Personnel

 CANDAN HASRET ŞAHİN
Candan Hasret Şahin
@ E-mail
candansahin@mu.edu.tr
Phone
0252 211 1843 , 0252 211 5574

Staff of

Place of Duty

Engelli Öğrenci Birimi Koordinatörlüğü

Regular Staff

Eğitim Fakültesi / Özel Eğitim Bölümü / Zihin Engelliler Eğitimi Abd

Education

Bachelor's Degree

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü/Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı 2009

Master's Degree

Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Bölümü/Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı 2013

Doctorate

Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Özel Eğitim Bölümü/Zihin Engelliler Öğretmenliği Anabilim Dalı 2019

Academic Publishing

(A-1) Articles published in journals indexed by SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Şahin Candan Hasret, Çolak Aysun, 2022. Training Home Safety Skills to Parents of Children with Autism Spectrum Disorder: A Multilevel Mixed Study. Exceptionality
2-) Şahin Candan Hasret, Doğan Serap, Ergenekon Yasemin, 2022. Views and Experiences of Individuals with Autism Spectrum Disorder and Their Mothers During the COVID-19 Pandemic. International Journal of Developmental Disabilities
3-) Kaya Ali, Şahin Candan Hasret, 2021. ‘I did not even receive even a phone call from any institution!’: experiences and recommendations related to disability during COVID-19. International Journal of Developmental Disabilities

(A-3)

1-) Kizir Mine, Şahin Candan Hasret, 2020. ELEMENTARY SCHOOL TEACHERS’ EXPERIENCES REGARDING THE PREREFERRAL PROCESS. European Journal of Special Education Research

(A-5) Articles published in journals indexed by international indexes other than SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Yassıbaş Uğur, Şahin Candan Hasret, Çolak Aysun, Toprak Ömer Faruk, 2019. Çocukları Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Ailelerin Yaşam Deneyimlerine Yönelik Yapılan Çalışmaların İncelenmesi: Meta-Sentez Çalışması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi

(B-2)

1-) Şahin Candan Hasret, Kara Mahmet Aşkın, 2023. Özel Gereksinimli Bireylerin Doğal Afete İlişkin Deneyim ve Görüşlerinin Belirlenmesi. International Eurasian Educational Research Congress
2-) Şahin Candan Hasret, Duman Bilal, Şahin Hasan Hüseyin, 2023. ÖĞRENMEDE EVRENSEL TASARIMA YÖNELİK ÖĞRETMEN DENEYİMLERİNİN BELİRLENMESİ. 7thINTERNATIONAL CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS
3-) Şahin Candan Hasret, Aldemir Fırat Özgül, 2023. Genel Eğitim Sınıf Öğretmenlerinin Eğitimde Dezavantajlı Gruplara Yönelik Deneyimlerinin/Görüşlerinin Belirlenmesi. INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS
4-) Şahin Candan Hasret, Duman Bilal, Şahin Hasan Hüseyin, 2022. Öğrenmede Evrensel Tasarım ve Öğretimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Öğretmen Eğitimi. X. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi

(B-3)

1-) Şahin Candan Hasret, Çolak Aysun, 2019. Training on home safety skills for parents of children with Autism Spectrum Disorder. ABAI.10th. International Conference
2-) Şahin Candan Hasret, Yassıbaş Uğur, Çolak Aysun, 2016. Özel Eğitim Alanında Nitel Araştırmaların İncelenmesi. XVIII. Uluslararası AMCE AMSE WAER Kongresi
3-) Şahin Candan Hasret, 2014. Erken Çocuklukta Akran Öğretimine Yönelik Çalışmaların İncelenmesi. International Congresson Early Childhood Intervention

(B-5)

1-) Şahin Candan Hasret, Sevinç Mustafa, Günden Rabia Sude, 2023. BAĞIMSIZ YAŞAMA DESTEK: YARDIMCI TEKNOLOJİLER. 7. ULUSLARARASI KATILIMLI ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ
2-) Şahin Candan Hasret, Çolak Aysun, 2019. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelere ev içigüvenlik becerilerinin öğretimi: Karma araştırma. 29. Ulusal Özel Eğitim Kongresi-Uluslararası Katılımlı
3-) Ergenekon Yasemin, Çolak Aysun, Şahin Candan Hasret, Aldemir Fırat Özgül, Kasap Caner, 2018. Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler sağlık hizmetlerinden yararlanırken ebeveynlerinin karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi.. 28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
4-) Yassıbaş Uğur, Çolak Aysun, Şahin Candan Hasret, Toprak Ömer Faruk, 2017. Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelerin yaşam deneyimlerine yönelik yapılan çalışmaların incelenmesi: Meta sentez çalışması.. 27. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
5-) Şahin Candan Hasret, Çolak Aysun, 2016. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Kardeşe Sahip Bireylere İlişkin Alanyazında Yer Alan Nitel Araştırmaların İncelenmesi. 26. Ulusal Özel Eğitim Kongresi
6-) Şahin Candan Hasret, Özen Arzu, 2013. Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocuklara Toplumsal Uyarı İşaretlerinin Öğretiminde Gömülü Öğretimle Sunulan Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği. 23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi

(B-6)

1-) Doğan Serap, Şahin Candan Hasret, Yassıbaş Uğur, 2017. Özel Eğitimde Dergi İncelemesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi. 7. Ulusal Özel Eğitim Öğrenci Kongresi
2-) Şahin Candan Hasret, Vuran Sezgin, 2016. Ailelere Yönelik Olumlu Davranışsal Destek. 3. Uluslararası Katılımlı Disiplinler Arası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi
3-) Şahin Candan Hasret, 2014. ÖZEL EĞİTİM ALANINDA AKRAN ÖĞRETİMİNİN ETKİLİLİĞİ: BETİMSEL ANALİZ ÇALIŞMASI. 24.ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ
4-) Şahin Candan Hasret, Kaya Ali, Güven Didem, Çolak Aysun, 2014. Özel Eğitim Alanında Gerçekleştirilen Eylem Araştırmalarının İncelenmesi. 24. Ulusal Özel Eğitim Kongresi

(C-1) Books published by publishing houses internationally renowned in the relevant field

1-) Şahin Candan Hasret, Çolak Aysun, 2020. AİLELERE EV İÇİ GÜVENLİK BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ EL KİTABI/. Yayın Evi: EĞİTEN KİTAP Editör Adı: ŞAHİN CANDAN HASRET,ÇOLAK AYSUN

(C-3) Book Chapters published by publishing houses internationally renowned in the relevant field

1-) Şahin Candan Hasret, 2023. Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerde Güvenlik Becerileri/Ev İçi Güvenlik. Yayın Evi: Nobel Yayıncılık Editör Adı: Naime Güneş Özler
2-) Şahin Candan Hasret, 2022. Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı/Erken Çocukluk Döneminde Nadir Rastlanan Yetersizlikler. Yayın Evi: Vize Akademik Editör Adı: Hatice Bakkaloğlu, Gözde Tomris, Seçil Çelik
3-) Şahin Candan Hasret, 2022. Araştırmadan Uygulamaya Erken Çocukluk Özel Eğitimi El Kitabı/Erken Çocukluk Döneminde Sık Rastlanan Yetersizlikler. Yayın Evi: Vize Akademik Editör Adı: Hatice Bakkaloğlu, Gözde Tomris, Seçil Çelik
4-) Şahin Candan Hasret, 2021. Zihin Yetersizliği ve Teknoloji/Öğretmenler için Teknoloji. Yayın Evi: Nobel Yayıncılık Editör Adı: Kaya, Ali
5-) Şahin Candan Hasret, 2020. Özel Eğitim/Olağanüstü Durumlarda Özel Eğitim. Yayın Evi: Nobel Akademik Yayıncılık Editör Adı: Sertan Talas
6-) Şahin Candan Hasret, Çolak Aysun, 2019. Kapsayıcı eğitim özel eğitimde bütünleştirme./Kapsayıcı eğitim ve geçiş sürecinin planlanması.. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Gürgür, Hasan, Rakap, Salih

(C-4) Book Chapters published by publishing houses nationally renowned in the relevant field

1-) Şahin Candan Hasret, 2017. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler ve Teknoloji Destekli Öğretim/Ortak Dikkat Becerilerinin Öğretiminde Teknoloji Kullanımı. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Eliçin Özge
2-) Güven Didem, Şahin Candan Hasret, 2016. Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim/Özel Eğitim ve Teknoloji. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Eliçin, Ö.

(D-10) Referee in journals indexed by SCI or SCI-Expanded, SSCI and AHCI

1-) Journal of Forensic Psychiatry and Psychology. 2023. Hakemlik Sayısı: 1

(D-12) Referee in other refereed science, art and vocational journals

1-) Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
3-) HUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi. 2022. Hakemlik Sayısı: 1
4-) Sakarya University Journal of Education. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
5-) Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi. 2021. Hakemlik Sayısı: 1
6-) İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2020. Hakemlik Sayısı: 2
7-) Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi. 2019. Hakemlik Sayısı: 1

(D-6)

1-) Editörlük Türü: Dergi. 2021. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi.

(G-3)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Yürütücü. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Öğrenmede Evrensel Tasarım: Öğretim Stratejilerine Teknolojinin Entegre Edilmesi. 2021-2022

(G-4)

1-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Uygun Olmayan Davranışlara Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Kullandıkları Önleme ve Müdahale Stratejilerin Belirlenmesi. 2023--1
2-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Öğrenme Güçlüğü Erken Belirtiler Tarama Ölçeği Uygulanması. 2023--1
3-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Bağımsız Yaşama Destek: Yardımcı Teknolojiler. 2022--1
4-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Olumlu Davranışsal Destek: Genel Eğitim Ortamlarında Alternatif Davranış Yönetimi. 2022--1
5-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Kuramdan Uygulamaya Otizm Spektrum Bozukluğu: Diş Hekimliği Fakültesi Öğrencilerine Bilginin Ve Etkili Uygulamaların Öğretimi. 2022--1
6-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Özel Gereksinimli Bireylerin Doğal Afete İlişkin Deneyimlerinin Belirlenmesi . 2022--1
7-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Salgın Sürecinde Kardeşleriyle Olan Etkileşimin İncelenmesi . 2021-2022
8-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Danışman. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Bireysel Farklılıklara Yönelik Dijital Sosyal Öykülerin Oluşturulması ve Uygulanması. 2021-2022

(G-8)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuğa Sahip Ailelere Ev İçi Güvenlik Becerilerinin Öğretimi: Karma Araştırma.. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi. 2017-2019
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler sağlık hizmetlerinden yararlanırken ebeveynlerinin karşılaştıkları güçlüklerle baş etmelerine yönelik eğitim programı hazırlanması. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler sağlık hizmetlerinden yararlanırken ebeveynlerinin karşılaştıkları güçlüklerle baş etmelerine yönelik eğitim programının etkililiği. 2017-2021

Courses

GKD00010 2023-2024 Bahar

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

ÖZE20004 2023-2024 Bahar

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI

ÖZE20008 2023-2024 Bahar

ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA GÖZLEM

ÖZE40008 2023-2024 Bahar

ÖZEL EĞİTİMDE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

EBB4907 2023-2024 Güz

Rehberlik ve Özel Eğitim

ÖZE00201 2023-2024 Güz

ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ

ÖZE00202 2023-2024 Güz

YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

ÖZE00205 2023-2024 Güz

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA TEMEL BECERİLERİN KAZANDIRILMASI

ÖZE00303 2023-2024 Güz

ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE YETİŞKİNLİĞE GEÇİŞ

ÖZE00401 2023-2024 Güz

ERKEN MÜDAHALE PROGRAMLARI

ÖZE10001 2023-2024 Güz

ÖZEL EĞİTİM

ÖZE20003 2023-2024 Güz

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ

ÖZE40001 2023-2024 Güz

ÖZEL EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI

ÖZE40007 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

EBB00100 2022-2023 Bahar

ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA

EBB00260 2022-2023 Bahar

KAPSAYICI EĞİTİM

EBB4808 2022-2023 Bahar

Özel Eğitim

ÖZE20004 2022-2023 Bahar

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM VE GEÇİŞ PLANLARININ HAZIRLANMASI

ÖZE20008 2022-2023 Bahar

ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA GÖZLEM

EBB4811 2022-2023 Güz

Özel Eğitim

ÖZE00201 2022-2023 Güz

ZİHİN YETERSİZLİĞİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ

ÖZE00202 2022-2023 Güz

YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

ÖZE00205 2022-2023 Güz

OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞUNDA TEMEL BECERİLERİN KAZANDIRILMASI

ÖZE10001 2022-2023 Güz

ÖZEL EĞİTİM

ÖZE20003 2022-2023 Güz

UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ