Duyuru

2025 DGS Sonuçlarına Göre Üniversitemize Yerleştirilen Öğrencilerimiz İçin Bilgiler

Son Güncelleme : 10.09.2025 13:59
Sevgili Öğrencilerimiz Üniversitenize Hoş Geldiniz.

Tercihiniz için teşekkür ediyor, üniversiteli olma sevincinizi paylaşmak üzere sizleri heyecanla bekliyoruz.

*E-Devletten Kayıt

2025 DGS sonuçlarına göre Üniversitemizin elektronik kayda açık olan programlarına yerleşen adayların (heyet raporu ve adli sicil belgesi isteyen programlar hariç diğer programlar elektronik kayda açıktır); 
11-15 Eylül 2025 (saat:23.59'a kadar) tarihleri arasında kayıt yaptıracak olan öğrenci adaylarımızın kayıtlarını öncelikle e-Devlet üzerinden yaptırmaları önemlidir.  
https://www.turkiye.gov.tr/ web sitesi üzerinden elektronik kayıt yapılabilir. Elektronik kayıt yaptıran öğrencilerin yüz yüze kayıt yaptırmalarına gerek yoktur. 

E-devlet üzerinden kayıt yaptıran öğrenciler sadece 4 adet 4.5x6 ebadında fotoğraflarını (fotoğraflar son 6 ay içinde ön cepheden çekilmiş, öğrenciyi kolaylıkla tanıtabilecek şekilde olmalıdır.) 31 Ekim 2025 günü mesai bitimine kadar Fakülte/Yüksekokullarına  teslim etmeleri gerekir.

*Yüz Yüze Kayıt

Gerekli belgelerin 7,8 ve 9'uncu maddelerde yer alan sağlık raporu, gemi adamı sağlık yoklama belgesi ve adli sicil belgesi istenen okullarımızın bölüm ve programlarına ve e-Devlet üzerinden kayıt yaptırma hakkı olduğu halde çeşitli nedenlerle kayıtlarını yaptıramayanlar için yüz yüze kayıt yaptırmak zorunludur.
Yüz yüze kayıt yaptıracak öğrenciler 
11-17 Eylül 2025 (saat:17.30'a kadar) tarihleri arasında, Fakülte/Yüksekokullarında kayıt için istenen belgeleri eksiksiz teslim ederek kayıtlarını yaparlar.

 
YÜZ YÜZE KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER

1- DGS Sonuç Belgesi (https://sonuc.osym.gov.tr/ adresinden alınacak)

2- T.C. Kimlik No beyanı veya  T.C.Kimlik No yazılı nüfus cüzdanı fotokopisi

3-  Lise ve Önlisans Diploması (Aslı kayıt esnasında gösterilerek kayıt yaptıracağı Fakülte/Yüksekokul Sekreteri tarafından onaylı ya da noter onaylı sureti)

4- Askerlik Durum Belgesi (28 yaşını doldurmuş olanlar ile askerlik işlemlerinde yoklama kaçağı durumunda olan erkek
adaylardan istenir.)

5- 4 adet 4.5x6 ebadında fotoğraf (fotoğraflar son 6 ay içinde ön cepheden çekilmiş, öğrenciyi kolaylıkla tanıtabilecek şekilde olmalıdır.)

6- Normal öğrenim öğrencileri herhangi bir ücret ödemeyeceklerdir, ikinci öğretim ve uzaktan öğretim öğrencileri öğrenim ücretlerini 
11-19 Eylül 2025 tarihleri arasında kayıt yenileme ve ders kayıtlarını yaptırırken ödeyeceklerdir.  Öğrencilerimiz yurt genelinde herhangi bir T.C. Ziraat Bankası Şubelerinden öğrenci numaralarını söyleyerek, ATM'lerinden veya İnternet Bankacılığından öğrenim ücretlerini yatırabileceklerdir.
Katkı Payı ve Öğrenim Ücretleri için tıklayınız.

7- Sağlık Kurulu Raporu (Tam Teşekküllü bir hastaneden) (Sağlık kurulu raporu sadece aşağıda belirtilen okullar ve bölümler için gereklidir.)
- Dalaman Sivil Havacılık Yüksekokulu, kayıt için her hangi bir hastalığı olmadığına dair düzenlenmiş sağlık kurulu raporu

8-  Adli Sicil Belgesi (
Adli Sicil Belgesi aşağıda belirtilen okullar ve bölümler için gereklidir.)
(Dalaman Sivil Havacılık Yüksekokulu)

10- Öğrenci bilgi ve kayıt formu 

Öğrenci Bilgi ve Kayıt Formu için tıklayınız. (KAYIT FORMUNU DOLDURMAK ZORUNLUDUR)

Ders Kaydı: 15-19 Eylül 2025 tarihler arasında yüz yüze veya uzaktan (https://obs.mu.edu.tr/) yapılır.

Derslerin Başlaması : 15 Eylül 2025

2025-2026 Kayıt Kılavuzu için tıklayınız.
 
2025-2026 Öğretim Yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'ne 2025 DGS Sonucunda Yerleşen Öğrenciler için 
Öğrenci Numarası Sorgulama için tıklayınız. (kayıt günü aktifleşecektir)

Üniversitemize kayıt yaptıran öğrencilerin Öğrenci Bilgi Sistemini, (OBS) Ders Yönetim Sistemini  (DYS) kullanabilmesi, Kayıt Yenileme ve Ders Kayıtlarını yapabilmesi ve muafiyet sınavlarına girebilmesi için
https://kimlik.mu.edu.tr/ adresine girerek e posta adreslerini alıp şifrelerini belirlemeleri gerekir. (Kullanıcı adı ve şifre almak için öncelikle e-devletten veya yüz yüze kayıt işlemi yapılmalıdır.) 
 
Canlı derslere ve muafiyet sınavına katılabilmek için e posta adresleri belirlendikten sonra
https://portal.office.com adresinde hesap açmak,  açılan hesabı doğrulama işlemini gerçekleştirmek gerekir.
 

Öğrenci Çağrı Merkezi : 0 252 211 2222 

 
Santral  : 0 252 211 10 00 - 0 252 211 15 00
 
Yayınlayan : oidb.mu.edu.tr Tarih : 10.09.2025 11:40
Okunma Sayısı : 362