Personnel

Araş.Gör.Dr. İLAYDA KİMZAN
Araş.Gör.Dr.
İlayda Kimzan
@ E-mail
ilaydakimzan@mu.edu.tr
Phone

Staff of

Place of Duty

Eğitim Fakültesi / Temel Eğitim Bölümü / Okul Öncesi Eğitimi Abd

Regular Staff

Eğitim Fakültesi / Temel Eğitim Bölümü / Okul Öncesi Eğitimi Abd

Education

Bachelor's Degree

Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü /Okul Öncesi Eğitimi 30.06.2013

Master's Degree

Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Bölümü /Okul Öncesi Eğitimi 30.06.2016

Doctorate

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Bölümü/Okul Öncesi Eğitimi 29.04.2021

Academic Publishing

(A-3)

1-) Karadeniz Akdoğan Kader, Durmaz Emel, Kimzan İlayda, Parlak Rakap Asiye, 2024. Examination of the Occupational Anxiety Levels of Elementary Education Prospective Teachers. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences
2-) Yüksek Usta Semiha, Kimzan İlayda, 2023. Okul Öncesi Eğitim Programlarında Sosyal Bilgiler: Amerika Birleşik Devletleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
3-) Orçan Kaçan Maide, Ata Seda, Kimzan İlayda, Nişan Mustafa, 2020. Investigation of the Relationship Between Preschool Teachers’xx Perceptions of Efficacy inMathematics Education and Their Attitudes Towards Mathematics Education. International Journal of Progressive Education

(A-5) Articles published in journals indexed by international indexes other than SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Kimzan İlayda, Arıkan Arzu, 2021. Erken Çocukluk Dönemi Bağlamında Geleceğin Öğretmenlerinin Cinsiyetçi Tutumları. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
2-) Karadeniz Akdoğan Kader, Durmaz Emel, Kimzan İlayda, Acer Dilek, 2019. Bir Öğrenme Ortamı Olarak Müze Atölyeleri. Ankara Araştırmaları Dergisi
3-) Orçan Kaçan Maide, Kimzan İlayda, Güler Yıldız Tülin, Çağdaş Aysel, 2019. Öğretmen ve Ebeveynlerin Aile Katılımını Etkileyen Etmenlere YönelikGörüşlerinin İncelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi
4-) Orçan Kaçan Maide, Kimzan İlayda, 2017. Öğretmenlerin okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi
5-) Arıkan Arzu, Kimzan İlayda, 2016. Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi. İlköğretim Online

(A-7)

1-) Orçan Kaçan Maide, Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, Karaçelik Seda, Kimzan İlayda, 2021. Okul Öncesi Sınıflarda Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
2-) Orçan Kaçan Maide, Dönmez Zeynep, Kimzan İlayda, 2020. Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı: Anne ve Baba Görüşleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
3-) Orçan Kaçan Maide, Ata Seda, Kimzan İlayda, Karayol Seda, 2019. BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE ANNELERİN ÇOCUKLARININ ÖZ BAKIMBECERİLERİNİ DESTEKLEME UYGULAMALARI. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
4-) Kimzan İlayda, Arıkan Arzu, 2018. Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
5-) Erbil Kaya Özlem Melek, Yalçın Vakkas, Kimzan İlayda, Avar Gökçen, 2017. Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Oyun Temelli Öğrenmeye Bakış Açıları ve Uygulamaya Yansımaları. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi

(B-1) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like international conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Değirmenci Şeyma, Kimzan İlayda, 2023. Orman yangınları farkındalığına ilişkin okul öncesi dönem öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi:Muğla ili örneği. 8. ULUSLARARASI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KONGRESİ
2-) Orçan Kaçan Maide, Nişan Mustafa, Tekin Hilmi, Kimzan İlayda, 2019. Okul Öncesi Sınıflarda Öğretmenlerin Fen Merkezleri ile ilgili Sahip Oldukları Koşullar ve Görüşleri. 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi

(B-2)

1-) Durmaz Emel, Kimzan İlayda, Karadeniz Akdoğan Kader, Akgün Ege, 2019. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Yeterlik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. 6. International Eurasian Educational Research Congress
2-) Karadeniz Akdoğan Kader, Durmaz Emel, Kimzan İlayda, Parlak Rakap Asiye, 2019. Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. VI. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi (EJER 2019)
3-) Kimzan İlayda, Karadeniz Akdoğan Kader, Acer Dilek, Durmaz Emel, 2018. Ben kimim: Sanat aracılığıyla görme ve düşünme.. Uluslararası Kültür, Sanat ve Toplum Sempozyumu.
4-) Durmaz Emel, Kimzan İlayda, Karadeniz Akdoğan Kader, Acer Dilek, 2018. Müze Atölyelerindeki Öğrenme Süreçlerinin İncelenmesi.. Uluslararası Kültür, Sanat ve Toplum Sempozyumu.
5-) Karadeniz Akdoğan Kader, Durmaz Emel, Kimzan İlayda, Acer Dilek, 2018. Bir Öğrenme Ortamı Olarak Müze Atölyeleri.. Vth International Eurasian Educational Research Congress
6-) Erbil Kaya Özlem Melek, Yalçın Vakkas, Kimzan İlayda, Avar Gökçen, 2016. OKULÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ OYUN TEMELLİ ÖĞRENMEYE BAKIŞ AÇILARI VE UYGULAMAYA YANSIMALARI. XVIII AMCE-AMCE-WAER CONGRESS
7-) Arıkan Arzu, Kimzan İlayda, 2015. Okul Öncesi Dönemde Proje Yaklaşımı İçin Örnek Bir Uygulama: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi. 4. Uluslararası Okulöncesi Eğitim Kongresi

(B-4) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like national conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Orçan Kaçan Maide, Tekin Hilmi, Nişan Mustafa, Kimzan İlayda, 2019. Anne Babaların Aylık Gelir Düzeylerinin Çocuklarına Karşı Sergiledikleri Tutumlarına Olan Etkisi. 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi

(B-6)

1-) Orçan Kaçan Maide, Dedeoğlu Aktuğ Neslihan, Kimzan İlayda, 2019. Okul Öncesi Sınıflarda Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi. 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi

(C-3) Book Chapters published by publishing houses internationally renowned in the relevant field

1-) Yüksek Usta Semiha, Kimzan İlayda, 2022. Erken Çocukluk Döneminde Dijital Teknoloji/Erken Çocukluk Dönemi Sosyal Bilgiler Eğitiminde Dijital Teknoloji Kullanımı. Yayın Evi: Nobel Editör Adı: Altun Dilek, Tantekin Erden, Feyza
2-) Kimzan İlayda, 2021. Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi/Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi Uygulamaları. Yayın Evi: Pegem Akademi Editör Adı: Aslı Yıldırım

(C-4) Book Chapters published by publishing houses nationally renowned in the relevant field

1-) Erbil Kaya Özlem Melek, Kimzan İlayda, 2016. KURUM UYGULAMALARI/OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME. Yayın Evi: ANADOLU ÜNİVERSİTESİ Editör Adı: ÖZLEM MELEK ERBİL KAYA

(D-11) Referee in journals indexed by international indexes other than SCI or SCI-Expanded, SSCI and AHCI

1-) Anadolu Journal of Educational Sciences International (AJESI). 2023. Hakemlik Sayısı: 1
2-) International Journal of Psychology and Education Studies (IJPES). 2021. Hakemlik Sayısı: 1

(D-12) Referee in other refereed science, art and vocational journals

1-) Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi. 2023. Hakemlik Sayısı: 1

(E-2)

1-) Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
2-) Öğretmenlerin okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 2
4-) Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
5-) Okul Öncesi Sınıflarda Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
6-) Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
7-) Öğretmen ve Ebeveynlerin Aile Katılımını Etkileyen Etmenlere YönelikGörüşlerinin İncelenmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
8-) Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Oyun Temelli Öğrenmeye Bakış Açıları ve Uygulamaya Yansımaları - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
9-) Bir Öğrenme Ortamı Olarak Müze Atölyeleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
10-) Öğretmenlerin okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
11-) Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 2

(E-4)

1-) Öğretmen ve Ebeveynlerin Aile Katılımını Etkileyen Etmenlere YönelikGörüşlerinin İncelenmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
2-) Öğretmenlerin okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Investigation of the Relationship Between Preschool Teachers’xx Perceptions of Efficacy inMathematics Education and Their Attitudes Towards Mathematics Education - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
6-) Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Oyun Temelli Öğrenmeye Bakış Açıları ve Uygulamaya Yansımaları - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) Öğretmen ve Ebeveynlerin Aile Katılımını Etkileyen Etmenlere YönelikGörüşlerinin İncelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 3
8-) Öğretmen ve Ebeveynlerin Aile Katılımını Etkileyen Etmenlere YönelikGörüşlerinin İncelenmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
9-) BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE ANNELERİN ÇOCUKLARININ ÖZ BAKIMBECERİLERİNİ DESTEKLEME UYGULAMALARI - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
10-) Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi - Atıf Yılı: 2020 Atıf Sayısı: 1
11-) Öğretmenlerin okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-5)

1-) Öğretmen ve Ebeveynlerin Aile Katılımını Etkileyen Etmenlere YönelikGörüşlerinin İncelenmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 3
2-) Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
3-) Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Oyun Temelli Öğrenmeye Bakış Açıları ve Uygulamaya Yansımaları - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
4-) Bir Öğrenme Ortamı Olarak Müze Atölyeleri - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
5-) Okul Öncesi Sınıflarda Öğrenme Merkezlerinin İncelenmesi - Atıf Yılı: 2023 Atıf Sayısı: 1
6-) Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı: Anne ve Baba Görüşleri - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
7-) Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
8-) Öğretmen ve Ebeveynlerin Aile Katılımını Etkileyen Etmenlere YönelikGörüşlerinin İncelenmesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 2
9-) BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE ANNELERİN ÇOCUKLARININ ÖZ BAKIMBECERİLERİNİ DESTEKLEME UYGULAMALARI - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
10-) Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Oyun Temelli Öğrenmeye Bakış Açıları ve Uygulamaya Yansımaları - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 2
11-) Bir Öğrenme Ortamı Olarak Müze Atölyeleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
12-) Öğretmenlerin okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi - Atıf Yılı: 2019 Atıf Sayısı: 1
13-) Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi - Atıf Yılı: 2018 Atıf Sayısı: 1

(E-6)

1-) Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı: Anne ve Baba Görüşleri - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(E-7)

1-) Okul Öncesi Eğitimde Proje Yaklaşımı: Ağaç Bilimcilerin Araştırmaları Projesi - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Öğretmen ve Ebeveynlerin Aile Katılımını Etkileyen Etmenlere YönelikGörüşlerinin İncelenmesi - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1

(G-4)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: . Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. TÜBİTAK 4007 MUĞLA'NIN BİLİM YOLCULARI BİLİM ŞENLİĞİ.. 2021-2022

(G-8)

1-) Proje Durum: Devam Ediyor. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: . Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. [LT]2’ye Dayalı Bilgisayar Etkinliklerinin Türk Çocuklarının Matematik Öğrenmesine Etkisi . 2021--1
2-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Bu proje bir yüksek lisans tez araştırması olup araştırmanın amacı erken çocukluk döneminde görev yapacak okul öncesi ve sınıf öğretmeni adaylarının cinsiyetçiliğe ve çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarını çeşitli demografik değişkenler açısından betimlemek ve bu iki tutum arasında bir ilişki olup olmadığını açıklamaktır.. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen Adaylarının Cinsiyetçilik ve Çokkültürlü Eğitime Yönelik Tutumları (Proje No: 1506E526). 2015-2016

(I-10)

1-) Dilimizin Zenginlikleri. Türkiye. . 2024
2-) Dilimizin Zenginlikleri. Türkiye. . 2024
3-) Sürdürülebilir Bir Yaşam İçin Yapabileceklerimiz Tema Vakfı Doğa Eğitim Programları. Türkiye/Muğla. . 2023
4-) Oyun Bizim İşimiz (OBİ). Türkiye. . 2018

(I-18)

1-) AİLENİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM SÜRECİNE KATILIMI. Türkiye. . 2019

(I-6)

1-) III. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM GÜNLERİ. TÜRKİYE. . 2016
2-) Erken Çocukluk Dönemi Farkındalık Çalıştayı. Türkiye. . 2016

(I-9)

1-) Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonu Üyeliği (Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi ABD). Türkiye. . 2024
2-) Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonu Üyeliği (Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi (ABD). Türkiye. . 2022

Courses

TOÖ40002 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

İOÖ3005 2022-2023 Güz

GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİ

ÖZE30007 2022-2023 Güz

ÖZEL EĞİTİMDE SANATSAL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ

TOÖ30001 2022-2023 Güz

ERKEN ÇOCUKLUKTA SANAT EĞİTİMİ

TOÖ40001 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1