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Öğretmen Eğitiminde Yeni Eğilimler Uluslararası Sempozyumu
10-) Çeçen Eroğul, A.R., Kaya, S., 2013. The Factors Affecting Subjective Well- Being: Childhood Trauma Experiences, Negative Automatic Thoughts and Perceived Social Support. IAC World Conference

(B-5) Ulusal kongre, sempozyum, panel, çalıştay gibi bilimsel, sanatsal toplantılarda sözlü sunulan ve özet metin olarak yayımlanan bildiri.

1-) Acar Sinem, 2021. Kabul ve Kararlılık Yaklaşımı Temelinde Kendi Ruh Sağlığımızı Korumak. IV. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu
2-) Kaya, S., Çelikkaleli, Ö., 2015. Baş Etme Yetkinliği Ölçeği Kısa formu'nun Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi. 13. Ulusal PDR Kongresi

(C-1) Alanında tanınmış uluslar arası yayınevlerince yayımlanan kitap yazarlığı

1-) Acar Sinem, 2022. Beden İmgesi Esnekliğini Geliştirmeye Yönelik Grup Psikoeğitimi/. Yayın Evi: Kriter Yayınevi Editör Adı: Sinem ACAR

(C-3) Alanında tanınmış uluslararası yayınevlerince yayımlanan kitaplarda bölüm yazarlığı

1-) Acar Sinem, 2023. Okulda Ruh Sağlığı/Gelişimsel Açıdan Okulda Ruh Sağlığı. Yayın Evi: Nobel Editör Adı: Erözkan, Atılgan
2-) Acar Sinem, 2022. ÇOCUK VE ERGENLERDE BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI TERAPİ UYGULAMALARI I/Çocuk ve Ergenlerin Bilişsel Davranışçı Terapisinde Ailenin Rolü ve Katılımı. Yayın Evi: Nobel Editör Adı: Mehmet Ali YILDIZ
3-) Acar Sinem, 2021. Muğla'da Kent Ekonomisi/Muğla'da Eğitim. Yayın Evi: Detay Yayıncılık Editör Adı: Bahar Ozan, Avcı Mehmet

(D-10) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde hakemlik

1-) current psychology. 2023. Hakemlik Sayısı: 1

(D-11) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indexlerde taranan dergilerde hakemlik

1-) IJPES. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
2-) IJPES. 2021. Hakemlik Sayısı: 1

(D-12) Diğer bilimsel, sanatsal ya da mesleki hakemli hakemlik

1-) Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 2023. Hakemlik Sayısı: 1

(E-1) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan dergilerde olmak üzere adayın yazar olarak yer almadığı SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI tarafından taranan yayınlarda adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) University Students’ Interpersonal Cognitive Distortions, Psychological Resilience, and Emotional Self-Efficacy According to Sex and Gender Roles - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
2-) Prospective Teachers’ Educational Beliefs and Their Views about the Principles of Critical Pedagogy - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Effects of Cognitive-Behavioral-Theory-Based Skill-Training on University Students’ Future Anxiety and Trait Anxiety - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
4-) Acceptance in Early Childhood: A Study from Turkish Children - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 6
5-) The Association of Career Talent Self-Efficacy, Positive Future Expectations and Personal Growth Initiative - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) University Students’ Interpersonal Cognitive Distortions, Psychological Resilience, and Emotional Self-Efficacy According to Sex and Gender Roles - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
7-) Mediation Effects of Internet Addiction on Shame and Social Networking - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
8-) Acceptance in Early Childhood: A Study from Turkish Children - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
9-) University Students’ Interpersonal Cognitive Distortions, Psychological Resilience, and Emotional Self-Efficacy According to Sex and Gender Roles - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
10-) University Students’ Interpersonal Cognitive Distortions, Psychological Resilience, and Emotional Self-Efficacy According to Sex and Gender Roles - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(E-2) ÜAK Tarafından Kabul edilmiş olan uluslararası alan indeksleri tarafından taranan dergilerde yayınlanan tam makalelerde yapılan atıf

1-) University Students’ Interpersonal Cognitive Distortions, Psychological Resilience, and Emotional Self-Efficacy According to Sex and Gender Roles - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Prospective Teachers’ Educational Beliefs and Their Views about the Principles of Critical Pedagogy - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) University Students’ Interpersonal Cognitive Distortions, Psychological Resilience, and Emotional Self-Efficacy According to Sex and Gender Roles - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
4-) Prospective Teachers’ Educational Beliefs and Their Views about the Principles of Critical Pedagogy - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Lise Öğrencilerinin Risk Alma Davranışlarının Yaşam Doyumu ve Psikolojik İyi Oluş Değişkenleri ile İlişkisi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1

(E-4) SCI veya SCI-Expanded, SSCI ve AHCI dışındaki uluslararası indekslerde taranan dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Effects of Cognitive-Behavioral-Theory-Based Skill-Training on University Students’ Future Anxiety and Trait Anxiety - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) University Students’ Interpersonal Cognitive Distortions, Psychological Resilience, and Emotional Self-Efficacy According to Sex and Gender Roles - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
3-) Lise Öğrencilerinin Risk Alma Davranışlarının Yaşam Doyumu ve Psikolojik İyi Oluş Değişkenleri ile İlişkisi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
4-) Pre-service Teachers’s Academic Motivation and Coping Strategies as the Predictors of their Academic Procrastination - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
5-) Effects of Cognitive-Behavioral-Theory-Based Skill-Training on University Students’ Future Anxiety and Trait Anxiety - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
6-) University Students’ Interpersonal Cognitive Distortions, Psychological Resilience, and Emotional Self-Efficacy According to Sex and Gender Roles - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
7-) Lise Öğrencilerinin Risk Alma Davranışlarının Yaşam Doyumu ve Psikolojik İyi Oluş Değişkenleri ile İlişkisi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
8-) Examining the Psychometric Properties of Acceptance Scale for Kindergarten-Revised (ASK-R) in Turkish. - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
9-) Lise Öğrencilerinin Risk Alma Davranışlarının Yaşam Doyumu ve Psikolojik İyi Oluş Değişkenleri ile İlişkisi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
10-) Pre-service Teachers’s Academic Motivation and Coping Strategies as the Predictors of their Academic Procrastination - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
11-) Effects of Cognitive-Behavioral-Theory-Based Skill-Training on University Students’ Future Anxiety and Trait Anxiety - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
12-) Mediation Effects of Internet Addiction on Shame and Social Networking - Atıf Yılı: 2017 Atıf Sayısı: 1
13-) Lise Öğrencilerinin Risk Alma Davranışlarının Yaşam Doyumu ve Psikolojik İyi Oluş Değişkenleri ile İlişkisi - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
14-) Pre-service Teachers’s Academic Motivation and Coping Strategies as the Predictors of their Academic Procrastination - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1
15-) Relationship between prospective teachers’ dysfunctional attitudes and their attitudes towards the teaching profession - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1

(E-5) Ulusal hakemli dergilerde adayın yazar olarak yer almadığı yayınlarda, adayın eserlerine yapılan atıf.

1-) Prospective Teachers’ Educational Beliefs and Their Views about the Principles of Critical Pedagogy - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Pre-service Teachers’s Academic Motivation and Coping Strategies as the Predictors of their Academic Procrastination - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
3-) University Students’ Interpersonal Cognitive Distortions, Psychological Resilience, and Emotional Self-Efficacy According to Sex and Gender Roles - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
4-) Relationship between prospective teachers’ dysfunctional attitudes and their attitudes towards the teaching profession - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
5-) Examining the Psychometric Properties of Acceptance Scale for Kindergarten-Revised (ASK-R) in Turkish. - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1
6-) Mediation Effects of Internet Addiction on Shame and Social Networking - Atıf Yılı: 2016 Atıf Sayısı: 1

(E-6) Yurtdışında yayımlanan, adayın yazar olarak yer almadığı kitaplarda veya bildiri kitaplarında adayın eserlerine yapılan atıf

1-) Mediation Effects of Internet Addiction on Shame and Social Networking - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(G-2) Uluslar arası kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev(araştırmacı, eğitmen, danışman, vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: İşitme engelli / Sağır bireylerin ilk yardım farkındalığının artması amacıyla işaret dili ile ilk yardım modülünün geliştirilmesi.. Proje Türü: AB. Engelsiz İlk Yardım. 2021-2021

(G-3) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan proje yürütücülüğü

1-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: TÜBİTAK 2219-Yurtdışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı. Proje Türü: Diğer (Ulusal). ükseköğretimde Rehabilitasyon Psikolojik Danışmanlığı Hizmetlerinin, İhtiyaçlarının ve Etkilerinin Kapsamlı bir Bakış Açısı ile İncelenmesi ve Türkiye için Bir Model Önerisi (REHAB): Bir Durum Çalışması. 2023-2024

(G-4) TÜBİTAK, TÜBA, KOSGEB, (1002 ve 3001 hariç tüm projeler)SBB, Bakanlıklar vb. kamu kurumları veya özel kuruluşlarca desteklenen ve tamamlanan projede görev (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: öğrenme güçlüğü. Proje Türü: Diğer (Ulusal). Öğrenme güçlüklerine eğlenceli destek: dijital oyunlar. 2023-2023
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Uzman. Konu: Bilişsel Davranışçı Terapilerde Güncel Yaklaşımlar. Proje Türü: Diğer (Ulusal). Bilişsel Davranışçı Terapilerde Güncel Yaklaşımlar. 2022--1
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Bilişsel Davranışçı Terapiler Özelinde Sanal Gerçeklik Uygulamasının Kullanımı: Sınav Kaygısı. Proje Türü: -Tübitak 1001. Bilişsel Davranışçı Terapiler Özelinde Sanal Gerçeklik Uygulamasının Kullanımı: Sınav Kaygısı. 2021-2023

(G-8) Tamamlanmış Bilimsel Araştırma Projelerinde (BAP) görev alma (araştırmacı, eğitmen, danışman vb. olarak)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. İngilizce Konuşma Kaygısı Etkileyen Değişkenlerin Modellenmesi ve Buna Yönelik Psiko-Eğitim Programının İşlevselliği. 2017-2019
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: BELİRSİZLİĞE TAHAMMÜLSÜZLÜK. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI YAKLAŞIMA DAYALI OLARAK GELİŞTİRİLEN BELİRSİZLİĞE TAHAMMÜLSÜZLÜKLE BAŞETME PSİKOEĞİTİM PROGRAMININ ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BELİRSİZLİĞE TAHAMMÜLSÜZLÜK DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİLİLİĞİNİN SINANMASI. 2017-2020
3-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. BEDEN İMGESİ ESNEKLİĞİNİN BİR MODELLE AÇIKLANMASI VE KABUL VE KARARLILIK YAKLAŞIMI TEMELLİ GRUP PSİKOEĞİTİMİNİN BEDEN İMGESİ ESNEKLİĞİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. 2017-2020
4-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Çocukluk Dönemi Örselenme Yaşantıları Ölçeği Kısa Formu’nun Türkçe’ye Uyarlanması. 2011-2013
5-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Öğrencilerinde Çocukluk Örselenme Yaşantıları, Otomatik Düşünceler, Sosyal Destek, Depresyon ve Yaşam doyumu Arasındaki İlişkiler. 2011-2013
6-) Araştırmacı Üniversite “Öğrencilerinde Çocukluk Örselenme Yaşantıları, Otomatik Düşünceler, Sosyal Destek, Depresyon ve Yaşam doyumu Arasındaki İlişkiler “ 1244 BAP Projesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla. - 2011
7-) Araştırmacı Çocukluk Dönemi Örselenme Yaşantıları Ölçeği Kısa Formu’nun Türkçe’ye Uyarlanması, 98/2012 BAP Projesi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla. - 2011

(I-10) Toplumsal Hizmet Etkinlikleri (bilimsel etkinlikler dışında topluma hizmet kapsamında yapılacak söyleşi, panel, konferans, seminer, eğitim, gezi vb. )

1-) MSKÜ Dünya Engelliler Günü Paneil. Çevrimiçi. . 2020

(I-12) Bölüm başkanlığı, Dekan/Yüksekokul/Enstitü yardımcılığı (her yıl için

1-) Engelsiz Kampüs Birimi Koordinatörü. Türkiye. . 2021
2-) Engelsiz Kampüs Birimi Koordinatörü. Türkiye. . 2020

(I-14) Azami ders saati dışında verilen dersler (her yarıyıl için ders başına) (toplamda yıllık 30 puanı geçemeyecek şekilde)

1-) . . . 2023
2-) . . . 2023

(I-15) Rektörlük tarafından oluşturulan kurul ve komisyonlarda görev almak (her yıl için)

1-) Yeşil Kampüs Eğitim ve Araştırma Komisyonu Başkanı. Türkiye. . 2021
2-) Yeşil Kampüs Eğitim ve Araştırma Komisyonu Başkanı. Türkiye. . 2020
3-) Yeşil Kampüs Projesi. MSKÜ. . 2019

(I-5) Uluslararası sempozyum, kongre, çalıştay, festival, bilimsel yaz okulu, bienal, trienal gibi bilimsel, sanatsal ve tasarıma yönelik etkinliklerde görev almak; uluslararası spor organizasyonlarında hakemlik, antrenörlük, idarecilik yapmak.

1-) New Issues on Teacher Education. . . 2017
2-) New Issues on Teacher Education. . . 2016
3-) Congress of New Issues on Teacher Education. . . 2015
4-) New Issues on Teacher Education. . . 2015
5-) New Issues on Teacher Education. . . 2014

(I-8) Alanı ile ilgili olarak; ulusal panel, konferans, seminer, kurs, açık oturum ve söyleşi gibi etkinliklerde davetli konuşmacı ya da panelist olarak görev almak.

1-) Üniversite Öğrencileri ve Kaygı ile Başa Çıkma . . Türkiye-Muğla. 2013