Personnel

 NİLGÜN AÇIK
Nilgün Açık
@ E-mail
anilgun@mu.edu.tr
Phone
0252 211 1804

Staff of

Place of Duty

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Türkçe Eğitimi Abd

Regular Staff

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Türkçe Eğitimi Abd

Education

Bachelor's Degree

Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Türk Dili Ve Edebiyatı Öğretmenliği 1995

Master's Degree

Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı 1998

Doctorate

Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı 02.01.2002

Academic Publishing

(A-1) Articles published in journals indexed by SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Açık Önkaş, N., 2015. Interpretation Theory and Creative Writing. Anthropologist
2-) Açık Önkaş, N., 2013. A study on the use of classical poetry in teaching Turkish. Hacettepe University Journal of Education
3-) Açık Önkaş, N., 2012. The Phonetics and Semantics Relationship in Poems . Procedia-Social and Behavioral Sciences
4-) Açık Önkaş, N., 2010. Teaching poetry in the relationship of phonetics and semantics . Procedia - Social and Behavioral Sciences
5-) Açık Önkaş, N., 2009. Poetry teaching in laboratory setting . Social and Behavioral Sciences

(A-2) Technical Notes, Letters to the Editor, Discussions and Abstracts published in journals indexed by SCI or SCI-Expanded , SSCI, AHCI

1-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, "Konuşturan Türkiye Türkçesi Öğretimi", Türkiye Türkçesi Öğreniyorum-I adlı kitaba yazılmış tanıtım-değerlendirme yazısı, Bilig (Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi), Bahar 2005, S.33, s. 257-260. - 2005

(A-3)

1-) Açık Nilgün, 2020. Fuzûlî’nin Su Kasidesi ile Mecdî’nin Su Kasidesinin Karşılaştırılması. Eski Türk Edebiyatı Araştırmaları Dergisi
2-) Açık Önkaş, N., Günay, E., 2015. Ders Kitabı İnceleme Ölçütlerine Göre Türkçe Ders Kitaplarının Karşılaştırılması. International Journal of Languages
3-) Açık Önkaş, N., 2011. Türk Halk Şiiri Örneklerinde Fonetik-Semantik İlişkisi ve Türkçe Eğitiminde Halk Şiirinden Yararlanma . Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic

(A-5) Articles published in journals indexed by international indexes other than SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Açık Önkaş, N., 2011. Mevlevîlerin Yönetimle İlişkileri . Akademik Bakış Dergisi
2-) 2010. Türkçe Eğitiminde Fonetik-Semantik İlişkili Şiir Öğretimi. Electronic Journal of Social Sciences (Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi)

(A-5-Eski) Articles published in Refereed National Journals

1-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, “ Türkçe Eğitiminde Teknoloji Kullanımı ve Kalıcı Öğrenme”, Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, S.2, 2010. - 2010
2-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, “ Çoçuk Edebiyatı Kitaplarında Şiirin Yeri”, Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, İlke, S.23, 2009. - 2009
3-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, "Şâir Tezkireleri Üzerine", Türk Edebiyatı, İstanbul 2003, S. 513, s. 74-75. - 2003
4-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, Fatin'de Kafiye Dikkati, Türk Kültürü, Ankara 2002, S. 467, s. 164-169. - 2002
5-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, “Türkçe Öğretiminde Aruzlu Şiirler”, Bilge, Ankara 2002, S.32, s. 19-23. - 2002
6-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, “Fuzûlî'nin Hevâ'dan Gayrı”sı, Türk Kültürü İncelemeleri, İstanbul 2000, S.2, s. 183-190. - 2000

(A-6)

1-) Açık Önkaş, N., 2014. Çağdaş Türk Dünyası Şairlerinde Anadili Değeri . The Journal of Academic Social Science Studies

(A-7)

1-) Açık Önkaş, N., 2011. Osmanlı Dönemi Muğlalı Şairler . Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

(A-8) Articles published in Refereed National Journals

1-) Açık Nilgün, 2020. Nâbî’nin Hayriyye’sinin Eğitsel Yönü. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Açık Önkaş Nilgün, 2010. Ana Dili Öğretimine Yeni Yaklaşımlar. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, İlke
3-) Açık Önkaş Nilgün, 2009. Çocuk Edebiyatı Kitaplarında Şiirin Yeri. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, İlke

(A-9) Technical Notes, Letters to the Editor, Discussions and Abstracts published in Refereed National Journals

1-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, “V. Uluslar arası Türk Dili Kurultayı Üzerine", Değerlendirme, Milli Eğitim, Eğitim ve Sosyal Bilimler Dergisi, Güz 2004, S.164, s. 175-178. - 2004
2-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, “Yarına Seslenen Şâir: Fuzûlî”, Türk Kültürü, Ankara 1999, S.433, s.319-320. - 1999
3-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, “Şâhidî İbrahim Dede ve Gülşen-i Vahdet”, Türk Dili, Ankara 1997, S. 551, s. 471-474. - 1997

(B-1) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like international conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Açık Önkaş, N., 2015. ALMANYA’DA TÜRK ÇOCUKLARINA OKUTULAN TÜRKÇE DERS KİTAPLARININ NİTELİĞİ. VII. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi
2-) Açık Önkaş, N., 2015. Ötekini Anlama Sürecinde Edebi Eser. VII. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi
3-) Açık Önkaş Nilgün, 2014. Şâhidî’de Ben ve Öteki. 1.Uluslararası Mevlevilik ve Şahidi Sempozyumu
4-) Açık Önkaş, N., 2014. Türkçe Ders Kitaplarında Coğrafik Unsurlar . Coğrafyacılar Derneği Uluslararası Kongresi
5-) Açık Önkaş, N., 2014. Gelenek Ürünlerinden Nazirelerin Alımlanmasının Türkçe Öğretimine Yansımaları . 7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultay
6-) Açık Önkaş, N., 2014. Şâhidî'nin Mevlânâ Algısı. 1.Uluslararası Mevlevîlik ve Şâhidî Sempozyumu
7-) Uygunol, H., Açık Önkaş, N., 2014. "Ortaokul Öğencilerinin Yazma Becerilerinde Eşik Aşma Sorunu . 7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı
8-) Nahmedov, A., Açık Önkaş, N., 2014. Şâhidî'nin Mısralarında Mevlevî Tanımı. 1. Uluslararası Mevlevîlik ve Şâhidî Sempozyumu
9-) Açık Önkaş, N., Armutçuoğlu, Ş., 2012. İlköğretim 6. 7.ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Dinleme Becerilerinin Bilinçlendirme Yoluyla Geliştirilmesi. 5. Uluslar arası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı
10-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, “Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Dil Eğitim ve Öğretimindeki Yeri”, 5.Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 19-22 Aralık 2012, Denizli. - 2012
11-) Açık Önkaş, N., Çulha, B., 2011. Türkçe Ders Kitaplarındaki Şiirlerin Fonetik-Semantik İlişkisine Eleştirel Bir Yaklaşım . 2. Uluslar arası Türk Dili ve Edebiyatı Sempozyumu
12-) Açık Önkaş, N., Çulha, B., 2011. Hacı Bayram-ı Veli’nin ve Yunus Emre’nin Birer Şiirinin Nicel Bakımdan İncelenmesi . IV. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu,
13-) Coşkun, V., Açık Önkaş, N., 2006. Fonetik Laboratuarı Destekli Edebiyat Öğretimi . Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı
14-) Açık Önkaş, N., 2006. Mevlevîliğin Güzel Sanatlarla İlişkisi . Uluslararası Düşünce ve Sanatta Mevlânâ Sempozyumu
15-) Coşkun, V., Açık Önkaş, N., Çetin, D., 2005. Prosodik Unsurların Şiir Okuma Yoluyla Beceri Olarak Kazandırılmasında Bilgisayarlı Öğretim. 5. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı
16-) Açık Önkaş, N., 2004. Sultan Veled ve Sonrası Anadolusunda Türkçe Hakimiyetine Mevlevîliğin Etkisi 20-26 Eylül 2004, TDK. . Uluslararası Türk Dili Kurultayı
17-) Açık Önkaş, N., 2003. Mevlânâ ve Mevlevîliğin Eğiticiliği . III. Uluslararası Mevlânâ Kongresi

(B-4) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like national conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Açık Önkaş, N., 2013. Eğitici Yönüyle Muğlalı Şâhidî . Muğla Değerler Sempozyumu
2-) Açık Önkaş, N., Coşkun, V., 2013. Halikarnas Balıkçısında Eğitim Yansıları. Ulusal Halikarnas Balıkçısı Sempozyumu
3-) Açık Önkaş, N., 2006. İlköğretim I.Kademe Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi
4-) Açık Önkaş, N., Arzu, F.Z., 2005. Türkçe Eğitiminde Sesli Okuma Becerisinin Psikolojik Temelleri. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Konferansı
5-) Açık Önkaş, N., Coşkun, V., 2004. İlk Öğretimden Orta Öğretime Geçişte Türkçenin Önemi . Orta Öğretimde Yeniden Yapılanma Sempozyumu
6-) Açık Önkaş, N., 2003. Gazel Öğretiminde Modern Yöntemler . I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi

(B-5)

1-) Birol, H., Açık Önkaş, N., 2015. Türkçe Eğitiminde Kişisel Gelişim. 8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı
2-) Özkul, Z., Açık Önkaş, N., 2015. Klasiklerle Değerler Eğitimi. Türk Kültürü Araştırmaları Sempozyumu

(C-1) Books published by publishing houses internationally renowned in the relevant field

1-) Açık Önkaş Nilgün, 2016. Klâsik Türk Edebiyatında Mevlevîlik Kültürü ve Mevlevî Şairler/. Yayın Evi: Gece Kitaplığı Editör Adı: yok
2-) Açık Önkaş Nilgün, Coşkun Mustafa Volkan, 2005. Türkiye Türkçesi Öğreniyorum II. Yayın Evi: Turan Basımevi Editör Adı: yok

(C-2) Books published by publishing houses nationally renowned in the relevant field

1-) Açık, N., 2022. Sonsuza Dek. Yayın Evi: Lora Editör Adı: Nilgün AÇIK
2-) Açık Nilgün, 2019. Yokluk Hırkasını Giyen Şair Nâbî. Yayın Evi: Edebiyat Ortamı Yayınları Editör Adı: Nilgün Açık
3-) Açık Önkaş Nilgün, 2017. Bir Nefes Sıhhat. Yayın Evi: Cinius Yayınları Editör Adı: yok
4-) Açık Önkaş Nilgün, 2014. Mevlânâ Okyanusundan Muğlalı Şâhidî Denizine. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: yok
5-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, Muğlalı İbrahim Şâhidî, Muğla 2012, Muğla Valiliği Yayını. - 2012
6-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, Mevlânâ Okyanusundan Muğlalı Şâhidî Denizine, Muğla 2013, Muğla Belediyesi Yayınları. 153s. - 2012

(C-3) Book Chapters published by publishing houses internationally renowned in the relevant field

1-) Açık Önkaş Nilgün, 2016. Akıl Hastalarının Edebi Metinlerle Sağaltımı Üzerine Düşünceler. Yayın Evi: Lambert Academic Publishing Editör Adı: Ömer Kürşad Tüfekci

(C-4) Book Chapters published by publishing houses nationally renowned in the relevant field

1-) Okul Dünyası (Yazar: Mustafa Girgin), Mekteb-i Edeb Bölümü, Ankara 2012, Vize Yayıncılık. - 2013
2-) Pedagojik Değerler (Yazar: Mustafa Girgin), Nezaket Değeri Bölümü, Ankara 2012, Vize Yayıncılık. - 2012
3-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, Edebiyat Bilgi ve Kuramları, Edebî Topluluklar Bölümü, İstanbul 2009. Lisans Yayıncılık. - 2009
4-) AÇIK ÖNKAŞ, Nilgün, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Anlatım Biçimleri Bölümü, Ankara 2005. Lisans Yayıncılık. - 2005

(D-10) Referee in journals indexed by SCI or SCI-Expanded, SSCI and AHCI

1-) JASS. 2015. Hakemlik Sayısı: 2

(D-11) Referee in journals indexed by international indexes other than SCI or SCI-Expanded, SSCI and AHCI

1-) Tuskish Studies. 2013. Hakemlik Sayısı: 5
2-) Ondokuz Mayıs Üniversitesi Dergisi. 2012. Hakemlik Sayısı: 2

(D-12) Referee in other refereed science, art and vocational journals

1-) Folklor ve Edebiyat. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
2-) OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Milli Eğitim. 2020. Hakemlik Sayısı: 1

(D-9) Edited Book published by national publishing houses in the relevant field

1-) Editörlük Türü: Kitap. 2015. Kültürümle Kucaklaşıyorum Değerler Eğitiminde Muğla'nın Ulu Çınarı Şâhidî.
2-) Editörlük Türü: Kitap. 2015. Türkçe Öğretimine Yönelik Çalışmalar.

(E-3)

1-) Çocuk Edebiyatı Kitaplarında Şiirin Yeri - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1

(E-5)

1-) Ders Kitabı İnceleme Ölçütlerine Göre Türkçe Ders Kitaplarının Karşılaştırılması - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
2-) Ana Dili Öğretimine Yeni Yaklaşımlar - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(F-1) Administered PhD/B.S./B.A. Dissertations.

1-) Tez Adı: Altı Şapkalı Düşünme tekniğinin ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin eleştirel okuma becerilerini geliştirmelerine etkisi. Konu: eleştirel okuma. BAHAR-AYDIN. 2020

(F-2) Administered graduate dissertations

1-) Tez Adı: Halk şairlerinin işledikleri temalarla Türkçe öğretim programında yer alan temaların örtüşme durumu. Konu: Türkçe Eğitiminde Tema . ERCAN-GÜNAY. 2020
2-) Tez Adı: JULES VERNE'İN ESERLERİNDEKİ TEMA VE İLETİLERİN TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ. Konu: Türkçe Eğitiminde Tema İletileri. EDANUR-KIRKPINAR NURAL. 2019
3-) Tez Adı: KLASİK TÜRK EDEBİYATI ÇEVİRİ ÖRNEKLERİNİN YARATICI YAZMA BECERİLERİNE KATKISI. Konu: Yaratıcı yazma becerilerinin geliştirilmesi. ADEM-KALAÇ. 2019
4-) Tez Adı: 5.SINIF TÜRKÇE DERS KİTABININ ATASÖZLERİ VE DEYİMLERİ BARINDIRMASI BAKIMINDAN İNCELENMESİ. Konu: Türkçe Ders Kitabındaki Atasözleri ve Deyimlerin İncelenmesi. MEHMET-UZUN. 2019
5-) İlköğretim Yaratıcı Okumanın Yaratıcı Düşünme Becerisine Etkisi, Muğla Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 25 Kasım 2014. - 2014
6-) İlköğretim Türkçe Ders Kitaplarında Bulunana Şiirlerin Fonetik-Semantik İlişki Çerçevesinde İncelenmesi. - 2013
7-) İlköğretim 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Becerilerinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi. - 2006
8-) İlköğretim Öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Ölçümü ve Değerlendirilmesi. - 2006

(G-7)

1-) İlköğretim II. Kademe Türkçe Derslerinde Yaratıcı Okumanın Yaratıcı Düşünme Becerisine Etkisi (12/100) - 2014

(Ğ-2) National scientific awards in related field

1-) Kurum Adı: . ALTIN YAZAR ÖDÜLÜ. 2023

(I-8)

1-) Mevlevilik ve Muğlalı Şahidi. Muğla. . 2012
2-) Şiir ve Gelenek, Konferans. Muğla. . 2012
3-) Nâbî’nin Eğitim Anlayışı. Muğla. . 2012
4-) Can Yücel Şiirinde Ses Anlam İlişkisi. Muğla. . 2011

Courses

TEB10016 2023-2024 Bahar

OSMANLI TÜRKÇESİ 2

TEB20022 2023-2024 Bahar

ESKİ TÜRK EDEBİYATI 2

TEB10015 2023-2024 Güz

OSMANLI TÜRKÇESİ 1

TEB20021 2023-2024 Güz

ESKİ TÜRK EDEBİYATI 1

TEB40015 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

TEB10016 2022-2023 Bahar

OSMANLI TÜRKÇESİ 2

TEB20022 2022-2023 Bahar

ESKİ TÜRK EDEBİYATI 2

TEB40008 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

TEB00060 2022-2023 Güz

TÜRKÇE DERS KİTABI İNCELEMELERİ

TEB10015 2022-2023 Güz

OSMANLI TÜRKÇESİ 1

TEB20021 2022-2023 Güz

ESKİ TÜRK EDEBİYATI 1

TEB2005 2022-2023 Güz

Eski Türk Edebiyatı I

TEB40015 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

TEB4005 2022-2023 Güz

Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri