Personnel

Doçent Doktor CANSES TİCAN
Doçent Doktor
Canses Tican
@ E-mail
cansestican@mu.edu.tr
Phone
0252 211 5702

Staff of

Place of Duty

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Programları Ve Öğretim Abd

Regular Staff

Eğitim Fakültesi / Eğitim Bilimleri Bölümü / Eğitim Programları Ve Öğretim Abd

Education

Bachelor's Degree

ÇANAKKALE ONSEKİZMART ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM BÖLÜMÜ 2001

Master's Degree

MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM ANA BİLİM DALI 2005

Doctorate

GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM 2013

Academic Publishing

(A-1) Articles published in journals indexed by SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Tican, C., Taşpınar, M., 2015. The effects of reflective thinking-based teaching activities on pre-service teachers’ reflective thinking skills, critical thinking skills, democratic attitudes, and academic achievement. , 20(1,2): 111-120. . The Anthropologıst: Internatıonal Journal of Contemporary and Applied Studies of Man

(A-3)

1-) Görgöz Seda, Tican Canses, 2020. Investigation of Middle School Students’ Self-Regulation Skills and Vocabulary Learning Strategies in Foreign Language. International Journal of Educational Methodology
2-) Görgün Sena, Tican Canses, 2020. Investigation of Middle School Students’ Math Self-EfficacyPerceptions and Math Problem Posing Attitudes. International Education Studies
3-) Tican Canses, 2020. Investigation of Pre-Service Teachers’ Tolerance Tendencies andDemocratic Tendencies. International Education Studies
4-) Tican Canses, 2019. Pre-Service Primary School and Pre-School Teachers’ Perception of Individual Entrepreneurship and Opinions about Their Creative ThinkingTendency. International Journal of Educational Methodology
5-) Tican Canses, Deniz Sabahattin, 2019. Pre-service Teachers’ Opinions about the Use of 21st Century Learner and21st Century Teacher Skills. EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATİONAL RESEARCH

(A-7)

1-) Tican Canses, Toksoy Gökoğlu Selda Derya, 2021. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Matematik Dersine İlişkin Görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Tican Canses, 2020. Öğretmen Adaylarının Girişimcilik Özellikleri İle Kariyer Streslerine Yönelik Görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
3-) Ekinci Necla, Tican Canses, 2017. Sınıf Öğretmenlerin Epistemolojik İnançları ve Düşünme Becerilerinin Öğretimine Yönelik Sınıf İçi Uygulamaları. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
4-) Deniz Sabahattin, Tican Canses, 2017. Öğretmen Adaylarının Öğretmen Özyeterlik İnançları ile Mesleki Kaygılarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

(B-2)

1-) Tican Canses, Ekinci Necla, 2017. Fen ve Teknolojİ Öğretmenlerİnİn Öğretİm ProgramIna BağlIlIğIna İlİşkİn Görüşlerİ. V. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 26-28 Ekim 2017, Muğla.
2-) Ekinci, N., Tican, C., 2016. Sınıf Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları İle Düşünme Becerilerinin Öğretimine Yönelik Sınıf İçi Uygulamaları Arasındaki İlişki. IV. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 27-30 Ekim 2016, Antalya.
3-) Tican, C., Şeker, H., 2015. Öğretmen adaylarının etkili yaşam boyu öğrenme özellikleri üzerine (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği). . VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28-30 Mayıs 2015, Muğla.
4-) Tican, C., 2015. Muğla ilinin marmaris ilçesinde çalışan öğretmenlerin yaşadıkları sosyal, ekonomik ve kültürel sorunlar. . 6th International Congress on New Trends in Education 24- 26 April, 2015, Antalya.
5-) Tican, C., 2015. Öğretim Elemanlarının, Yansıtıcı Düşünme Becerilerine İlişkin Farkındalık Durumunun İncelenmesi (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği).. III. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 22-24 Ekim 2015, Adana.
6-) Tican, C., Taşpınar, M., 2014. Yansıtıcı düşünmeye dayalı öğretim etkinliklerinin öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme becerilerine, eleştirel düşünme becerilerine, demokratik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi. . I. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 24-26 Nisan 2014, İstanbul.
7-) Tican, C., 2014. Aile mahkemelerinde pedagog olarak çalışmakta olan psikolojik danışmanlık ve rehberlik bölümü ile eğitim programları ve öğretim bölümü mezunlarının mesleklerine yönelik görüşleri. . VI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5-8 Haziran 2014, Ankara.
8-) Tican, C., 2014. İlköğretim 8. Sınıf Öğrencileri Yaz Tatillerini Nasıl Değerlendirmektedirler. . 9. Uluslar arası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi. 16-18 Ekim 2014 Edirne.
9-) Tican, C., Taşpınar, M., 2011. Yaşam boyu öğrenme bağlamında kırsal kesimdeki kadınların katıldıkları kursların incelenmesi (muğla ili yenice köyü örneği). . I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 5-8 Ekim 2011, Eskişehir.

(B-5)

1-) Tican, C., Taşpınar, M., 2014. Öğretmen adaylarının sosyal girişimcilik özelliklerinin incelenmesi (gazi üniversitesi örneği). . 3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, 7-9 Mayıs 2014, Gaziantep.
2-) Taşpınar, M., Tican, C., 2011. Öğretmen adaylarının, öğretim elemanı iletişim becerilerine yönelik görüşlerinin incelenmesi (gazi üniversitesi örneği). . 20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 8-10 Eylül 2011, Burdur.
3-) Tican, C., 2006. Eğitim fakültesi ile fen-edebiyat fakültesi öğrencilerinin iş bulma olanaklarına ilişkin görüşleri ve fakülte tercih eğilimleri. . XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 13-15 Eylül 2006, Muğla.

(B-6)

1-) Tican, C., 2006. Tezsiz yüksek lisans öğrencilerinin, eğitim fakülteleri ile fen-edebiyat fakülteleri hakkındaki görüşleri. . XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 13-15 Eylül 2005, Muğla.

(C-3) Book Chapters published by publishing houses internationally renowned in the relevant field

1-) Tican Canses, 2021. EĞİTİM PROGRAMI OKURYAZARLIĞI/21. Yüzyıl Becerileri ve 21. Yüzyıl Becerilerinin Eğitim Programlarına Yansımaları. Yayın Evi: PEGEM AKADEMİ Editör Adı: BOLAT YAVUZ

(D-11) Referee in journals indexed by international indexes other than SCI or SCI-Expanded, SSCI and AHCI

1-) İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
2-) Reflective Practice: International and Multidisciplinary Perspectives. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
3-) Education 3-13 International Journal of Primary, Elemantary and Early Years Education.. 2018. Hakemlik Sayısı: 1
4-) İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi. 2017. Hakemlik Sayısı: 2

(D-12) Referee in other refereed science, art and vocational journals

1-) İNSAN VE TOPLUM BİLİMLERİ DERGİSİ. 2020. Hakemlik Sayısı: 1
2-) ICCI-EPÖK. 2017. Hakemlik Sayısı: 1
3-) MSKU EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ. 2016. Hakemlik Sayısı: 1

(E-1)

1-) The effects of reflective thinking-based teaching activities on pre-service teachers’ reflective thinking skills, critical thinking skills, democratic attitudes, and academic achievement. , 20(1,2): 111-120. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1

(E-2)

1-) The effects of reflective thinking-based teaching activities on pre-service teachers’ reflective thinking skills, critical thinking skills, democratic attitudes, and academic achievement. , 20(1,2): 111-120. - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 2

(F-2) Administered graduate dissertations

1-) Tez Adı: Ortaokul Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumları ile Matematiksel Yetkinliklerinin İncelenmesi. Konu: Matematiğe Yönelik Tutumları ile Matematiksel Yetkinlikleri. EVSEN-ANGILCI. 2023
2-) Tez Adı: Sorgulamaya Dayalı Fen Etkinliklerinin 6. Sınıf Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerilerine ve Araştırma Sorgulamaya Yönelik Öz Yeterlilik Algılarına Etkisi. Konu: Sorgulamaya dayalı öğretim. RASİME-AKBULUT. 2023
3-) Tez Adı: ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ÖZ YETERLİK ALGILARI İLE MATEMATİK PROBLEMİ OLUŞTURMA TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Konu: MATEMATİK ÖZ YETERLİK ALGILARI İLE MATEMATİK PROBLEMİ OLUŞTURMA TUTUMLARI. SENA-GÖRGÜN. 2020
4-) Tez Adı: ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ İLE YABANCI DİLDE KELİME ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN İNCELENMESİ. Konu: ÖZ DÜZENLEME BECERİLERİ İLE YABANCI DİLDE KELİME ÖĞRENME STRATEJİLERİ. SEDA-GÖRGÖZ. 2019

(G-4)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: Öğrenmede Evrensel Tasarım: Öğretim Stratejilerine TeknolojininEntegre Edilmesi. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Öğrenmede Evrensel Tasarım: Öğretim Stratejilerine TeknolojininEntegre Edilmesi. 2021-2022

(G-8)

1-) Yansıtıcı Düşünmeye Dayalı Öğretim Etkinliklerinin Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Becerilerine, Eleştirel Düşünme Becerilerine, Demokratik Tutumlarına Ve Akademik Başarılarına Etkisi - 2014

(I-5)

1-) ICCI EPÖK . TÜRKİYE . . 2017

(I-6)

1-) XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 13-15 Eylül 2005, Muğla. . türkiye . TÜRKİYE. 2005

Courses

EPÖ 5511 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

EPÖ 5515 2023-2024 Bahar Öğrenim Öncesi Tanınan Dersler

EĞİTİM VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ

EBB00090 2023-2024 Bahar

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ

PFD 4038 2023-2024 Bahar

Öğretmenlik Uygulaması

EBB00090 2023-2024 Güz

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ

EBB3801 2023-2024 Güz

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

EPÖ 5515 2023-2024 Güz

EĞİTİM VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ

EBB00090 2022-2023 Bahar

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ

EBB2804 2022-2023 Bahar

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

PFD 4030 2022-2023 Bahar

Öğretmenlik Uygulaması II

EBB00090 2022-2023 Güz

Öğretim Teknolojileri

EBB00090 2022-2023 Güz

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ

EBB3801 2022-2023 Güz

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

EPÖ 5515 2022-2023 Güz

EĞİTİM VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ

PFD 4029 2022-2023 Güz

Öğretmenlik Uygulaması I