Personnel

Araş.Gör.Dr. MUSTAFA SARGIN
Araş.Gör.Dr.
Mustafa Sargın
@ E-mail
msargin@mu.edu.tr
Phone
0252 211 1807

Staff of

Place of Duty

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Türkçe Eğitimi Abd

Regular Staff

Eğitim Fakültesi / Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü / Türkçe Eğitimi Abd

Education

Bachelor's Degree

Muğla Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları 30.06.1997

Master's Degree

Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı 11.10.2006

Doctorate

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı 01.08.2018

Academic Publishing

(A-1) Articles published in journals indexed by SCI or SCI Expanded, SSCI, AHCI

1-) Önal Mehmet Naci, Sargın Mustafa, 2018. Tokat Masallarında Yerelleşme. Milli Foklor

(A-9) Technical Notes, Letters to the Editor, Discussions and Abstracts published in Refereed National Journals

1-) Sargın Mustafa, 2018. TOKAT MASALLARI. TOŞAYAD-KÜMBET-Eğitim, KÜltür, Sanat ve Edebiayt Dergisi

(B-1) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like international conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Sargın Mustafa, Önal Mehmet Naci, 2018. Kent Dışı Sosyal Hayatın Kültürel Mekânlarından Tokat Köy Odaları. Geçmişten Günümüze Tokat’ta İlmî ve Kültürel Hayat Uluslararası Sempozyumu

(B-2)

1-) Sargın Mustafa, 2019. Metaforik Düşünme ve Anlatım Becerilerinin Geliştirilmesinde Masal Metinlerinin Önemi. 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (II. UTEK 2019) - MUĞLA
2-) Sargın Mustafa, 2019. Türkçe Öğretiminde Edebi Metin İncelemelerinin Kültürel Aktarıma Yönelik Çözümlenmesinin Önemi. 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (II. UTEK 2019) - MUĞLA
3-) Sargın Mustafa, 2019. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kelime Çözümleme Becerisi. 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi (II. UTEK 2019) - MUĞLA
4-) Sargın Mustafa, 2019. Çoklu Zekâ Uygulamalarında ”Ali Cengiz Oyunu”. 2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi ( II. UTEK 2019) - MUĞLA
5-) Sargın Mustafa, 2019. ”Ali Cengiz Oyunu”nun Arkasındaki Masal ve Mitolojik Bağlantıları. I. ULUSLARARASI OYUN KONGRESİ-Hasan Kalyoncu Üniversitesi- Gaziantep
6-) Sargın Mustafa, 2019. Yeni Bir Spor Dalı Önerisi: Çelik Çomak. I. ULUSLARARASI OYUN KONGRESİ-Hasan Kalyoncu Üniversitesi-Gaziantep
7-) Sargın Mustafa, Önal Mehmet Naci, 2017. Sözlü Kültür Geleneğinin Eğitim Kurumları Olarak Tokat Masal Ortamları. I. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu (ISCER, 2017)
8-) Sidekli Sabri, Aydın Yıldıray, Sargın Mustafa, 2015. Konuşma Becerisi Nasıl Geliştirilir? : Panel. VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi

(B-4) Papers verbally presented or published in scientific and art meetings like national conferences, symposiums, panels, and workshops

1-) Coşkun Mustafa Volkan, Sargın Mustafa, 2007. Yapılandırmacı Yaklaşım Çerçevesinde İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Strateji. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 5-7 Eylül 2007, Tokat

(B-5)

1-) Coşkun Mustafa Volkan, Sargın Mustafa, 2006. İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Sözlü Anlatımda Beden Dilini Kullanma Becerileri. 15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 13-15 Eylül 2006, Muğla.
2-) Coşkun Mustafa Volkan, Sargın Mustafa, 2005. İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Söz Dizimi ve Parçalarüstü Birimler Problemleri,. 14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 28-30 Eylül 2005, Denizli.

(C-4) Book Chapters published by publishing houses nationally renowned in the relevant field

1-) Sargın Mustafa, 2022. ALİ CENGİZ OYUNU ÇÖZÜLDÜ MÜ?/Ali Cengiz Oyunu (Allem Gallem) Adlı Masalın Kökleri ve Kültürel Kodlarının Çözümlenmesi. Yayın Evi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yayınları Editör Adı: ÖNAL, Mehmet Naci-DURSUN Aysun
2-) Sargın Mustafa, 2022. ALİ CENGİZ OYUNU ÇÖZÜLDÜ MÜ?/Ali Cengiz Oyunu'nda Öğrenme Öğretme Tekniği: Bilmezden Gelmek. Yayın Evi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yayınları Editör Adı: ÖNAL, Mehmet Naci-DURSUN, Aysun
3-) Sargın Mustafa, 2012. Pedagojik Değerler (içinde)/SABIR. Yayın Evi: Vize Yayıncılık Editör Adı: Mustafa GİRGİN

(D-9) Edited Book published by national publishing houses in the relevant field

1-) Editörlük Türü: Kitap. 2015. Türkçenin Eğitimi Öğretimine Yönelik Çalışmalar.

(E-1)

1-) Tokat Masallarında Yerelleşme - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1

(E-4)

1-) Tokat Masallarında Yerelleşme - Atıf Yılı: 2022 Atıf Sayısı: 1
2-) Yapılandırmacı Yaklaşım Çerçevesinde İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Strateji - Atıf Yılı: 2015 Atıf Sayısı: 1
3-) Yapılandırmacı Yaklaşım Çerçevesinde İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Strateji - Atıf Yılı: 2013 Atıf Sayısı: 1

(E-5)

1-) Yapılandırmacı Yaklaşım Çerçevesinde İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Strateji - Atıf Yılı: 2021 Atıf Sayısı: 1
2-) Yapılandırmacı Yaklaşım Çerçevesinde İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Strateji - Atıf Yılı: 2009 Atıf Sayısı: 1

(G-4)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Eğitmen. Konu: erçekleştirilmesi planlanan etkinliğin konusunu etkileşimli okuma, eşitlikçi masallar ve toplumsal cinsiyet eşitliği oluşturmaktadır. İfade edilen konular bağlamında alanında uzman eğitmenler tarafından toplumsal cinsiyet, toplumsal cinsiyet eşitliği, medyada toplumsal cinsiyet kavramının yeniden üretimi, masallar, masallardaki eşitlikçi olmayan bakış açıları, ötekileştirmeler, masalların yeniden kurgulanması, masalların anlatımı ve okunması, etkileşimli okuma, etkileşimli okuma ile eşitlikçi masalların seslendirilmesi üzerine etkinlikler gerçekleştirilecektir. Yapılacak çalışmalarla öğretmenlerin toplumsal cinsiyet eşitliğine yönelik farkındalıkları artırılmaya çalışılacaktır.. Proje Türü: TÜBİTAK PROJESİ. Etkileşimli Okuma Destekli Eşitlikçi Masallar Yolu ile Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine İlişkin Öğretmenlere Farkındalık Kazandırılması. 2021-2021

(G-8)

1-) Proje Durum: Tamamlandı. Projedeki Görev: Araştırmacı. Konu: Tokat Yöresi halk masallarının, performans yöntemine göre derlenerek incelenmesi. Proje Türü: Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi. TOKAT MASALLARI ÜZERİNE ARAŞTIRMA VE İNCELEMELER. 2012-2018

(Ğ-2) National scientific awards in related field

1-) Kurum Adı: . Sıtkı Koçman Araştırma Ödülü. 2018

(I-10)

1-) Masal Saati: Bir Varmış Bir Yokmuş Dinleti Etkinliği/ 14 Şubat 2022-26 Mayıs 2022. TÜRKİYE-MUĞLA. . 2022
2-) Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Çocuk Şenliği - 16-20 Mayıs 2022. Türkiye-Muğla. . 2022

(I-5)

1-) 7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, 19-21 Haziran 2014, Muğla (Düzenleme Kurulu Üyeliği). Türkiye. . 2014

(I-6)

1-) Muğla-Menteşe İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Eğitimde Ufuk Turu Çalıştayı - PISA Raporlarının Değerlendirilmesi, "Okuma Becerileri Komisyonu" Üyeliği. 27-31 Ocak 2020 MUĞLA/TÜRKİYE. . 2020
2-) Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü- Eğitimde Ufukları Aşıyoruz Çalıştayı (Okuma Becerileri Komisyonu Üyeliği). 12.02.2020 / MUĞLA / TÜRKİYE. . 2020
3-) Ulusal Halikarnas Balıkçısı Sempozyumu, 31 Ekim - 2 Kasım 2013, Bodrum- Muğla. (Düzenleme Kurulu Üyeliği). Türkiye. . 2013

(I-8)

1-) "Ali Cengiz oyunu Çözüldü mü?", Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Kitap Saati, 18.05.2023, Saat 14.30,. Türkiye. . 2023

Courses

GKD00110 2023-2024 Bahar

KÜLTÜR VE DİL

TEB00050 2023-2024 Bahar

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TARİHİ

TEB10018 2023-2024 Bahar

TÜRK DİL BİLGİSİ 2

TEB40008 2023-2024 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

TEB4002 2023-2024 Bahar

Dil ve Kültür

GKD00110 2023-2024 Güz

KÜLTÜR VE DİL

TEB20015 2023-2024 Güz

TÜRK HALK EDEBİYATI 1

TEB20019 2023-2024 Güz

TÜRK DİL BİLGİSİ 3

TEB40015 2023-2024 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1

TEB4501 2023-2024 Güz

Türkçenin Anlambilimi

GKD00110 2022-2023 Bahar

KÜLTÜR VE DİL

PFD 4030 2022-2023 Bahar

Öğretmenlik Uygulaması II

TEB00050 2022-2023 Bahar

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TARİHİ

TEB10018 2022-2023 Bahar

TÜRK DİL BİLGİSİ 2

TEB40008 2022-2023 Bahar

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

TEB4002 2022-2023 Bahar

Dil ve Kültür

PFD 4027 2022-2023 Güz

Özel Öğretim Yöntemleri

PFD 4029 2022-2023 Güz

Öğretmenlik Uygulaması I

TEB20015 2022-2023 Güz

TÜRK HALK EDEBİYATI 1

TEB20019 2022-2023 Güz

TÜRK DİL BİLGİSİ 3

TEB40015 2022-2023 Güz

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1